Aihe: tokai LC-80 S EMG-ZW
1 2 3 4
LaXu
02.07.2004 22:39:43

Mutta miksi Tokai on kallis. Siksi Tokai on kallis, etteivät saksalaiset liikkeet sitä myy, ja Suomessa Musamaailma kiskoo kitarasta törkeästi. Voivat kiskoa, koska kilpailua ei ole. Bonecrusher minua valaisi, että Japanista Tokaita, joka Suomessa maksaa vajaan tonnin, saa reiluun 600:aan euroon.

Jos Japanista lähtisi Tokaita tilaamaan, niin ei se postikulujen ja verojen jälkeen juurikaan Musamaailman hintoja halvemmaksi tulisi. Eri asia tietysti jos sen itse sieltä muiluttaa Suomeen. Samalla tavallahan ne Gibsonit ja PRS:t sun muut ovat jenkeissä reilusti halvempia.

Olet oikeassa kyllä siinä, että Les Paul soundiin pääsee käsiksi halvemmallakin, jos tinkii vähän rungon tai lavan muodosta.
Jii
02.07.2004 22:48:03
Samalla tavallahan ne Gibsonit ja PRS:t sun muut ovat jenkeissä reilusti halvempia.

Näin on. Samalla tavalla Kochin vahvistimet jenkeissä taitaa maksaa hunajaa (niinkuin ne eivät Euroopassa hinnakkaita olisi).

Nopella päättelyllä Atlantin valtameri on kallis ylittää 8-).
wizard86
03.07.2004 00:12:16
Tänään hain omani. Loisto peli, kunnon kaula, eikä mikään tulitikku. Ja mikä parasta kaula on öljytty, eli vaseliinia ei tarvita! :) Gotohin laatu virittimet, pitää vireen. Emg:t jyrisee tosi munakkaasti. Tosi hyvä viimeistely, ei nauhat repsota, ja sillee.

Miinukset:
-Painaa ihan perkeleesti, mutta kai siihen tottuu.
-Lavassa lukee Tokai, eikä Gibson, mutta kai siihenkin tottuu. :)

Jos tekisit kunnon töitä niin et valittais että 4-5:n kilon kitara on painava.(sori vaan, olen humalassa=) )
Albert järvinen on jumala...8}
wizard86
03.07.2004 00:35:29
Eikös tuo Jim Reed ole italialainen?! joo taitaa olla. Huuto.netissä oli melkoisen halvalla jim reed merkkisiä kitaroita tässä jonkin aikaa sitten.

Eikö? En jaksaisi toistaa itseäni, mutta toistan silti, sillä pidän kirjoitusjäljestäni.

Pähkinänkuoressa asia on niin, että sinä pidät Tokaita halpana, koska vertaat sitä mahonkirunkoiseen ja vaahterakantiseen kitaraan, jonka mahonkinen kaula on yhdistetty runkoon liimaamalla ja jonka lavassa lukee Gibson.

Minä pidän Tokaita kalliina, koska vertaan sitä mahonkirunkoiseen ja vaahterakantiseen kitaraan, jonka mahonkinen kaula on yhdistetty runkoon liimaamalla ja jonka lavassa lukee jotain muuta kuin Gibson. Lisäksi siinä kitarassa, johon minä Tokaita vertaan, on usein merkkivirittimet (Grover, Gotoh...) ja merkkimikrofonit (SD, KA, DiMarzio) hinnan jäädessä silti alle 600:n euron.

Esimerkkejä:
http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/
english_master/10_musical_instruments/30_guitars_basses_amps/60_electric_guitars/10_electric_guitars/30_aes_guitars/03_AES720/index.html

http://www.deanguitars.com/evo_special_select.htm
http://www.jim-reed-guitars.com/eng_web/guitars/lp_paf.htm

Mitä tulee tuntumaan, niin Jim Reed on ainut kitara nuista, jota en ole päässyt kokeilemaan. Siksi en voi siitä enempää sanoa. Yamaha ja Dean ovat sen sijaan hyviä soittimia myös tuntumansa puolesta, eivätkä vain spekseiltään.

Edellä sanotun perusteella, eikö minulla ole oikeutta pitää Tokaita kalliina?

Mutta miksi Tokai on kallis. Siksi Tokai on kallis, etteivät saksalaiset liikkeet sitä myy, ja Suomessa Musamaailma kiskoo kitarasta törkeästi. Voivat kiskoa, koska kilpailua ei ole. Bonecrusher minua valaisi, että Japanista Tokaita, joka Suomessa maksaa vajaan tonnin, saa reiluun 600:aan euroon. Se on jo paljon kohtuullisempi summa soittimesta, jonka omat mikit ovat kiertoherkkiä, eivätkä virittimet ole niitä tarkimpia.

dit. Jaoin tuon Yamahan linkin kahtia, kun resolla 12XX*1024 se ei enää mahtunut näytölle, ilman että tarvitsisi skrollata.
Jormaz
03.07.2004 00:51:05
(sori vaan, olen humalassa=) )

