Aihe: Seuraavaa keppiä.. Strato, Tele vai joku muu?
1 2
makoskela
15.07.2004 23:28:52
Uskoisin, että osat ovat erilaiset. Fenderin omilla sivuilla voi vertailla ainakin mex-usa akselia.
Kaikki on annettu - mitään ei saatu.
Dr. Muff
15.07.2004 23:33:10
Uskoisin, että osat ovat erilaiset. Fenderin omilla sivuilla voi vertailla ainakin mex-usa akselia.

On toki eri osat American- ja Highway-sarjoissa. Mutta niin on hintakin. Hyvät puut on kuitenkin hemmetin hyvä lähtökohta, eikä noi hardwaretkaan mitään kiinarihkamaa ole.
I Smell Urine
makoskela
15.07.2004 23:52:25
On toki eri osat American- ja Highway-sarjoissa. Mutta niin on hintakin. Hyvät puut on kuitenkin hemmetin hyvä lähtökohta, eikä noi hardwaretkaan mitään kiinarihkamaa ole.

Näin varmaan onkin. Puolustelinkin vain japseja, ja niitä saa varsin kohtuulliseen hintaan.
Kaikki on annettu - mitään ei saatu.
JuSu
16.07.2004 09:07:39
Mitäs vielä kannattaisi testata?

Suuresti suosittelen, että käyt ainakin testaamassa Blade Texas Standardin, Millbrook noita myy ja tuo maahan.

http://www.bladeguitars.com/models/texas_standard.html

http://www.millbrook.fi

Itse hankin tuollaisen juuri, ja on kovasti hyvä ja varsin monipuolinen kitara. Perinteisemmistä stratoista tuo eroaa lähinnä suuremman radiuksensa (12 ") ja VSC -aktiivieq:n puolesta. Omaan käpälääni tuo suurempi radius tuntuu oikein hyvältä, ja VSC todella avartaa soundimaailmaa. Jaa, Bladessa on myös varsin hyvät mikit.

Itse tosin laitoin aluksi tallaan Kent Armstrongin Cool railsin (vaikkei se kovin cool ole noihin yksikelaisiin verrattuna), koska halusin tallaan humbuckerin ja tuollainen oli nurkissa. Ajatuksena oli päivittää se myöhemmin laadukkaampaan, mielessä oli Duncanin JB jr tai 'lil '59. Kuitenkin tuo KA kuullostaakin varsin mukavalle, joten tuskin lähden ihan heti hötkyilemään sen vaihdon kanssa. Hyvä mikki.

Tuon Texas Standardin hintakin on tiputettu järkevälle tasolle (650 euroa, josta tinkimällä varmaan saa jotain vielä pois), joten suosittelen testiajoa kaikille monipuolista stratoa hakeville.

JuSu
rosberg
16.07.2004 09:15:45
itse kolmen straton onnellisena omistajana voisin suositella sulle kyllä sitä highway-sarjaa. sopivan retroa ja hyvää fiilistä lähti niistä kun olen fasulla noita tyyppaillut.

varsinkin tää isolapainen, jossa on kaksikelainen tallassa on hyvä malli ja sen olemassaolo on perusteltukin.

mutta kannattaa kokeilla soittamalla noita keppejä. ne on kuitenkin kaikki täysin omia yksilöitään. sieltä saksasta saattaa tulla se märkä unelma, tai sitten ei.
keep on truckin!
midprice
16.07.2004 12:19:49

itse kolmen straton onnellisena omistajana voisin suositella sulle kyllä sitä highway-sarjaa. sopivan retroa ja hyvää fiilistä lähti niistä kun olen fasulla noita tyyppaillut.

Kokeilin tuossa lähiliikkeessä muutamia highway-stratoja ja -telejä ja petyin. Ei ollut ne kaulat kovin retroja, ohuita kuin ibanestin hevikepeissä, ei hyvä. Mutta vieressä olikin Tokai SRV-strato, ja se vasta namupeli olikin, suosittelen kokeilemaan. Hintaluokka samoissa tuon fenderin highwayn kanssa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)