Aihe: Gibson lihoiksi ja Ibanez tilalle
1 2
jari
21.06.2004 22:01:48
mullakin on ollut tuommoinen.....nyyyyyh
Jucciz
21.06.2004 22:20:51
Eikös tuo ole juurikin sama kitara, jolla John Scofield on soitellut yli parikymmentä vuotta? Ainakin tuo Scofield saa omastaan uskomattoman hienoja soundeja, joten luultavasti teit erinomaiset vaihtokaupat.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
sihvoh
21.06.2004 23:40:21 (muokattu 21.06.2004 23:45:35)
Eikös tuo ole juurikin sama kitara, jolla John Scofield on soitellut yli parikymmentä vuotta? Ainakin tuo Scofield saa omastaan uskomattoman hienoja soundeja, joten luultavasti teit erinomaiset vaihtokaupat.

No juuri samanlainen vuosimallia myöden, mutta en valitettavasti (ainakaan vielä...) saa siitä vastaavia soundeja irti :-) Nykyisin vastaava malli lienee JSM100, joka on aivan törkeän kallis, joten siihen nähden aika hyvän vaihdon tein.

EDIT: Tolkuttoman hienolta se tosin kuulosti yhden kaverini käsissä, joka osaa oikeasti soittaa mitä vaan. Kyllä lähti hienot jatsit, bluesit, rokit, hard rokit, jne... ihan mitä vaan. Straton tyylinen soundi siitä ei irtoa, mutta ei haittaa.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
fox
22.06.2004 02:17:25

EDIT: Tolkuttoman hienolta se tosin kuulosti yhden kaverini käsissä, joka osaa oikeasti soittaa mitä vaan. Kyllä lähti hienot jatsit, bluesit, rokit, hard rokit, jne... ihan mitä vaan. Straton tyylinen soundi siitä ei irtoa, mutta ei haittaa.

Nii-iin, kyä ne Super58:t on todella hyvät PAF-kopiijot..Aatteleppa jos olis vielä molemmille mikeille ne tri-sound switchit, lähtis yksikelasoundiakin.. (Kohottelee GASsia solid-body Artistien suuntaan) =)
Aki
22.06.2004 02:41:35 (muokattu 22.06.2004 02:46:10)

sihvoh, kyllä nyt teit pahasti...

http://www.ibanezrules.com/catalogs/

Tuolla on hinnastot ja kaikki! Tässä tulee TODELLA paha mieli ja itkettää kun kattelee pitkään ihannoiman CN250:sen hinnastoa... Sehän on selkeästi halvempi kuin '78 MC300 tai '81 AR300, jotka mulla on molemmat ollu! Olisin koska tahansa maksanu jopa pikkasen väliä että olisin saanut tuon, ehkä maailman kauneimman kitaran, CN250AV:n.

Snif ja nyyh.

EDIT: Ja aiheesta, Ibaneziin vaihtaminen oli takuulla mainio veto, tuo on mainio instrumentti.

-Aki.
Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!!
Jucciz
22.06.2004 08:21:43 (muokattu 22.06.2004 08:26:12)
Nii-iin, kyä ne Super58:t on todella hyvät PAF-kopiijot..Aatteleppa jos olis vielä molemmille mikeille ne tri-sound switchit, lähtis yksikelasoundiakin.. (Kohottelee GASsia solid-body Artistien suuntaan) =)

Öäöä. Entäpä Super 70 -mikit? Osaatko sanoa niistä jotain erityistä? Sellaiset löytyy vuonna 1981 tehdystä FA-100:stani.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
sihvoh
22.06.2004 10:12:34
Öäöä. Entäpä Super 70 -mikit? Osaatko sanoa niistä jotain erityistä? Sellaiset löytyy vuonna 1981 tehdystä FA-100:stani.

Tuolla: http://www.ibanezcollectors.com/discus/ -sivustolla on paljon juttua noiden eroista. Keyword search ja hakusanaksi vaan "Super70".
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
fox
22.06.2004 12:19:24

Sihvoh anto hyvän linkin, siä on moniaitten setien laajoja pohdintoja Super58-70-80-88 mallien eroista.. Ite olisin enemmän kuin valmis suosittelemaan puoliakustiseen Super58 tallaan, 70 kaulaan- kombinaatioo.. Tosin varsin hyvä on varmasti molemmissa seitenkympitkin..
Aki
23.06.2004 00:44:01

puoliakustiseen Super58 tallaan, 70 kaulaan

Se on jännä, AM255:sessani tulin testailun lomassa kokeilleeksi tuota noinniinkuin puolivahingossa, mutta en viitsinyt hyvästä soundipaletista huolimatta jättää, sen verta oli syvään juurtunut ajatus että tehokkaampi mikki pitää olla tallassa.

Nyttemmin tärkein piirre kaulamikissä on mulle juuri se kirkkaus/selkeys, ja nyttemmin ymmärränkin miksi toi kuulosti niin hyvältä. Super 58:n joutuu vaan laittamaan kovasti paljon lähemmäksi kieliä kuin 70:sen.

-Aki.
fox
23.06.2004 01:06:16

Se on jännä, AM255:sessani tulin testailun lomassa kokeilleeksi tuota noinniinkuin puolivahingossa, mutta en viitsinyt hyvästä soundipaletista huolimatta jättää, sen verta oli syvään juurtunut ajatus että tehokkaampi mikki pitää olla tallassa.

