Aihe: Mikit Gibson LP Classic:iin..
1 2 3 4 5
vale
06.04.2004 13:43:05
Just muuten lävähti mailiin tarjous noista mikeistä tuolta kitarapajalta. Tarjoavat 60e per mikki. Elikkä väliä maksettavaksi jäisi n. 50 euroa... Hmm. Pitäisikö nämä itselläni ja jos siunaantuu tässä joku muu skeba jossa on tunkkanen soundi, niin löisi nämä siihen kiinni..
Rock n' Roll is the only way to DIE
Listen
06.04.2004 13:53:47 (muokattu 06.04.2004 13:56:35)
Ei oo henk.koht. oikein kokemusta Les Pauleista. Mutta kahdella tutulla - joista toinen diggaa kovasti Slashia ja toinen Zakk Wyldeä - on Tokai Love Rockeissa Duncanin '59:t. Kolmannella (tunnetun iskelmälaulajattaren kitaristi) on samat mikit kitaranrakentajan sille tekemässä (Gibsonin ostaminen olisi tullut paljon kalliimmaksi) kiinteäkaulaisessa LP:ssä . Viisysit toimivat oikein hyvin alaviremetallista rokkiin ja jazziin, ja ovat "vintaget".

EDIT: Ja '59:eissä on Alnicot.

Miten olisi SD Jazz kaulaan ja SD JB tallaan?
onkos slashilla sitten tällainen setti?

Just olin lukevinani jostain lehdestä, että Slashilla olisi Alnico II Pro:t??
P2
06.04.2004 13:56:44
Just olin lukevinani jostain lehdestä, että Slashilla olisi Alnico II Pro:t??

Joo, tallassa ja kaulassa.
fox
06.04.2004 13:57:33

Täytyy myös ottaa huomioon että 'tarvike'-mikeissä, ei siis ensiasennusmikeissä on puolitusmahdollisuus valmiina.

Mutta kyllä sen puolituksen niihin ensiasennusmikkeihinkin saa.. ja niinkuin tuossa todettiin, kiertoherkät ei ole ne.
vale
06.04.2004 14:00:12
Joo, tallassa ja kaulassa.

Tuotakin settiä on tullut mietittyä. Olisi se kiva kuitenkin jos olisi hönkää hieman enemmän tallamikissä. JB tallaan ja Alnico II pro kaulaan... Vois toimiakkin... En ole vielä tehnyt mitään ratkaisevaa päätöstä... Kyllä toi 500T:kin hyvältä soundaa, vaan ei ihan perinteiseltä LP:ltä...
Rock n' Roll is the only way to DIE
Imper
06.04.2004 14:10:43

Itekin olisin vaihtamassa tota Studion 490R:ää (kaulamikkiä) Duncanin Jazziin. Toi kipsoni on liian tumma ja suuritehoinen. Mutta sellasta kysyisin, että kuinka helposti saan tuon origaalin mikin metallikuoren Jazzin päälle? Vai saako sitä edes?
Everyone is a per-son
madu
06.04.2004 14:54:44 (muokattu 06.04.2004 15:11:13)
Itekin olisin vaihtamassa tota Studion 490R:ää (kaulamikkiä) Duncanin Jazziin. Toi kipsoni on liian tumma ja suuritehoinen. Mutta sellasta kysyisin, että kuinka helposti saan tuon origaalin mikin metallikuoren Jazzin päälle? Vai saako sitä edes?

Käsittääkseni Jazzia saa metallikuorisena. Muistaakseni schectereissä mm. Voin olla kyllä väärässäkin.
saturnzreturn
06.04.2004 15:22:28
EDIT: Ja '59:eissä on Alnicot...

...Just olin lukevinani jostain lehdestä, että Slashilla olisi Alnico II Pro:t??

niin siis välillä joutuu tunnustamaan olevansa tyhmä...eli, mikä on alnico?

noh en ole paljon asiaan perehtynyt, paitsi sen tiedän että sd-mikki mainoksissa se slash aina poseeraa...
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
Kjukka
06.04.2004 15:40:42

mikä on alnico?

Alumiini-nikkeli-kobolttiseos (ALuminium, NIckel, CObalt), käytetään kitaramikeissä magneetteina.
Wings broken and I'm falling down / but not afraid to hit the ground / Like phoenix I will rise again
Niskamies
06.04.2004 17:23:32
Käsittääkseni Jazzia saa metallikuorisena. Muistaakseni schectereissä mm. Voin olla kyllä väärässäkin.

Juu, saahan noita, esimerkiksi omassa Schecterissä on jazz kuorilla.
4 strings is all you will ever need!
saturnzreturn
06.04.2004 22:22:36
Alumiini-nikkeli-kobolttiseos (ALuminium, NIckel, CObalt), käytetään kitaramikeissä magneetteina.

ja se on sitten ilmeisesti hyvä...
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
kupteri
06.04.2004 23:09:56

Joo, tänään testailin LP Classicia treeneissä. Vahvistimena Peavey Classic 30 (just vaihdoin EH:n putket eteen) ja volumea löytyi :-) Eipä noissa mikeissä mitään vikaa havainnut, soundi on toki Epiluuriin + JB:hen nähden erilainen ("jotain" on enemmän). Kyllähän nuo tykkäs kiertääkin, tosin volaa oli ehkä aavistus liikaa.

