Aihe: Halvin ja pitävin hihnalukko
1 2
g1player
14.04.2004 11:37:36

Ne Schallerit on aivan käyttökelpoiset, sekä kohtuuhintaiset.

itsellä on kanssa tuollaiset, ja tuo dimarzion hihna on kyllä hyvä siinä on ne hihnatapit kiinni hihnassa ja hihnan saa pois sellaisilla "klipsuilla" joita on esim jiossakin repuissa ym...
"kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa"
Puavali
14.04.2004 11:39:55
Tuo silmukkaruuvi-haka systeemi on varmaan hyvä, mutta eiköhän se kaikkein halvin ja yksinkertasin ole teippi=). Tuo toimii ihan hyvin jos ei tarvitse irrotella hihnaa kitarasta...

http://koti.mbnet.fi/sahlberg/hihnalukko.jpg

Tuota mallia olen itsekin käyttänyt, mutta nyt ajattelin hakea isoja prikkoja ja asentaa niitä nupin ja hihnan väliin. Kun on joka kitaralle oma hihna, ei niitä tarvitse irrotella.
temppiz
14.04.2004 16:09:55

Nuo schallerit on ihan kelpo lukot...
Kuitenkin vasta sitten kun alkuperäiset prikat tähtiprikkoihin...
(siis sellaisiin missä on se röpelö siellä sisäkehällä, DIN 6798)
Olli S.
15.04.2004 15:58:26

Mistäs tuollaisen Suomesta löysit? Itse yritin tuollaista etsiskellä, vaan ei sattunut silmään, lienenkö etsinyt huonosti...

Ostin paremman puutteessa Planet Wavesin lukkohihnan, hyvä sekin, vaan vähän turhan massiiviset nuo kiinnitysosat.

http://www.planet-waves.com/proddetails/planet_lock.asp

JuSu

En löytänytkään Suomesta, vaan oli isän Japanin tuliaisia. Uskoisin kuitenkin löytyvän noita lähempääkin. Ei tuo nyt ihan ydinfysiikka tuommoisen valmistaminen ole, joten varmasti aika moni muukin firma noita tekee.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
Mark-Ken
15.04.2004 16:12:21
Semmonen Wylde-viritys vois olla aika tuskallinen esim. SG:ssä, jossa on tappi kitaran "takapuolella". :D
JLM
15.04.2004 17:13:00

En löytänytkään Suomesta, vaan oli isän Japanin tuliaisia. Uskoisin kuitenkin löytyvän noita lähempääkin. Ei tuo nyt ihan ydinfysiikka tuommoisen valmistaminen ole, joten varmasti aika moni muukin firma noita tekee.

Oon aina ihmetellyt minkä takia tällaisia versioita samasta ideasta ei näy enempää kaupoissa. Mielestäni tuollainen ratkaisut, joissa kitaran hihnatappeihin ei tarvitse koskea, on aikas näppärä vaikkapa Schallerien kanssa kikkailuun verrattuna.

Olin oikeastaan aika puulla päähän lyöty kun menin joskus kauppaan kyselemään tuollaisia hihnoja ja kauppiaalla ei ollutkaan muuta kuin noita tappien vaihtoa vaativia versioita.
Olli S.
15.04.2004 21:48:06

Oon aina ihmetellyt minkä takia tällaisia versioita samasta ideasta ei näy enempää kaupoissa. Mielestäni tuollainen ratkaisut, joissa kitaran hihnatappeihin ei tarvitse koskea, on aikas näppärä vaikkapa Schallerien kanssa kikkailuun verrattuna.

Olin oikeastaan aika puulla päähän lyöty kun menin joskus kauppaan kyselemään tuollaisia hihnoja ja kauppiaalla ei ollutkaan muuta kuin noita tappien vaihtoa vaativia versioita.

Pitävyys oikein käytettynä on varmaankin sama. Itsellä on LTD:ssä Schallerit ja tossa Ibassa tuo Sure-Lock. Kumpikin täysin toimivia ratkaisuja.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)