Aihe: aloittelija avun tarpeessa
1 2 3
Kassu
18.09.2004 19:34:05
menox

Ai että oikein menox.
Gypsy
18.09.2004 19:39:41 (muokattu 18.09.2004 19:41:56)
Klassisella kitaralla voi soittaa aivan samalla tavalla kuin teräskieliselläkin, se on vain hiukan erilaista.

Mun mielestä C-40 olisi todella sopiva aloittelijalle.

Tottakai voi, kuten myös kuuskielistä bassoo.

Sitäpaitsi, klassisella kitaralla noin niinkun yleisesti soitetaan täysin erilailla kun sähkökitaralla. Tarkottaa samalla sitä, että klassinen kitara on myös suunniteltu täysin erityyppiseen soitantaan ja tekniikkaan. Kunnon perusteluja tuskin löytyy tolle sun "sopii varmasti paremmin alottelijalle" väitökselle.

Kyllähän sitä hiekkapaperillakin voi pyyhkiä persettä, on vain vähän erilaista.
Kassu
18.09.2004 19:46:43
Tottakai voi, kuten myös kuuskielistä bassoo.

Sitäpaitsi, klassisella kitaralla noin niinkun yleisesti soitetaan täysin erilailla kun sähkökitaralla. Tarkottaa samalla sitä, että klassinen kitara on myös suunniteltu täysin erityyppiseen soitantaan ja tekniikkaan. Kunnon perusteluja tuskin löytyy tolle sun "sopii varmasti paremmin alottelijalle" väitökselle.

Kyllähän sitä hiekkapaperillakin voi pyyhkiä persettä, on vain vähän erilaista.

Totta, mutta yleensä sähkökitaralla aloittelijan soittaminen menee enemmänkin sen master of puppetsin soolon treenaamiseen kuin oikeeseen soittamiseen ja järkevään harjoitteluun.
biibob
18.09.2004 20:04:30 (muokattu 18.09.2004 20:06:08)
Sitten vielä yksi aiheesta poikkeava vinkki: Älä osta mitään efekti laitteistoja aivan aluksi ( siis ehkä puoleenvuoteen), koska niiden takia, itse soiton harjoittelu saattaa loppua hyvin nopeasti. Koska aloittelija, joka on ostanut jonkun efektin, otetaan nyt vaikka esimerkiksi whammy, ei tosiassa tarvitsisi sitä mihinkään, hyvällä onnella hän ei tiedä mitä se efekti soundille tekee. Sitten kun on soittanut pari viikkoa taukoamatta onnetonta efektiräpellystä niin se alkaa kyllästyttää, jos et osaa tekniikallisesti soveltaa sitä mihinkään. Näin kävi yhdelle tuntemalleni basistin alulle. Hän osti itseelleen jonkun basso multiefektin, koska minä ostin samoihin aikoihin korg ax1500g:n. No kyseinen basisti ei tiennyt edes, mistä c otetaan otelaudalta, no voitte kuvitella mitä hän efekti laitteellaan sai aikaan, aivan oikein musiikillisesti mitään merkitsevää p**kaa. Siitä menikin sitten viikko eteenpäin, niin basson soitto loppui :D Ei hän mikään minun kaveri ollut, mutta kun musiikin harrastuksen oli aloittanut, niin pitihän sitä naapuri hieman jututtaa. Yritin kyllä hänelle sanoa, ettei hän tarvitsisi sitä efektilaitetta mihinkään, mutta mitäs kukaan toisen mielipiteille mitään mahtaa. Eli minun mielestäni hyvä sääntö efektien ostoon on: älä osta mitään sellaista efektiä, jolle sinulla ei todellisesti ole mitään käyttöä. Ja osta niitä efektejä vasta, kun perusteet ovat hallussa, jotta voisit niistä hyötyä muutakin, kuin omien korviesi lopullista tuhoa.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
dzib
18.09.2004 21:42:21
niin siis voin vähän kertoa lisää, että itellä on ollut akustinen kitara about 6 vuotta. noin 4 vuotta sitten lopetin soittotunneilla käymisen kun ei kiinnostanut soittaa mitään klassista :) ja nyt tässä alkanu taas soitteleen, että en mä nyt ihan mikään uuno ole soittamisen kanssa.Mutta tosiaan sähkökitara polttelis ja suositteluja oon saanu vehkeistä esim. ibanez grx 140 tai ESP LTD m-50 keppi ja Rolandin cube-30 vahvari. Lisää suosituksia saa laittaa :) ja kiitos jo vastanneille.
tommiot
18.09.2004 23:03:04
Käytettyjä kitaroita kannattaa katsella, jos vaan osaat katsoa ettet mitään propellikaulaa osta.
dzib
18.09.2004 23:28:24
Moridin en oikeen tiedä nista kitaroista. ni saatan jonku paskan ostaakki jos ite meen sämpläileen. sitä vartenhan minä tämän threadin teinki ;)
tommiot
18.09.2004 23:32:33
Moridin en oikeen tiedä nista kitaroista. ni saatan jonku paskan ostaakki jos ite meen sämpläileen. sitä vartenhan minä tämän threadin teinki ;)

