Aihe: Marshall 2210 1 2 | |
---|---|
![]() 02.08.2004 09:20:48 (muokattu 02.08.2004 09:23:39) | |
Mitä häh? No onhan se ihan täysputki. Sanotko seuraavaksi että mun kitarassa on oikeastaan 3 kieltä? Kun ei ole. Miksi se niin vaikea uskoa? Mutta onko sillä väliä jos se soi hyvin? Meneekö nyt yöunet kun rakas vahvistin ei olekaan ehta putkilaitos? Olisit onnellinen. Ne ovat integroineet sun marsuus buusterin etuasteeseen, joten voit huoletta pistää kaikki overdrivepurkit ja muut säristimet torille myyntiin. dit. Ja harvat noista nykyisin myytävistä "putkivahvistimista" ovat täysputkilaitteita. Fenkuissa ja Peaveyissä on puolijohteita niin perskeleesti. En sitten tiedä sattuvatko signaalitielle... ainakin luupit on ilmeisesti toteutettu puolijohteilla. | |
![]() 02.08.2004 10:15:58 | |
Minunkin "täysputkivahvistimessa" on transistori tremolo-piirissä! Paskan möivät... "I'm a farting fat ass, I have gas gas gas!" | |
![]() 02.08.2004 10:26:05 | |
Kun ei ole. Miksi se niin vaikea uskoa? Mutta onko sillä väliä jos se soi hyvin? Meneekö nyt yöunet kun rakas vahvistin ei olekaan ehta putkilaitos? Olisit onnellinen. Ne ovat integroineet sun marsuus buusterin etuasteeseen, joten voit huoletta pistää kaikki overdrivepurkit ja muut säristimet torille myyntiin. dit. Ja harvat noista nykyisin myytävistä "putkivahvistimista" ovat täysputkilaitteita. Fenkuissa ja Peaveyissä on puolijohteita niin perskeleesti. En sitten tiedä sattuvatko signaalitielle... ainakin luupit on ilmeisesti toteutettu puolijohteilla. Ok taidan ottaa etu- ja pääteasteen putket pois ja laittaa ne seinälle ku kauniita ovat. | |
![]() 02.08.2004 14:33:36 | |
Putkivahvistin on minun mielestäni putkivahvistin, mikäli sekä etu- että pääteaste on pääasiassa putkitekniikalla toteutettu. Se, onko kyseessä sitten "aito" putkivahvistin on jonkun muun ongelma. Boutique-luokan käsintehdyt p2p-laitteet lienevät jopa suuren osan puristeja mielestä täysputkivahvistimia, käytännössä varmaan kaikki sarjatuotantomallit ovat samojen henkilöiden mielestä sellaista kuraa, että niitä ei voi käyttää kuin verkonpainoina. Minä siis miellän täysputkivahvistimeksi laitteen, jossa sekä etuasteesta että pääteasteesta löytyy putkia. Jos esim. efektilenkki ja/tai tasasuuntaus on toteutettu puolijohteilla, se ei minun silmissäni saa laitetta näyttämään transistorivahvistimelta. Kuten jo yllä totesin, erilaisia mielipiteitä asiasta löytyy, eikä selvää rajaa "aidon" ja "epäaidon" putkivahvistimen välillä oikein pysty yksiselitteisesti vetämään. Mutta kai nyt kaikki ovat sentään yhtä mieltä siitä, että hämähäkkien ym. öhkömönkiäisten yövaloksi etuasteeseen asennettu ainokainen etuasteputki ei tee laitteesta "aitoa putkivahvistinta", vaikka Inho-Luftmann näin väittääkin? Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. | |
![]() 03.08.2004 09:21:07 | |
No mikäs on sitten se suht-halpa hinta? 500€ ??? Omani tuli maksamaan noin 300. ja täysin laillisin keinoin. tosin hemmetinmoisen vaihtokauppojen sarjan jälkeen. suht halpa. eikö? Very Sound! | |
![]() 08.08.2004 13:57:34 | |
Putkivahvistin on minun mielestäni putkivahvistin, mikäli sekä etu- että pääteaste on pääasiassa putkitekniikalla toteutettu. Se, onko kyseessä sitten "aito" putkivahvistin on jonkun muun ongelma. Boutique-luokan käsintehdyt p2p-laitteet lienevät jopa suuren osan puristeja mielestä täysputkivahvistimia, käytännössä varmaan kaikki sarjatuotantomallit ovat samojen henkilöiden mielestä sellaista kuraa, että niitä ei voi käyttää kuin verkonpainoina. Minä siis miellän täysputkivahvistimeksi laitteen, jossa sekä etuasteesta että pääteasteesta löytyy putkia. Jos esim. efektilenkki ja/tai tasasuuntaus on toteutettu puolijohteilla, se ei minun silmissäni saa laitetta näyttämään transistorivahvistimelta. Kuten jo yllä totesin, erilaisia mielipiteitä asiasta löytyy, eikä selvää rajaa "aidon" ja "epäaidon" putkivahvistimen välillä oikein pysty yksiselitteisesti vetämään. Mutta kai nyt kaikki ovat sentään yhtä mieltä siitä, että hämähäkkien ym. öhkömönkiäisten yövaloksi etuasteeseen asennettu ainokainen etuasteputki ei tee laitteesta "aitoa putkivahvistinta", vaikka Inho-Luftmann näin väittääkin? Näin minäkin. Olin tossa viikon mökillä ja mietin lukemaani, olisiko mahdollisesti näin että 900:n tehonpuolituksen ollen käytössä tuo mahdollinen trankkuboosteri astuu peliin? Harmony Centralissa joskus joku on haukkunut tuota puolituksen ollessa olevaa soundia, ja kun teho on puolitettu niin itseasiassa TEHO ei pienene ollenkaan, vain etuaste säröytyy helpommin. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)