Seek And Destroy 28.11.2004 14:35:36 | |
---|
Kiitti kaikille vastanneille, mut siis mä oon aika lailla päättäny että ostan ton cry baby GCB95, se on sopivan halpa,mutta onko se tarpeeksi hyvä alottelijalle saako, korkeat soundit? Kuinka nopee tarvii uuden jos wahwahhiin ihastuu? |
Dr. Muff 28.11.2004 14:41:12 (muokattu 28.11.2004 14:43:23) | |
---|
just... kiitti, mut onko siis cry beibe se kaikkein paras wahwah? Ei minusta. Hintaluokassaan ehkä, muttei varmaan kenenkään mielestä se ole parempi kuin vaikka Budda. Eria asia on sitten tarjoaako se juuri sinulle enemmän vastinetta kuin tuplahintainen VOX tai triplahintainen Budda, Teese tai Roger Mayer. Ostan ton cry baby GCB95:n, koska se on sopivan halpa. Mutta onko se tarpeeksi hyvä alottelijalle? On, aivan varmasti. I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin |
zepeteus 28.11.2004 14:44:41 | |
---|
Taatusti tarpeeksi hyvä niin aloittelijoille kuin edistyneemmillekin, harrastelija tai pro...huomioiden nimenomaan sopiiko se muuten omaan makuun. Korkeat, kirkuvat wahit lähtee, jos ei riittävästi, niin potikkaa säätämällä sitten lisää. Kuinka nopeasti tuollaiseen peruswahiin kyllästyy ja kaipaa "päivitystä", riippuu taas sitten henkilökohtaisista tarpeista. Joillekin se on hyvä koko eliniän, toiset alkavat katsella muitakin vaihtoehtoja, ennemmin tai myöhemmin. Oma CryBabyni on -88 enkä ole vaihtanut vieläkään, mutta useita modituksia on läpikäynyt. Esim. Teesen ottaisin jos sellaista vartavasten tarjottaisiin, muuten ei ole tarvetta....ei vaikka pidän itseäni jonkinsortin wahi-hifistelijänä. :D |
jiBa 02.12.2004 15:00:16 | |
---|
Noi Buddan ja RMC:n vahivahit on kyllä hyviä. Suosittelen. Itekki pitäis ostaa jompikumpi... Nine speaker cabinets really do sound better than just one.
-Paul Gilbert- |
Groove Man 02.12.2004 15:08:43 | |
---|
Eria asia on sitten tarjoaako se juuri sinulle enemmän vastinetta kuin tuplahintainen VOX tai triplahintainen Budda, Teese tai Roger Mayer.
Jep. Muista en tiedä, mutta meikälle tarjoaa vastinetta, Budda meinaan. CryBabyt ja Voxit nähty ja koettu, kunnes joku huikkas näistä ja kokeilin. Ja kun käytettynä eteen pullahti ei tarvinnu enempää miettiä. |
Jäsen X 02.12.2004 15:57:06 | |
---|
"Wouaamisala" :D:D Uusi termi lanseerattu... "Working on a sex farm,
Trying to raise some hard love,
Getting out my pitch fork,
Poking your hay" |
sikanaama 02.12.2004 16:43:41 | |
---|
Ibanezin WF-10 siks ku mullaki on. Se on ruma. Siinä on kauhea futsi. Se on paras. Kakka maistuu makealta, jos syö paljon sokeria |
Torniojaws 04.01.2005 22:11:11 | |
---|
Hei onko crybeibeissä semmosseet "jouset" siel alhaal et sitä voi sillai siististi wonguttaa, ku yhel kaveril on semmonen saakelin ärsyttävä wahwah jossa ei oo jousia antamas vastaan ja sitä vaa jalalla kiikutetaan et kuuluu niks naks niks naks ?? CryBabyssä on metallipanta polkimen alapuolella. Tuo panta kiristyy akselia vasten ja sen tehtävänä on yksinkertaisesti pitää poljin paikallaan ja sen kireyttä säätämällä asettaa sopiva vastus polkimen liikkeelle. Mitään jousia siellä ei ole. Tuo naksutus voi johtua on/off kytkimestä. Ainakin omassa wahissani kytkimessä oleva "tyhjä" naksuttaa ikävästi, jos wahia käyttää yläalueella. Poljin voi toki naksua..tai enemmänkin kitistä/vinkua ellei sitä ole rasvattu. Tämä kitinä voi lähteä tuosta metallipannasta/akselista tai sitten potikkaa liikuttavasta hammastangosta. Veikkaan, että alkuperäinen kysymys kyseli vastusjousen perään, eli kun painat wahin alas, ponkaisee jousi sen takaisin ylös, ellet pidä sitä jalalla alhaalla. Tuollaista en ole nähnyt ainakaan suoraan kaupasta, mutta kaipa siinä on ideaa sunnuntaimodaajalle. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Imper 04.01.2005 22:56:14 | |
---|
