gator 10.07.2004 17:44:11 | |
---|
Käy kattoo suuntaa antavia hintoja eka vaikka näistä paikoista. www.musicstore.de www.thomann.de Sen jälkeen kandee suomesta kysellä mitä löytyy ja alkaa tinkaamaan. Kaapissa kannattaa kiinnittää huomiota merkin sijaan elementteihin. Marshalliltakin löytyy paskakaappeja. |
Super-Jari 10.07.2004 17:45:24 | |
---|
EDIT 2: Saakos kysyä, että millä kaapilla tuota nuppia testasit ennen ostoa? Se taisi olla hyvä laite, kun tuon vahvarinkin ostit. Vai menikö ihan ääninäytteiden ja sika säkissä -periaatteen perusteella ostoslistalle? Juu, saa kysyä. Ääninäytteiden, kovien suosituksien ja kuukausia raivokkaana riehuneen GAS:in perusteella ostin. Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta? |
Lord of the strings 10.07.2004 17:45:50 | |
---|
Paljonko maksoit? Uutena ostit? "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
"Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta. |
Super-Jari 10.07.2004 17:46:34 | |
---|
Käy kattoo suuntaa antavia hintoja eka vaikka näistä paikoista. www.musicstore.de www.thomann.de Sen jälkeen kandee suomesta kysellä mitä löytyy ja alkaa tinkaamaan. Kaapissa kannattaa kiinnittää huomiota merkin sijaan elementteihin. Marshalliltakin löytyy paskakaappeja. Tuttuja paikkoja ovat entuudestaan. Siltäpä niitä enimmäkseen tulee katseltuakin. Sitten tarjousta Suomen liikkeisiin. Tulee halvimmaksi. Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta? |
Antti1 10.07.2004 17:46:45 (muokattu 10.07.2004 17:49:27) | |
---|
Marshalliltakin löytyy paskakaappeja. Josta pääsemmekin aiheeseen nro. 13. Mä en tykkää niitten Celestion G12T-75 elementtien soundista pätkän vertaa. Yläpäässä on joku erittäin ärsyttävä sirinä. Pitkään luulin sen sirinän johtuvan trankkuvahvarista (Marshall 8280), mutta muutin mieltäni kokeiltuani vahvaria toiseen kaappiin. Ei miellytä minua, monta muuta kitaristia miellyttää. EDIT: Kirjoitusvirhe elementin mallissa. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Super-Jari 10.07.2004 17:47:03 | |
---|
Paljonko maksoit? Uutena ostit? 980€. Joo. Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta? |
Super-Jari 10.07.2004 20:46:33 | |
---|
Kävin nyt kaverin kanssa testaamassa sitä volumea eri kaapilla ja totesin että se jää melko heppoisesti 100w trankkunupin ja 80W trankkucombon varjoon. ne peittää Englin äänen kokonaan! Onko tuo nyt täysin normaalia? Eikö 60W putkitehoa pitäisi peitota 100W trankku? Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta? |
-K- 10.07.2004 21:33:08 | |
---|
Eikö 60W putkitehoa pitäisi peitota 100W trankku? Pitäisi, ainakin minun 50w thunder huutaa kovaa kaapista riippumatta. Ei suotta elämys. |
tunkki 10.07.2004 22:26:02 | |
---|
Kävin nyt kaverin kanssa testaamassa sitä volumea eri kaapilla ja totesin että se jää melko heppoisesti 100w trankkunupin ja 80W trankkucombon varjoon. ne peittää Englin äänen kokonaan! Onko tuo nyt täysin normaalia? Eikö 60W putkitehoa pitäisi peitota 100W trankku? Hmm. Kuulostaa kyllä aika omituiselta. Kyllä 60 w pitäisi olla kyllä tarpeeksi. Minkälaisia EQ- asetuksia käytät? Jos kaikki middlet on scoopattu pois niin alapäävoittoinen soundi imeytyy helposti kämpän sopukoihin ja muut keskiäänivoittoisemmat vahvistimet peittävät tuon aika tehokkaasti. Tuhannen megawatin totuus! |
