Kassu 30.07.2004 13:02:52 | |
---|
Mitää te sekoilette ? Miten wattimäärä liittyy elementtien määrään? Itse asiassa niin päin että mitä vähemmän watteja, sitä enemmän sietäisi elementtejä olla, jotta saataisiin sama mökä.... Eihän tää taas liittynyt mihinkään. |
Antti1 30.07.2004 13:05:48 | |
---|
Eihän tää taas liittynyt mihinkään. Enpä nyt noinkaan sanoisi. Itse möläyttelit tämmöisiä tuolla taannoin: Riippuu tietysti kuinka tehokas kombo on, jos on vaikka 40 w kannattaa ostaa 2x12. EDIT: Ah so 30 se on. No kyllä se hyvin vetelisi vielä 2x12 siihen lisäksi. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Kassu 30.07.2004 13:11:28 | |
---|
Ai niinpä. Totta en ny vaan ajatellu tota noin. No kyllä mun mielestä 30 wattisen kaveriksi voisi hyvin hommata 2x12 kaapin. |
Antti1 30.07.2004 13:44:36 (muokattu 30.07.2004 13:47:26) | |
---|
Ai niinpä. Totta en ny vaan ajatellu tota noin. No kyllä mun mielestä 30 wattisen kaveriksi voisi hyvin hommata 2x12 kaapin. Juu, tottahan tuo onkin. Mutta pointtina oli vaan: elementtien lukumäärän kaksinkertaistaminen nostaa äänenpainetta 3dB. Näin ajateltuna pienelläkin vahvistimella saa huimia äänenpaineita. Ongelmaksi lähinnä muodostuu kaappien kytkeminen ja piuhaviidakko, tilanpuutteesta puhumattakaan. EDIT: Alkuperäiseen kysymykseen: lähes mikä tahansa kaappi, jossa on V30:t tai Greenbackit. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
mongoloidi 30.07.2004 18:49:04 | |
---|
Ongelmaksi lähinnä muodostuu kaappien kytkeminen ja piuhaviidakko, tilanpuutteesta puhumattakaan. Tilasta ei treenikämpällä ole puutetta,joten koko ei ole ongelma. Marsun sivuilla luki 1936:en Ohmilukeman tilalla 8/16. Mitähän tämä mahtaa tarkottaa? Kenties monona 16Ohmia ja Stereona 8....vai? "The Blues comes from the Great Spirit.The Spirit was here before we got here,and it`ll be here after we`re gone.The Spirit is eternal." -Taj Mahal |
Antti1 30.07.2004 19:00:59 | |
---|
Tilasta ei treenikämpällä ole puutetta,joten koko ei ole ongelma. Marsun sivuilla luki 1936:en Ohmilukeman tilalla 8/16. Mitähän tämä mahtaa tarkottaa? Kenties monona 16Ohmia ja Stereona 8....vai? Luulisinpa että stereona kuitenkin 2x8ohm. Tuosta tilanpuutteesta sen verran, että nyt kyse oli monista täysstackeista, eli vähän useammasta 4x12" kaapista. Mutta vitsinä noinniinkuin. Kyllähän mullakin on omassa pienessä huoneessani 50W putkinuppi ja 4x12" kaappi, eikä tila vielä lopu. On vain järjestelykysymys. 2x12" antaa kuitenkin aikalailla 4x12" kaapin soundin ja on todella paljon kompaktimpi kuljetettava. Käyppä testaamassa. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
mongoloidi 30.07.2004 21:24:15 (muokattu 30.07.2004 23:12:27) | |
---|
Mitähän tollasesta Marsun 2x12 kaapista kannattaa maksaa käytettynä/uutena? "The Blues comes from the Great Spirit.The Spirit was here before we got here,and it`ll be here after we`re gone.The Spirit is eternal." -Taj Mahal |
monotone 30.07.2004 22:38:26 | |
---|
Mutta pointtina oli vaan: elementtien lukumäärän kaksinkertaistaminen nostaa äänenpainetta 3dB. Näin ajateltuna pienelläkin vahvistimella saa huimia äänenpaineita. Nimenomaan. Itse olen treeneissä soitellut 5w'n vahvistimella ja 4x10 kaapilla. Nupit saa (ja joutuu) kääntää idän ja etelän väliin, mutta riittää kyllä meidän ryhmässä hyvin. Kunhan muistaa nostaa kaiuttimen pois nilkan korkeudelta vähän ylemmäs. Ja onpahan sitten sitä paljon kaivattua päätesäröä kun yksi EL84 loimottaa täysillä. :-) When was the last time we worked together? Tonight. |