Aihe: Screamer combo vai nuppi? 1 2 | |
---|---|
![]() 20.04.2004 00:30:32 (muokattu 20.04.2004 00:32:36) | |
V30:ssä on aika kirpeä yläpää, ainakin pienemmissä ja avoimissa kaapeissa. Seuraavana ostoslistalla greenback 4x12", siinä pitäisi olla middleräyhää vaikka muille jakaa. Ja g12t75:stä on jäänyt vähän semmoinen scooped-vaikutelma, josta en kauhiasti pidä. Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster. Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :) | |
![]() 20.04.2004 08:56:30 (muokattu 20.04.2004 08:57:00) | |
Olen siis nyt ylioppilasjuhlien jälkeen siirtymässä ENGL Screamerin käyttäjäksi, mutta kysymysmerkkinä onkin, ostanko nupin, vai combon? Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen... Itsekin olen painiskellut tuon nuppi/combodilemman kanssa. Ostin kuitenkin combon, koska sellainen sattui kohtuuhintaan hollille. Joskus tuntuu siltä, että nuppi olisi kuitenkin ollut parempi, toisinaan taas olen comboon varsin tyytyväinen. Totta on, että combon 'akustiseen' sointiin kaipaa lisää alapäätä, mutta toisaalta lähimikitetty soundi on varsin tuhti, joten keikkatilanteessa tuo vaikuttaa oikeastaan vain lavasoundiin. Treenikämpällä sitten kyllä lisäkaappi on poikaa (mulla on Marshall 1936 2x12"). Eli vajaan vuoden käyttökokemuksella sanoisin, että kummankin kanssa varmasti oppii elämään. Nupin kaveriksi itse varmasti hankkisin pari-kolme erikokoista kaappia joista voisi aina valita käyttötarkoitukseen ja kuljetuskalustoon sopivan vaihtoehdon. Ainakin 1x12" ja 2x12" kaapit, sekä mahdollisesti 4x12" tai 4x12". Jos hintaero on tuo mainitsemasi 170 euroa, niin itse ostaisin nupin ja sillä 170:llä eurolla 1x12 -kaapin, tai pienellä lisäsijoituksella 2x12" -kaapin. Itse en lähtisi siitä Valvestatesta niitä ämyreitä irroittelemaan, kun 2x12 -kaappeja saa käytettynä 250 eurolla. Toisaalta, Torilla taisi juuri olla Screamer -combo stageboardilla 800 euroa, mikä ei ole paha hinta. JuSu "You're in big trouble, lil pal - I eat pieces of shit like you for breakfast!"
"You eat pieces of shit for breakfast??"
-Happy Gilmore | |
![]() 20.04.2004 09:25:56 | |
Eli vajaan vuoden käyttökokemuksella sanoisin, että kummankin kanssa varmasti oppii elämään. Nupin kaveriksi itse varmasti hankkisin pari-kolme erikokoista kaappia joista voisi aina valita käyttötarkoitukseen ja kuljetuskalustoon sopivan vaihtoehdon. Ainakin 1x12" ja 2x12" kaapit, sekä mahdollisesti 4x12" tai 4x12". Itse oon nyt varmaan päätymässä tuohon nuppiin ja käytettyä metsästän. Kaapin virkaa toimittamaan aion hommata 2x12" kaapin. Jos ostan toisen kaapin joskus, niin sekin on varmaan 2x12", että saa kitaraa kuulumaan paremmin eripuolille lavaa ja treenikämppää. Toisaalta joku 4x12" kaappi olisi paljon uskottavamman näköinen, vaan taitaa hyöty olla lähellä nollaa. Jos hintaero on tuo mainitsemasi 170 euroa, niin itse ostaisin nupin ja sillä 170:llä eurolla 1x12 -kaapin, tai pienellä lisäsijoituksella 2x12" -kaapin. Itse en lähtisi siitä Valvestatesta