Eemil 14.07.2004 18:46:43 | |
---|
Itse pyrin hoitamaan kuitenkin virittämisen äänettömästi, joten se tapahtuu helpoiten polkaisemalla volumepedaali hetkeksi nolliin ja tuijottamalla hetken aikaa viritintä. Tai sitten: Korg DT-10:ssä on kaksi outputjakkia. Toinen on normaali ja toista käyttämällä laite ei päästä ääntä läpi kun se on käynnissä. En tiedä onko noissa muissa. Ajattelin vaan kun kaikki eivät käytä volumepedaalia, kuten minä. Mutta tuota, muita hyviä ominaisuuksia tuosta Korgista: lujaa tekoa, hyvän näköinen, tarkka viritin, selkeä näyttö myös pimeässä, helppokäyttöinen, niin kitaralle kuin bassollekin, nopea (eli tunnistaa äänen taajuuden periaatteessa heti ilman viivettä) ja kromaattinenhan tuo on. Halvin se ei ole. |
kulmahiomakone 14.07.2004 19:12:04 | |
---|
Nyt saan tietysti kaikki hevimiehet kimppuuni väittäen, että on pelkästään tyylikästä tehdä kitaran viritys keikalla isoon ääneen ja mielellään vielä säröt päällä. Mun piti itseasiassa mainita tämä jo viimeviestissä... Uskon, ettei yleisö tule kuuntelemaan kitaran viritystä keikalla vaan itse musiikkia. Ei viritysmittarin omistaminen (eikä edes sen käyttäminen!) ole välttämättä merkki epäammattimaisuudesta tai siitä, ettei ole korvaa. No, yleisölle voi samalla puhella mukavia... En minä viritysmittarin omistamista mitenkään huonona asiana pidä. Kaikista ärsyttävintä on kuunnella keikalla epävireistä soitantaa. Ja sikäli jos kitara on sen luonteinen, että sitä pitää joka biisin välissä virittää, niin mittari on hyvinkin tarpeellinen. Itse olen aina vetänyt rajan laitteiden kohdalla siihen, että sitä minkä voi tehdä itse, ei pidä tehdä laitteilla. Todennäköisesti siirtäisin rajoja ja ostaisin viritysmittarin, jos vain löytäisin kohtuuhinnalla sellaisen kun haluan. TU-2 ei sellainen ole, ei vaikka siinä olisi true bypass. Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai, Yamaha yms.) |
Kapane 14.07.2004 22:36:09 | |
---|
Tai sitten: Korg DT-10:ssä on kaksi outputjakkia. Toinen on normaali ja toista käyttämällä laite ei päästä ääntä läpi kun se on käynnissä. En tiedä onko noissa muissa. Tu-2 on kanssa. Tu-2 eli tukaks on kyllä mun valinta, eli itse valitsisisin ton. kah ja niinhän teinkin. Miksi? Jakaa virtaa, virittää tarpeeksi hyvin, helppo käyttää ja lisäksi se valoshow on kaikista coolein(lukekaan manuaalista). |
Piirakka 14.07.2004 23:16:12 | |
---|
Kiitoksia osallistumisesta.. Boss oli jo etukäteen aika kovilla mun listoilla, pitänee checkailla muitakin.. Saan viikonlopuksi lainaan yhden et pääsen parille keikalle testaileen.. Petersonin strobohelvettiä en keikalle veisi, paitsi ehkä flyygelin virityskeikalle ; ) Sitäpaitsi, toi bossin bufferoitu ulostulo sopii mulle kun germanium fuzzin ystävä olen, syö meinaan fuzz straton yläpään muuten, eipähän tarvi pitää kompuraa ekana linjassa.. En jaksa duunata splitteriä tai lisätä volapedaalia lautaan, siksi pedaaliviritintä kutsuin.. Onhan se helvettiä kun venytät ekan setin puolessavälissä kielen poikki ja yrität sitten kesken biisien ja biisien tauoilla vaivihkaa saada meisseliä vireeseen.. Laulaja pyytää Wicked Gamen, heti alkuun kammella vireet perseille jonka jälkeen se siisti arpeggiolicki.. Tositarina keikkailun ihmeellisestä maailmasta jossa kaikki ja ei mikään on mahdollista.. "I play stratocasters because no one good has ever played one!" |
Shaft 14.07.2004 23:42:51 | |
---|
Petersonin strobohelvettiä en keikalle veisi, paitsi ehkä flyygelin virityskeikalle ; ) Niin, ei varmaankaan sitä oikeaa, täysikokoista strobea. Tuo strobestomp on kyllä ihan pedaalimallinen, kompakti "virtual strobe". Tarkka, mutta turhan kallis. |
askomiko 15.07.2004 00:17:46 (muokattu 15.07.2004 00:18:49) | |
---|
209e, ei hirveän paha kun mietti että se on viritysmittari, ei lottomasiina. Mulla on se yleismittarin mallinen VS-2. Perkeleen hyvä, mutta tommonen metallinen polkusin ois ehkäpä vielä parempi noin käytön kannalta. Sitäpaitsi siinä on DI-boksi samassa!! |