Aihe: Seymour Duncan mikeistä 1 2 | |
---|---|
![]() 24.06.2004 12:20:40 | |
Tehokas mikki puskee vahvististinta ihan erilailla kuin joku tuhnu "vintagetapaus" Tätä en ymmärrä ollenkaan. Siis että isomman ulostulon toivossa hankitaan uudet mikit, vaikka esim Nobelsilta saa bass/mid/high -säädöillä varustetun esivahvistimen viidelläkympillä. Muita esivahvistimia, ilman säätöjä, saanee vielä halvemmallakin. Kuten Juzzu sanoi, tärkeämpää on se minkälaista taajuutta mikki ulostaa. Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai yms.) | |
![]() 24.06.2004 12:24:39 | |
Voidaanhan me poikkeuksellisesti sopia että enemmän kokemusta aiheesta omaavat olisivat oikeassa ja minä väärässä. kylläpä annoit helpolla periksi ;) | |
![]() 24.06.2004 12:34:40 | |
Super Distortion kaulassa on sitten tumma koska yläpäätä ei ole hirveästi, ehkä Super 2 voisi olla parempi vaihtoehto. ja X2N tallaan. Kaulamikin kuuluukin olla tumma sävyltään. X2N on kyllä hyvä high-output tallamikki. Super 2:sta mulla ei omia kokemuksia ole, joten kommenttiakaan ei siitä tule. | |
![]() 24.06.2004 12:41:42 | |
Tehokas mikki puskee vahvististinta ihan erilailla kuin joku tuhnu "vintagetapaus". Ei noissa mättäjien kitaroissa näy mitään perinnemikkejä tallapaikoilla, ehkä outputilla on jotain vaikutusta. Aivan. Ja vintagemikeillä soundi menee muhjuksi, kun säröä vääntää kunnolla kehiin, ja pikkaamisen pitää olla älyttömän tarkkaa, että mistään saa mitään selvää. Liekö tuolla varsinaisesti outputin kanssa mitään tekemistä (enempi taajuuksista kiinni), mutta tykit hevimikit on soundiltaan erottelevampia, ja niistä irtoaa amatöörinkin näpeissä helpommin harmoniset kiljahdukset, joista me hevimusiikin ystävät pidämme. Mutta muhjuisella soundillakin on faninsa. Ite tykkään enempi siitä että kuulen sen mitä yritän soittaa, kaikkine virheineen ja nuansseineen. | |
![]() 24.06.2004 14:36:30 | |
Tätä en ymmärrä ollenkaan. Siis että isomman ulostulon toivossa hankitaan uudet mikit, vaikka esim Nobelsilta saa bass/mid/high -säädöillä varustetun esivahvistimen viidelläkympillä. Muita esivahvistimia, ilman säätöjä, saanee vielä halvemmallakin. Eikös esimerkiksi Alexi Laiho käyttänyt Jacksoneissaan j-50 -mikkiä. (Ja sama Jacksonin mikki taitaa olla edelleen miehen omissa ESPeissä, siis ei signatureissa vaan niissä joita Laiho itse oikeasti käyttää...?) Ovat Jackson j-50:ssä nimittäin kOhmit samaa luokkaa kuin esimerkiksi useissa PAF-replikoissa eikä outputtiakaan ole kovin kummoisesti. Mutta niin vain äijä repii aika kivat hevisäröt Jacksonin esivahvistimen kanssa. Ja tuhannet muut heviäijät. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen | |
![]() 24.06.2004 14:43:39 | |
Tehokkaat mikit juontavat juurensa ajoille, jolloin useimmissa putkivahvistimissa ei ollut master volumea. Tehokkaalla mikillä soundin sai paremmin ruvelle. Nykyisillä high-gain vahvistimilla ei suuri ulostulo ole mitenkään välttämätön. | |
![]() 24.06.2004 14:49:00 | |