Super-Jari 10.07.2004 22:31:49 | |
---|
Hmm. Kuulostaa kyllä aika omituiselta. Kyllä 60 w pitäisi olla kyllä tarpeeksi. Minkälaisia EQ- asetuksia käytät? Jos kaikki middlet on scoopattu pois niin alapäävoittoinen soundi imeytyy helposti kämpän sopukoihin ja muut keskiäänivoittoisemmat vahvistimet peittävät tuon aika tehokkaasti. basso on jossain ehkä kolmessa, middlet jossain 5-6 ja treble n.8 Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta? |
tunkki 10.07.2004 22:54:31 | |
---|
basso on jossain ehkä kolmessa, middlet jossain 5-6 ja treble n.8 Aivan. "Vika" saattaa olla tuossa kaapissasi. Tuossahan on nuo Jensenin elementit, eli kaappi on periaatteessa sama kuin nämä paljon kiistellyt Behringerin kaapit. Kaikki kunnia Jensenille, mutta tuo Behringerin halpatuotanto on kyllä osoittautunut aika sudeksi tältä osin. Tämä on nyt jo vähän off-topikkia, mutta itse olen noista Behringereistä huomannut sen, että ne menee todella helposti "tukkoon" rankemmilla säröillä ja niiden perussoundissa on paljon sitä ikävää 1kilohertsin keskiääninarinaa. Välillä kun soittaa yhden kielen sabbath-henkisiä riffejä mättösäröillä niin joissain kohtaa soundi "kuolee", elementti ei jaksa toistaa kunnolla. Tuhannen megawatin totuus! |
Super-Jari 10.07.2004 23:08:23 | |
---|
Aivan. "Vika" saattaa olla tuossa kaapissasi. Tuossahan on nuo Jensenin elementit, eli kaappi on periaatteessa sama kuin nämä paljon kiistellyt Behringerin kaapit. Kaikki kunnia Jensenille, mutta tuo Behringerin halpatuotanto on kyllä osoittautunut aika sudeksi tältä osin. Tämä on nyt jo vähän off-topikkia, mutta itse olen noista Behringereistä huomannut sen, että ne menee todella helposti "tukkoon" rankemmilla säröillä ja niiden perussoundissa on paljon sitä ikävää 1kilohertsin keskiääninarinaa. Välillä kun soittaa yhden kielen sabbath-henkisiä riffejä mättösäröillä niin joissain kohtaa soundi "kuolee", elementti ei jaksa toistaa kunnolla. Kokeilin myös Ibanez - TB412S kaapilla. Sama homma. Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta? |
tunkki 10.07.2004 23:38:24 | |
---|
Kokeilin myös Ibanez - TB412S kaapilla. Sama homma. No perdaani. Tuo Tone Blaster-sarjakin on saanut aika paljon tikaria foorumeilla... Itse tyypitin Fireballia sillä Englin omalla skobella ja hyvältä se ainakin kuulosti. En sitten kylläkään osaa sanoa miten asian laita olisi ollut kämpillä treeneissä. Joku mainitsi noiden Celestionin "vittumaisesta sirinästä". Englin omat kaapit on myös ladattu erilaisilla Celestioneilla ja kaappien soundi todellakin on aika nasaali, mutta Engl-nuppien bassomäärät ovatkin toisaalta huikeita. Itse kokeilin JCM900: stani Englin 4x12 kaapin kanssa ja kuulosti aivan kauhealta. Eli vahvistin jossa ei ole paljoa beissiä ja kaappi jossa on paljon keskiääniä ei ole hyvä yhdistelmä. Ja toisin päin: Fireball jossa huikeasti botnea ja kaappi (vaikkapa se jenseneillä ladattu peavey) jossa on myös bassovoittoinen soundi näkyy arvatenkin "tehonmenetyksenä". Tulipas epäselvästi sanottua. Pointtini: kannattaa kokeilla rohkeasti Celestioneilla varustettua kaappia, vaikkapa Marsun 1936 2x12. Tuhannen megawatin totuus! |