Etkä oo. Liian selvää tekstiä.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
Kalm
03.07.2004 01:31:29
Jep... voisin melkeinpä väittää että jos laitan oman Tokain ja Gibsonin vierekkäin niin Tokaissa on parempi viimeistely. J

Kun laitan oman japsitokain ja gibsonin vierekkäin niin tuon "kertakäyttöstendarimerkkisen" viimeistely on kieltämättä parempaa, eli kitara on käytännössä täysin virheetön. Miinuksena vain että se vain ei pysy minuuttiakaan vireessä, siinä pätki mikkivalitsin jo uutena ja vielä kun virityskoneet, mikit ja potikatkaan eivät oikein vastaa odotettua plaatua, niin ei pysty oikein samaistumaan näihin tokaiylistyksiin. (hintaakaan ei tosin ole kuin ~1/3 vastaavasta gibbonsista mutta kuitenkin)

Tokai on helvetin hieno näköispainos ja muutenkin upea kitara mutta väittäisin että Gibsonilla tuo _pääasia_ eli soittopuoli ja sointi on kuitenkin edelleen huomattavasti paremmin hallussa.
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
Man1ac
03.07.2004 08:45:08
Eikö? En jaksaisi toistaa itseäni, mutta toistan silti, sillä pidän kirjoitusjäljestäni.

Pähkinänkuoressa asia on niin, että sinä pidät Tokaita halpana, koska vertaat sitä mahonkirunkoiseen ja vaahterakantiseen kitaraan, jonka mahonkinen kaula on yhdistetty runkoon liimaamalla ja jonka lavassa lukee Gibson.

Minä pidän Tokaita kalliina, koska vertaan sitä mahonkirunkoiseen ja vaahterakantiseen kitaraan, jonka mahonkinen kaula on yhdistetty runkoon liimaamalla ja jonka lavassa lukee jotain muuta kuin Gibson. Lisäksi siinä kitarassa, johon minä Tokaita vertaan, on usein merkkivirittimet (Grover, Gotoh...) ja merkkimikrofonit (SD, KA, DiMarzio) hinnan jäädessä silti alle 600:n euron.

Esimerkkejä:
http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/
english_master/10_musical_instruments/30_guitars_basses_amps/60_electric_guitars/10_electric_guitars/30_aes_guitars/03_AES720/index.html

http://www.deanguitars.com/evo_special_select.htm
http://www.jim-reed-guitars.com/eng_web/guitars/lp_paf.htm

Unohdit vielä Ibanezin SZ-sarjan, peittoaa hinta/laatu -suhteessa kevyesti tuplastikin kalliimmat kitarat.
Come inside and meet Man1ac, the latest victim of GAS.
wizard86
03.07.2004 09:53:24 (muokattu 03.07.2004 21:08:49)
Etkä oo. Liian selvää tekstiä.

Olin. Ainakin mulla on hirvee krapula. Mä kirjoitinkin sitä tekstiä 10min =) (korjailin virheet)

Pyydän anteeksi näiden turhien tekstieni takia!
Jotain kommentoidakseni: Hyvä kitara tuo on!
kulmahiomakone
03.07.2004 17:08:05
Unohdit vielä Ibanezin SZ-sarjan, peittoaa hinta/laatu -suhteessa kevyesti tuplastikin kalliimmat kitarat.

Juu hyviä kitaroita, mutta eivät enää edes muistuta Paulia. Yritin antaa esimerkkeinä noita "single cut" kitaroita...
Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai, Yamaha yms.)
Dr. Muff
03.07.2004 20:24:49
Mutta miksi Tokai on kallis. Siksi Tokai on kallis, etteivät saksalaiset liikkeet sitä myy, ja Suomessa Musamaailma kiskoo kitarasta törkeästi. Voivat kiskoa, koska kilpailua ei ole. Bonecrusher minua valaisi, että Japanista Tokaita, joka Suomessa maksaa vajaan tonnin, saa reiluun 600:aan euroon. Se on jo paljon kohtuullisempi summa soittimesta, jonka omat mikit ovat kiertoherkkiä, eivätkä virittimet ole niitä tarkimpia.

Voi olla että saa Japanissa halvemmalla. Mutta ei asia ole niin yksioikoinen. Sikäläisestä palkkatasosta en tiedä mutta voi olla että rahan ostovoimaan nähden japsit maksaa siitä enemmän. Eikä ole ilmaista tuoda se kitara Suomeen ja samalla lailla siitä pitää tullit ja verot maksaa, tilaa sen sitten suoraan tai liike maahantuo sen. Lisäksi siihen sitoutuu pääomaa mille liike haluaa tuottoa. Mietihän sitä.

Löytyy myös gibalta mikkejä jotka ovat kiertoherkkiä vaikka pitäisi olla kahteen kertaan vahattuja (ensin ilman kuoria, sitten kuorten kanssa). Vahaamattomat vielä erikseen. Lisäksi tuo on kuten hyvin tiedät korjattavissa. Virittimet on ainakin mulla ihan moitteettomat. Puu on kevyttä ja soivaa. Gotohin raudat.

