Aihe: Mikä vaffari? randall?
1 2
Ze Kink
15.10.2004 13:19:46
No mul on nyt tollane vanhan sarjan peavey classic... En mä kyl tykkää ainakaa siitä... saisin siitä sellaset 400 vaihos.

Itse olen testannut sekä uutta ja vanhaa classiccia, ja niissä on kyllä selvä ero. Vanha classic ei ole edes putkivahvistin, siinä on vain putki etuasteessa. Saunditkin ovat varsin mitäänsanomattomat verrattuna uudempiin classicceihin. Itsekin sain juuri classic 30:seni postissa, en tosin ole vielä luukuttamaan päässyt. Säröhän tuossa ei ole kovin hevi, mutta ainakin metal zonen kanssa lähti aika jykevät säröt kun Fmusassa testattiin. Paljon paremmat kuin trankuilla (metal zone muuttaa trankkuvahvarin sirkkeliksi potenssiin 2).
Onko shinulla hunajaa?
"It's cool to suck!" -Michael Angelo
Lonesome
15.10.2004 13:43:14
Itse olen testannut sekä uutta ja vanhaa classiccia, ja niissä on kyllä selvä ero. Vanha classic ei ole edes putkivahvistin, siinä on vain putki etuasteessa. Saunditkin ovat varsin mitäänsanomattomat verrattuna uudempiin classicceihin.

Vanhassa Classicissa on transistori etuaste. Pääteasteessa on putket, kuten myös esim. saman ajan MusicManin vahvareissa. Hybridi siis on kyseessä, mutta tuohon aikaan ne transistorit oli kyllä etuasteessa. Esim. MusicManilla saattoi olla yksi putki etuasteessa, mutta se ohjasi jousikaikua.

Se onko soundi hyvä vai huono on makuasia, mutta esim. Southern Rock-bändit, kuten Lynyrd Skynyrd ja Molly Hatchet käyttivät 70-luvulla noita Peaveyn hybridi-malleja. Tosin tehokkaampaa mallia nimeltä Mace.
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
bubi
15.10.2004 14:14:18
Mitä Fallen Angelit maksaa? Nupin hintaa lähinnä ajattelin...combon myös.

Kysyn koska olen kuullut niitä aiemminkin kehuttavan, ittellä ei tarvista ole...

Soundatassa näyttäis ovh:n olevan 920€.. tinkaamalla varmaan 800 euron pintaan..

Englannista sais alle 600€ postikuluineen..
stratocaster
15.10.2004 16:51:48
Onks toi dimebucker hyvä? Kunhan uteliaisuudesta kyselen.

PARAS!
Voimaa!! Nopeutta!!
Spez
15.10.2004 18:53:18 (muokattu 15.10.2004 18:57:16)
Suljettu kotelohan tarjoaa paljon tukevamman bassovasteen, eli eipä tunnu kovinkaan loogiselta hankkia heviin avonaista kaappia. Avonaisella rakenteellahan haetaan parempaa dynamiikkaa, eikä tukevaa alapäätä.
Jason Becker.
stratocaster
15.10.2004 21:44:24
Suljettu kotelohan tarjoaa paljon tukevamman bassovasteen, eli eipä tunnu kovinkaan loogiselta hankkia heviin avonaista kaappia. Avonaisella rakenteellahan haetaan parempaa dynamiikkaa, eikä tukevaa alapäätä.

Mitä jos sulkis ton Peaveyn kotelon?
Voimaa!! Nopeutta!!
Progressiveland
16.10.2004 00:18:47

Kummassa parempi särö?:
Randall RG100 G2
Laney TF200

itellä ollut toi tf200 ja nyt on rg100sc. ite pidän randallista enemmän..makuasia tosin mutta randall on munakkaampi.. randall leijona.. laney kotikissa.. :)
kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene
stratocaster
31.10.2004 00:00:31
itellä ollut toi tf200 ja nyt on rg100sc. ite pidän randallista enemmän..makuasia tosin mutta randall on munakkaampi.. randall leijona.. laney kotikissa.. :)

Mä kävin testaamassa mun uuden skeban kans tota randallia ja jotenki mä en saanu siitä sellasta rouheutta irti.. mun mielestä jotenki vähä dunkkanen... Joku siitä puuttu.. tai en mä vaa tiä oliko mulla huono päivä :D Vai vaadinko sitte liikaa.. Nyt oon ajatellu että säästäisin ja ostaisin 5150:n.
Oli kaks ankkaa ja kolmannella ei ollu pipoa. HEhaahhahoehoeuhe!"!!
Spez
01.11.2004 08:10:41 (muokattu 01.11.2004 08:11:12)
Mitä jos sulkis ton Peaveyn kotelon?

Saisit varmaan tuhdimman alapään(*köh* kitaravahvistimeesi..). Tosin dynamiikkaahan tuo syö elementin toistoa ajatellen.
Jason Becker.
stratocaster
01.11.2004 10:00:40
Saisit varmaan tuhdimman alapään(*köh* kitaravahvistimeesi..). Tosin dynamiikkaahan tuo syö elementin toistoa ajatellen.

ärgh... on se silti vahvistin..vaikka huono onkin.. ei mikään hevivahvistin. Puhdas soundi ihan ok. Mutta voishan tuota koittaa tota sulkemista vaikka jollai levyllä.. siihen asti ku saan fyrkat uuteen vaffariin.
Oli kaks ankkaa ja kolmannella ei ollu pipoa. HEhaahhahoehoeuhe!"!!
Kirjoitus virhe
01.11.2004 12:33:08
Randalia suosittelisin mutta jos et pitänyt niin sitten ei. Kun kerran randalia testasin niin olin myyty. Ostin pois. Hyvä särö ja kliini.
Kautta Super Marion tulikukan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)