Aihe: boosteri pedaalia!!
1 2
U.Honey
08.05.2004 11:01:58
Jep eli nyt en hae säröpedaalia boosteriksi vaan jotain volumen nostajaa säröä boostaamaan!

Et sunkaan soita transistorivahvistimella?
My name is Baron, U.Honey Baron.
JLM
08.05.2004 18:44:55

Catalinbread Super Chile Picoso
http://www.catalinbread.com/picoso.html

Hinnaksi tulee vähän yli satanen.

Onko omakohtaisia käyttökokemuksia? Tuollaiset butiikkilaatikot alkaa pahasti himottamaan, varsinkin kun boosti on itselläkin haussa.
P2
08.05.2004 18:46:56
Heh, ite tehty boutique-boosteri tuli maksaa koteloineen n. 30e!
carhu
08.05.2004 23:52:44
Jep eli nyt en hae säröpedaalia boosteriksi vaan jotain volumen nostajaa säröä boostaamaan! Minkäs lainen tuo seymour duncanin pickup booster ois?? fulltonella on joku buusti mutta maksaa ihan älyttömästi!

Electro-harmonix:n linear power booster 2. Toimii just soolobooserina.Kaveril oli sellanen: menin boosterin kans paikalliseen elektroniikkaliikkeeseen.Kauppias piirsi mulle siitä kytkentäkaavion ja löi palikat tiskiin.Osat maksoi n.10€ ilman koteloo.
Jos hiukankin pysyy kolvi kädessä niin kannattaa kokeilla.
Mörtti
09.05.2004 10:56:21
TC Electronic Booster+Line Driver and Distortion on aivan kunkku pedaali boostaukseen ja siinä on vielä noise supressor mukana. Näitä ei vaan meinaa löytää enää mistään.

Linkki:
http://www.harmony-central.com/Effe … _Line_Driver_and_Distortion-01.html
Kitarasankari
09.05.2004 15:09:42
Et sunkaan soita transistorivahvistimella?

en soita trankulla!

Mihis väliin tuo pickup booster kannattais sijoitella signaaliketjussa??
Jazz is not dead...it just smells funny...ostakaa ibanez!!
toxic
09.05.2004 18:40:52 (muokattu 09.05.2004 18:41:19)
en soita trankulla!

Mihis väliin tuo pickup booster kannattais sijoitella signaaliketjussa??

Epäilen että ensimmäiseksi. Tai sit viimeiseksi. Jos se on ekana niin sehän vahvistaa signaalia (tai säröyttää ?) ja sen jälkeen menee muihin palikoihin, eli... En minä tiedä.

Miekin haluaisin tietää et mihin tollanen kannattaa tunkea. Gurut, kertokaa!
kupteri
09.05.2004 22:30:13

Epäilen että ensimmäiseksi. Tai sit viimeiseksi. Jos se on ekana niin sehän vahvistaa signaalia (tai säröyttää ?) ja sen jälkeen menee muihin palikoihin, eli... En minä tiedä.

Paikkahan riippuu myös muista pedaaleista ja esim. siitä, että tuleeko säröt vahvistimesta vai pedaalista.

Anyway, jos sen laittaa ennen säröä, niin se buustaa signaalia särölle (= volume ei nouse juurikaan, mutta säröisyys kasvaa). Putkisärön kanssa tuo vielä toimii, mutta yleensä säröpurkit menee vain tukkoon.

Jos taas halutaan puhdasta volumeboostia, niin sitten särön jälkeen. Purkkien kanssa se on helppoa, vahvistimen säröä käytettäessä tarvitaan efektilooppi tuota varten. Mutta tässä kohti tuleekin ongelmia tuon SD:n boosterin kanssa: se minimi on todellakin PALJON tähän tarkoitukseen. Kuusi debbaa tekee volumeboostina todella paljon, kannattaa ottaa vaikka testille ja huomata itse, jos ei muuten usko :-)
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
HeavyMachinery
10.05.2004 10:50:34

HolyBoner siinnä paras Boosteri !
I am not insane, i am just smarter than YOU !
Listen
10.05.2004 12:17:02
Soolojen buustauksesta oli vähän aikaa sitten keskustelua Riffin foorumilla:

http://www.riffi.com/forum/viewtopic.asp?fid=1&aid=1524

Itse kokeilin viime treeneissä kämpillä lojunutta EQ-pedaalia soolojen nostoon, ja erinomaisen hyvin toimi. (kitara -> multiefekti -> EQ -> transistorivahvari)
Socialite
10.05.2004 14:35:33
Pelkkää volumea jos haluamme niin sitten säröjen jälkeen, kuten jo sanottu.
Onko tuon pickup boosterin minimi tosiaan 6dB?
Se on kyllä jo aikas reipas boosti. Itse käytän Bossin equa ja siinä n. 5dB boostia. Hyvä puoli equssa tosiaan on tuo tiettyjen alueiden korostusmahdollisuus!
Mä haluun! Mä haluun!
Perza
10.05.2004 18:25:45
Soul o stomp. Toimii ku tauti. Kantsii tutustua
Turhaa
Niskamies
10.05.2004 18:28:24
Eq-pedaali tai volumepedaali looppiin, niin nostaa pelkkää volaa.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
kalkkuna
10.05.2004 23:54:57
Omatekoiset boosterit kyllä on hieno homma, mutta jos aika ei riitä tai ei ole tiloja, niin voi olla sen toteuttaminen aika vaikeeta. Muuten suosittelen.
ReBeat
11.05.2004 07:17:38 (muokattu 12.05.2004 03:16:16)

Onko omakohtaisia käyttökokemuksia? Tuollaiset butiikkilaatikot alkaa pahasti himottamaan, varsinkin kun boosti on itselläkin haussa.

Eeei oo kokemusta tuosta Catalinbreadista, mutta ei se voi olla huono. Itellä on ollut kans suunnitelmissa hankkia joku tollanen kunnon puhdas buusteri joskus kunhan tilanne sallii. Tuo... taikka muitakin vaihtoehtoja on paljon. Barber Launch Pad, Frantone Acoust-A-Boost, Vintage Tone Project KGB, Nick Greer Sonic Boom, Sweet Sound Booster, Pedalworx McBoost, RGW Bad Bob Boost, MEK FetBoost, Pharaoh Class A Boost ...
Tekemällä ei synny musiikkia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)