Aihe: Kitarakaappeja myyvät liikkeet Helsingissä
1 2 3 4
Ben_D
07.07.2004 14:26:33

Puhuin äsken Bändikeskuksen ukon kanssa pitkän puhelun.

Itseasiassa se vakuutti mut tosi hyvin. Lupasi 1936-kaapin samaan hintaan tai jopa alle kuin Thomannilla, viikon toimitusaika noin suunnilleen eikä edes toimituskuluja tai mitään.

Kertokaapas kokemuksia.

Kokemuksia mistä? Bändikeskuksen ukko hoitaa sulle kaapin samaan hintaan tai alle Thomannin? Eiks se ole aika selkee juttu? Onneks Suomesta alkaa saamaan samoihin hintoihin noita kamoja niin ei tarvi enään odotella Thomannilta paketteja.
Kassu
07.07.2004 16:51:29
Kokemuksia mistä? Bändikeskuksen ukko hoitaa sulle kaapin samaan hintaan tai alle Thomannin? Eiks se ole aika selkee juttu? Onneks Suomesta alkaa saamaan samoihin hintoihin noita kamoja niin ei tarvi enään odotella Thomannilta paketteja.

En ole vieläkään oikein varma miten sen kaapin hommaan. Varmaan tänään laitan tilauksen thomannille, tulee ainakin varmasti eikä tartte odotella kuukausia.

Sitäpaitsi se ukko oli ärsyttävä.
Skebameizi
07.07.2004 17:06:36

Hieman offtopic, mutta kertokaa kokemuksia tuosta 1960A-kaapista. Toimiiko matalilla vireillä? Luultavasti tuo on ekaksi kaapiksi riittävän hyvä...?
Varmaan kuuluu sulle
Ben_D
07.07.2004 17:11:52 (muokattu 07.07.2004 17:12:09)

Hieman offtopic, mutta kertokaa kokemuksia tuosta 1960A-kaapista. Toimiiko matalilla vireillä? Luultavasti tuo on ekaksi kaapiksi riittävän hyvä...?

Jaa onko ekaksi kaapiksi riittävän hyvä ;) Eiköhän se ole kun noi ammattimiehetkin niitä käyttävät ja eiköhän toimi matalillakin vireillä; varma ostos.

Noitakin on sitten JCM-800 ja JCM-900 malleja, mutta käsittääseni niissä ei ole paljoa eroa.
balzary
07.07.2004 19:32:43

En ole vieläkään oikein varma miten sen kaapin hommaan. Varmaan tänään laitan tilauksen thomannille, tulee ainakin varmasti eikä tartte odotella kuukausia.

kaksi sanaa: HO HO!
Neverest
07.07.2004 20:08:42
Puhuin äsken Bändikeskuksen ukon kanssa pitkän puhelun ...Lupasi 1936-kaapin samaan hintaan tai jopa alle kuin Thomannilla, viikon toimitusaika noin suunnilleen eikä edes toimituskuluja tai mitään.

Varmaan tänään laitan tilauksen thomannille, tulee ainakin varmasti eikä tartte odotella kuukausia.

No hei kamoon!! Jos saat oikeesti sen samaan hintaan (tai kenties vielä alle!) ku thomannilta ni miks ees harkitset mitään muuta ku täältä kotimaasta ostamista! Ja vielä jos oikeesti vaan viikko bändikeskuksella menee!! Thomannilta saat varmasti oottaa paljon kauemmin.
Tyhmä eläin!
Kassu
07.07.2004 20:19:33
No hei kamoon!! Jos saat oikeesti sen samaan hintaan (tai kenties vielä alle!) ku thomannilta ni miks ees harkitset mitään muuta ku täältä kotimaasta ostamista! Ja vielä jos oikeesti vaan viikko bändikeskuksella menee!! Thomannilta saat varmasti oottaa paljon kauemmin.

Syy miksi en tilannut sieltä vaan tilasin jo thomannilta:

"Me saadaan EHKÄ sulle 1036, EHKÄ viikon viiva kahden kuluessa. EHKÄ se on yhtä edullinen ku thomannilla, ___EHKÄ___ jopa halvempi"

EHKÄ jos koko putiikki on pystyssä.
Kassu
07.07.2004 20:19:57
Ja thomann on nopeampi.
Eemil
07.07.2004 21:16:22
Ja thomann on nopeampi.

