drone 15.05.2004 13:35:01 | |
---|
Tilasin juuri tuossa pari viikkoa sitten Fenderin mexicostraton Thomannilta, ja kaikki sujui ihan niin kuin pitikin. Perjantaina tilaus sisään, seuraavana tiistaina tuli ilmoitus, että paketti on lähtenyt, ja seuraavan viikon maanantaina se oli jo lähipostissa. Kaikki tilatut tuotteet (eli kitaran lisäksi pari pakettia kieliä ja kitaraständi) oli mukana, ja pakkausmateriaalia ja pehmusteita oli tosi reilusti. Kun sain haluamani kitaran hintaan 420 € tobacco sunburstina Thomannilta ja se olisi maksanut 600 € yksivärisenä F-musiikissa Helsingissä, ei ollut vaikea valita. Tosin kävin katsomassa myös Rolandin Cube 30:a F-musiikissa, ja eroa Thomanniin ei ollut kuin kolmisen kymppiä postikulut huomioiden, joten sitä en varmaan ala tilailemaan. Kiteytyksenä Thomannia kannattanee kyllä harkita, kunhan on ensin käynyt tarkastamassa lähikauppojen hinnat. |
agentti 15.05.2004 14:36:19 | |
---|
Osta Suomesta hyvä mies. Ideana hyvä, mutta mä en ainakaan mun lähiseudun kauppoihin laita rahojani siitä syystä kun saan tarvitsemani tuotteen yleensä melko lailla halvemmalta juuri Thomannilta. Ja eipähän tarvitse miettiä huonoa palveluakaan. Mielummin käyn vaikka kusemassa esim. musamaailman ovelle jossa tunnetusti lienee suomen kusipäisin myyjä-joukkue. Jos saaren minä saisin, vaikka pienenkin, niin sulle rakentaisin sinne palatsin. Jee jee jee, jee jee jee, jee jee jee. Saaren haluan! |
Bilharzia 15.05.2004 15:58:45 | |
---|
Hyvin tuli perille.. mutta muista sitten kattoo sieltä saksalaiselta saitilta että onko kaikki varastossa.. jos on varastossa niin ainakin viikon sisällä pistäis tulemaan. Se kun paketti kulkee Saksasta Suomeen sinne lähipostiin niin 5-8 työpäivää suunnilleen. Näin että jos ei ole varastossa niin saatat joutua odotteleen tietenkin pitempään. Hyvin ne siellä pakkaa.. pistää pehmusteet ja kaikki. www.LifeofDebauchery.Com |
rockitsb 15.05.2004 16:35:12 (muokattu 15.05.2004 16:35:34) | |
---|
Joo, hintaeroja tuntuu olevan. Olen nyt kovasti kysellyt erästä multiefektiä. Thomannilla hinta 629 €, paikallisesta musiikkiliikkeestä sen saa 560 eurolla ja ilmeisesti koko suomen musaliikkeistä 5:llä alkavalla luvulla? ko. liike on pirun lähellä Lappeenrantaa. Mikähän liike kyseessä? Entä tarkoittaako piru 666 kilometriä? "Life sucks and then you fuckin' die." -Ozzy Osbourne |
Mrezzye 15.05.2004 16:54:17 | |
---|
Kuules nyt Torspo: 1.) Jos ei ole rahasta kiinni, niin tue mitä tahansa suomalaista firmaa, tai kohta ei ole montaa paikkaa, jossa edes pääsee testailemaan niitä eri kitaroita. 2.) Jos on rahasta kiinni, niin osta nyt ihmeessä joku käytetty laatupeli, vaikkapa M-netin torilta. Kato, kun soitin ei ole sen parempi jos se on uusi kuin jos on hyväkuntoinen käytetty. Yleensä päinvastoin, jos saman määrän rahaa sijoitat. 3.) Soittimet ovat yksilöitä. Jos jossain testaat hyvää instrumenttia, niin siitä huolimatta Thomannilta voi tulla maanantaipainos. Koskee myös kohtaa 2. Käytettyäkin pääsee usein kokeilemaan ennen ostopäätöstä 4.) Jos jotain ongelmaa ilmenee, niin ompahan kettumaista lähteä sitä vaihtoruljanssia suorittamaan merten taakse. Menee ainakin aikaa, jos ei myös hermot. Eri asia on, jos tilaa jotain tilpehööriä tahi elektroniikkaa. Niissä ei juuri ole eroa ostipa Anttilan postimyynnistä, Thomannilta tai paikallisesta liikkeestä. Silti suosisin sitä pikkufirmaa, ihan kannatusmielessä. Sitä paitsi niiden kanssa hinnasta voi yleensä keskustella. "Help! Help!" huusi Janne, mummolla vain heilui lanne. |
