Aihe: Ibanez RG370DX
1 2
Bläksmit
22.06.2004 23:56:41 (muokattu 22.06.2004 23:57:51)
Itse omistan samaisen kepin ja oon ollu tosi tyytyväinen ostokseeni. Kaikinpuolin hyvä peli, mikkejä olen kuitenkin vaihtamassa uusiin..
LaXu
23.06.2004 00:08:32 (muokattu 23.06.2004 00:10:05)
Jaahas. Aloittelijat jotka näitä ainaisia mikinvaihtokeskusteluja lukee luulevat varmaan, että on hirveä synti ja häpeä jollei ole merkkimikkejä kitarassa. Itse olen kyllä pystynyt soittamaan hyvin monilla vakiomikeillä. Mielestäni aika kummaa tällainen. Miten sitä sitten voi kaupassa tietää kitaran todellista soundia jos yksi tärkeimmistä asioista on testatessa luomassa huonoa soundia ja se pitää ehdottomasti vaihtaa? Entä jos se johtuukin kitaran huonoista puista? Miksi kukaan ostaa ns sian säkissä kun todellisen soundin tietää vasta kun on dimarzio tai duncan kiinni tallassa ja kaulassa?

Olen kyllä periaatteessa samaa mieltä. Kyllä kitaran pitää kuulostaa vakionakin hyvältä. Nyt kun ajattelen, niin ne kitarat, jotka olen ostanut testattuani ensin, ovat ihan vakiomikeillä, kun taas käytettynä ympäri Suomea ja Eurooppaa ostamani kepukat (joita en voinut etukäteen testata) ovat saaneet uudet mikit kaverikseen.

Kuitenkin nuo Ibanezin RG-sarjan kepukat ovat yleensä muuten oikein hyviä, mutta vakiomikit eivät todellakaan ole mitään parasta A-luokkaa. Jos niiden soundi miellyttää, niin mitäpä niitä vaihtamaan. Kuitenkin minun mielestäni kunnon mikit antavat uutta potkua kyseisiin kepukoihin, joten sen takia suosittelen mikkien vaihtoa aina kun noista puhutaan.
Niskamies
26.06.2004 18:43:29
Olen kyllä periaatteessa samaa mieltä. Kyllä kitaran pitää kuulostaa vakionakin hyvältä. Nyt kun ajattelen, niin ne kitarat, jotka olen ostanut testattuani ensin, ovat ihan vakiomikeillä, kun taas käytettynä ympäri Suomea ja Eurooppaa ostamani kepukat (joita en voinut etukäteen testata) ovat saaneet uudet mikit kaverikseen.

Kuitenkin nuo Ibanezin RG-sarjan kepukat ovat yleensä muuten oikein hyviä, mutta vakiomikit eivät todellakaan ole mitään parasta A-luokkaa. Jos niiden soundi miellyttää, niin mitäpä niitä vaihtamaan. Kuitenkin minun mielestäni kunnon mikit antavat uutta potkua kyseisiin kepukoihin, joten sen takia suosittelen mikkien vaihtoa aina kun noista puhutaan.

Riippuu kuitenkin RG:stä. Parhaissa RG:issä on vakiona Dimarzion mikit, ja keskiluokan RG:issä on Dimarzion IBZ mikit, mitkä eivät nekään paskat ole.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
Diego
27.06.2004 13:04:16
Mulla löytyy tuo vanhempi versio tuosta, eli rg270dx.
Olen sitä modaillut, eli tallan vaihtanut orginal floyd roseen ja mikit on dimarziot. Aloittelijalle kitara on mielestäni todella hyvä, ja tuskin sillä tallalla on niin suuri merkitys aloittelijalle? Alkuperäiset mikit ajaa asiansa ihan kelvollisesti, joten turha niitä murehtia.

Kitaran kaula ainakin tossa minun ibassani on paksumpi kuin ne hammastikut, joita on ne wizardit, ja super wizardit(?). Tässä on wizardII jonka pitäisi olla jämäkämmän kokoinen, muttei mikään halko kuitenkaan. Soitettavuus on ainakin minulle loistava.
"Ette vie Luciferia!!!" "Isi, ostatko mulle, ALPO!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)