Aihe: www.guitar24.de
1 2
Quu
02.07.2004 11:39:40

Itse ajattelin tilata tuolta joskus intin jälkeen american series straton kun se on kotijoukoissa hyväksytty jo :)
http://hevijammu.cjb.net Hinta: 420e/En tingi.
tkbass
02.07.2004 12:10:40
ESP:t oli ainaki osa lähes kaks kertaa kalliimpia kuin thomannnissa tai suomessa esimerkiksi mh-50 oli ihan törkeen kallis. muita merkkejä en sitten suostunut enään katsomaan--
ajs
02.07.2004 13:30:17
ESP:t oli ainaki osa lähes kaks kertaa kalliimpia kuin thomannnissa tai suomessa esimerkiksi mh-50 oli ihan törkeen kallis. muita merkkejä en sitten suostunut enään katsomaan--

Alkuun perinteinen vittuilunpoikanen: tarkoitat varmaankin ESP-LTD-kitaroita? :)

Niin, riippuu mallista. Itse katsoin EC400- ja Viper 400 -malleja; molemmat olivat noin 140 euroa halvempia kuin Thomannilla. Ibanez SZ520QM oli 200 euroa halvempi.
"Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero
teleman
05.07.2004 18:30:25
Firma toimittaa paluupostissa pankkinsa tilinumeron BIC-muodossa eli sinne voi tehdä suoraan kansainvälisen tilisiirron. Ainakin Sampon verkkopankista maksaessa kulungit ovat samat kuin kotimaisissa tilinsiirroissa. Niksi on siinä, että ruksaa perusasetukset eikä mitään ylimääräistä (Sammon verkkopankissa oli tähän ohjekin).

Mitenkäs se tilaushomma jatkuu tilisiirron jälkeen? Ilmoittaako firma toimitusajankohdasta etukäteen ja miten toimitus tapahtuu? Onkohan tavaran kulkua mahdollisuus seurata lähetyskoodin avulla Thomannin tyyliin? Firman sivuiltahan nuokin varmaan selviävät, on vaan tuo saksan kielen taito aikamoisessa ruosteessa.
Feggy
06.07.2004 10:02:21

Mitenkäs se tilaushomma jatkuu tilisiirron jälkeen? Ilmoittaako firma toimitusajankohdasta etukäteen ja miten toimitus tapahtuu? Onkohan tavaran kulkua mahdollisuus seurata lähetyskoodin avulla Thomannin tyyliin? Firman sivuiltahan nuokin varmaan selviävät, on vaan tuo saksan kielen taito aikamoisessa ruosteessa.

No ei. Maksun jälkeen seuraavan kerran kuului lähipostista. Muuten ei mitään valittamista ;)
Rumpalia etsitään psykeedeelis & new wave-vaikutteiseen rockbändiin Helsinkiin. Laitapa pikaviesti, niin kuulet lisää.
tervori
28.10.2004 00:29:53
Varokaa GUITAR24.DE:tä.
Se ottaa asiakkailta ilmaista lainaa!!!

Tilasin sieltä Line6-kamaa, ne kun lupasivat niin edullisesti.
Hinta muuttui 'hovissa' ja eivät kä he pystyneet kuitenkaan toimittamaan...

Piti maksaa etukäteen Ibas/Swift=bic-tunnuksia käyttäen, ja niin tein. Tavaran piti lähteä heti varastosta, mutta selvisikin etteivät he varastoi oikeastaan mitään vaan se on sellainen autotalli-yritys, ilmeisesti työn ohessa, koska vastaavat posteihinkin iltaisin.

Nyt olen kolmatta viikkoa yritänyt saada jo maksamiani rahoja takaisin, kun he vain siirtelivät toimituspäivää, niin peruin ko tilauksen.

Music-town.de on yhtä paska putiikki!!!

Jos ostan ulkomailta niin joitain tavaroita Thomannilta..
tervori
28.10.2004 00:46:05

Tilasin sieltä Line6-kamaa, ne kun lupasivat niin edullisesti.
Hinta muuttui 'hovissa' ja eivät kä he pystyneet kuitenkaan toimittamaan...

Piti maksaa etukäteen Ibas/Swift=bic-tunnuksia käyttäen, ja niin tein. Tavaran piti lähteä heti varastosta, mutta selvisikin etteivät he varastoi oikeastaan mitään vaan se on sellainen autotalli-yritys, ilmeisesti työn ohessa, koska vastaavat posteihinkin iltaisin.

Nyt olen kolmatta viikkoa yritänyt saada jo maksamiani rahoja takaisin, kun he vain siirtelivät toimituspäivää, niin peruin ko tilauksen.

Music-town.de on yhtä paska putiikki!!!

