Aihe: Classic 30:stä vielä
1 2 3
McNulty
29.06.2004 12:36:47
Putkilla on maahantuojan mukaan kahden kk:n takuu. Ei raaskisi lähettää laitetta tuon takia maahantuojalle, vielä kun ehdin jo vaihtaa kaiuttimenkin.

Hmm... eli siulla on kohtuu uusi värkki sitten. Minkäs elementin vaihdoit? Celestionin vaiko Jensenin? =)
Itse ostin Tweed Classicin syksyllä 2003 ja minulla ei nuo päättärit kyl juurikaan "helise"... en sitten tiedä olisko miulla käyny joku tuuri tuon kanssa. On kyllä niin loistava vahvistin että en yhtään ihmettelisi vaikka hinta olis parisataa euroa kalliimpi.
T-Bone
PeeJii
29.06.2004 13:03:13
Hmm... eli siulla on kohtuu uusi värkki sitten. Minkäs elementin vaihdoit? Celestionin vaiko Jensenin? =)
Itse ostin Tweed Classicin syksyllä 2003 ja minulla ei nuo päättärit kyl juurikaan "helise"... en sitten tiedä olisko miulla käyny joku tuuri tuon kanssa. On kyllä niin loistava vahvistin että en yhtään ihmettelisi vaikka hinta olis parisataa euroa kalliimpi.

Tää on kuukauden ikäinen...ja taidanpa harkita kuitenkin laitteen käyttämistä maahantuojalla, koska ne sovtekit näyttävät niin monella toimivan moitteetta.

Mulla oli yksi ylimääräinen Celestion alnico blue kotona, jonka vaihdoin classiciin. En tosin originaalia kaiutinta bändisoitossa ole testannutkaan, joten käytännön eroista en tiedä.
PeeJii
29.06.2004 13:05:55
Sanokaapas tietäjät, jos tuo helinä tulee pääteputkista, niin minkä takia etuasteen putkien vaihto auttoi mulla tuohon ongelmaan? Helinä loppui saman tien...

Sulla vaan sattui olemaan huono etuasteputki laiteessa. Yksi tai useampi.
Mikko Kankaanpää
29.06.2004 14:37:05

Mulla oli yksi ylimääräinen Celestion alnico blue kotona, jonka vaihdoin classiciin.

Alnico bluen maksimi tehonkesto on 15W joten voi tulla kalliiksi muutama voimasointu.

Mikko
http://www.uraltone.com
PeeJii
29.06.2004 15:00:01 (muokattu 29.06.2004 15:10:07)
Alnico bluen maksimi tehonkesto on 15W joten voi tulla kalliiksi muutama voimasointu.

Voi olla, mutta vaatekaapissa se muuten lojuisi...ja todella kovia äänenpaineita sellainen joutuu voxissakin kestämään.

Ja ennen kuin huomautat ohmeista kun voxista samassa yhteydessä puhun, tuota celestionin 8-ohmista voi classicissa käyttää, kun samalla tökkää lisäkaiutinliitäntään tyhjän plugin, jolloin Peavey muuttuu 16-ohmisesta 8-ohmiseksi :)

Lisäys: 8-ohmisen voisi vaihtoehtoisesti liittää classiciin lisäkaiutinliitännästä, kun samalla irroittaa varsinaisen kaiuttimen johdot (ja suojaa ne).
Mikko Kankaanpää
29.06.2004 16:53:05

Voi olla, mutta vaatekaapissa se muuten lojuisi...ja todella kovia äänenpaineita sellainen joutuu voxissakin kestämään.

Joutuu mutta vox:t ei paljoa yli 30W kykene ja niissä on kaksi noita eli tehonkesto 30W. Classis antaa tuon 30W ja siinä vain yksi elementti joten... Kaupan hinta kun noille on se reilu 500e niin itse en uskaltaisi, mutta jokainen tallaa tavallaan.-)

Olen muuten kuullut jonkinverran juttuja että vox:stakin nuo aika helposti kärähtää kun oikein kunnolla luukuttaa..

Mikko
ollisal
29.06.2004 17:35:55 (muokattu 29.06.2004 17:36:37)
Taitaa olla oikeastaan vaan 12W tuon tehonkesto... en suosittelisi raiskaamaan sitä noin, hemmetin hyvää elementtiä ja vielä tuommoisella pöh-vahvarilla. Käytännössä kumminkin tuo kestää vähän enemmän.

Voxin 36W (vai 33Wkö se oli mitä, no biasin muutoksillakin vähän muuttuu) taitaa olla puhtaalla ilmoitettu, eiköhän se siitä mene yli selvästikin kun mennään säröille? Siis päätesäröille. Tuommosessa brian may meiningissähän nupit kaakossa ja vielä buusteria edessä hajosi vissiinkin ihan kohtalaisesti noita Blue Bulldogeja.
Mikko Kankaanpää
29.06.2004 20:13:01

PeeJii
30.06.2004 10:10:06 (muokattu 30.06.2004 10:17:02)
Joutuu mutta vox:t ei paljoa yli 30W kykene ja niissä on kaksi noita eli tehonkesto 30W. Classis antaa tuon 30W ja siinä vain yksi elementti joten...

Voiko sen ajatella noin, kun kuitenkin tuntuu että voxista lähtee enemmän hönkää eli että se yksittäinen kaiutin joutuisi maksimivoluumeilla voxissa tiukemmalle.

Kyllä ne bluet voxissa normaalikäyttöä kestävät.

