Aihe: Etuaste metalliin haussa
1 2
serubaabel
17.09.2004 14:15:08
Mesa/Boogien Studio Preampeja irtoaa silloin tällöin aika halvalla. Ihan ok mesa-saundi, jolla pärjää metallissakin. Lisäksi jos törmäät Perfect Connetionin gp-1000:een niin kannattaa kokeilla.

Tuo Englin edullisempi etuaste toimii varmasti myös hyvin.
Leper Messiah
17.09.2004 14:51:13 (muokattu 17.09.2004 15:03:07)
pistetäänpä sitten vähän uutta ehdotusta kehiin.... elikkä lee jackson. ko. etuastetta käyttävät/käyttivät mm. Stone ja Megadeth. nykyään ainakin alexi laiho käyttää noita. toimii kuulemma todella hyvin ärhäköitten mikkien kanssa.

EDIT: tosin hinnasta ei ole hajuakaan.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
_Tony_
17.09.2004 15:23:21
- Rocktron Prophesy
- Rocktron Piranha
- Mesan Triaxis
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa ...myynnissä Rocktron Intellifex efektiprosessori 260€...
Ben_D
17.09.2004 17:40:13

Mesan Triaxis

Sopii loistavasti 500€:n hintahaarukkaan...
Myynnissä uusi Marshall JCM-2000 DSL-100 putkinuppi
Kassu
17.09.2004 17:41:06
Anteeksi sekoitukseni voksista, tarkoitin siis Vox Valvetronix Tonelabia.
tsrautia
19.09.2004 12:53:13
Carvinin Quad X...Tosi monipuolinen midi-ohjattava putkietunen. Omasta mielestäni taittuu parhaiten nimenomaan rankempaan musaa, tosin cleanit on myös loistavat.
Multa tollasen sais räkin kanssa tai ilman!;)
_Tony_
19.09.2004 16:26:32
Sopii loistavasti 500€:n hintahaarukkaan...

Sorry, luin kysymyksen huolimattomasti. No sitten suosittelen Roktronin Piranhaa, käytettynä niitä saa silloin tällöin 400-500€ haarukasta.
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa ...myynnissä Rocktron Intellifex efektiprosessori 260€...
MetalX
20.09.2004 13:54:12
Itse tilasin Engl 530 tänään.
Mielipiteeni (puolueettoman) annan jahka vimpain tulee ja saan testit tehtyä...
Jötiskää...
Kapane
20.09.2004 14:04:56

toi tais olla kyllä hitusen kalliimpi kun 500 euroa...

Joo, mutta itelleni sitä lähinnä kyselin, että.
Crackis
20.09.2004 14:34:24
Käytetyissa (toimivissa) kamoissa ei ole mitään vikaa. päinvastoin! Pyrin kyllä ostamaan kaikki kamani käytettynä mikäli se on mahdollista. Saa suunnilleen omansa takas jos myy etiäpäin ja niin edelleen.

Ja itse asiaan. ENGL:in 530 on kyllä kieltämättä paljon kehuttu ja itsekkin pidän laitteen soundeista. Tuossa on vain se ei niin pieni varaus että ikinä en oo tuota päässy ite testaamaan. Eli vain näitä netistä löytyviä clippejä. Joku m-netin käyttäjäkin laittoi joskus clippejä kuultavaksi. Ainia iso miinus tossa 530 on MIDI:n puuttuminen. Tuossahan on vain ihan perus polkusin kanavien vaihtoon. Vai olenko väärässä?

Piranhasta taas mulla ei ole oikeastaan minkäänlaista käsitystä. Metalliinpäin taitaapi olla kallellaan soundit tuossakin. Noissa Rocktroneissa on kyllä ehdottoman isona plussana monipuolinen EQ-puoli ja midi-ohjattavuus.

Tuosta perus Marshall-soundista en oikein lämpeä. Mutta siis tämäkin on vain joku päähänpinttymä, että marshall on marshall eikä siitä saa kun sen yhden särön irti. JMP-1 olisi kyllä muuten ominaisuuksiensa puolesta kanssa varteenotettava vaihtoehto. Tarpeeksi monipuolinen ja ymmärtää MIDI:n..

Carvinin Quad X:stä en taas ole ikinä kuullu pahemmin mitään. harmony-centrallin kommentteihin kun saa suhtautua "pienellä" varauksella aina välillä. Tuosta on siis vanhempi versio releskytkimillä ja uudempi versio midillä ohjattava? Tuosta olisi kyllä hyvä kuulla edes jotain samplen pätkää..Monipuoliselta vehkeeltä kun vaikuttaa. Allround-kone ei ikinä olis pahitteeksi. :)

Tulipahan taas vuodatettua paljon sekavaa tekstiä. Noista laitteista olis kiva kuulla käyttäkien kommentteja.
"Ei se siitä..."
Glottis
20.09.2004 14:45:33
Englin 530 on kelpo peli, ite hankkisin vermeen lähiaikoina ja oon ollu erittäin tyytyväinen. Irtoo hyvät säröt metalliin ja cleani on myös mun mielestä oikeen hyvä. Ainoa vaan, että mun mielestä se kaipaa jonkun "jämäkän" päätteen vaan taakse. Itelläni Marsun pääte ja vaihtoa oon suunnitellu.