-Aki.

Ei siitä mitää direktiiviä ole.. Se on sitä kitaran viilaamista ittelle parhaaksi.. Sitäpaitsi tuo on aikas toimiva yhdistelmä, niinkuin ittekin huomasit.
Vieläkö sulla on tuo 255, olen joskus ICW:ssä niitä kuvia kattellu..
Aki
23.06.2004 01:13:11

Ei siitä mitää direktiiviä ole..

Eipä niin, mutta (etenkin nuorempana) jotkut omat käsitykset on niin tiukassa että.

Vieläkö sulla on tuo 255, olen joskus ICW:ssä niitä kuvia kattellu..

Se läks Ranskaan vajaa 2 vuotta sitten. Se iso möhkäle vibratalla pilas vähän kitaran fiilistä, eikä sitä saanut rehellistettyä minkäänlaisilla blokeilla. Mutta kitara senään oli mitä mainioin. Ja komeakin ku mikä!

Tarjoapa mulle AM400 ni juoksen luoksesi ja lujaa. Kyllä siitä sen verta hyvä fiilis jäi.

-Aki.
fox
23.06.2004 01:16:33

Tarjoapa mulle AM400 ni juoksen luoksesi ja lujaa. Kyllä siitä sen verta hyvä fiilis jäi.
-Aki.

Voi, jospa olis nii tarjoisin, mä olen enemmän noihin solid-bodyihin kiintyny. Jo vuodesta miekka-ja-kilpi, ku "jouduin" tuon 12-kielisen hommaamaan.. eli 2618-12 Artistin..
Oletko Svenin sivustoo käyny kattomassa??
larinparaske
23.06.2004 12:13:03

http://www.speakeasy.org/~sven/site/ sisältää tiedot kaikista pikkurunkoisista Artisteista
http://www.ivc.ca/misc/artist/ taas on kaikki solid-body Artistit siistissä järjestyksessä.
Uusiopainokset puuttuu osittain tuolta..
Hyvä syy epäillä Ibanezia Artistiksi on tuo selkeesti erottuva Castle-headstock ja toinen tuntomerkki on tuo lootuksenkukka-inlay lavassa. Tosin se puuttuu mallisarjan halvemmista malleista...

http://www.ivc.ca/misc/artist/ar350.htm

Tuolla muuten tuo ylempi AR350 on sama yksilö joka on minulta pöllitty vuonna 2002, eli tulee vastaan, niin ottakaa yhteyttä. Kuva tosin on otettu (kaverin ottama) ennen pöllimistä, mutta tuntomerkkeinä schallerin hihnalukot, jotka on siihen vaihdettu ja puuttuva muovisuojus mikinvalitsimesta. Mitenköhän ovat tuon kuvan sinne saitilleen yhyttäneet ?
I want to be the king and queen of cheese
fox
23.06.2004 13:30:28

Mitenköhän ovat tuon kuvan sinne saitilleen yhyttäneet ?

Onko sulla ollu siitä kuvaa jossain esillä? Nimittäin meikäläisen kuvia (ei pelkästään kitarakuvia) on esiintyny jopa joissain julkaisuissa..ilman lupaa saati korvausta.. :(

Tietty VOIHAN se olla jonkun muun Marine sunbursti, joka muuten on melkosta hieno väri...
Hihnalukothan tod.näk. on noissa melkein jokaisessa jälestäpäin laitettu, koska painoa on..jos "normaali" Gibson LP painaa 8,5 paunaa niin painavin Artisti, -79 jälkeen tehty AR300 on yli 10 lb....
larinparaske
23.06.2004 13:43:55

Tietty VOIHAN se olla jonkun muun Marine sunbursti, joka muuten on melkosta hieno väri...
Hihnalukothan tod.näk. on noissa melkein jokaisessa jälestäpäin laitettu, koska painoa on..jos "normaali" Gibson LP painaa 8,5 paunaa niin painavin Artisti, -79 jälkeen tehty AR300 on yli 10 lb....

Ei, kyllä toi on se sama, kuvan taustalla oleva viltti täsmää...kaverilla toi kuva oli joskus varmaan netissä.
I want to be the king and queen of cheese
fox
23.06.2004 13:50:35

Ei, kyllä toi on se sama, kuvan taustalla oleva viltti täsmää...kaverilla toi kuva oli joskus varmaan netissä.

No sitten, ja sitäpä itekkin ajattelin myöhemmin, että tokihan sulla just esim. tausta-juttu tms. paljasti..
Juu, minä tiedän esim. jenkeissä tyyppejä, jotka myllää pitkin nettiä ja hakee Ibanetsi-kuvia, eipähän siinä mitään..huvinsa kullakin. Semmonen kaveri ku Shawn Harvey "lainaili" meikäläisen kuvia, ja päätyivät ne yhteen julkaisuun.. Asiasta keskusteltiin pitkään ja hartaasti, mutta eipä siitä sitte tullu ns. valmiimpaa..
Juu olipa melkoisen hieno keppi tuo.. *snif*
Aki
24.06.2004 00:38:12

Oletko Svenin sivustoo käyny kattomassa??

Kyllähän sillon kun se niitä pykäs, siellä on mun kuvia aikalaillakin. Pitänee käydä taas, josko olis jo vähän valmiimpaa... :)

-Aki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)