LaXu 06.07.2004 15:24:34 | |
---|
Minä olen kyllä syvästi pettynyt että Levarin ja PRS:n yhteistyö loppui. Englund/EM Nordic lupasi kovasti että PRS:n hinnat laskevat, mutta eipä todellakaan. Itseasiassa nousi 500e:llä kun soitin ja kysyin PRS Custom 22:sta AP:llä... hinta oli jonkun 4350e kun Levytukussa se maksoi vielä viime vuonna 3800e. Ei ole kyllä mitään järkeä tuossa enää... Huh, onko ne nykyään noin kalliita? Aika kivat katteet suomalaisilla kaupoilla, jos nuo Custom 22:t ovat jenkeissä keskimäärin 2000-2200€:n välillä. |
McNulty 06.07.2004 15:28:35 | |
---|
Huh, onko ne nykyään noin kalliita? Aika kivat katteet suomalaisilla kaupoilla, jos nuo Custom 22:t ovat jenkeissä keskimäärin 2000-2200€:n välillä. No tuo oli hinta sillä Quilt Maple Topilla ja Artist Packagella (eli siis kullatut osat ja lintu-upotukset jne jne..) Samainen kitara samoilla ominaisuuksilla oli 6-8kk sitten vielä 500e halvempi. Piti aluksi vaihtaa tuo toinen Gibson LP tuollaiseen customiin mutta se jäikin sitten tekemättä... kiitos ahh, niin edukkaitten hintojen =) T-Bone |
G-mies 06.07.2004 15:42:23 (muokattu 06.07.2004 15:43:15) | |
---|
No tuo oli hinta sillä Quilt Maple Topilla ja Artist Packagella AP Quilt tuo USAssakin listahintaan päälle $1500 eli ovh-hinnoin ollaan jo noin $4500:ssa ( http://www.aleclee.com/forum/PRSPrices.html). Tosin USAssa PRS-katuhinta on 30-40 % listahintaa alempana. "Every breath you take, every move you make, I'll be watching you. That's police talk." -Sledge Hammer |
Dr. Muff 06.07.2004 15:48:09 | |
---|
Mä kyllä tykkään PRSien ulkonäöstä. Headstock on niitä hienoimpia mitä on. Ainoastaan yhtä jenkkipeliä olen soittanut. Helpposoittoisuus siitä jäi mieleen. Soundit ei kyllä tuottaneet mitään aah!-elämyksiä, mutta eipä ollut aikaa hakeakkaan. Epäilemättä hyvät soundit olisi kyllä irronnut, jos olisi ollut aikaa paneutua. Viikon linkkivinkki: http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/ |
Dinorocker 06.07.2004 15:49:35 (muokattu 06.07.2004 16:01:02) | |
---|
Itseasiassa nousi 500e:llä kun soitin ja kysyin PRS Custom 22:sta AP:llä... hinta oli jonkun 4350e kun Levytukussa se maksoi vielä viime vuonna 3800e. HUH huh... Kusetusta. Muutamaa Paul Reed Smithiä olen soitellut ja hyviltä tuntuivat, kuitenkin just hiukan liian nättejä mun makuun ja _sähköillä_ ei niin hyvältä soundannu kun olis luullut IMO. EDIT: Onko kellään kokemusta siitä korean P-90 single cutista(SE Soapbar)? Outrider |
Shaft 06.07.2004 16:00:00 | |
---|
Tosin USAssa PRS-katuhinta on 30-40 % listahintaa alempana. Tässähän se juju onkin. Suomessa alennusprosentit liikkuvat ennemminkin yksissä kuin kymmenissä prosenteissa. |
G-mies 06.07.2004 16:12:21 (muokattu 06.07.2004 16:12:50) | |
---|