rockitsb 16.05.2004 10:46:43 | |
---|
Pari päivää sitten kävin kattelemassa Soundwellissä ja näytti olevan samanlainen vahvari kun miulla eli Behringerin AC112 Vintager 350 € (toomanni 298 €), joten ei tuo hintaero nyt paljoa ole. Vielä kun härskisti tinkailee, niin eiköhän se lähde melkein samaan hintaan kun tomannilla postikuluineen. (Oli myös nätti Mexico Strato, mutta hintaa en kyllä kattonut) Oho, pashaa olen taas puhunut, kävin thomannin sivuilla ja Behringer olikin noussut 338 euroon (ennen 298 €). "Life sucks and then you fuckin' die." -Ozzy Osbourne |
LassiÖ 16.05.2004 11:08:07 | |
---|
mä oon tilannu thomannilta kaiken näköstä ja aina on tullu ehjänä perille |
hessurf 16.05.2004 16:10:58 | |
---|
Ei taida olla luotettavanpaa musaliikettä kuin thomaan musikhaus(vai oliko se toisinpäin...) |
mongoloidi 16.05.2004 17:25:23 | |
---|
Olen siis itekkin tilannut Thomannilta polimia yms. pienempää tavaraa,mutta en koskaan kitaraa. Toimitusajatkin oli jo tiedossa,mutta kitaraa kun en koskaan ole sieltä tilannut,niin rupesi arveluttamaan tuo kuljetuksen luotettavuus... |
Lord of the strings 16.05.2004 17:27:58 | |
---|
Ei taida olla luotettavanpaa musaliikettä kuin thomaan musikhaus(vai oliko se toisinpäin...) Joo oli toisinpäin... Ei taida olla epäluotettavampaa musaliikettä kuin thomann musikhaus "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| |
trih 16.05.2004 17:38:44 | |
---|
En ole kitaraa ikinä toomannilta tilannu. Jos tilaan niin paketin avatessani oletan joutuvani tekemään seuraavia asioita: Vaihtamaan paksummat kielet, tämän jälkeen joudun säätämään intonaation ja tämän jälkeen säätämään kielten korkeuden sopivaksi sekä virittämään kitaran. Muita mahdollisia säätöjä: Mikrofonien korkeus, kaularauta (Jos kaula on paketista ottaessa liian kovera tai kupera ennustaisin ongelmia). Sitä en epäile, että kuljetuksessa menisi rikki vaan enemminkin jos on jo tehtaalta asti ollu viimeistelyvirhe. Toisaalta suomen kaupoissakin on noita viimeistelyvirheisiä. Myös on noita yamahan halvempia sähkökitaroita ollu kaularautaviallisia myynnissä alessa f-musicissa... "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Metallica mies 17.05.2004 22:17:07 | |
---|
Kaikki mitä oon thomanilta ostanut on ollu hyvässä kunnossa BLACKENED! |
Silvio Dante 18.05.2004 16:59:37 | |
---|
Ideana olis,että kävisin testaamassa sitä suomessa ja tilaisin sen saksanmaalta. Hintaerot on kuitenkin jossain kamoissa niin suuria Suomen hintoihin verrattuna... Muista kertoa siellä kaupassa että "mä tulin tänne testaamaan, mut kyllä mä meinaan kuitenkin tilata saksasta sitten" Tiedossa hauskoja reaktioita. Just when I thought I was out, they pull me back in! |
DJ Lattialuukkukoira 18.05.2004 17:23:27 (muokattu 18.05.2004 17:51:50) | |
---|
Mitäs ne postimaksut muuten tarkalleen on? Riippuu varmaan tuotteesta, mutta ajattelin tilata tuon Fenderin Hot Rod deluxen Vaalean version jota suomesta ei saa. EDIT: Pienen kaivelun jälkeen selvisi, ettei tuossa olekaan muuta ihmeellistä normaali DLX:een verrattuna, kuin Jensenin ämyri. "Pimpin' ain't pimpin' ain't easy man..."