Mulla on myös Tech21 SansAmp etunen ja musta se on kans kelpo peli, tietysti se ei ole putkilla varustettu mut siitä saa kans aika räväkät saundit. Aattelin vaan et kandee tsekata sekin vaihtoehto.
Crackis
20.09.2004 17:39:32
No kyllä ihmiset tuota ENGL:n 530 hehkuttaa! :) Eipä siinä, varmasti hintansa arvonen peli. Piti ihan asiakseen lisätä että tällä hetkellä on sitten päättärinä 250 Velocity.
"Ei se siitä..."
Crackis
27.09.2004 17:04:49
No niin. Nyt sitten ihan rehellisesti tunnustan vain ja ainoastaan nostavani tämän threadin taas ylös.. Shame on me..

En nyt kehtaa uutta aihettakaan avata niin ängetään tähän samaan: Kuinka olennainen ero soundin suhteen on trankkupäättärillä putkipäättäriin nähden? Itse siis omistan 250 Velocityn ja oon vähän katellu et vois yrittää myydä tuota velocityä ja ostaa tilalle Peavey Classic 50/50. Paljon kehuttu laite, eikä liiku todellakaan pahoissa hinnoissa käytettynä.
"Ei se siitä..."
MetalX
28.09.2004 22:57:40
En nyt kehtaa uutta aihettakaan avata niin ängetään tähän samaan: Kuinka olennainen ero soundin suhteen on trankkupäättärillä putkipäättäriin nähden?

Eilen sain oman Englin etusen ja testasin transistorinupin ja
putkinupin päätteillä--->putkipääte vei tämän erän 100-0.

Toki trankkupääte oli Hughes&Kettner nupissa ja
putkipääte oli Peavayn 5150 II nupissa,eli eroa löytyy jo muutenkin laadussa ym.

Engli rupes vasta kuulostamaan hyvältä kun kytkin Peavayhin kiinni.(sitä ennen ehdin jo säikähtää,että mitä tuli ostettua.)

Eli nyt itselläkin se rehdin putkipäätteen haku alkaa.
Ja etunen oli Engl 530.
Jötiskää...
Hotlicks
29.09.2004 08:23:04 (muokattu 29.09.2004 08:29:42)
Ja ei tietysti sovi unohtaa Englin E430:a, eli TubeToneria. Kyseessä on oikeastaan Screamerin etuaste lattiamallina. Neljä kanavaa ja toimii myös midiohjaimena. Kaikille kanville tosin yhteinen eq, mutta ei kyllä ole ainakaan mua haitannut. Saa tarvittaessa kytkettyä vahvistimen normaaliin instrumenttisisääntuloon ja laitteen voi myös kokonaan ohittaa, eli toimii myös erillisenä säröpurkkina. Uutena moksoi se 700e, eli käytettynä menis budjettiin. Ei kyllä uutena enää saakaan, kun ei enää valmisteta...

Varmaan vastaava vehje voisi olla tuo Koch Pedaltone. Torilla/Huuto.netissä ilmoitus ja hintaa taisi olla se 320. En tosin tiedä miten tuo hiivi sillä taittuu.
Zammy
29.09.2004 08:53:31 (muokattu 29.09.2004 09:00:33)
Varmaan vastaava vehje voisi olla tuo Koch Pedaltone. Torilla/Huuto.netissä ilmoitus ja hintaa taisi olla se 320. En tosin tiedä miten tuo hiivi sillä taittuu.

Mä olen ainakin tykänny siitä lähtevästä hevisoundista. Hi-gain kanavasta saa sellaista modernimpaa heviä ja taas siitä "pääteosastosta" semmosta kasarihevimpää. EQ on myös varsin toimiva, että tuolla kyllä taittuu aika monenlainenkin osasto. Ostaosta ;)

EDIT: Ja jos tuo Pedaltone kiinnostaa, niin multa vois lähteä mukaan myös 2 x 50 w putkipääte, Sovtekhan se merkiltään tais olla. EL84:lla putkilla. Sille hinta vois olla 250.
Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen.
Crackis
29.09.2004 15:12:49
Tuo Kochin Pedaltone kieltämättä vois olla mielenkiintonen laitos. Tuonkaan soundeista ei ole oikeastaan mitään hajua, mutta jos se on lähellekkään samoissa maailmoissa Multitonen tai Powertonen kanssa niin nannaa olisi tiedossa! Noita molempia nuppeja kuulee Insomniumin molemmilla levyillä, ja kieltämättä voisin sanoa että toimii! Ja eikös Esa Holopainenkin käytä Kochia?
Tässä alkaa olla jo valinnan vaikeutta. Tuo ENGL 530 olis erittäin mielenkiintonen peli, kuten myös Kochin Pedaltone. Pedaltonessa olisi kyllä etuna ainakin sen edullisuus, kun ei tarvitse edes erillistä ohjainta sille.
Vieläkö löytyy jotain säröpuolin allround vehkeitä mitä ei tässä ole mainittu?
"Ei se siitä..."
Crackis
30.09.2004 20:38:27
pistetäänpä sitten vähän uutta ehdotusta kehiin.... elikkä lee jackson. ko. etuastetta käyttävät/käyttivät mm. Stone ja Megadeth. nykyään ainakin alexi laiho käyttää noita. toimii kuulemma todella hyvin ärhäköitten mikkien kanssa.

Nyt en kyllä per enää tämän jälkeen tätä nosta jos ei mitään tipu. Tuo Lee Jackson ei itsessään taida kovinkaan kummonen laitos olla. Vaatii aika rajun buustauksen ennen kun aletaan ede puhua laiho-tyylisistä säröistä. Laihollakin on kepeissään aktiivielektroniikka buustaamassa signaalia, langaton vielä räkin puolella ja kompurakin löytyy sieltä vakiosetupista.
"Ei se siitä..."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)