Aihe: Mikäköhän kitaravahvistin kannattaisi minun ostaa?
1 2
mv2004
02.11.2004 09:38:10
En tee valintaasi helpommaksi, sillä kaikille sopivaa reseptiä ei ole...

Ensin soittelin Marshallin putki-komboilla, sitten hankin Mesa Boogien Mark III räkkiin, sen jälkeen oli muutama Peavey kombo ja nyt soitan Flextonella Marshallin 4x12 kaapin kera.

Mä soitan kaikenlaista musiikkia ja tarvitsen useita soundeja. Keikkoja on noin 600 kasassa. Flextonen kanssa ei toistaiseksi ole ollut ongelmia. Mulla on siihen sellainen amp-mate kuljetuslaatikko pyörillä.

Luulen, että monella Flextonen kanssa ongelmat soundeissa on, että he käyttävät vahvistinta kuin efektilaitetta. Mä käytän sitä vahvistimena, ELI mulla on vain yksi vahvistin malli käytössä ja kaiutin emulaatio pois, efektiluuppiin laitan mikroampin tuuttaamaan "päätettä", jolloin soundi ei ole ollenkaan muovinen. Kompura on koko ajan päällä kaikkein pienimmällä säädollä. Tämän systeemin etuna on myös äänimiesten työn helpottaminen, sillä perussoundi ei muutu liikaa, koska on koko ajan sama "vahvistin" + kaiutin, joten mikitetyn soundin miksaaminen on helpompaa.

JOTEN tän viestin anti on: YKSI HYVÄ PUHDAS SOUNDI vahvistimesta riittää, muun soundimuotoilun voi tehdä pedaaleilla. Diggasin Mesan Lead-soundista ja Peaveyn puhtaasta, mutta kumpikaan vahvistin ei ollut hyvä molemmissa edes pedaalein tuotettuna. Flextone toimii hyvin molemmissa pedaalien kanssa.

Seuraava vahvistimeni voi hyvinkin olla CYBER TWIN, pitää päästä kunnolla ensin testaamaan...
superfly
02.11.2004 10:44:03
Suosittelen testaamaan Voxin Valvetronix-sarjaa. Itse käytän sitä vähän samaan tapaan kuin sinä Flextonea, lähes pelkästään yhtä mallinnusta ja pedaaleista lisämausteita. Olen tyytyväinen varsinkin puhtaisiin saundeihin, Voxi mallintaa Voxia melko hyvin :)
Teijo
02.11.2004 13:44:47
Tsekkaappas Tech 21 Trademark-sarjan ... Käsittääkseni ovat aika kestäviäkin, niissähän ei digitaalitekniikkaa ole käytössä.

Digitaalisuudesta, järeimpien Tekkien sisään en ole katsonut, mutta ainakin TM60 sisältää mikrokontrollerin ( PIC16C52 ). Jalkakytkimen valvontaan luultavasti.
TommyGun
02.11.2004 14:00:07
Putkipeli! mutta tietenki jos tykkää siitä, että saa ruuvata päiväkausia soundeja ja todeta sen jälkeen että ei ne niin hyvältä soundaakkaan niin osta sitten Flextone.
2 suurta elämän totuutta on: 1.Oikeat basistit soittaa plektralla. 2.Laatuviineissä on kierrekorkit
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)