Perusperus crybaby on varma ensivalinta wahiksi. Sitten kun ymmärtää omat tarpeensa ja alkaa kuulemaan mikä "paremmissa" waheissa maksaa, voi harkita niihin siirtymistä. Itse olen crybabyn ja jonkin verran voxin läpi käynnyt, ja kun wahia paljon soitossani viljelen, sijoitin budwah+ :aan (wahin lisäksi toimii myös portaattomana boosterina) enkä ole katunut. True bypass kannattaa itkupilliin modauttaa, kalleimmissa se on vakiona. Everyone is a per-son |
Snakepit 05.01.2005 00:50:27 | |
---|
Jotenkin tulee nyt sellane tunne, että cry babea ei oikeen arvosteta kuten muita, kalliinpia, waheja. No oli miten oli, itselläni on cry babe kopio elikkä siis wah man. Ääni on täysin identtinen esikuvaansa nähden (olen kokeillut kumpaakin vierekkäin). Olen tuohon wahiin erittäin tyytyväinen ja en ole vaihtamassa sitä pois - koskaan. Ja näyttäähän tuo cry babe kelpaavan Slashillekkin, vaikka hän ei ole aloittelija ja vaikka hänellä olisi varaa ostaa budhia sun muita :) Kyllä tolla cry babella saa just tollaset hyvät GNR-saundit lähtemään, jos nyt sellasta haetaan. Heviin on sitten jo omat... Mutta nämähän ovat niitä makuasioita ja makuasioista ei voi väitellä - paitsi huonomakuisten kanssa. Se ei kuullosta hyvältä, jollei Slash ole mukana |
Imper 05.01.2005 01:05:10 (muokattu 05.01.2005 01:06:32) | |
---|
Jotenkin tulee nyt sellane tunne, että cry babea ei oikeen arvosteta kuten muita, kalliinpia, waheja. No oli miten oli, itselläni on cry babe kopio elikkä siis wah man. Ääni on täysin identtinen esikuvaansa nähden (olen kokeillut kumpaakin vierekkäin). Olen tuohon wahiin erittäin tyytyväinen ja en ole vaihtamassa sitä pois - koskaan. Ja näyttäähän tuo cry babe kelpaavan Slashillekkin, vaikka hän ei ole aloittelija ja vaikka hänellä olisi varaa ostaa budhia sun muita :) Kyllä tolla cry babella saa just tollaset hyvät GNR-saundit lähtemään, jos nyt sellasta haetaan. Heviin on sitten jo omat... Mutta nämähän ovat niitä makuasioita ja makuasioista ei voi väitellä - paitsi huonomakuisten kanssa. Slässilläpä onkin vitunkalliit räkkicrybabyt eikä mitään markan soundintappajaa :) Eikä tässä crybabya mun mielestä edes dissata. Jokaisella on omat mieltymykset, mutta esim. buddassa ne crybabyn "puutteet" on korjattu juuri oikealla tavalla. Everyone is a per-son |
Snakepit 05.01.2005 01:12:23 | |
---|
enpä nyt tiedä, että onko noi räkkikamat nyt sitten niin paljon paremmat, ehkä on ehkä ei... Itte en kuule paljoakaan eroa räkki- ja perusmallin välillä, sama saundi molemmissa. Tästä tulee nyt sanomista, mutta mun korvat vaan on sitten kai huonot... Se ei kuullosta hyvältä, jollei Slash ole mukana |
Imper 05.01.2005 01:14:15 | |
---|
enpä nyt tiedä, että onko noi räkkikamat nyt sitten niin paljon paremmat, ehkä on ehkä ei... Itte en kuule paljoakaan eroa räkki- ja perusmallin välillä, sama saundi molemmissa. Tästä tulee nyt sanomista, mutta mun korvat vaan on sitten kai huonot... No sen verran räkkicrybabysta, että siinä pystyy soundia muokkaamaan ja siihen pystyy liittämään useita ohjainpedaaleita, jotka ei syö soundia. Everyone is a per-son |
Snakepit 05.01.2005 01:31:54 | |
---|
Tuo muuttumaton saundi on ehdottomasti plussaa, mutta... Guitar Worldin haastattelussa Slash sanoi, When I did Appetite for Destruction I had a stock Cry Baby. Now I own Dunlop wahs that are fully adjustable: you can decide where the wah starts and ends and make the high end sing longer or the low end more guttural. But to be honest, I don’t use those features very much. Besides, you can definitely get a good wah sound without them. ELi on se Slash soittanu ihan taviskamoilla - ainakin joskus. Toki itse ottaisin tuon räkkimallin, jos vain siihen olisi varaa.Mutta, tavallinen babe ajaa saman asian ja antaa jopa lähes saman saundin kuin tuo räkki. Se ei kuullosta hyvältä, jollei Slash ole mukana |
Dr. Muff 05.01.2005 07:29:23 | |
---|