EDIT: Onko kellään kokemusta siitä korean P-90 single cutista(SE Soapbar)? Uudessa Riffissä oli siitä muutaman kappaleen arviointi P-90 -juttukokonaisuudessa. Eipä tuosta mitään negatiivista taidettu sanoa (musiikkilehtityyliin siis jälleen kerran :) Raskaamman musiikin soittajille sitä vähän suunnattiin. "Every breath you take, every move you make, I'll be watching you. That's police talk." -Sledge Hammer |
Dinorocker 06.07.2004 16:16:28 (muokattu 06.07.2004 16:20:14) | |
---|
Juu, sen lukaisin jo. Aika tumma/heavy tone taitaa siinä olla. Ihan OK "vertailu" sinällään, vaikkei niistä paljon iloa kuitenkaan ole, noohh hinnan niistä ainakin näkee... edit: ...se Coxxin halpis keltainen näytti kivalta, ei paha hinta. Outrider |
askomiko 06.07.2004 20:15:29 | |
---|
Ihan nättejä, mutta minusta tallamikin soundi on vakiona ikävän nasaali. Tai ainakin parissa 80-luvun Custom 24:ssä. Miljonäärinä ottaisin seinälleni kyllä. Soittotuntumassa ei ole mitään kummallista, tai erityisen mahtavaa. |
askomiko 06.07.2004 20:17:01 | |
---|
EDIT: Onko kellään kokemusta siitä korean P-90 single cutista(SE Soapbar)? Mielettömän paksu kaula, mutta ihan nätti. Saakohan niitä normaalilla kaulalla? |
Fortune 06.07.2004 21:01:36 | |
---|
Hyviä kitaroita ja jos nyt saisin työpaikan jostakin ammatikseen covereita vetävästä orkesterista tai vaikka Kirkan taustabändistä, niin kyllä tuommoisen ottaisin varmaan allround-kitaraksi. Jack of all trades, ei LP eikä Strato vaan eipä ole tarvettakaan olla. Mutta soundivalikoima tuntuu olevan aikalailla kohdallaan melkein mihin vain ja eipähän voi väittää soittimen panevan vastaan jos jutut eivät kulje. Toki sellainen runkkurock-tatsi vähän jää puuttumaan, mutta sitä varten ovat eri kitarat. Ammattilaisilla noita näkyy, eilen Kirkan bändissä oli yksi PRS ja yksi Ruokangas, hienosti soivat molemmat kun oli osaavat kädet puikoissa. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
E.Q 06.07.2004 23:32:18 | |
---|
Mulla on tollanen PRS Standard24 ja mielestäni sen parhaita puolia on juuri se, että se soveltuu aika hyvin vähän kaikentyyliseen soitantaan. PRS:n hyvyys on täten myös hyvin soittajakohtaista, esim. jos joku soittelee vaan Hendrix-tyylistä niin tietenkin Strato on silloin tähän tarkoitukseen paras. K100#10 |
Straton 07.07.2004 00:05:42 | |
---|
Mielettömän paksu kaula, mutta ihan nätti. Saakohan niitä normaalilla kaulalla? Ei :/ Ite oot!!! |
JLM 07.07.2004 09:43:56 | |
---|
Mielettömän paksu kaula, mutta ihan nätti. Saakohan niitä normaalilla kaulalla? Soittelin tuollaista kaupassa, enkä kyllä muista että se kaula olisi ollut mielettömän paksu?? Näköjään nettisivuilla kyllä sanotaan "wide, fat neck carve" mutta ei se mun mielestä erityisen läski kyllä ollut. Mun käteen se kaula oli nimenomaan normaali, vaikka käteni on aikas pienet. |
Mursuviiksi 07.07.2004 10:29:38 | |
---|
