Aihe: Allround nuppia?!
1 2
januszian
20.07.2004 23:17:26

Kocheissa ei ole yhtään "kulmaa" dempatessa vaan se on semmosta ultra pehmosta mössöä IMHO. Mutta jos pelkkää rockia vetää niin hyvät puhtaat ja rock säröt.
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
tsrautia
03.08.2004 23:45:21
Täältä kanssa yksi ääni ENGL:n Screamerille

Ootteko sitä mieltä et Screamerilla taittuu numetal-soundi? Eli Rectifier suuntaan pitäs päästä, ei tietenkää aivan identtinen tarvi olla. Oon tota Screameria kokeillu mut ei liikkees iha parhaiten siitä ominaisuuksii saa irti.
Selvennykseks mun soundipolitiikast viel: Tarvisin tietty hyvää puhdasta soundia, Kent-tyyliseen musaan aika light-säröä. Sitte astetta rankempaa(ehkä brittirock) ois kans kiva saada. Ja ainoo rankempi tyyli mitä soitan on numetal ja rapcore. Englit eiks vähä painotu säröpuolel enemmä tonne Heavy/Metal-puolelle?
Täl hetkel käytös on Mesa/Boogien Nomad 55 -nuppi, mut tota viimesintä sounditarvetta se ei mitenkään täytä. Erillistä pedaalia ei huvittais käyttää, joten aattelin nupin vaihtoa. Linen PODxt:tä harkitsin siten, että siitä saisin ton Rectifier tyylisen soundin. Muuten sit soittelisin Nomadin omil soundeil. Mut rahatilanne menee aika tiukal jos Nomadin päälle Podin hommaa. Onks Rectifierit sit ainoo varteenotettava vaihtoehto mun tarpeisiin?
Ze Kink
04.08.2004 00:57:55
Engl Screamerista kyllä tykkään minäkin. Ehkä sellainen sitten kun on rahaa.
"Heiluttakaa nyt vittu sitä persettä että meillä on jokin syy olla täällä!" -Simon Garfunkel diskossa
wuchi
04.08.2004 09:16:50
Kocheissa ei ole yhtään "kulmaa" dempatessa vaan se on semmosta ultra pehmosta mössöä IMHO. Mutta jos pelkkää rockia vetää niin hyvät puhtaat ja rock säröt.

Koch teki mielestäni huonon liikkeen säröjen osalta kun vaihto elementin jensenin custom-made -elementtiin. vanha celestionin v30 oli paljon agressiivisempi. Siksi omaanikin vaihdoin celestionin.
"..flat ocean means trouble...but ocean of waves means.....also trouble."
päänahka
04.08.2004 10:59:47 (muokattu 04.08.2004 11:01:25)
Ehdotonta plussaa nupille olisi jalkakytkimestä ohjailtava efektilenkki(on/off)...

Tommonenhan on pirun yksinkertaista tehdä itse, jos kolvi pysyy kädessä. Aion semmoisen tehdä tulevaan Thunderiini. Kanavanvaihtajaksihan käy mikä tahansa latch-tyyppinen (lukkiutuva) kytkin. Siihen DPDT-kytkin, jonka toinen puoli ohjaa efektilenkistä tulevan signaalin yhdelle tai kahdelle (riippuen siitä, haluaako molemmille kanaville oman looppikytkimen) SPDT-kytkimelle (tai DPDT, jos haluaa ledin ilmoittamaan, milloin looppi on päällä - vaatinee oman virtalähteen), jotka taas ohjaa signaalin joko efekteille tai suoraan loopin paluuseen. Jos kiinnostaa, voin piirustaa kytkennät.
Soolot on perseestä. Myy ENGL Thunder/Screamer.
Kapane
04.08.2004 12:50:45

Kokeile 5150.....

screamer saa ääneni oikeasti.
[Kyllä Lähtee] MEKKALA #1 Britneyn Playboy kuvat!

tsrautia
04.08.2004 12:51:15
Tommonenhan on pirun yksinkertaista tehdä itse, jos kolvi pysyy kädessä.