No, kato tosta Torilta joku mikä vaikuttaa kivalta ja sopivan hintaselta :) sit käyt testaamassa, jos satut tykkäämään niin tuut täältä kyselee vähän muiden mielipiteitä.
Kimmo72
18.09.2004 23:46:01 (muokattu 18.09.2004 23:51:44)
Eli mä suosittelen, että aiheen aloittaja ostaa akustisen ja pistää loput rahat säästöön.

No helvetiäkö sitä akustista tyrkyttämään jos kaveri haluua sähkiksen!?!? Ajattelin ostaa säkkipillin. Pitäskö ostaa nokkahuilu ekaks? Mä olen alottanu sähkiksellä enkä akustiseen oo paljon koskenut.. Eikä paljo ole uraan vaikuttanut..

Pitääks ensin opetella soittaa pianoa ennenku hommaa synat?
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
Keke Urlaub
19.09.2004 00:01:21

Jos musiikkimaku on vaikka jimi hendrix ja käsiin annetaan klassinen kitara, on siinä itku herkässä. Näin itse aloitin, enkä suosittele samaa muille. Puolestaan, kun pitää vaikka Spanish Romance opetella kauniisti soittamaan, on klassinen kitara paikallaan.
Eli kiista poikki, kitara tarpeen mukaan. Jos meinaat klassista soittaa, osta klassinen kitara, jos rokkia/bluesia/metallia tms, sähkökitara sitten.
Waiting for muusikoiden.net...not.
Kassu
19.09.2004 00:04:29

Piano rocks more.
dzib
19.09.2004 00:05:09
juu, no oma musiikkimaku kallistuu enimmäkseen tonne metalliin ja heviin sekä myös rokkiin..jne että sähkistä tässä olis tarkotus hommailla.
Mark-Ken
19.09.2004 00:43:36
No helvetiäkö sitä akustista tyrkyttämään jos kaveri haluua sähkiksen!?!?

Joo. Se oli vain ystävällinen ehdotus.
Kassu
19.09.2004 00:46:00
Joo. Se oli vain ystävällinen ehdotus.

Niin koska me Marden kanssa ajateltiin soittajan parasta.
Mark-Ken
19.09.2004 00:50:18
Niin koska me Marden kanssa ajateltiin soittajan parasta.

Ni just.
Ja jos akustisella soittaminen ei oikein innosta, niin ei kyllä munsta sitten kannata kitaraa hommatakaan.
Kassu
19.09.2004 00:53:05
Ni just.
Ja jos akustisella soittaminen ei oikein innosta, niin ei kyllä munsta sitten kannata kitaraa hommatakaan.

Samaa mieltä. Akustiset on mahtavia.
Lusene
19.09.2004 00:54:44
Kato torilta erilaisia vaihtoehtoja, ei kannata ostaa uutta äläkä missään tapauksessa osta Epiphonen Les Paul -100:sta. se on ihan paska kitara.

Kysyppäs pikaviestillä Fortunelta apua, niin mä tein ja olen vieläkin kiitollinen hänen avustaan.

Jos välttämättä haluat uuden ostaan, kannataa ostaa joku straton kopio. Ne on ihan hyviä kitaroita.
Sitä se teettää.
outo_O
19.09.2004 01:08:27 (muokattu 19.09.2004 01:10:14)
Vuosimallia 89-90, axeman ja marken puhuvat selvästi kokemuksen syvällä rinta-äänellä.. pojat on poikia
Interviewer: "ok, how long is band been together as Metallica?" James: "All since we started"
battery
19.09.2004 01:09:07
Tokailta olen testannut ihan hyviä ja kohtalaisen halpoja sg:tä siinä on yksi hyvä vaihtoehto
I will never here that sound again..
Ossi
19.09.2004 01:13:37

Pidemmän päälle tuo ei liene välttämättä lainkaan huono vaihtoehto. Omat musiikkimieltymykset ja kiinnostavat soittotilanteet saattavat muuttua ajan oloon.

Vaikka halua ja intoa löytyisikin, voi pianon kaltainen, mekaaninen, lihasta ja jännettä vaativa soittopeli aiheuttaa ongelmia villasukkatatsisen synan jälkeen.

Voisin kuvitella, että tuo pätee myös kitaroiden kanssa -Enpä tiijä- Ihan mutua vaan, taas kerran.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)