niitä ämyreitä irroittelemaan, kun 2x12 -kaappeja saa käytettynä 250 eurolla. Joo, enpä taidakkaan ruveta irrottelemaan, yön yli nukkuminen selkeytti ajatuksia. Jos ei tule heti hyvää tarjousta kaapista, niin soittelen vaikka tohon vanhaan comboon kytkettynä ensialkuun. Ei sekään nyt niin paskalta voi noin laadukkaan nupin kanssa kuulostaa. Toisaalta, Torilla taisi juuri olla Screamer -combo stageboardilla 800 euroa, mikä ei ole paha hinta. Arvaa vaan menikö toi jo mun nenän edestä.. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy | |
![]() 20.04.2004 09:53:05 | |
Niin ja sen nupin saa uutena 888€:lla. Mistä saa tuohon hintaan? 939€ pyytävät eräässä saksalaisessa nettikaupassa. Miksiköhän Celestionin sivuilta ei löydy mitää infoa V60-elementistä, joita Englin standardikaapeissakin pitäisi olla? Onko se tuo V12-60, lähempää vastaavaa nimeä en sivuilta keksinyt. Eipä löytynyt sellaistakaan kuin V80. Soolot on perseestä. | |
![]() 20.04.2004 09:58:59 | |
Itse oon nyt varmaan päätymässä tuohon nuppiin ja käytettyä metsästän. Kaapin virkaa toimittamaan aion hommata 2x12" kaapin. Jos ostan toisen kaapin joskus, niin sekin on varmaan 2x12", että saa kitaraa kuulumaan paremmin eripuolille lavaa ja treenikämppää. Toisaalta joku 4x12" kaappi olisi paljon uskottavamman näköinen, vaan taitaa hyöty olla lähellä nollaa. Itse soitan 4x12 kaapilla (5150 II-nupilla) ja ei se hyöty mun mielestä mikään nolla ole. Hyvin se hönkii ja tuo alapääosastoo lisää soundiin. Eiköhän tollanen 2x12 kaappikin asiana aja. Eiks noi 2x12 kaapit ole tarkoitettu pääasiassa combon ulkoisiksi kaapeiksi? | |
![]() 20.04.2004 10:12:31 (muokattu 20.04.2004 10:15:43) | |
Mistä saa tuohon hintaan? 939€ pyytävät eräässä saksalaisessa nettikaupassa. No esimerkiksi http://www.musicstorekoeln.de/englisch/index.htm tai http://www.musik-produktiv.de/shop2 … p;sid=!18121995&quelle=volltext Miksiköhän Celestionin sivuilta ei löydy mitää infoa V60-elementistä, joita Englin standardikaapeissakin pitäisi olla? Onko se tuo V12-60, lähempää vastaavaa nimeä en sivuilta keksinyt. Eipä löytynyt sellaistakaan kuin V80. Enpä tiedä tuota. Mutta aika monesti nuo nettisivut tuppaa olemaan vähän puutteellisia, eli en yhtään ihmettele. EDIT: Itse soitan 4x12 kaapilla (5150 II-nupilla) ja ei se hyöty mun mielestä mikään nolla ole. Hyvin se hönkii ja tuo alapääosastoo lisää soundiin. Meinasin tuota hyötyä verrattuna 2kpl 2x12" kaappiin. Kyllä niistäkin sitä alapäätuubaa irtoaa ihan varmasti, jos ovat vain suljettuja. Eiköhän tollanen 2x12 kaappikin asiana aja. Eiks noi 2x12 kaapit ole tarkoitettu pääasiassa combon ulkoisiksi kaapeiksi? Ei kai niitä erityisesti mihinkään ole tarkoitettu, kaappeja ne on siinä missä muutkin. Toki ne ovat hyviä kokonsa puolesta lisäkaapeiksi ja siten niitä on hyvä myös ripotella ympäri treenistä, jotta kitara kuuluu joka paikkaan. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy | |
![]() 20.04.2004 10:22:22 | |