Monasti on ollut toimitusviiveitä joihin ei selityksiä löydy. Se se vasta on hanurista kun rahat on menneet eikä siltikään ole kaappia.

Ei ne hintaerot kovin suuria ole suomen liikkeisiinkään verrattuna. Takuuasioissakin on varmaan mukavampaa ottaa yhteyttä suomalaiseen liikkeeseen.
Kassu
07.07.2004 21:23:51
Monasti on ollut toimitusviiveitä joihin ei selityksiä löydy. Se se vasta on hanurista kun rahat on menneet eikä siltikään ole kaappia.

Ei ne hintaerot kovin suuria ole suomen liikkeisiinkään verrattuna. Takuuasioissakin on varmaan mukavampaa ottaa yhteyttä suomalaiseen liikkeeseen.

Rahat ei oo menny mihinkään, jos täytyy pitkään odottaa niin sanon että ei kiitos.

Ainakin rustasin postiennakon, toivottavasti toimii.
Ben_D
07.07.2004 21:43:57

Bullshit sanon minä. Just tollasen toiminnan takia ne hinnat on Suomessa korkealla. Niin kauan kun volyymit eivät kasva ovat hinnat korkealla.

Ei kyllä mene jakeluun, että ei voi Bändikeskuksesta tilata, koska ei siinä puljussa mitään vikaa ole. No, se on kiva roudailla paskaks mennyttä laitetta takasin Saksaan.
Kassu
07.07.2004 21:52:46
Bullshit sanon minä. Just tollasen toiminnan takia ne hinnat on Suomessa korkealla. Niin kauan kun volyymit eivät kasva ovat hinnat korkealla.

Ei kyllä mene jakeluun, että ei voi Bändikeskuksesta tilata, koska ei siinä puljussa mitään vikaa ole. No, se on kiva roudailla paskaks mennyttä laitetta takasin Saksaan.

Etkös itse ostanut just netin kautta jostain afganistanista käytetyn skeban? Ei kuule ole sunkaan juttusi tervettä, joten älä kerro mielipiteitäsi mun ratkaisuista.
Ben_D
07.07.2004 22:00:07 (muokattu 07.07.2004 22:02:34)

Etkös itse ostanut just netin kautta jostain afganistanista käytetyn skeban? Ei kuule ole sunkaan juttusi tervettä, joten älä kerro mielipiteitäsi mun ratkaisuista.

Afganistapa hyvinkin. Ostin just sen kepin, jossa on 45 astetta kierossa oleva kaula. Varmaan ihan paska kitara, täytyy heittää roskiin kun tulee Suomeen ja käydä ostaan sama keppi 2500-3000 eurolla.

Olisko vähän eria asia? Näytä mulle Suomessa liike, josta mä saan ton saman kepin 800 eurolla niin menen ostamaan heti huomenna ja perun koko tilauksen Afganistaniin. Sä nyt saisit kotimaan markkinoilta samaan hintaan sen kaapin kun Saksasta, mutta tilaa mun puolesta vaikka Zimbabwesta. Siinähän roudailet kaappia takasin Saksaan takuuhuoltoon. Lähtee varmaan muuten hyvät soundit tosta sun nupista ilman kaappia.

Täällä nyt oli muistaakseni joku muukin ihminen sitä mieltä, että tossa mun kaupassa ei ollut yhtään mitään outoa.

En ihmettele yhtään, että se Bändikeskuksen myyjä on ollut sulle vittumainen. Sitä saa mitä tilaa.
kulmahiomakone
07.07.2004 22:06:46
En ihmettele yhtään, että se Bändikeskuksen myyjä on ollut sulle vittumainen.

Juu, myyjien tulee ensisijaisesti olla vittumaisia, niin saadaan asiakas takuuvarmasti ostamaan.

Sitä saa mitä tilaa.

Tarkoitat marsun 2*12 -kaappia T-kaupasta?

Valitettavan tuttu tuo axemanin kokema "ehkä" -myyntipuhe. Jos myyjä ei pysty jotain asiaa omasta puolestaan lupaamaan, niin parempi olisi vaihtaa alaa. Kyllä hinta pitää pystyä sanomaan, vaikka tilaustavarasta olisikin kyse. Toimitusaika pitäisi kanssa tietää.
Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai, Yamaha yms.)
Ben_D
07.07.2004 22:10:04

Valitettavan tuttu tuo axemanin kokema "ehkä" -myyntipuhe. Jos myyjä ei pysty jotain asiaa omasta puolestaan lupaamaan, niin parempi olisi vaihtaa alaa. Kyllä hinta pitää pystyä sanomaan, vaikka tilaustavarasta olisikin kyse. Toimitusaika pitäisi kanssa tietää.

