Niq 05.07.2004 23:05:15 | |
---|
Nyt menee hieman ohi aiheen, mutta miten voi saada floikan virittelyyn kulumaan viikon, jos säätöhommat ova kuitenkin hallussa? Tai miten sitä oikein voi vaikeana pitää? En mä nyt sitä ihan 24/h vuorokaudessa säätänyt, lähinnä iltasella kun oli aikaa niin sitä ränkläsin. Laitoin uudet kielet siinä samalla, taisi olla himpun verran paksumpi setti mitä edeltäjät, joten olihan siinäkin säätöä, soitettavassa kunnossa se oli aika nopsasti, mä vaan tykkään että kitara tulee kerralla mulle just sopivaan kuntoon kun sitä kerran aletaan renklaamaan. Eli että kielet on just oikealla korkeudella jne. kyllä siinä saa useamman illan säätää, soitella, korjata säätöjä jne. Kyllä siinä alkoi välistä vituttamaankin tuon kanssa kikkailu. Saman operaation tekisin tuolle kitaralle nyt tunnissa, koska talla on lukittu. Enkä nyt tarkoita väheksyä mitenkään tuota floikkatallaa, ei vain sovi minun käyttööni eikä hermoilleni (en vain osaa? :)), ja siinä valossa epäilin, ettei aloittelijan kannata sellaista kitaraa hommata ensikitarakseen, jossa kyseinen talla on. Muistelisin näin että kitaroinnin alkutaipaleella oli todella hankalaa vaihtaa stratokopiooni kielet, puhumattakaan niiden virittämisestä. Intonaatio? Siitä en ollut vielä kuullutkaan. Huomasin että tallassa oli vibra-mahdollisuus vasta parin kk:n soittelun jälkeen kun kaveri kertoi. :) Ehkä se viikko oli vähän liioiteltua. ;) I have a cunning plan |
McNulty 06.07.2004 09:31:41 | |
---|
Enkä nyt tarkoita väheksyä mitenkään tuota floikkatallaa, ei vain sovi minun käyttööni eikä hermoilleni (en vain osaa? :)), ja siinä valossa epäilin, ettei aloittelijan kannata sellaista kitaraa hommata ensikitarakseen, jossa kyseinen talla on. Olen itse todennut koko floikan aika tarpeettomaksi. Kuinka usein sitä OIKEASTI tarvitsee? Ehkä kerran tai kaksi joskus =) T-Bone |
Explorer 06.07.2004 11:06:02 | |
---|
Olen itse todennut koko floikan aika tarpeettomaksi. Kuinka usein sitä OIKEASTI tarvitsee? Ehkä kerran tai kaksi joskus =) Mä olen todennut saman kaikista muistakin vibrakampisysteemeistä, jotka on aivan turhia kapineita ainakin mulle. Let freedom ring with a shotgun blast. |
Kassu 06.07.2004 11:10:48 | |
---|
Vibratallat on ihan perseestä. Saa sitä vibraa kädestäkin. Kerran olen vibraa käyttänyt, ala-asteella kevätjuhlassa soitettiin yksi biisi jotain itämaista paskaa. Muuten on kampi nurkassa. Straton tallaan heitin kaikki 5 jäykkää jousta joten ei se kauhian vibra enää ole. Voisi tietysti jossain vaiheessa heittää kiinteänkin. |
Quu 06.07.2004 12:18:51 | |
---|
Oma mielipiteeni on, että joko kiinteä talla tai vintagevibra. http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 420e/En tingi. |
Lord of the strings 06.07.2004 16:18:32 | |
---|
Ei floikkaa ensimmäiseksi eikä viimeiseksikään tallaksi. Paholaisen keksintöjä. Aamen... "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
"Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta. |
Kassu 06.07.2004 16:30:41 | |
---|
Oma mielipiteeni on, että joko kiinteä talla tai vintagevibra. Samaa mieltä, mieluummin se kiinteä. |
Kassu 06.07.2004 16:31:30 | |
---|
Lord of the strings, muistatko ku se joku tampio #kitaristit - kanavalla haaveili Les Paulista floikalla :D |
Quu 06.07.2004 19:17:44 | |
---|
Lord of the strings, muistatko ku se joku tampio #kitaristit - kanavalla haaveili Les Paulista floikalla :D Epiphonellahan on (tai oli, en ole varma enää) tarjota floikkalespaa. Tais olla siinä Goth sarjassa. http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 420e/En tingi. |
Kitaravirtuaali 06.07.2004 22:16:59 | |
---|
