Aihe: Tajusin että Ibanez RG ei sovi ulkomuotonsa vuoksi kuin heviin.
1 2 3
Shaft
23.05.2004 12:29:44
Eiköhän se ole lavan, bodyn, mikkien ja tallan yhteistulos.

Värit vaikuttavat aika paljon. Perinteisemmillä väreillä ja maalaamattomalla lavalla kitara näyttäisi jo ihan toiselta.
Quu
23.05.2004 12:34:29 (muokattu 23.05.2004 12:40:40)

Olishan se hienoa vetää RG:llä humppaa ja sellanen divebomb-soolo sinne väliin :)

EDIT: Lisätään nyt sellainen asia, että liian kovaa minuun kolahti valkoinen vaahterakaulainen perus-strato. Se on seuraava kitara, toivottavasti pian :)
http://hevijammu.cjb.net Hinta: 420e/En tingi.
Tomi
23.05.2004 12:41:31
Jaahans...eikös se ole niin ,että noi kamat on vaan soittajan tulkinnan välineitä..tuskinpa sillä on mitään merkitystä vaikka RG.llä soittais humppaa jos on rautainen meininki
" Life is like music,Music is like life "
mikko1
23.05.2004 13:01:05
Nyt on viikonloppuna vedetty B.B Kingiä RG:llä ja ei tunnu haittaavan.
"Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir
Nixzar
23.05.2004 13:17:45
No johan on taas keskustelu. Oma RG paras rg.
*Keep Rockin in The Free World* *IHKK #12*
Man1ac
23.05.2004 13:26:37
Ei se RG nyt välttämättä niin hirmuisen piikikäs ole. Tieysti jos puhutaan niistä halvimmista mahdollisista RG malleista, niin ne eivät todellakaan sovellu muuhun, kuin heviin, koska ne ovat niin huonoja soittaa. Kalliimmissa malleissa taas on jopa panostettu siihen suunnitteluun. Ne paremmat ovatkin poikkeuksetta valmistettu Japanissa. RG:llä VOI soittaa oikeastaan ihan mitä vain, mutta jos minulla olisi nyt keikalle lähtö ja me soittaisimme vaikka surffia, niin kyllä minä mieluummin sen Fenderin Jazzmasterin tai Jaguarin otan kuin RG:n. :)

(Makuasioita, joista saa vetää herneet nenään.)

Turhaan minulle RG:n monipuolisuudesta selität, olen aikoinani sellaisen omistanut ja oikein päteväksi peliksi todennut. Mutta ainoaksi kitaraksi en sitä itse mielellään ottaisi.

Ei se RG:n ulkonäkö ole minuakaan haitannut, päinvastoin persoonallinen lapa ja bodyn muodot ovat meikäläistä miellyttäneet.
Under Construction...
Henko
23.05.2004 13:31:44

Tää on taas varmaan joku itsetuntokysymys. "Kehtaanks mä mennä tonne ja tonne kun mä näytän tältä?" Olkaa vaan oma ittenne, ei tarvi mistään tyylioppaasta kattoa että miltä tanssimuusikko tai hevari saa näyttää.
Horror Sweet Horror.
KeljuK
23.05.2004 14:22:04 (muokattu 23.05.2004 14:22:50)
Tää on taas varmaan joku itsetuntokysymys. "Kehtaanks mä mennä tonne ja tonne kun mä näytän tältä?" Olkaa vaan oma ittenne, ei tarvi mistään tyylioppaasta kattoa että miltä tanssimuusikko tai hevari saa näyttää.

Eipä niin, ainakin minun pointtini vaan on se että jos joka *vetin muusikko soittaa sillä samalla 'burst- stratolla jossa valkoinen pleksi, niin kyllähän sitä miettii että sijoittaako rahansa johonkin edes tipan verran erilaiseen. Soitti sitten mitä tahansa.
Aardfather
23.05.2004 16:49:00
Samaa mieltä. Sitäpaitsi Stratossa on kelluva talla :)

Aijaa? Mistäs lähtien? ;-)

Joo yhdyn kyllä siihen, että strato on kärsinyt pahan inflaation vuosien saatossa ja on aika tylsän näköinen vehje kun "joka toisella" on sellanen. Olkoonkin että on hyvä kitara. Ei muuta kun customointia peliin vaan ihmiset. :)

- Aardfather
Quu
23.05.2004 17:43:50

Asian vierestä: Kerran tossa kaverin kanssa soittelin meillä kotona ja kaverin kommentti oli tämä: "Ei oo kovin hevi toi sun skitta."