-Ice T |
JartZA 18.05.2004 19:12:16 (muokattu 18.05.2004 19:12:49) | |
---|
Mitäs ne postimaksut muuten tarkalleen on? Riippuu varmaan tuotteesta, mutta ajattelin tilata tuon Fenderin Hot Rod deluxen Vaalean version jota suomesta ei saa. Olikohan se nyt niin, että yli 200 euron paketeista joutuu pulittamaan 23 euroa rahtimaksua, muista 17 euroa. SG: "nicht only forthe guys that like Angus Young or Pete Townsend." -Thomann |
Pitkavirta 18.05.2004 22:06:22 | |
---|
Osta Suomesta hyvä mies. Esimerkkinä kaverini haikailema GIBSON SG SPECIAL Faded WB Thomann: EUR 739,- F-musiicki: 1250,- kumman ostat? |
skebajaba 18.05.2004 22:27:54 | |
---|
Esimerkkinä kaverini haikailema GIBSON SG SPECIAL Faded WB Thomann: EUR 739,- F-musiicki: 1250,- kumman ostat? kukas kaverisi tuommosta haikailee? no joo jokatapauksessa käske kaverisi käydä kitarapajalla, ja siellä tingata niin pääsee varmasti lähelle thomannin hintaa. kitarapajalla 995 gigbagin kanssa, ja varmaan tippuu hinta kun meet kauppaan ja: "sanot et mul ei oo ku 800 euroa kai meen kai meen sit pois "ja oot lähös ulos niin luultavasti sanoo "ok saat halvemmalla". -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
KeljuK 18.05.2004 22:31:22 (muokattu 18.05.2004 22:33:54) | |
---|
kukas kaverisi tuommosta haikailee? no joo jokatapauksessa käske kaverisi käydä kitarapajalla, ja siellä tingata niin pääsee varmasti lähelle thomannin hintaa. kitarapajalla 995 gigbagin kanssa, ja varmaan tippuu hinta kun meet kauppaan ja: "sanot et mul ei oo ku 800 euroa kai meen kai meen sit pois "ja oot lähös ulos niin luultavasti sanoo "ok saat halvemmalla". Kitarapaja sijaitsee tunnetusti jokaisen naapurissa. Ja puhelimitse testaamisen kanssa on yleensä tasan yhtä heikoilla kuin t-kaupassakin. Mutta täytyy kyllä sanoa että itse olen kamani onnistunut hankkimaan ihan suomesta aivan kilpailukykyiseen hintaan. Hlvetisti vaivaa se on vaatinut, helpoin ratkaisu kun on klikata thomannin linnkiä. Jotkut liikkeet kun viitsivät panostaa niihin webbisivuihinsakin, valitettavan harvoin suomessa näin on. |
skebajaba 18.05.2004 22:40:54 | |
---|
Kitarapaja sijaitsee tunnetusti jokaisen naapurissa. Ja puhelimitse testaamisen kanssa on yleensä tasan yhtä heikoilla kuin t-kaupassakin. Mutta täytyy kyllä sanoa että itse olen kamani onnistunut hankkimaan ihan suomesta aivan kilpailukykyiseen hintaan. Hlvetisti vaivaa se on vaatinut, helpoin ratkaisu kun on klikata thomannin linnkiä. Jotkut liikkeet kun viitsivät panostaa niihin webbisivuihinsakin, valitettavan harvoin suomessa näin on. ei mutta tässä tapauksessa kun pitkävirta siitä mainitsi niin tiedän että asuu helsingissä, tunnenhan muutenkin kaverin=). mutta on tuossakin pointtinsa ja on se paskamaista että ei oikeen ole valikoimaa jos asuu jossain vähän pidemmällä, ja hinnat ovat aika suurehkot. -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
mongoloidi 18.05.2004 22:44:02 | |
---|
|