Aihe: Classic 30 heviin??
1 2
kulmahiomakone
05.07.2004 16:34:31
saatan tarkoittaakki

http://www.netzmarkt.de/thomann/iw_ … 20&y=10&LIMIT_WAGR_STR=PAZU

mikä noista malleista olis classic 30:een sellanen celestion vintage 30 vastaava malli?

Mä luulen, että sun kannattaisi kysyä asiaa Mikolta http://www.uraltone.com/

Ottaen huomioon, että Uraltonelta saa V30:n 13 euroa halvemmalla kuin T-kaupasta, niin luulen, että voisit saada sieltä myös jonkun kopion edullisesti.

Eminenceltä pukkaa markkinoille uutta ja kovasti hypetettyä elementtisarjaa, joiden joukosta voisi löytyä vielä sopivampaa elementtiä mitä esim. nuo Legendit ovat.

http://editweb.iglou.com/eminence/e … ts02/patriot/patriotredcoatmain.htm
Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai, Yamaha yms.)
Terska-Arska
24.08.2004 20:07:40
Klassikki olis kiikarissa. Soittelen kaikenlaista musiikkia, mutta pääasiassa hard-rockista heviin. Buustaaminen ei taida ihan onnistua pedaalilla metallisaundeihin. Täytyy laittaa varmaan puhtaampaan kanavaan jotain metallipedaalia? Pitäisi saada tuota rankempaa osastoa ilman putkisaundin turmelemista. Nykyisestä korg 1500xg multiefektihässäkästä ei oikein irtoa mitään hyvää. Jos verrataan vaikkapa Laney tf300:een niin miten äänekkyys?
Kitaravirtuaali
24.08.2004 20:41:45

Nykyisestä korg 1500xg multiefektihässäkästä ei oikein irtoa mitään hyvää.

Eläs sano vielä. Itseltä löytyy tuo AX1500 kanssa, ja Classic30 pönöttää siinä vieressä. Tässä taitaa olla saundipuolelta kaikki, mitä ikinä tulen tarvitsemaan. Classicista itsestään lähtevät minun korvaani aikas jumalaiset puhtaat ja rokkirosot, ja Korgin puolelta irtoaa kyllä sellainen särövalli että oksat pois ja naapuri vaihtoon. Sanalla sanoen se jyrää. Kannattaa ainakin kokeilla tuon Korgin metallisäröjä Classicin puhtaaseen kanavaan. Itse olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen. Soundi on yllättävän iso, vaikka se tuleekin avonaisesta yksielementtisestä kombosta.

Vielä kun saisi mikin jostain, niin voisin todistaa väitteeni.
"Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
PJS
24.08.2004 21:23:38 (muokattu 24.08.2004 21:24:23)

Klassikki olis kiikarissa. Soittelen kaikenlaista musiikkia, mutta pääasiassa hard-rockista heviin. Buustaaminen ei taida ihan onnistua pedaalilla metallisaundeihin. Täytyy laittaa varmaan puhtaampaan kanavaan jotain metallipedaalia? Pitäisi saada tuota rankempaa osastoa ilman putkisaundin turmelemista. Nykyisestä korg 1500xg multiefektihässäkästä ei oikein irtoa mitään hyvää. Jos verrataan vaikkapa Laney tf300:een niin miten äänekkyys?

Ääntä irtoaa varmasti tarpeeksi. Rumpujen yli pääsee kevyesti.

Ite kiskonj koneesta säröt näin:
Oma särökanava, lähinnä buusti, eli volaa lisää tällä teen.
Vintage ratilla otan komppikruntsin
ja bigmuffilla sellasen yleisen sekasorto saundin + soolo särön.

mut ne saundit on sit tyyliin heavy rock eikä heavy metal
"Vitut yleisöstä!" Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Penasol
25.08.2004 09:07:37

"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
hannlain
25.08.2004 09:42:13
Jep, muakin houkuttaisi kovasti vaihtaa tuo paskaksi haukuttu BlueMarvinin elementti joksikin muuksi C30:stäni. Tässä threadissä Celestioneista V30 olis kovin sana, jossain aikaisemassa muistaakseni Greenback. Kumpis näistä tai miksei joku muukin sopisi parhaiten Metallica-tyylisen musan soitantaan? Tuolta Uraltonelta V30 houkuttaisi hintansa puolesta ja samalla vois laittaa putketkin vaihtoon.
Jormaz
25.08.2004 09:50:04
Tilasin just Uraltonelta kaksi V30:ää. Tulevat varmaan lähipäivinä.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
kupteri
25.08.2004 16:43:32