Tuo muuttumaton saundi on ehdottomasti plussaa, mutta... Guitar Worldin haastattelussa Slash sanoi, ELi on se Slash soittanu ihan taviskamoilla - ainakin joskus. Toki itse ottaisin tuon räkkimallin, jos vain siihen olisi varaa.Mutta, tavallinen babe ajaa saman asian ja antaa jopa lähes saman saundin kuin tuo räkki. Slash käyttää myös Geoffrey Teesen RCM3sta. Veikkaisimpa että esim studiossa paljonkin, livenä toki käyttää dunlopin räkkiwahia jolloin voi wahitella useammasta paikasta. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Livenähän Slashin wahisoundit on kyllä paikkapaikoin osastoa-awful. Gyl se vaan niin on että vähän eri kaliiberin vehkeitä on esim Teeset kuin Dunlopit, peruskraipeipi tai ei, soundi on kuitenkin suht sama vaikkakin säädettävissä. I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin |
Kossu 05.01.2005 08:07:34 | |
---|
Palautusjousi ei kuunnosta kovinkaan terävältä idealta. Jos jousi palauttaisi pedaalin ylä- tai ala-asentoon automaattisesti soittaja menettäisi samalla melko paljon käytetyn mahdollisuuden jättää pedaali johonkin väliasentoon ja käyttää sitä kaistapäästösuotimena ilman tarvetta pitää wah:ia jalalla väliasennossa paikoillaan. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Rämppy 05.01.2005 09:44:23 (muokattu 05.01.2005 09:47:16) | |
---|
Wah on ainakin mulle ollut aina hankala pala. Mun käsien (tai jalkojen) kautta on kulkenut vuosien varrella liuta eri merkkejä ja oon ainakin omalla kohdallani huomannut, että hyvät lehtiarvostelut, yleinen hype tai kallis hinta ei todellakaan ole taannut, että wah-pedaali olisi toiminut mulla mielikuvien mukaisesti. Lisäksi kaikilla tutuilla soittajilla tuntuu olevan oma suosikkiwah, joka ei muiden mielestä ole kummoinen. Mun mielestä nimenomaan wahin ostossa kannattaa testailla ajan kanssa eri malleja sekä puhtailla että särösoundeilla ja omia kamoja vastaavilla vehkeillä. Vertailun lähtökohdaksi kannattaa varmaan ottaa perus-crybaby ja lähteä sen pohjalta kahlaamaan muita malleja läpi. Kallis ja yleisesti arvostettu ei aina ole se paras, ainakaan kun wahista on kyse. Mun muistoissa paras wah on vanha colorsound, joka tosin rahisi ja oli vähän heppoisen oloinen mutta kuullosti oikealta. Sääli että se oli mulla vain lainassa, eikä sellaisia enää osteta tuosta vain. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Mrezzye 05.01.2005 10:22:52 (muokattu 05.01.2005 10:24:04) | |
---|
Makuasioita pitkälti nämäkin. Itse testasin omilla kamoillani tuota paljon kehuttua BudWahia (n. 300€), enkä tykännyt ollenkaan. Aivan liian pitkä sviippi, eikä tarpeeksi "nuhainen" soundi minun makuuni. Perus Cry Babylla (oisko maksanut n. 600 mk) olen kymmenisen vuotta veivannut, eikä ole ollut tarvetta vaihtaa. True Bypassiakaan en ole kaivannut koskaan. Tosin haaveilen Dimebagin Cry Babysta boostin ja säädettävyyden takia. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Dr. Muff 05.01.2005 12:35:21 | |
---|
Makuasioita pitkälti nämäkin. Itse testasin omilla kamoillani tuota paljon kehuttua BudWahia (n. 300€), enkä tykännyt ollenkaan. Aivan liian pitkä sviippi, eikä tarpeeksi "nuhainen" soundi minun makuuni. Perus Cry Babylla (oisko maksanut n. 600 mk) olen kymmenisen vuotta veivannut, eikä ole ollut tarvetta vaihtaa. True Bypassiakaan en ole kaivannut koskaan. Tosin haaveilen Dimebagin Cry Babysta boostin ja säädettävyyden takia. Jos nuhaisuus on sun juttu niin siinähän toi Cry Baby on ihan paras ;) Ihan ok vehje se on, itse pidän vaan enemmän tommosesta Vox-tyyppisestä soundista wahissa. Teese on muuten aika näkymätön eli ei juuri muuta kitaran soundia (paitsi ehkä paremmaksi) mikä on sitten taas mun mielestä hyvä asia ja itse wah-efekti on siinä aika makea. I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin |
Migo 05.01.2005 18:54:14 | |
---|
toi tech21 killer wail on kanssa ihan hyvän kuulonen wahi..Hinta on vain hieman korkeampi kuin dunloppien... Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |