Aihe: Line6 Spider 2
1 2 3
LassiÖ
07.10.2004 15:24:58
flextonesta saa huippu soundit kun rectifier mallinnuksesta drive klo 12, bass klo 1, mid klo 8, treble täysillä ja vähän kaikua
Syö, ja testaa uudestaan
MattiAuer
07.10.2004 17:49:22

flextonesta saa huippu soundit kun rectifier mallinnuksesta drive klo 12, bass klo 1, mid klo 8, treble täysillä ja vähän kaikua

Saisko tästä pienen näytteen, jos mahdollista? Se olisi ehdoton näissä saundikeskusteluissa, kun aina se yhden huippusaundi ei ole toiselle mitään erikoista. Itsellänikin oli flextone II aikoinaan, eikä se oikein miellyttänyt, vaikka sillä jotakuinkin silloin rokkia soittelikin.

Olisi mukava kuulla sekin, jos joku on säätänyt siitä mukavammat saundit kuin mitä minä onnistuin löytämään.
"toimii jo käyttäjillä joiden jäsennumero on alle 17"
muusikoiden.net

DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.
BuzBuz
18.12.2004 15:38:53

Itse kävin testaamassa tuota vahvistinta ja yllätyin todella positiivisesti. Cleani kuulosti ihan hyvältä. Blues ja Crunch äänet eivät olleet niin hyvät, mutta toisaalta en säätänyt vahvistinta testitilanteessa paljoakaan. Metallisäröt olivat hyvät, ite ainakin pidin. Säätää vain särön vähä ylin puolenvälin niin saa parhaat soundit.
Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään.
Kampuzzjeah!
18.12.2004 16:16:58
itse tulin samaan tulokseen. tosin en kerennyt soittaa sillä ku jotain 20 minuuttia, mutta se riitti takaamaan mulle sen että sitä vahvistinta en osta :)
onko kenellekään muuten tietoa Peaveyn bandit 112 studio pro:sta?

vähän vanha viesti mutta..
minä omistan ton peavey studio pro 112 ja olen todella tyytyväinen.eikä maksanu ku 300€ kun oli viimeinen ja hyllystä piti ottaa.tosin piti säätöjä etsiä vähän aikaa ennen kuin sai mieleisen.
Meidän liikunnan opettaja kertoi että mitä palloilulajeja tietää:"jalkapallo,pesäpallo,sulkapallo,koripallo,pallo,lentopallo,polttopallo.."
Ziggy Bubba
18.12.2004 16:31:40

Mitenkäs on tuon Behringerin V-Ampiren laita? Mä testailin tommosta liikkeessä, ja kyllä siitäkin joitain ihan päteviä soundeja sai nopeallakin säädöllä. Paremmalta kuulostaa kyllä kotikamoilla: V-Amp 2 ja Marsun AVT50..

Haukkukaas nyt joku taas noi Behringerit :D
www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet!
BuzBuz
18.12.2004 18:02:50

Kävin myös LX1200H testaamas ja kyl oon sitä mieltä että SpiderII reilusti parempi on. Mut ei siin behringerissäkään mitään suurempaa vikaa ollut, vähä köyhä soundi minun mielestä.
Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään.
toxic
18.12.2004 18:37:51 (muokattu 18.12.2004 18:38:03)
Mitenkäs paljon spider 2 112 ja 212 mallilla on eroa soundissa vai onko yhtään? Epäilisin itse ainakin kahden elementin vaikuttavan pikkaiset.
LassiÖ
18.12.2004 19:02:42 (muokattu 18.12.2004 19:08:10)
http://www.netikka.net/teuvo.overmark/flextone.mp3

siinä on flextonesta ääninäyte suurinpiirtein ylempänä olevilla säädöillä, löysin tuolta jostain vanhoista nauhotuksista.
Syö, ja testaa uudestaan IMIK #26
zzy
20.12.2004 00:39:46
Soitteleehan tommosella kotosalla. Kovalla volumella joutuu hiukan säätelemään niitä kotisoittoasetuksia, tai jos on liikaa bassoa niin kovemmilla volumeilla tuo alkaa putputtamaan :) Ajattelin itse tuon pitää jatkossakin vaikka putkinuppiin olisi tarkoitus siirtyä jossain välissä. Monipuolisuudesta plussaa. Ei se muuta vaadi kuin kunnon säätöä ja pian saakin ihan siedettävät surinat.
Arcane
15.01.2005 19:29:31
Mulla on pieni 15-wattinen Spider II. Ensimmäinen vahvistimeni, en tarvitse vielä isompaa. Ihan hyvä peli tuo on, vaikka vaivannäköä tarvitaan että saadaan aikaan sopivat soundit. Onko muuten kukaan kytkenyt mitään siihen CD/MP3 IN -systeemiin? En ole löytänyt sellaista piuhaa, jossa on kuulokeplugi molemmissa päissä, mistäköhän löytäisin...?
toxic
15.01.2005 20:02:37
Mulla on pieni 15-wattinen Spider II. Ensimmäinen vahvistimeni, en tarvitse vielä isompaa. Ihan hyvä peli tuo on, vaikka vaivannäköä tarvitaan että saadaan aikaan sopivat soundit. Onko muuten kukaan kytkenyt mitään siihen CD/MP3 IN -systeemiin? En ole löytänyt sellaista piuhaa, jossa on kuulokeplugi molemmissa päissä, mistäköhän löytäisin...?