Ei sillä että mä jotenkin haluaisin ylistää Tokain Love Rockia. Totta kai mä mielummin soittelisin 50-luvun lopun gibsonilla mutta minkäs teet.
Viikon linkkivinkki: http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/
LaXu
03.07.2004 21:48:57 (muokattu 03.07.2004 21:49:20)
Eikös tuo Jim Reed ole italialainen?! joo taitaa olla.

Merkki voi olla italialainen, mutta veikkaisin, että kitarat on Koreassa tehty. Tai sitten on ainakin melkoinen sattuma, että esimerkiksi tuon LP-kopion muodot (lapaa lukuun ottamatta) olen nähnyt vähintään viiden eri valmistajan (kaikki jotain tuntemattomia pikkufirmoja) kitarassa eBayta selaillessa.
Skebaristi
03.07.2004 22:59:28

Jos tekisit kunnon töitä niin et valittais että 4-5:n kilon kitara on painava.(sori vaan, olen humalassa=) )

No voi olla. :) Tämmönen laiska paska kun olen... Ei tuo kyllä enää tunnukkaan painavalta. En vaan ole ennen omistanut tuommosta peliä.
"Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy"
wizard86
04.07.2004 00:11:05
No voi olla. :) Tämmönen laiska paska kun olen... Ei tuo kyllä enää tunnukkaan painavalta. En vaan ole ennen omistanut tuommosta peliä.

Kyllä siihen tottuu=) mulla itellä tokain korealainen love rock ja siinä käytössä 4cm hihna!
wizard86
04.07.2004 00:13:48 (muokattu 04.07.2004 00:21:00)
Merkki voi olla italialainen, mutta veikkaisin, että kitarat on Koreassa tehty. Tai sitten on ainakin melkoinen sattuma, että esimerkiksi tuon LP-kopion muodot (lapaa lukuun ottamatta) olen nähnyt vähintään viiden eri valmistajan (kaikki jotain tuntemattomia pikkufirmoja) kitarassa eBayta selaillessa.

Mutta eikö niissä ihan halvemmissakin ole mahonki runko ja kaula? ainakin tällaisen käsityksen sain siitä yksilöstä joka oli huuto.netissä. Hinta oli 400-500€(oli siellä maininta siitä että on tehty italiassa)

tossa sivut:
http://www.jim-reed-guitars.com/
Dinorocker
04.07.2004 13:12:03
http://www.jim-reed-guitars.com/

Mun miälest...

Kamalan näkösii kitaroita, well Italia...
Outrider
EtG
08.07.2004 14:10:39 (muokattu 08.07.2004 14:10:47)
Olisko ketään joka haluais myydä oman japski tokain?

Edit: Ei mitään tapoja...
Pakkanen karistaa nudistit
E.Q
08.07.2004 18:31:57
Ei noita "japanilaisia ainakaan" kukaan myy, se kertoo aika paljon hinta/laatusuhteesta. Gibsoneita on enemmän kaupan, jotkut varmaan niitä rahapulassa myyvät mutta Tokaista ei saa niin paljon rahaa että kannattais myyrä.

Tuolla on paljon ihailtavaa:
http://members.lycos.co.uk/tokaiguitars/
K100#10
vale
08.07.2004 19:42:37
Oottekos ikinä aatelleet, että loppupelissä tokai ja Gibson on aika samanhintaisia, jos katsotaan joitakin malleja, kuten LP Classic.
Kun ostat tokain, saat pelkän kitaran, jossa kohtuulliset mikit, ei laukkua.

Kun ostat Gibsonin LP Classicin, saat helv. hyvän laukun, hyvät mikit.

Jos ostat samantasoisen laukun tokaihin ja vaihdat mikit, aletaan liikkua jo 1500 euron tietämillä.

Itse funtsasin asian näin ja valitsin Gibsonin. Hetkeäkään ei ole kaduttanut.

PS. Ei se Gibsonin viimeistely mitään paskaa ole.
Rock n' Roll is the only way to DIE
kupteri
08.07.2004 22:41:46

PS. Ei se Gibsonin viimeistely mitään paskaa ole.

Omassa Classicissa ainakaan ei ole mitään valittamista, vaan siistiltä näyttää joka kulmalta. Soittotuntuma on mitä parhain ja tuntuu tukevalta soittaa (ei ole sitä "kopiokeppituntumaa" että kitara "taipuu" käsissä). Ja sävelet soi :-)
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
vale
09.07.2004 00:49:59
Omassa Classicissa ainakaan ei ole mitään valittamista, vaan siistiltä näyttää joka kulmalta. Soittotuntuma on mitä parhain ja tuntuu tukevalta soittaa (ei ole sitä "kopiokeppituntumaa" että kitara "taipuu" käsissä). Ja sävelet soi :-)

Tätä juuri tarkoitin. Täälä annetaan kovin usein ymmärtää että elä osta kipsonia, Tokai on parempi ja halvempi...

Kipsoni on Gibsoni ja Tokai on kopio, hyvä sellainen...
Rock n' Roll is the only way to DIE
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)