Aihe: jokapaikan kitara
1 2
Quu
16.04.2004 08:27:31

strato humpalla ja ruusupuulla toimii kyllä blues-rock-ym mutta ei countryssä...vaahteralla päinvastoin

No sitten se on tuplakaulainen strato, jossa on sekä ruusupuu, että vaahteraotelaudat.

Siinä :)
Vasurit ostakaa multa Yamahan hevikeppi! Torilla hintaan 450e
Nixzar
16.04.2004 08:36:26
Tokai LS/LC.
*IHKK #12*
jari
16.04.2004 09:35:46
plankkia naamaan ja putkiradio? lähtee tumma blues ja kepiksi kävisi jokin gibson switcmaster es-5...
SURf
16.04.2004 09:44:10
No eiks kukaa oo viäl peeärrässää sanonu?

paulireetusimo
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Niskamies
16.04.2004 10:36:45
strato humpalla ja ruusupuulla toimii kyllä blues-rock-ym mutta ei countryssä...vaahteralla päinvastoin

Telecasteri vaahteraotelaudalla, kaulaan humppari johon puolitusmahdollisuus ja tallaan joku kiva humppari ykskelasen koossa, vaikka JB jr., johon kanssa puolitus. Pitäisi toimia.
4 strings is all you will ever need!
Shaft
16.04.2004 13:02:50
Aina on tingittävä jostakin. Sellaiseen kitaraan en ole vielä törmännyt, mikä taipuisi kaikkiin tyyleihin suvereenisti. Yksi vaihtoehto olisi EMG:n DG20 mikityksellä varustettu Stratocaster. Aktiiviset äänensävysäädöt mahdollistavat tavallista laajemman soundien kirjon. Midboostilla saa kitaraan tuhdimman, humbuckermaisen soundin ja ekspanderin vaikutus on vähän päinvastinen. Jos kitarassa on vielä vaahteraotelauta (ja mahdollisesti saarnibody), luulisi siitä aika hyvät country-sounditkin irtoavan.
Kossu
16.04.2004 14:43:19
Kaikki kitarat sopivat kaikkeen musiikkiin, mutta mistään kitarasta ei saa kaikkia soundeja.

Mutta kyllähän tuollaiseen roots-meininkiin pitäisi yhden kitaran taipua, onhan noita bues-, coutry- , rock´n roll ja R&B-bändejä Amerikan roadhousit tulvillaan.

No joo - jos pitää Gary Moorea blues-kitaristina niin ehkä sitten ei, mutta musta blues on minulle ainakin: Jimmy Reediä, Albert Collinsia, John Lee Hookeria ja T-Bone Walkeria ja kyllähän niihin soundeihin sopii vaikka tuo tuossa muidenkin ylistämäTele. Ja Telehän on myös armoitettu country, rock´n roll ja CCR soundien keppi.

Niin, ainakin minulle CCR on Countryn, Bluesin, Soulin ja Rokin sekoitus.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
monotone
16.04.2004 14:50:21

Kaikki kitarat sopivat kaikkeen musiikkiin, mutta mistään kitarasta ei saa kaikkia soundeja.

Ai miten hyvin sanottu!
When was the last time we worked together? Tonight.
Mika K
16.04.2004 14:50:53
nyt vasta löytyi kitara CCR.n ja countryn vääntöön, mutta tumma blues ei irtoa ei sitte huonostikkaan.

Milläs kitaralla sinä CCR:ää väännät?
perkeles
16.04.2004 16:32:12
Milläs kitaralla sinä CCR:ää väännät?

vaahterakaula stratokopiolla.
HELLO CLEVELAND
Piirakka
16.04.2004 19:12:49
Tele jossa minihumbucker kaula-asemassa+puolitus!

PRS kytkentäkin on jees..
"I play stratocasters because no one good hasn't ever played one!"
Ziggy Bubba
16.04.2004 20:16:38

Ei mikään kitara kai ihan kaikesta puhtain paperein suoriudu. Kaks kitaraa jo paljon paremmin. Mulla on SG tummempaan soundiin ja Tele vähän kirkkaampaan.

Fat-Strat on kyllä aika vahva ehdokas. Varsinkin jos tallamikki on pätevä.
DJ Lattialuukkukoira
17.04.2004 13:57:36
Punainen Tele Bigsbyllä vie jo härskiyden uusiin fääreihin...

Ehkä kuitenkin hyvä jokapaikan keppi on Todella Straato, jossa on tallassa hot railssi tai ihan oikeakin humpuuki.
"Pimpin' ain't pimpin' ain't easy man..." -Ice T
makoskela
17.04.2004 16:01:37
No eiks kukaa oo viäl peeärrässää sanonu?

paulireetusimo

Kyllä. PRS. Pulttikaulainenkin toimii tosi jees.
'Kyllä kulta. Lupaan olla ostamatta enempää kitaroita..' '...Rakas?!?' 'Miksi ovi on auki...?'
poppamies
17.04.2004 16:16:04

HAHA! Tele ei ole niin rock, koska sitä ei saa epävireeseen kammella, NI!

Kyllä minä olen sitä mieltä että Tele on se jos olisi pakko pärjätä yhdellä ainoalla kitaralla. Saahan siihen helposti laitettua Bigsby kammen jos on pakko veivata. Lisäksi siihen on mahdollista asentaa B-benderit sun semmoset jos ei pelkkä veivi riitä...
"G-strings are for strippers"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)