Joo no ei sitä efektilenkin katkasuominaisuutta tarvi olla nupissa. Kuhan ny löytyis joku jossa soundit ois kohalleen ton mun ylläolevan kuvauksen mukaan:)
Kapane
04.08.2004 12:53:46

Tommonenhan on pirun yksinkertaista tehdä itse, jos kolvi pysyy kädessä. Aion semmoisen tehdä tulevaan Thunderiini. Kanavanvaihtajaksihan käy mikä tahansa latch-tyyppinen (lukkiutuva) kytkin. Siihen DPDT-kytkin, jonka toinen puoli ohjaa efektilenkistä tulevan signaalin yhdelle tai kahdelle (riippuen siitä, haluaako molemmille kanaville oman looppikytkimen) SPDT-kytkimelle (tai DPDT, jos haluaa ledin ilmoittamaan, milloin looppi on päällä - vaatinee oman virtalähteen), jotka taas ohjaa signaalin joko efekteille tai suoraan loopin paluuseen. Jos kiinnostaa, voin piirustaa kytkennät.

Jeees tai käyttää 3dpt kytkintä, jossa on 9 tappia. onnistuu leditys helpommin. laatikolle tulee hintaa noin 30-40e. katso esim. askomikon krokolooppi tai mun Perfect Circle... btw. jos jotakuta kiinnostaa löysin a/b-box-for-dummies - ohjeet.
[Kyllä Lähtee] MEKKALA #1 Britneyn Playboy kuvat!

Prowleri
04.08.2004 16:50:01
Peaveyltähän tuli juuri pihalle Satrianin signaturenuppi JSX josta pitäisi mainosmiesten mukaan löytyä Classicin puhtaat ja TripleXin särökanava. En ole kyllä mitään tarkempia kokemuksia kuullut kyseisestä mallista, mutta tuli vain mieleen.
Eläkeläiset Euroviisuihin!
Ze Kink
04.08.2004 17:56:40 (muokattu 04.08.2004 18:01:02)
Peaveyltähän tuli juuri pihalle Satrianin signaturenuppi JSX josta pitäisi mainosmiesten mukaan löytyä Classicin puhtaat ja TripleXin särökanava. En ole kyllä mitään tarkempia kokemuksia kuullut kyseisestä mallista, mutta tuli vain mieleen.

"Eikä ole kalliskaan": http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-169004.html
Screamer:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-161458.html
On tossa ~700€ hintaeroakin.
Jos vielä haluaa säästää:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-170110.html

Näistä olen myös kuullut hyvää juttua:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-124842.html
Kuulemma myös ihan kivoja, itsekin olen jotain testannut:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-133357.html
"Heiluttakaa nyt vittu sitä persettä että meillä on jokin syy olla täällä!" -Simon Garfunkel diskossa
tsrautia
04.08.2004 21:53:35
Näistä olen myös kuullut hyvää juttua:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-124842.html

Mitenköhä toi Marsun DSL-sarja tosiaa, onks se nii monipuolinen ku kerrotaa? Tääl keski-suomes päi tota ei missää liikkees ole, ja tututkaa eivät marsua oo hirveest kannattanu;D Ni kokeilu menee vähä hankalaks...
päänahka
05.08.2004 07:36:07
Jeees tai käyttää 3dpt kytkintä, jossa on 9 tappia. onnistuu leditys helpommin. laatikolle tulee hintaa noin 30-40e. katso esim. askomikon krokolooppi tai mun Perfect Circle... btw. jos jotakuta kiinnostaa löysin a/b-box-for-dummies - ohjeet.

Niin no, nythän se ei tosiaan tule olemaan true bypass. Mutta tartteisin kolme 3PDT-kytkintä true bypassiin, koska looppikytkin on kolmelle kanavalle erikseen. Mulla on onneks ylimääräinen flangerissa, siinä ei ole käytetty kuin yhtä vaihtoa kytkimestä (ei lediä), eli kaksi on täysin joutilaana. Vois ostaa halvan SPDT:n siihen, niin voi käyttää 3PDT:n johonkin. Btw, tilaus lähti jo Kankaanpään Mikolle, hintaa tuli yli 60e, josta 5 kytkintä luonnollisesti muodostaa suurimman osan.
Soolot on perseestä. Myy ENGL Thunder/Screamer.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)