Super-Jari 10.07.2004 23:45:00 | |
---|
Tunkille perkeleen iso kiitos. Sai vähän leukaa nousemaan. Pitää varmaan vaan kokeilla erikaapeille ennen kuin menee liikkeeseen avautumaan. Lisää vaan spekulointia jos irtoaa. Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta? |
Dr. Muff 10.07.2004 23:52:14 | |
---|
Kävin nyt kaverin kanssa testaamassa sitä volumea eri kaapilla ja totesin että se jää melko heppoisesti 100w trankkunupin ja 80W trankkucombon varjoon. ne peittää Englin äänen kokonaan! Onko tuo nyt täysin normaalia? Eikö 60W putkitehoa pitäisi peitota 100W trankku? Ei ole normaalia. Jos toi on sun eka putkivehje, niin huomaa, että se on trankkuun nähden aika dynaaminen. Soittotatsia rankentamalla saat varmasti enemmän möykkää, tämä etenkin puhtailla. En tosin tiedä, hiplaatko niitä kieliä niinkuin joku mummo vai miehen ottein. Elementtien herkkyys vaikuttaa kokolailla paljon. Kokeile kaappiin, missä on vaikka Celestionin V30siä, ovat kokolailla herkkiä (100db/W/1m). Sijoittelusta ei varmaan kannata mainita. 50W screameri on ainakin ihan riittävän äänekäs, tehoa jää reserviin kuitenkin aika paljon. |
tunkki 10.07.2004 23:53:48 | |
---|
Tunkille perkeleen iso kiitos. Sai vähän leukaa nousemaan. Pitää varmaan vaan kokeilla erikaapeille ennen kuin menee liikkeeseen avautumaan. Lisää vaan spekulointia jos irtoaa. No kuule, eipä mitään. Tiedän varmuudella, että nuppi on loistopeli. Itsekin olen kovasti Fireballia ostamassa. Ja kitaravermeistä on jo aika kattava kokemus kertynyt ja kaikenlaisia yhdistelmiä kokeillut. Joten ei muutakun kokeilemaan! Tuhannen megawatin totuus! |
gator 11.07.2004 00:01:04 | |
---|
Eikös screamerissa, siis jos komboa tarkotat, oo v30 elementti? Engli taitaa ainaski kitarakaapeissaan käyttää kyseisiä elementtejä. Ei se vika tossa sun nupissa salettiin o. kunnon kaappi vaan alle. V30:llä varustettu on juhlaa niin soundin kuin volanki puolesta. |
Super-Jari 11.07.2004 00:01:25 | |
---|
No kuule, eipä mitään. Tiedän varmuudella, että nuppi on loistopeli. Itsekin olen kovasti Fireballia ostamassa. Ja kitaravermeistä on jo aika kattava kokemus kertynyt ja kaikenlaisia yhdistelmiä kokeillut. Joten ei muutakun kokeilemaan! Juu, loistopeli on soundeiltaan. Siitä ei pääse mihinkään. Mutta volumepuoli kusee kovasti. Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta? |
askomiko 11.07.2004 00:57:18 (muokattu 11.07.2004 01:00:38) | |
---|
Screamerissa ja Englin peruskaapissa on Englille tehty V60, eli joku puolihyvä. Kaapin saa myös V30:llä ja hinta on kovempi. Edit: mitähän voluumissa, mulla screameri riittää varsin hyvin, eikä siitä yli pääse millään Valvestatella. Bänditreeneissä noin kakkosella-kolmosella. Mutta ei siitä niin paljon melua lähde kuin 50w JMP-marshallista. Taisiis eihän mistään lähde jos on hirmuiset etuastesäröt pelissä. |
Dr. Muff 11.07.2004 02:09:31 | |
---|
Screamerissa ja Englin peruskaapissa on Englille tehty V60, eli joku puolihyvä. Kaapin saa myös V30:llä ja hinta on kovempi.. Hmm... Minulla on ainakin V30 elementti. Noissa uudemmissa taitaa olla V60(en kyllä sano varmaksi), omani ostin alkuvuodesta. |