Aihe: Räkki efektiä??
1 2
-Q-
12.10.2004 17:26:05 (muokattu 12.10.2004 18:31:11)
Ja millanen piuha volumpedaalin menee, kun on kaksi inputtia ja kaksi outputtia?

Oliskohan stereosignaalia varten, jonka kanavat voi viedä omissa kaapeleissaan? Ts. kitarakäytössä monona käytät vain toista IN ja OUT -paria. Liittiminä lienee normaalit plugit.

EDIT: ymmärrettävämpään muotoon..
zorro
12.10.2004 18:10:19
itselleni tuli dj-vehkeestä mieleen korg kaoss-pad
OSTETAAN: lace sensor Red MYYDÄÄN: WhammyII
Kapane
12.10.2004 22:25:15

itselleni tuli dj-vehkeestä mieleen korg kaoss-pad

sama. monet jenkkiläiset tota käyttääkin:)
JuSu
13.10.2004 10:44:41
Juu, tollanen pedaali on. Pitäis varmaan tollanen piuha ostaa. Mistä sais hesasta?

Siis ihan tavallinen stereoplugi (balansoitu) patchipiuha. Saa about mistä vaan musaliikkeestä.

Ja millanen piuha volumpedaalin menee, kun on kaksi inputtia ja kaksi outputtia?

Mihin halusit sen volumepedaalin kytkeä? Signaalitiehen? G-Majorin external control -jakkiin?

JuSu
Minä olen myyrä.
Niskamies
13.10.2004 10:53:20
Mihin halusit sen volumepedaalin kytkeä? Signaalitiehen? G-Majorin external control -jakkiin?

JuSu

Midilaudan (Rocktron midimate) expression pedaali jakkiin.
Meitsi on meshissä.
JuSu
13.10.2004 11:04:15
Midilaudan (Rocktron midimate) expression pedaali jakkiin.

Ahaa. Tarvitset inserttipiuhan (toisessa päässä stereoplugi, toisessa kaksi monoa). Stereopää kiinni Midimateen. Monot pedaaliin, toinen input, toinen output, ei väliä onko left vai right, kunhan ovat samassa (eli VAIN left TAI right jakkeja käytössä). Jos ei toimi hyvin, niin vaihda monoplugien paikkaa keskenään, voi auttaa.

JuSu
Minä olen myyrä.
Fortune
13.10.2004 11:38:01
Mutta ainahan voi käyttää haaroitinta splitter-kaapelin tyyliin.

Totta, en ole tosin testannut, mutta voisi olettaa toimivan. Vai olisiko tuolle mitään estettä kytkentöjen yms. suhteen? Ei kai?
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Uusia kuvatuksia!
wilo
13.10.2004 12:13:02
Totta, en ole tosin testannut, mutta voisi olettaa toimivan. Vai olisiko tuolle mitään estettä kytkentöjen yms. suhteen? Ei kai?

Itte käytin jonkun vahvistimen kanavanvaihtoja just noin. Eikä ollut mitään ongelmia - miksi olisikaan? On/off -kytkimiä ne releetkin ovat siinä missä jalkakytkimet. Paitsi jos ovat unlatching -tyyppisiä.
Fortune
13.10.2004 12:18:10
Itte käytin jonkun vahvistimen kanavanvaihtoja just noin. Eikä ollut mitään ongelmia - miksi olisikaan? On/off -kytkimiä ne releetkin ovat siinä missä jalkakytkimet. Paitsi jos ovat unlatching -tyyppisiä.

Tottapa totta. Hyvä tietää, jos vielä joskus tuon G-majorin hommaan, saan Carvininkin käskytettäväksi pienen modauksen jälkeen.
Uusia kuvatuksia!
JuSu
13.10.2004 12:21:43
Jos sinulla on vahvistimen päässä kaksi stereopiuhan nielevää rööriä, pystyt y-piuhan avulla ohjaamaan neljää funktiota. Mutta jos vahvistimessa on jokaiselle toiminnolle oma rööri, voit ohjata niistä vain kahta kerrallaan.

Itseasiassa täytyy nyt tarttua vielä tähän. Miten ihmeessä kahdella releellä voit ohjata neljää toisistaan riippumatonta funktiota...?

Oletetaan, että yksi rele ohjaa gain boost on/off. Toinen vaihtaa kanavaa. Jos haaroittamalla vedetään gain boostia ohjaava rele vielä vaikka ohjaamaan kaikua on/off, niin eikö silloin gain boost ja kaiku vaihdu aina samalla releen napsauksella? Mitäs iloa tästä on?

Valaiskaa.

JuSu
Minä olen myyrä.
Fortune
13.10.2004 12:49:36 (muokattu 13.10.2004 12:53:24)

Oletetaan, että yksi rele ohjaa gain boost on/off. Toinen vaihtaa kanavaa. Jos haaroittamalla vedetään gain boostia ohjaava rele vielä vaikka ohjaamaan kaikua on/off, niin eikö silloin gain boost ja kaiku vaihdu aina samalla releen napsauksella? Mitäs iloa tästä on?

Valaiskaa.

Perskeles, editoidaan, kun tajusin, mitä sanoin :)

Elikä tarkoitin neljällä funktiolla nimenomaan sitä, että ne eivät ole toisistaan riippumattomia, eli on kaksi MONOreikää vahvistimessa. Piste. Sorry, my bad.
Uusia kuvatuksia!
guru cat
14.12.2008 17:54:12
Enventiden Eclipse on hyvä peli. Erityisesti kait kitaristien suosiossa, itse käytän sitä jokapaikan studioefektinä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)