Helsinki on täynnä musiikkiliikkeitä, joista joku saa VARMASTI eikä EHKÄ tilattua sen kaapin Suomeen samaan hintaan, mitä se on Thomannilla. Siinä auttaa kun sanoo myyjälle, että Saksassa on tämä ja tämä hinta niin alkaa kummasti hinta tippuun. Pitää olla vittumainen takasin jos myyjät ovat vittumaisia eikä alkaa piipittämään. Kyllä ne siitä rauhottuu.
Super-Jari
07.07.2004 22:13:07
Ei Suomessa kallista ole jos osaa tingata.
Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta?
Ben_D
07.07.2004 22:14:57

Ei Suomessa kallista ole jos osaa tingata.

Nimenomaan. Suu auki siellä kaupassa niin alkaa hinta tippuun ropisten.
Super-Jari
07.07.2004 22:18:10
Saksan hinnoissa kun on se että niissä ei ole tinkivaraa yhtään. Mitä enemmän naamaansa näyttää Suomen liikkeissä ja rahaa kantaa sisään niin alkaa ihan itsestään ne hinnatkin tippumaan kun tuttu naama kävelee liikkeeseen.
Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta?
kulmahiomakone
07.07.2004 22:41:58
Helsinki on täynnä musiikkiliikkeitä, joista joku saa VARMASTI eikä EHKÄ tilattua sen kaapin Suomeen samaan hintaan, mitä se on Thomannilla. Siinä auttaa kun sanoo myyjälle, että Saksassa on tämä ja tämä hinta niin alkaa kummasti hinta tippuun. Pitää olla vittumainen takasin jos myyjät ovat vittumaisia eikä alkaa piipittämään. Kyllä ne siitä rauhottuu.

No toki saa Helsingistä samaan hintaan kuin Saksasta ja monesta Suomen kolkasta saa vielä halvemmalla... siitä ei kaiketi ollut kyse, tai ainakaan sitä en tarkoittanut. Koko rekisteröityneenäolemisaikani olen saarnannut siitä, että Suomesta saa - kun pyytää.

Pointti oli siinä, että Saksasta tavaran saa monesti nopeammin kuin Suomesta. En varmasti ole ainut suomalainen, joka on kokenut tapauksen "luvataan ensiviikoksi, ja kun parin viikon päästä soittelee perään niin ei ole vielä edes tilausta tehty".

Muutama tapaus on minulle opettanut, että suomalaisesta musiikkikaupasta ei kannata ostaa, jos tavara joudutaan tilaamaan. Minä en ainakaan jaksa hakata päätäni seinään, aivan sama mitä te teette.
Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai, Yamaha yms.)
Super-Jari
07.07.2004 23:19:29
No toki saa Helsingistä samaan hintaan kuin Saksasta ja monesta Suomen kolkasta saa vielä halvemmalla... siitä ei kaiketi ollut kyse, tai ainakaan sitä en tarkoittanut. Koko rekisteröityneenäolemisaikani olen saarnannut siitä, että Suomesta saa - kun pyytää.

Pointti oli siinä, että Saksasta tavaran saa monesti nopeammin kuin Suomesta. En varmasti ole ainut suomalainen, joka on kokenut tapauksen "luvataan ensiviikoksi, ja kun parin viikon päästä soittelee perään niin ei ole vielä edes tilausta tehty".

Muutama tapaus on minulle opettanut, että suomalaisesta musiikkikaupasta ei kannata ostaa, jos tavara joudutaan tilaamaan. Minä en ainakaan jaksa hakata päätäni seinään, aivan sama mitä te teette.

Minulla taas yleensä liikkeeseen tilatut kamat on tulleet noin viikossa mutta sitten taas takuuhuolto hommat kestelee. Onko vika sitten korjaajassa vai liikkeessä. Eräs "takuuhuoltoliike" sai hukattua koko kitaran. Kauppias antoi sitten hyllystä uuden.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)