Ite laitan ihan kitaran johdolla kiinni :D

Siis mulla on näitä johtoja ja plugeja niin...
Arcane
15.01.2005 21:38:02
Ite laitan ihan kitaran johdolla kiinni :D

Siis mulla on näitä johtoja ja plugeja niin...

Kuulokeplugilla tarkoitin sellasta pientä. Pitää kai käydä ostamassa kaiken maailman systeemejä millä saa ison plugin pieneksi tai toisinpäin.
Ja mehän emme hevillä kuole!
Henkka Hevimies
16.01.2005 19:19:41 (muokattu 12.12.2005 16:47:40)
Edit.Jau
Suomi Finland Perkele!
toxic
16.01.2005 19:49:38
Meikällä on toi spideri,ja tyytyväinen oon ollu! Ja mitä noihin saundeihin tulee,niin "Metal" saundit kuulostavat minun kitaralla kauhealta(paskat mikit),mutta kun iskee "Insanen" pohjaan,niin jopas alkaa huutamaan!

Kerroppa ihan tarkalleen että mikä spideri ja ootko kokeillu bändin kanssa?
Soulcunt
16.01.2005 20:46:43 (muokattu 16.01.2005 20:53:26)
Noh, itsellä oli tuossa jokin aika sitten Spider II 212, aika paljon joutui säädellä, että sai "hyvän" särön. Ihan hyvältähän red/green metal kuulosti kunhan vain kanava ja max volume korkella, sekä säädöt oikein. Jotenkin jäi aina vain sellainen fiilis, että jotakin tästä uupuu.

Kuten tuolla jo sanottiinkin, aika digitaalinen/muovinen soundi, mutta "UFO" hevin ystävälle tämä varmaankin on se paras kaveri, semmoisia soundeja tuosta kyllä saa irti, eikä hintakaan ole kovin korkea. =)
jorkka66
24.07.2005 22:57:09

Ostin tossa juuri Spider II -nupin. Ihan jytky peli, mutta ne efektit ovat ehkä vähän liioiteltuja - varsinkin se savukone. Se kun humahtaa käyntiin niin äänet katoaa kokonaan, ekä ne enää palaa. Ja nyt se haiskahtaakin aika pahalta..
Muuki
25.07.2005 00:34:36
Hyvät cleanit saa tuosta vehkeestä irti, ja on tosi monipuolinen. Säätömahollisuuksiakin riittää kivasti. Minä ainakin tykkään, hinta/laatu -suhde kohdallaan.
''Hei, ja tervetuloa kanssamme valmistamaan herkullista ruokaa hauduttamalla. Mikko, mitäs tämä hauduttaminen nyt oikein on?'' -Aromipesä
Omk
26.07.2005 00:11:11
Itellä on tommonen spider 2 112 vai mikä onkaan se 75-wattinen, kyllähän sillä soittelee mun käytössä. Mutta mikä säröpedaali olis hyvä että sais edes vähän tommosta Mokoma-säröä? kannattaako ostaa multiefektiloota vai ihan tavallinen? Kitara on Ibanez Rg370b.
Kukko syököön teidät !
fff666
26.07.2005 10:47:51
itsellä toi 210 eli 2x60w malli ja on toiminu hyvin kotona - reeneissä ja keikoilla. Tosin se on ollu lainassa keikoilla. Bluus ei kolaha muutenkaan ja kliiniä en käytä juurikaan mut noita säröjä tuleekin sit käytettyä ja ne on toimineet ihan hyvin. emg mikit paikallaan joten ei kierrä tai murise ollenkaan. toisaalta toisessa kepissäni gibsonissani on noi perse saippua mikit jotka surisee ja rätisee vaikka jutotokset on ok ja maadoitukset sun muut. Tosin kokeilein tota gibbooni toisella vahvistimella niin sama mutta takaisin asiaan.
rosberg
26.07.2005 11:44:48
Itellä on tommonen spider 2 112 vai mikä onkaan se 75-wattinen, kyllähän sillä soittelee mun käytössä. Mutta mikä säröpedaali olis hyvä että sais edes vähän tommosta Mokoma-säröä? kannattaako ostaa multiefektiloota vai ihan tavallinen? Kitara on Ibanez Rg370b.

saako hyvää saundia jos sekottaa mallinnussäröt ja analogisen. omasta mielestäni ei, mutta olenkin pervo. mun mielestä tollasen mallinnusvehkeen ostamisessa on yksi tosi huono puoli: se on sama kuin ostaisi tietokoneen. käyttöjärjestelmää voi toki päivitellä aikansa mutta jossain vaiheessa rauta on liian hidasta ja vanhaa esim. nettiselailuun.

mille tuon flextonen kierto kuulostaa? voisko joku laittaa ääninäytteen?
keep on truckin!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)