Lonesome
28.10.2004 12:14:00

No niin. Kun tarpeeksi moni tilaa, niin rupeaa tulemaan myös näitä ikävämpiä kokemuksia. Valitettavaa, mutta väistämätöntä kai sitten.

Tuon firman listoilla on kyllä niin kattava tarjonta esim. Fenderin ja Gibsonin tuotteita, että eipä niitä kukaan varastossa voi koko ajan pitää. Toinen asia on sitten se, jos asiakkaalle annetaan väärä kuva tavaran toimitusajasta tai hinnasta. Ei hyvä.

Guitar24:n sivuillahan ei ole mitään mainintaa toimitusajasta tai varastotilanteesta. Esim. Epin Elitist Les Paul Studiota kaupataan Wine Red-värillä kuten muitakin. Thomannin kautta selvisi, että ko. väristä kitaraa saa aikaisintaan tammikuun -05 lopussa, joten tyydyin mustaan. Toivottavasti Guitar24 ei ota ko. kitarasta ennakkomaksua jo nyt tilaajalta. Samaten Squierin uutuusmalleja on tarjolla, vaikka Thomannin mukaan ei ole vielä saatavana. Sama Euroopan keskusvarasto lienee kuitenkin molemmilla liikkeillä hankintakanavana.

Nuo ennakkomaksut on vähän hankalia ed. mainituista syistä imo. Onneksi Thomannilla lähettivät postiennakolla ainakin about 700 e euron tilauksen. Tavarat tulivat neljässä eri paketissa, mutta ennakkomaksu oli päätuotteen eli kitaran yhteydessä. Jos kahden ensiksi tulleen paketin eli neljän kielisatsin + hihnan mukana olisi ollut maksu, niin se ei niin kivaa tietysti olisi ollut. Tätähän käsittääkseni valitettavasti Thomannillakin tapahtuu.
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
Feggy
28.10.2004 14:49:17

No niin. Kun tarpeeksi moni tilaa, niin rupeaa tulemaan myös näitä ikävämpiä kokemuksia. Valitettavaa, mutta väistämätöntä kai sitten.

Tuon firman listoilla on kyllä niin kattava tarjonta esim. Fenderin ja Gibsonin tuotteita, että eipä niitä kukaan varastossa voi koko ajan pitää. Toinen asia on sitten se, jos asiakkaalle annetaan väärä kuva tavaran toimitusajasta tai hinnasta. Ei hyvä.

Ei niin. Kuitenkin, niin minulla kuin monilla muillakin täällä pyörivistä on saanut tavaransa ajallaan ja lupauksen mukaisesti. Kukaan ei ole erehtymätön ja voihan ostopäässäkin olla outoja odotuksia.

Sitäpaitsi, jos vähän viitsii vilkaista firman nettisivua, siellä on kokopäiväiset aukioloajat ja äijiäkin on viisi hommissa. Eli se siitä autotallifirmasta.

Omien havaintojeni mukaan tilanne firman www-sivuilla vaihtelee koko ajan. Esimerkiksi kitaroiden värivaihtoehdot päivittyvät eikä samoja enää ole kuin muutama kuukausi sitten.

Guitar24:n sivuillahan ei ole mitään mainintaa toimitusajasta tai varastotilanteesta. Esim. Epin Elitist Les Paul Studiota kaupataan Wine Red-värillä kuten muitakin. Thomannin kautta selvisi, että ko. väristä kitaraa saa aikaisintaan tammikuun -05 lopussa, joten tyydyin mustaan. Toivottavasti Guitar24 ei ota ko. kitarasta ennakkomaksua jo nyt tilaajalta. Samaten Squierin uutuusmalleja on tarjolla, vaikka Thomannin mukaan ei ole vielä saatavana. Sama Euroopan keskusvarasto lienee kuitenkin molemmilla liikkeillä hankintakanavana.

Tuosta en tiedä, mutta noin yleisesti 24.guitar.de:n valikoima kitaroissa on koko ajan ollut laajempi kuin Thomanin - ainakin ns. perusmalleissa. Luullakseni myös 24.guitar.de:n kanssa voi
neuvotella toimitustavoista, ihan hyvin kommunikaatio toimi ainakin minulla.
Less is more.
Chemo
28.10.2004 15:24:54

Thomannin kautta selvisi, että ko. väristä kitaraa saa aikaisintaan tammikuun -05 lopussa

Saa heiltä, vai saa ylipäätään? Voihan hyvin olla, että Guitar24:llä on semmoista tavaraa hyllyssä mitä Thomannilla ei ole, ja jonka saaminen varastoihin kestää vähän aikaa.