Itteäkin kiinnostaisi laittaa elementti vaihtoon (pääteputket varmaan tilataankin kaverin kanssa), mutta (kuten jossain muualla keskustelussa) avauduinkin (GASin orjana), että voisi kelpo soundeista huolimatta mieli vaihtaa johonkin ENGLin Fireball:iin / Screameriin tms. nuppiin (ja toki kaappikin tarvitaan, mieluiten just Vintage 30:lla ladattuna), missä olisi heavy/metal särö jo valmiiksi ja myös kevytruttu irtoaa. Classicissahan tuo crunch on kyllä kohillaan, mutta DS-2:lla pitää sitten soitella hevimmät (toimiikin ihan kivasti ja putkifiilis säilyy, mutta 110% tyytyväinen en ole). Jotenkin vaan tekisi mieli saada kaikki vahvistimesta, ohjata yhdellä pedaalilla boostit, kanavat & kaiku ja lattialle riittäisi viritysmittari. Yksinkertaista :-)

Noh, enpä ole vielä päättänyt mitään. Komboksihan Classic 30 on kyllä varsin äänekäs ja botneakin riittää (vaikka takaa avoin). Vintage 30 -kortti olisi kiva tarkistaa, mutta toisaalta jos taas kuukausien päästä hommaa uutta kalustoa, niin eipä siitä häävisti hintaa siltikään saa, vaikka elementti onkin paras. Ja yksinäisellä V30:llä ei tee mitään, ellei osta kolmea kaveria ja kasaa itte kaappia.
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
kupteri
25.08.2004 16:45:37

Tilasin just Uraltonelta kaksi V30:ää. Tulevat varmaan lähipäivinä.

Mihin nuo on tulossa?

Classic 30 tarvii normaalisetupissa 16 ohmiset ja yleensä myydään 8 ohmisia. Noita isompiakin kuulemma löytyy jostain.

Plugikikkailulla lienee kelpaa kasiohminenkin "klasariin".
Jormaz
25.08.2004 19:58:01
Mihin nuo on tulossa?

Marsun 1936-kaappiin. Ohmiluvut muuttuu mutta oikeastaan vaan parempaan suuntaan mun stereopäätteelle. Kun mä tilasin niin 16-ohmiset oli tilapäisesti loppu.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
J-R
28.08.2004 12:41:48

Jep, muakin houkuttaisi kovasti vaihtaa tuo paskaksi haukuttu BlueMarvinin elementti joksikin muuksi C30:stäni.

Itse hain Peaveyn Delta Bluesiini Customshopista 2 Jensenin P10R:ää jokin aika sitten. Ero saundissa on kyllä niin huomattava että koen saaneeni sille nuin parillesadalle eurolle hyvän vastineen. Hieman vaikeaa kuvailla millä kaikilla tavoilla saundi on parantunut mutta yritetään: selkeyttä lisää, tuntuu että kitaran oman saundin vivahteet tulee esille paremmin, epämusikaaliset ( soittajasta riippumattomat ;) ) äänet (kihinät ym) vähentyneet selvästi varsinkin kun soittaa kovemmalla volyymilla tai särökanavalla.

Oli muuten eka kerta kun asioin tuolla Herttoniemessä ja ei jää viimeiseksi. Aivan JÄRKYTTÄVÄN HYVÄÄ palvelua, en ole oikein vieläkään toipunu kokemuksesta *naur*.
kupteri
30.08.2004 01:16:09

selkeyttä lisää, tuntuu että kitaran oman saundin vivahteet tulee esille paremmin

Kuulostaa hyvälle :-)

epämusikaaliset ( soittajasta riippumattomat ;) ) äänet (kihinät ym) vähentyneet selvästi varsinkin kun soittaa kovemmalla volyymilla tai särökanavalla.

Jahas, mikä voisi olla syynä tälle parantumiselle? Johtuiko nuo äänet juuri elementistä, eli jotain huonoja osia tms.?
Dinorocker
30.08.2004 01:53:18 (muokattu 30.08.2004 02:08:23)
Mull on kans Korgin AX1500, tosin AX1500G - lieneekö kuitenkin sama peli.

Kyllä siitä säröä irtoaa varmaan tarpeeks. Tosin mulla Korg hoitaa virittimen virkaa. ; )

Classicista ei kokemusta, mutta kaverilla on, ja en tiedä minkä kanssa sitä boostaa/cab/ja silleen, mutta heviä on ja hyvälle soundaa, tosin kitaratkin/mikit ovat hänellä erittäin hyviä(hand made...).

EDIT: Eli tuo yllä kohelletun tekstin pointti on se että putkipeliltä kuullostaa vaikka on jos jotain välissä.

Dynamiikkaa on - mikä on niin maan perkuleen tärkeä.
Outrider
Gimba
30.08.2004 11:47:03

Mulla rupes eilen classicci piereksimään, kun junttasin sillä kunnolla Marshall guv'norin kanssa. Aika kova pettymys, koska just alkoi löytyä sopivan "herkkää" saundia! Tiedä sitten onko vika Blue Marvelissa vai muualla - lisäkaapin taitaisi vaatia hevimeininkiin...
moottorisaha
30.08.2004 13:00:08

Classic 30 toimii kyllä loistavasti hevissäkin, kun laitoin Marshall Shredmaster pedaalin eteen. Ei mitään järkyttävää hi-gain sirinää, vaan sellanen rouhea ja jämäkkä hevisärö.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)