Miksiköhän Celestionin sivuilta ei löydy mitää infoa V60-elementistä, joita Englin standardikaapeissakin pitäisi olla? Onko se tuo V12-60, lähempää vastaavaa nimeä en sivuilta keksinyt. Eipä löytynyt sellaistakaan kuin V80. Celestionilla on muitakin malleja joita ei sivuilta löydy, esimerkiksi Marshallin kaapeista löytyy elementtejä sellaisilla mallinumeroilla joita Celestion ei sivuillaan esittele. Uskoakseni tässä on ihan yksinkertaisesti kyse siitä että näitä elementtejä toimitetaan suoraan kaappien / combojen valmistajille muttei myydä normaalissa vähittäiskaupassa yksittäiskappaleina. Joissain tapauksissa ne saattavat jopa vastata täysin ns. vakiomalleja, mutta ne on syystä tai toisesta leimattu erilaiselle mallinumerolle. | |
![]() 20.04.2004 10:22:41 (muokattu 20.04.2004 10:26:20) | |
Meinasin tuota hyötyä verrattuna 2kpl 2x12" kaappiin. Kyllä niistäkin sitä alapäätuubaa irtoaa ihan varmasti, jos ovat vain suljettuja. Jep Jep. Marshallin 1936 2x12 kaappi on ainakin takaa suljettu, mutta niin taitavat olla muutkin. Ei kai niitä erityisesti mihinkään ole tarkoitettu, kaappeja ne on siinä missä muutkin. Toki ne ovat hyviä kokonsa puolesta lisäkaapeiksi ja siten niitä on hyvä myös ripotella ympäri treenistä, jotta kitara kuuluu joka paikkaan. Mulle on jäänyt kait sellanen mielikuva, koska olen useissa musiikkiliikkeiden katalogeissa nähnyt aina 2x12 kaapin combon kanssa tai sitten on ollut maininta, että 2x12 lisäkaappi combolle. | |
![]() 20.04.2004 10:27:26 | |
Mulle on jäänyt kait sellanen mielikuva, koska olen useassa musiikkiliikkeiden katalogeissa nähnyt aina 2x12 kaapin combon kanssa tai sitten on ollut maininta, että 2x12 combo lisäkaappi. Saattaahan toki olla, että ne on tarkoitettukin tuohon käyttöön, mutta väärinkäyttöhän on tunnetusti varsin piristävää toimintaa. Useinhan combot ovat takaa avoimia varmaan sen takia, että niistä kuuluu laajemmalle alueelle. Tuohon voi varmaan sopia ihan hyvin mukaan lisää tanakkuutta tuova samankokoinen suljettu kaappi. Tulee siis samalla alapäätä ja ääni leviää laajemmalle. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy | |
![]() 20.04.2004 10:31:48 | |
Saattaahan toki olla, että ne on tarkoitettukin tuohon käyttöön, mutta väärinkäyttöhän on tunnetusti varsin piristävää toimintaa. Useinhan combot ovat takaa avoimia varmaan sen takia, että niistä kuuluu laajemmalle alueelle. Tuohon voi varmaan sopia ihan hyvin mukaan lisää tanakkuutta tuova samankokoinen suljettu kaappi. Tulee siis samalla alapäätä ja ääni leviää laajemmalle. Ok. Olit siis nuppia ostamassa? Käytettynä taitaa ENGL:ta olla varsin huonosti saatavilla, mutta onnea metsästykselle. | |
![]() 20.04.2004 10:34:17 | |
Ok. Olit siis nuppia ostamassa? Käytettynä taitaa ENGL:ta olla varsin huonosti saatavilla, mutta onnea metsästykselle. Juu, ei niitä nuppeja ainakaan nyt niin hirveästi tunnu olevan, mutta yksi on jo kiikarissa. Katsotaan raaskiiko omistaja siitä nyt vaan luopua ja päästäänkö hinnasta sopuun. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)