Kaverilla on siis Jackson PS-4 ja itsellä Epin LP100.
Oottakoon vain kun seuraavan kerran tulee tänne, niin mulla on sille heviskeba :)

Kitaran ulkonäöllä ei ole mitään väliä jos itse tykkää siitä skitasta. Se on vaan juuri siinä miltä se muiden silmissä näyttää.

"Kauneus on katsojan silmässä."(tjsp)
toxic
23.05.2004 18:05:44 (muokattu 23.05.2004 18:10:08)
Minä en ole ikinä pitänyt RG:n muotoa "hevinä" En tiedä että mihin musiikkiin sen bodyn muodon voisi luokitella, ihan hölmö kymysys.

-Se ei sovi:
-Heviin
-Rockiin
-Punkkiin
-Mihinkään...

Mutta...

Edit: Toi on kokonaan mielipide asia, ja voihan jonkun mielestä explorer sopia vaikka country musiikkiin. Mutta eihän sillä bodyn muodolla ole mitään merkitystä, kunhan se ei ole vain telecasteri.
Tee
23.05.2004 18:44:56
Edit: Toi on kokonaan mielipide asia, ja voihan jonkun mielestä explorer sopia vaikka country musiikkiin. Mutta eihän sillä bodyn muodolla ole mitään merkitystä, kunhan se ei ole vain telecasteri.

Kyllä mulle nämä kelpais :<
http://www.andersonguitars.com/cfPa … 32&finishID=31&bodyWoodID=7
http://www.andersonguitars.com/cfPa … 15&finishID=31&bodyWoodID=7
:K
toxic
23.05.2004 18:52:39
Tompsi
23.05.2004 21:25:26
Provo On: Stratossa on se vika että niitä(suoria kopioita) valmistaa noin ziljoona merrkiä, ja niitä soittaa noin 2/3 kitaristeista, mikä tekee koko soittimesta kenties maailmanhistorian tylsimmän ja persoonattomimman kapistuksen. Se on vähän niinkuin Levi's 501 '80- luvulla, ja yhtä rok! kuin purjehduskengät. Maksimoida homman voi sillä perus- burst värityksellä.

Niin, stratot on kyllä hyviä.
Quu
24.05.2004 09:45:58

Soittihan se joku epeli (en nyt muista kuka) flying-V:llä jazzia (vai bluesiako se nyt oli).

Olipas varmaa tietoa :D
Swan
24.05.2004 10:23:01
Ihan hyvin toimi RG viikonloppuna ensimmäisellä oikealla keikallaan. Humppakeikka kun vielä oli, niin edelleen olen sitä mieltä, että maailmasta ei löydy yhtä monipuolista kitaraa. Saundit kuin saundit lähtivät (aika laidasta laitaan oli tarkoituskin, sillä pariin biisiin piti pistää heviksi asti), ja soitto oli yhtä juhlaa. Ainoa häiritsevä tekijä oli housuissa muhinut lusikallinen. :)
"If I could play one note through a whole song, I would." - The Edge
Henko
24.05.2004 11:10:32 (muokattu 24.05.2004 11:18:25)

Mutta loppujen lopuksi kitara on vain työkalu. "kaikki ne kuulostaa samalta kun pistää nupit kaakkoon".
Ja KeljuK, mitä jos vain sattuu tykkäämään klassisesta?
Horror Sweet Horror.
KeljuK
24.05.2004 11:35:59

Ja KeljuK, mitä jos vain sattuu tykkäämään klassisesta?

No, makunsa kullakin, se että se on tylsän näköinen mainituista syistä, on minun mielipiteeni. Ja olen kyllä Fenderiä soittaneena ensimmäinen myöntämään että pirun hyvä instrumentti se on.
Nixzar
24.05.2004 11:43:42
mitä jos vain sattuu tykkäämään klassisesta?

Sitten siitä vaan pitää, eikä kannata hankkia sitä RG:ta (jos siitä ny oli puhe).
*Keep Rockin in The Free World* *IHKK #12*
Henko
24.05.2004 11:49:59

Sitähän minäkin :)
Onhan sitä käynyt mielessä kitaran teettäminenkin, poikkeais tod.näk. markkinoilla olevista, mutta en oo vielä saanu aikaseks. Ja rahaakin tarvis.
Horror Sweet Horror.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)