Aivan. Ja vintagemikeillä soundi menee muhjuksi, kun säröä vääntää kunnolla kehiin, ja pikkaamisen pitää olla älyttömän tarkkaa, että mistään saa mitään selvää. Edelleen väitän, ettei tuo nuhjuisuus johdu siitä että ulostulotehoa on vähän, vaan mikin taajuustoistosta (=pyöreä ja "pehmeä" keskialue). Sitä en sitten tiedä miten mikin teho&kuoppasoundi&erottelevyys korreloi keskenään. Ja kyllähän mikeissä on tokkiinsa muitakin ominaisuuksia kuin output ja erilaiset taajuustoistot, harmonicit lähtee eri mikeillä erilailla tms. Kyllä mä uskon jos sanot että hevimikit on heviin paremmat, ei siinä mitään. Mutta pitää sitä vähän vastaan jäpättää, jos vaikka vahingossa toisi jotain rakentavaa keskusteluun. Tai jos ja kun ei tuo, ainakin saa aikaiseksi keskustelua keskustelun vuoksi :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! | |
![]() 24.06.2004 14:58:32 (muokattu 24.06.2004 15:15:03) | |
Eikös esimerkiksi Alexi Laiho käyttänyt Jacksoneissaan j-50 -mikkiä. (Ja sama Jacksonin mikki taitaa olla edelleen miehen omissa ESPeissä, siis ei signatureissa vaan niissä joita Laiho itse oikeasti käyttää...?) Ovat Jackson j-50:ssä nimittäin kOhmit samaa luokkaa kuin esimerkiksi useissa PAF-replikoissa eikä outputtiakaan ole kovin kummoisesti. Mutta niin vain äijä repii aika kivat hevisäröt Jacksonin esivahvistimen kanssa. Ja tuhannet muut heviäijät. Joo kyllä se Jackson J-50bc on aika paf tyylinen mikki. Mutta kitarassa on jackson je-1000 boostipiiri sisällä. -20 db gainia lisää ja kolmialueinen eq. Pienillä dip-kytkimillä valitaan korostettavat taajuudet tyyliin on /off. Yleensä gain trimmeri pidetään surutta täysillä. Patteri noissa 80-luvun jaskan aktiivielektroniikoissa kestää vain joitain kymmeniä tunteja. Uusissa ESP:ssä on sitten EMG HZ H4A ja pa-2 +20db boost. se sitten siitä.. ps. mr. Lee Jackson on eri henkilö kuin Grover Jackson josta Jackson kitarat ovat nimensä saaneet. | |
![]() 24.06.2004 15:11:18 | |
Edelleen väitän, ettei tuo nuhjuisuus johdu siitä että ulostulotehoa on vähän, vaan mikin taajuustoistosta (=pyöreä ja "pehmeä" keskialue). No niinhän minä yritin siinä seuraavassa lauseessa sitäkin selittää. Mutta pitää sitä vähän vastaan jäpättää, jos vaikka vahingossa toisi jotain rakentavaa keskusteluun. Tai jos ja kun ei tuo, ainakin saa aikaiseksi keskustelua keskustelun vuoksi :o) Juu, näin on näreet. Eiku hyvää juhannusta kaikille! | |
![]() 24.06.2004 15:24:07 | |
Uusissa ESP:ssä on sitten EMG HZ H4A ja pa-2 +20db boost. se sitten siitä.. Onko noin, varsin suuri Bodom-fani on minulle väittänyt että nykyisissäkin kepeissä (siis Laihon henkilökohtaisessa käytössä olevissa) olisi Jacksonin elektroniikka. Tietenkään Jackson-tekstejä ei ESPeissä näy... Onko tuosta varmaa lähdettä? Vaan samapa tuo sinänsä. Ei mua COB kiinnosta. ps. mr. Lee Jackson on eri henkilö kuin Grover Jackson josta Jackson kitarat ovat nimensä saaneet. Laihoko käyttää Lee Jacksoniakin? Kasari kunniaan!!! (Perhana kun omat tuli myytyä liian halvalla vuosia sitten, nythän niistä tietenkin saisi isot rahat joltakin Bodomia palvovalta pikkumetallistilta ;) Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)