Kitara, jonka itse sieltä tilasin, oli heillä heti hyllyssä. Se oli itse asiassa viimeinen sitä erää, ja seuraavat joutuvatkin maksamaan vastaavasta kitarasta reilun satasen enemmän kuin mitä meikä. Minä olla tyytyväinen :)
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
jukka123
28.10.2004 23:06:35
Minkä laatuisia nuo starter kitit ovat? löytyvät täältä: http://www.guitar24.de/de/kat.php?k=15
Olen jonkun aikaa akustista kitaraa soitellut ja mieli tekisi sähkökitaraa. Onko tuollainen paketti paras ratkaisu vai kannattaako kaikki ostaa erikseen? Hinta saisi pysyä jossain 400 euron tuntumassa ja nuo paketit tuolla näyttävät olevan alennuksessa. Mielipiteitä?
amatööri
Lonesome
29.10.2004 08:34:48
Saa heiltä, vai saa ylipäätään? Voihan hyvin olla, että Guitar24:llä on semmoista tavaraa hyllyssä mitä Thomannilla ei ole, ja jonka saaminen varastoihin kestää vähän aikaa.

Tottahan tuo on. Käsittääkseni Thomannillakin tuota nyt viiveellä saatavaa mallia oli uutuutena hyllyssä elokuussa. Joten Guitar24:llä saattaa hyvinkin olla vielä jäljellä myymättömiä. Samoin muissakin Saksan kaupoissa, jotka tuotakin mallia listoillaan pitävät. T-Kaupankin sivuilla väitetään, että ko. kitara olisi saatavana 2-5 päivän tilausajalla. Palauttivat tämän paremman saatavuustiedon kerrottuaan minulle, että kestää pitkään. Jenkkiläisellä Music123:lla tuota pitäis saada joulukuun 18. pvä, muita värejä pikaisemmin. Kuka näistä tietää...

Kitara, jonka itse sieltä tilasin, oli heillä heti hyllyssä. Se oli itse asiassa viimeinen sitä erää, ja seuraavat joutuvatkin maksamaan vastaavasta kitarasta reilun satasen enemmän kuin mitä meikä. Minä olla tyytyväinen :)

Tarkoitin lähinnä, että tuskin kaikkia malleja noin suuresta valikoimasta voi olla suoraan hyllyssä. Eikä tarvitsekkaan olla, kun asiakas sen saa tietää. Hyvää ja edullista kitaraa voi aina hieman odottaa. Parasta on tietysti saada juuri ne erän viimeiset edullisesti. :)

Hyvät valikoimathan tuolla on. Eipä noita Japanin Fendereitä kovin moni kauppa edes myy.
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
kjh
29.10.2004 09:00:27
Tavaran piti lähteä heti varastosta, mutta selvisikin etteivät he varastoi oikeastaan mitään vaan se on sellainen autotalli-yritys, ilmeisesti työn ohessa, koska vastaavat posteihinkin iltaisin.

Jos tiedät tuollaisen autotallifirman niin kerro minullekin. Sopisi minulle mainiosti, kun ne stadin ydinkeskustan ostopalatsien vuokrat helposti näkyy hinnoissa.

Olen muuten odottanut tavaraa T-kaupastakin yli kuukauden, ei heilläkään kaikkea hyllyssä ole. No joo, tästä kyllä informoitiin heti tilauksen yhteydessä. Tavalliset tavarat ovat kyllä tulleet heti. Ja onhan tuo ennakkomaksu hiukan rasittava, varsinkin herkkähermoisille.

Karri
Chemo
29.10.2004 09:14:44

Tarkoitin lähinnä, että tuskin kaikkia malleja noin suuresta valikoimasta voi olla suoraan hyllyssä

Joo, mä en itse asiassa tiedäkään heidän varastonsa kokoa. Mutta tosiaan, aika hurjasti olisi heillä rahaa kiinni tavarassa, jos mm. kaikki ne yyberkalliit spesiaalikitarat, joita ovat mainostaneet etusivullaan, olisivat heillä heti hyllyssä....

Jukka 123: Näyttivät ilmoittaneen paketeissa suht selvästi ainakin sen mikä kitara setissä tulee - kannattaa varmaan lukea kitaroiden arvosteluja netistä. Semmoista halpaa perustavaraahan noista yleensä löytyy. En ole kovin paljoa testaillut halvempia kitaroita viime vuosina, mutta mulla on käsitys, että taso on parempi kuin muutaman vuosikymmenen takaisissa halvimmissa peleissä, ja että suht käypäisiä pelejä nuo olisivat aloittelijoille. Käy ihmeessä testaamassa jossain musaliikkeessä, jos se vain on yhtään mahdollista... mutta silloin kaupalle pitää mielestäni antaa reilu mahdollisuus tarjota hyvä hinta, ja saada kauppa itselleen.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)