Lord of the strings, muistatko ku se joku tampio #kitaristit - kanavalla haaveili Les Paulista floikalla :D Eihän se nätti ole, mutta kai sellaisen haluta saa? Ihme juttu muutenkin tämä floikan teilaaminen. Ainakin omaan soittooni se on tuonut paljon lisää, ja onhan sillä kiva leikkiäkin ;) Tuntuu että 2/3 floikkaa parjaavista ei ole ikinä kokeillutkaan floikkaa, tai sitten on kokeillut jotain huonoa/huonoissa säädöissä olevaa floikkaa. Oma ainakin pelittää ihan yhtä hyvin kuin mikä tahansa kiinteä talla ja pitää vireenkin paremmin. Ja tämän lisäksi mokomalla laitoksella saa mukavasti lisäväriä soittoon. Siinä missä kehnoon floikkaan vain vihastuu, niin parempaan floikkaan sitten jää koukkuun. Jopa akustisella tulee välillä huitaistua kädellä kampea tavoitellen, tajutakseen vain ettei tässä kepissä semmoista ole. "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
Kaupatkaapas minulle Peaveyn Bandit tai Studiopro! |
Kassu 06.07.2004 22:19:11 | |
---|
Oma ainakin pelittää ihan yhtä hyvin kuin mikä tahansa kiinteä talla ja pitää vireenkin paremmin. No ehkei kuitenkaan pidä virettä paremmin kuin kiinteä talla? Tän voisi jo laittaa allekirjoitukseen. |
Kitaravirtuaali 06.07.2004 22:20:18 (muokattu 06.07.2004 22:21:06) | |
---|
No ehkei kuitenkaan pidä virettä paremmin kuin kiinteä talla? Tän voisi jo laittaa allekirjoitukseen. Pakkohan ei missään nimessä ole uskoa, mutta asia on näin. Useammin minä stratoa tai akustista virittelen kun Washburnia. E: Oho, vähän väärä sanamuoto aikaisemmassa kirjoituksessa. Ei sentään mikä tahansa kiinteä talla, vaan ne joista minulla on kokemusta. "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
Kassu 06.07.2004 22:21:23 | |
---|
Pakkohan ei missään nimessä ole uskoa, mutta asia on näin. Useammin minä stratoa tai akustista virittelen kun Washburnia. Sekundaako? Turha luulo että se pitää kiinteää tallaa PAREMMIN vireen. |
Kitaravirtuaali 06.07.2004 22:25:20 | |
---|
Sekundaako? Sitäkin varmaan, mutta pointti ei olekaan se. Turha luulo että se pitää kiinteää tallaa PAREMMIN vireen. Luuloista on turha puhua mitään, jos sattuu olemaan käytännön kokemusta. Montakos floikka-kitaraa sinä omistat? "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
Kassu 06.07.2004 22:27:44 | |
---|
Sitäkin varmaan, mutta pointti ei olekaan se. No montakos laadukasta kiinteätallaista omistat? Varmasti sellainen pitää vireen paremmin kuin sekunda. Luuloista on turha puhua mitään, jos sattuu olemaan käytännön kokemusta. Montakos floikka-kitaraa sinä omistat? En yhtään, mutta ei se nyt vittu pidä virettä koskaan yhtä hyvin kuin kiinteä. Siinä on liikkuvia osia ja vaikka kuinka olisi kielilukot, niin yksi hyvä syy joka huonontaa virettä on kielien venyminen. Kiinteätallaisissa tuota ei pahemmin tapahdu, vai? |
Kitaravirtuaali 06.07.2004 22:30:30 | |
---|
No montakos laadukasta kiinteätallaista omistat? Varmasti sellainen pitää vireen paremmin kuin sekunda. Varmasti, mutta ei sillä siltikään kammeta kuni floikallisella. En yhtään, mutta ei se nyt vittu pidä virettä koskaan yhtä hyvin kuin kiinteä. Siinä on liikkuvia osia ja vaikka kuinka olisi kielilukot, niin yksi hyvä syy joka huonontaa virettä on kielien venyminen. Kiinteätallaisissa tuota ei pahemmin tapahdu, vai? Jaa eivät kielet veny kiinteätallaisissa? Vai osat liiku? Kun floikkaan lyö kielet, venyttelee ne ja virittää sekä lyö kielilukot kiinni, niin kielet eivä pääse liikkumaan. Ja kun kielet eivät pääse liikkumaan, niin vire ei muutu. Vetäisepäs huviksesi fenkusta kampi kanteen kiinni ja sano pitikö vireen. Ahaa, niin epäilinkin. "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
Kassu 06.07.2004 22:37:50 | |
---|
Varmasti, mutta ei sillä siltikään kammeta kuni floikallisella.