Eihän tuo Classic mikään pöh-vahvari ole. Terve ja lämmin puhdas soundi ja säröt ihan Ok perinteisempään rokkimenoon.
ollisal
30.06.2004 11:08:37
Joo, mutta ei nyt ihan maailman hienoimman kaiutinelementin tasoa (joka maksaa samanverran kuin koko c30)
Mikko Kankaanpää
30.06.2004 11:23:19

bluet kestää vox:ssa kyllä vox:ssa yleensä mutta sitten kun otetaan se treble boosteri ja lyödään volat kaakkoon ala Brian may niin jo alkaa elementtejä paukkumaan.

Yksi syy miksi Vox:t kuulostaa niin kovaäänisiltä on kaksi erittäin herkkää 12" kaiutinta.

Mikko
BaariMikko
07.07.2004 01:35:45

Muistaakseni täällä on useampikin viime aikoina pohtinut C30:n ostamista, joten nyt huomio:

Kitarapajalla on käytettynä yksi 390 euroa, ja mukaan näyttäisi tulevan vielä jalkakytkinkin. Sanoisin, että ihan hyvä hinta, vaikka halvemmallakin voi vielä saada jos oikein jaksaa metsästää.
"BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa"
-Järvihirviö
PeeJii
07.07.2004 08:10:37 (muokattu 07.07.2004 09:43:16)
Kitarapajalla on käytettynä yksi 390 euroa, ja mukaan näyttäisi tulevan vielä jalkakytkinkin. Sanoisin, että ihan hyvä hinta, vaikka halvemmallakin voi vielä saada jos oikein jaksaa metsästää.

Ihan kohtuuhinta. Jalkakytkin plussaa, putkien suojaritilä tosin puuttuu.

Tai hetkinen, siinähän on kaksi kytkintä. Vasemmanpuoleinen lienee se normaali kanavanvaihto+kaiku päälle/pois kytkin. Mutta se toinen?
http://www.kitarapaja.com/pics/amppeacl30962.jpg
PeeJii
07.07.2004 08:22:28
Joo, mutta ei nyt ihan maailman hienoimman kaiutinelementin tasoa (joka maksaa samanverran kuin koko c30)

Totta. Riskit on liian suuret. Poistettu on.
Jusstus
07.07.2004 09:46:36
Ihan kohtuuhinta. Jalkakytkin plussaa, putkien suojaritilä tosin puuttuu.

Tai hetkinen, siinähän on kaksi kytkintä. Vasemmanpuoleinen lienee se normaali kanavanvaihto+kaiku päälle/pois kytkin. Mutta se toinen?

Näyttäisi olevan vaan kaks erillistä kytkintä tuolla takatilassa. Ei sen kummempia. Yhdellä pärjännee.

En tiedä, onko Kitarapajalla irtokanavapedaaleja miten myynnissä, mutta Huttuselta löytyy erittäin kelpoa Laneyn kaksinappulaista kytkintä ton Classicin kaveriksi. Tuo Peevon oma kytkin on aikas lailla muovinen lelu, joka jopa meikänkin jalkojen alla tuntui heppoiselta, vaikka oon melko kevytjalkainen noitten pedaalien suhteen...
Ostan kaksi lippua Velvet Revolverin keikalle. Tarjoa pikaviestillä!
kupteri
07.07.2004 15:45:51

Mikähän elementti tuo "kokonaan mustataustainen" on? Vai onko siitä vaan tekstit/teipit kadonnu? Oon nimittäin nähnyt kaverin Classicissa samanlaisen eikä siitä ottanut mitään selvää.
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Master of reality
07.07.2004 16:11:00
Millanen kuoppa sulla on eq:ssa siinä keskiäänien kohdalla? Jo perkeleen lujaa soitatte, jos ei kuulu. Vai tarkotitko kenties tuota kuvauksestasi löytyvää 15W trankkumarsua? :) Jos sulla on kauhean scoopatut soundit ja vahvistin lattialla, niin teeppä juuri toisinpäin. Laite muutaman kaljakorin päälle ja keskiääniä kehiin. Kaiun ja särön vähentäminen on mulla ainakin auttanut soundien erottuvuuden puutteeseen.

EDIT: Ja lopettakaa se spl-kisailu. Jos joku ei kuulu, niin muut hiljentää. Ärh...

Kyllä siinä on keskiäänet melkein täysillä ja vahvistinkin tuolin päällä. Ihan classic 30 se on. Ei kyllä ole mun. En tiedä mikä sitä vaivaa. Paska se on.
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
BaariMikko
07.07.2004 16:39:53

Mikähän elementti tuo "kokonaan mustataustainen" on? Vai onko siitä vaan tekstit/teipit kadonnu? Oon nimittäin nähnyt kaverin Classicissa samanlaisen eikä siitä ottanut mitään selvää.

Jaa-a, ei tietoa. Mulla on ulkoisesti täysin samanlainen kuin tuossa kuvassa, paitsi että jalkakytkintä en ole hommannut.

Saakohan tällaiseen vanhempaan malliin jotenkin jälkiasennettua jonkun suojan putkille? Ja mitä mahtavat jalkakytkimet maksaa?
-Järvihirviö
BaariMikko
07.07.2004 16:40:32

Kyllä siinä on keskiäänet melkein täysillä ja vahvistinkin tuolin päällä. Ihan classic 30 se on. Ei kyllä ole mun. En tiedä mikä sitä vaivaa. Paska se on.

Ettei olisi putket finaalissa?
-Järvihirviö
Härski
07.07.2004 16:51:34
Ettei olisi putket finaalissa?

No, ei. Nehän putosi jo välierissä...

Lääkekaapille!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)