outo_O 06.08.2004 12:37:26 | |
---|
Tyhmät kysyy: mitä on headroom? Interviewer: "ok, how long is band been together as Metallica?"
James: "All since we started" |
booster 06.08.2004 12:56:59 | |
---|
Tyhmät kysyy: mitä on headroom? No eipä tuo nyt kovin tyhmä kysymys ole. :) Minä ymmärrän "clean headroom" käsitteen kuvaavan sitä, kuinka suurella äänenpaineella vahvistimesta saa lähtemään puhdasta tai ainakin melkein puhdasta soundia. Ostetaan:
-EQ-pedaali
-keinokuorma
-looppiboksi tai Line Selector
Tarjoa! |
Antroid 27.11.2004 13:04:54 (muokattu 27.11.2004 13:07:48) | |
---|
Bumps. Mitenkäs onko 500€ soiva hinta vuoden -89 JCM 800 2204 nupista? Putket ja konkat vuosi sitten vaihdettu. Vähän vaan mietityttää tuo yksikanavaisuus. Pitänee varmaan ostaa A/B-boksi ja pitää Deluxe kliinivaffarina. |
Jack D 27.11.2004 13:16:12 | |
---|
mulla on itellä jcm800 100 wattinen 2x12 combo ja oon kyl ollu tosi tyytyväinen, mut oon saanu vähän vihiä että kannattis laittaa joku overdrive mukaan ni olis täydellinen? mikä tuosta mun jcm:stä ois muuten hyvä myyntihinta? (en oo myymässä kysympä vaan) Jesus did it for the chicks. |
Tompsi 27.11.2004 13:23:39 | |
---|
Juu, hyvä peli on tuo 2203, itse pidin 50 wattisena silloin kun kyseisen laitteen omistin. JCM 2000-sarjaan tykästyneenä en tiedä hankkisinko uudestaan...ehkäpä, jos varaa olisi ylitsevuotavaisesti ja onhan tuo laite eliniältään aikalailla ikuinen. |
tuluppa 27.11.2004 15:12:47 | |
---|
Aikoinaan mallintavan marsusoundiin mieltyneenä päätin lopulta metsästää digikoneen tilalle marsun. Omasta JCM800 2203-nupista maksoin parisen vuotta sitten 390e ja täytyy todeta, että sen jälkeen en ole muita vahvareita sillä silmällä enää katsonut. Ekalla käynnistyksellä heitti pientä valoshowta ja yhden huollon (muistaakseni maadoitusvian takia) rouva on läpikäynyt, mutta sen jälkeen vanhus on toiminut uskollisesti. Yksi soittotatsin osalta anteeksiantamaton ja pedaaleiden kanssa törkeän hyvin toimiva hyväsoundinen kanava on ainakin meikäläisen tarkoituksiin täydellinen. |
D-Kay 27.11.2004 16:36:52 | |
---|
Bumps. Mitenkäs onko 500€ soiva hinta vuoden -89 JCM 800 2204 nupista? Putket ja konkat vuosi sitten vaihdettu. Vähän vaan mietityttää tuo yksikanavaisuus. Pitänee varmaan ostaa A/B-boksi ja pitää Deluxe kliinivaffarina. Kyllä toi nykyhinnoilla on jopa edullinen. Ja jos kristallinkirkasta kliiniä haluaa, niin toi deluxe kannattaa varmaan pitää. "I wasn't born with enough middle fingers" |
moottorisaha 27.11.2004 17:03:58 | |
---|
Ihan sama kumpi se on, koska soundi lähtee sormista. |
treble 27.11.2004 17:35:43 (muokattu 27.11.2004 17:36:34) | |
---|
Sanokaas nyt, että voiko tuollaisella vanhalla marsulla soittaa tällaista nykyaikaista heviä (ei siis mitään Nu-metallia vaan heviä tyyliin Sentenced, In flames...). Eli pärjääkö säröissä ja varsinkin demppisoundeissa 5150:lle ja ENGLin vehkeille? Jotain lisäpöristintä tarvitsee varmasti eteen, mutta pitääkös sitten stepata oikein kunnolla jos haluaa puhtaat soundit? Vai olisikos tuollaisessa yksikanavaisessa mallisa parempi vaihtoehto ottaa säröt kokonaan pedaalista, ja cleanit vahvarista? EDIT: Lähinnä tuota JCM800:taa meinasin. |