Jaa eivät kielet veny kiinteätallaisissa? Vai osat liiku? No venyvät ne. Idiootti en mä noin tarkoittanut, mutta vähemmän niitä väännellään ja käännellään kuin floikassa. Kun floikkaan lyö kielet, venyttelee ne ja virittää sekä lyö kielilukot kiinni, niin kielet eivä pääse liikkumaan. Ja kun kielet eivät pääse liikkumaan, niin vire ei muutu. Vetäisepäs huviksesi fenkusta kampi kanteen kiinni ja sano pitikö vireen. Ahaa, niin epäilinkin. Mä en harrasta kampeamista. Se on ihan perseestä. Sitäpaitsi stratossa on tallassa semmoinen jousiarsenaali että menisi vuorokausi ennenkuin sen saisi edes joustamaan. |
Kitaravirtuaali 06.07.2004 22:47:41 | |
---|
No venyvät ne. Idiootti en mä noin tarkoittanut, mutta vähemmän niitä väännellään ja käännellään kuin floikassa. No nyt pitää kysyä, että mitäs ihmettä sitten tarkoitit? Mä en harrasta kampeamista. Se on ihan perseestä. Sitäpaitsi stratossa on tallassa semmoinen jousiarsenaali että menisi vuorokausi ennenkuin sen saisi edes joustamaan. No niinpäs on minunkin stratossani. Ja blokki vielä tallan takana. Vireeseenhän vaikuttavat juurikin satula ja virittimet, ja floikan tapauksessa myös talla. Lukkosatulalla eliminoidaan kielien liike satulassa, jolloin vireen heittoa tapahtuu ainoastaan kolmessa tapauksessa: 1. Talla ei palaudu normaaliin asentoon. Johtuu huonoksi menneistä "veitsireunoista" tallassa tahi huonoista säädöistä. 2. Kielet venyvät. Niin ne tekevät kiinteissäkin talloissa, eli tältä kohdin tasoissa. 3. Kieli ei luista/luistaa liikaa satulassa. Floikassa kielet eivät liiku ollenkaan satulassa, joten vähänkin laadukkaammassa floikassa vireen heittoa tapahtuu ainoastaan kielten venyessä, eikä muulloin. Kiinteällä tallalla vire saattaa heitellä joko kammetessa (tai jos et sitä tee, niin vaikka bendaillessakin), ja virittimetkin vaikuttavat asiaan, mitä ne eivät tee floikan kanssa. Joka tapauksessa kiinteä talla ilman jotain erikoissatulaa (rulla- tai grafiitti-) on minun kirjoissani paljon epäluotettavampi kuin hyvä floikka oikein säädettynä. Piste. "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
Ze Kink 08.07.2004 20:26:40 | |
---|
No mielestäni se on kannattavampaa. Tietenkin, jos osaa käyttää sitä ja tietää säätöjen vievän aikaa ja vaivaa, niin kyllä se floikka on sitten varmaan giva. "Lay down the boogie and play that funky music 'til you die!" |