Soittelin tuollaista kaupassa, enkä kyllä muista että se kaula olisi ollut mielettömän paksu?? Näköjään nettisivuilla kyllä sanotaan "wide, fat neck carve" mutta ei se mun mielestä erityisen läski kyllä ollut Olen myös käynyt pariin otteeseen kokeilemassa Soapbar SE:tä. Ensimmäisellä kerralla kaula tuntui todella paksulta, mutta toisella kerralla testatessani tuntuma olikin "normaali". Eihän se tietysti mikään Ibanezin tai Jacksonin kaltainen hammastikku ole, mutta tilukirveet olkoon oma rotunsa. Omaan hansikkaaseen oli kyllä hyvän tuntuinen. I can dig it! ...ja rokki soi! |
PIM 07.07.2004 11:03:10 | |
---|
Onkos kellää kokemuksia Englannin PRS:istä eli Partick Eggle-kepeistä? Omaan talliini päätyi pari viikkoa sitten Egglen malliston halvin malli eli täysmahonkinen Austrian Carve kahdella humbuckerilla, josta uskallan jo näin muutama soittotunnin jälkeen sanoa että on kyllä parhaita kitaroita mitä mulla on koskaan ollut. Painoa on juuri ja juuri 3 kiloa eli heiveröisempiki jäppinen jaksaa kanniskella koko illan, sustainia riittää päiviksi ja erikoisen mikkikytkennän ansiosta erilaisia soundiyhdistelmiä löytyy 3x3 kpl:ta, joista suurin osa vieläpä käyttökelpoisia. http://patrickeggle.com/austriancarve.htmlMyyvään: HUOM UUSI HINTA! Kirsikanpunainen Fenix strato, pari naarmua takana muuten kuin uusi, hp. 230e, StudioProjects B1 isokalvoinen konkkamikki, hp 100e
Ostetaan: edullinen konkkamikkipari |
Fortune 07.07.2004 11:54:37 | |
---|
Onkos kellää kokemuksia Englannin PRS:istä eli Partick Eggle-kepeistä? Paria Eggleä olen soittanut, viime kesänä ihan "tositarkoituksellakin" kitaraa etsiessä. Ihan niitä kalliimpia en päässyt kokeilemaan, mutta DLX musicissa kai vieläkin roikkuva Berlin Pro ei kyllä oikein hintaansa nähden vakuuttanut. Hyvät soundit, ok soittaa, mutta kaikin puolin kitara oli mielestäni lähinnä sellaista Kauko-Idän Schectereiden tasoa, hieman muovinen olo jäi. Persoonaton. Ja PRS ei ole mielestäni persoonaton, mutta tämä oli. Toisen kokeilemani mallia en muista, sitä soitin joskus vuosia sitten DLX Musicissa Kaisaniemessä, se ei ollut sama kitara kuin tuo toinen, mutta tuntuma oli sama. Eli ihan ok kitaroita, mutta eivät istuneet mitenkään tassuun. Mutta aina niillä mieluummin soitti kuin Parkereilla. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Dinorocker 07.07.2004 15:29:39 (muokattu 07.07.2004 15:33:05) | |
---|
Jeahh : ) Vajaa viikko sitten hankin ´93 Berlin Standardin, Armstrongin P-90:llä . Eli siis niitä vanhempia, käsityönä täysin tehtyjä. TYKKÄÄN tolkuttomasti. Outrider |
McNulty 07.07.2004 15:31:14 | |
---|
Jeahh : ) Vajaa viikko sitten hankin ´93 Berlin Standardin, Armstrongin P-90:llä . Eli siis niitä vanhempia, käsityönä täysin tehtyjä. TYKKÄÄN tolkuttomasti. minkä hintainen ko. (e)peli oli? Tiedätkö yhtään mitä uutena maksavat? (ja mistä niitä oikein saa?) =) T-Bone |
Dinorocker 07.07.2004 15:36:20 | |
---|
minkä hintainen ko. (e)peli oli? Tiedätkö yhtään mitä uutena maksavat? (ja mistä niitä oikein saa?) =) Hintaa en paljasta mutta torilla taitaa olla joku Berlin, en tiedä minkä ikäinen. Ebaysta niitä saa, siis käytettyjä. Käsityö- Egglejä ei tehdä enää. Eggle itse ei ole enää edes bisneksessä mukana. Outrider |