D-Kay 27.11.2004 17:40:59 | |
---|
Lisäpedaalin kanssa saa kyllä kuinka rankkaa tahansa. Noi vanhemmat marsut on kyllä kirkassoundisempia kuin nykyiset high gain-vehkeet. Esim. Metallican Kill 'em All ja Ride the lightning on pääasiassa Marshalleja, kun Puppets on jo mesaa. "I wasn't born with enough middle fingers" |
SiwamieS 27.11.2004 17:45:43 | |
---|
Sanokaas nyt, että voiko tuollaisella vanhalla marsulla... No mulla on 2203:n edessä Iban Smashbox (hevisärönä), Big muff (surinapörinäbassomurinafuzzina) ja Boss SD-1 (joko yksinään kevyenä särönä tai kahden edellämainitun buusterina) ja toimii ja pelaa miten päin vaan ja säröt löytyy bluesista grindcoreen. Eli kyllä 'puhtaat marsusta ja säröt boksista' -systeemi onnistuu hyvinkin. ---- |
Antroid 27.11.2004 17:58:10 (muokattu 27.11.2004 17:59:21) | |
---|
Kyllä toi nykyhinnoilla on jopa edullinen. Ja jos kristallinkirkasta kliiniä haluaa, niin toi deluxe kannattaa varmaan pitää. Tjaa, niin. No emmä kyllä välttämättä tollasta niin kovasti hingu. Vaffari täällä: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=12730255Mulla siinä nyt korkein huuto 510€, mutta en kyllä enempää huuda jos joku muu tuon haluaa. Oikeastaan tekee mulle palveluksen jos huutaa tosta, niin mun ei tarvitse kuumeisesti miettiä rahoitusta. :) Poistan sen kyllä tuohon hintaan kuljeksimasta, mutta oikeastaan toi mun Fenkku kyllä riittää mulle ihan kivasti. Saisi siihen vaan mastervolumen vaihdettua, että saisi vähän siedettävämmät volat kotisoitteluun. |
tunkki 27.11.2004 18:28:03 | |
---|
Ihan sama kumpi se on, koska soundi lähtee sormista. Eikö se tule mistään sitten ulos? Tuhannen megawatin totuus! |
ejhfi 27.11.2004 18:55:33 | |
---|
Sanokaas nyt, että voiko tuollaisella vanhalla marsulla soittaa tällaista nykyaikaista heviä ...Eli pärjääkö säröissä ja varsinkin demppisoundeissa 5150:lle ja ENGLin vehkeille? Jotain lisäpöristintä tarvitsee varmasti eteen, mutta pitääkös sitten stepata oikein kunnolla jos haluaa puhtaat soundit? Lähtisin siitä että Marshall on clean-soundin vahvistin ja äänen säröttäminen on mahdollista kolmella eri tapaa; 1) riittävän gainiset etuasteen putket 2) pörinäboxi eteen 3) jumalatoin luukutus Tuollaisen doomheavysärön saa vanhasta mursusta takuuvarmasti, jos toteuttaa sen vaihtoehdolla "2" eli pörinäpurkki eteen. Potkua löytyykin sitten kuin pienestä kylästä jos nupin alla on vielä 4x12". Jos mun pitäisi omista styrkkareistani valita juuri tuohon tarkoitukseen vahvistin, niin jättäisin kyllä Screamerin hyllylle ja valitsisin ehdottomasti JMP:n mikäli se vain toimisi ... En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
trih 27.11.2004 19:17:43 | |
---|
Marsun ostanut kaveri ei hirveästi jaksa kelailla näitä eri mallien eroja tai yksityiskohtia, vaikka käsittääkseni joskus omisti "non master volume"-mallin Marsun. Keskittyy soittamiseen. :) Eli halusi Marshallin ja Huttuselta löytyi. Pitäisi olla kuulemma huollettu. Lieneekö siis uudet putket, siitä ei ole havaintoa. Varmaan tutkittu komponenttien kunto. Kuivuneet elkot ym. Kova hinta mutta hyvä soitinkauppa. "Everybody knows that the dice are loaded" |