En viitsi vielä tässä vaiheessa alkaa säätämään ja vaihtamaan JB:tä tilalle, kun ei ole täysin varma että se soundia selvästi parantaisi 500T:hen verrattuna. Jos jollain on kokemuksia, niin saapi kertoa :-)
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
hjukke
06.04.2004 23:17:33

Omakohtaisen parin viikon kokemuksen jälkeen olen ainakin toistaiseksi sitä mieltä ettei noissa (classicin) vakiomikeissä mitään vikaa tahi vaihdon tarvetta ole.
Vahvistimena Dsl-marsu (etuputket pitäisi kyllä vaihtaa) ja
hyvin tykittää, kuulostaa hyvältä jopa kotitrankun kanssa. Tallamikissä suht voimakas signaali niin kuin pitääkin.
"Make my day"
kupteri
06.04.2004 23:31:32

Mun mielestä tuo kaulamikki kuulostaa äkkisiltään paremmalta kuin Jazz (tokihan kitaroissa on ISO ero myöskin, eli voisi se Jazzikin tossa olla loistava). Mutta ainakaan sen suhteen ei mitään tarvetta muutokselle ole. Mukavan pehmeä soundi säröllä, muttei liian tumma siltikään (tuossa Epissä pukkas vähän liikaa bassoa ettei ollu oikein käyttökelpoinen). Vois olla hieno jollain fuzzilla soolotella :-)

Eipä siinä, pitää vielä keksiä keino saada paremmat hevisäröt Peavey Classic 30:stä, AC/DC - Gunnarit - Motörhead kyllä menee, mutta jonkun verran enempi tarvis Metallica-puolelle. Tubescremer toimii soolovinguttajana aika hyvin (tosin leveliä se ei nosta kovin paljoa vaikka hana kaakossa, mutta sustain ja särö saa just sopivan boostin). Ois noita EQ-pedaalikin efektiloopiin laittaa ja pari trankkusäröpurkkia (en oo ehtiny vielä koittaa, ainakaan Epin kanssa ne ei ollu lähellekään yhtä hyvän kuuloisia kuin vahvistinen putkisärö, vaikka enempi niissä säröä olikin). Näissä kun kitaran vaihto + mikit vaikuttaa myös paljon (vanha setup ei toimikaan yhtälailla).

Joops. Oikeaa vastausta ei näissä asioissa ole :-)
superfly
06.04.2004 23:36:33
Kerro Kupteri mullekin joskus jos löydät jonkun säröpurkin jolla lähtee kunnon komppisäröt Classic 30:stä. Itse en oikein ole löytänyt. Tähän astisista säröpurkeista parhaiten on toiminut Bossin OS-2 eikä senkään saundi oikein miellytä. Aina se vahvistimen särö on ollut parempi kuin purkilla, tämän olen minäkin huomannut. Vähän meni nyt ulos aiheesta, sori.
Harppu on alaston piano
kupteri
06.04.2004 23:42:52

Kerro Kupteri mullekin joskus jos löydät jonkun säröpurkin jolla lähtee kunnon komppisäröt Classic 30:stä. Itse en oikein ole löytänyt. Tähän astisista säröpurkeista parhaiten on toiminut Bossin OS-2 eikä senkään saundi oikein miellytä. Aina se vahvistimen särö on ollut parempi kuin purkilla, tämän olen minäkin huomannut. Vähän meni nyt ulos aiheesta, sori.

Joo sori, ohi menee tämäkin. Noh, liittyy se sen verran, että esim. Epi LP + Duncanit joku kombinaatio toimii paremmin tai huonommin verrattuna nykyiseen. Joskus vähän mysteeri nää soundiasiat, mutta yleensä aikansa kokeiltua ja opittua sitten "vuoden päästä" on paljon fiksumpi taas :-)

Itte tykkäisin sitä särökanavaa buustata, mutta jos liikaa buustaa, niin menee etuaste tukkoon helposti. Toinen vaihtoehto sitten puhtaalle ajaa, mutta sitten pitäisi olla tosi hyvä purkki, eikä mikään "halpatrankku", jotta saapi sen putkisoundin sieltä ulos. Tästä pitänee aloittaa uusi aihe Classic 30 ja säröt :-)
superfly
06.04.2004 23:46:31

Itte tykkäisin sitä särökanavaa buustata, mutta jos liikaa buustaa, niin menee etuaste tukkoon helposti. Toinen vaihtoehto sitten puhtaalle ajaa, mutta sitten pitäisi olla tosi hyvä purkki, eikä mikään "halpatrankku", jotta saapi sen putkisoundin sieltä ulos. Tästä pitänee aloittaa uusi aihe Classic 30 ja säröt :-)

Se menee aika helposti tukkoon ilman mitään lisäpedaaliakin jos kovin isolla sitä säröä pitää. Koita haulla löytää juttua noista säröistä, sieltä pitäis jotain löytyä. Itsekin koitin joskus aloittaa vastaavaa threadia. Aika heikosti tuli vastauksia.
Harppu on alaston piano
saturnzreturn
07.04.2004 07:22:10

ootkos kokeillut bossin boss sd-1:stä? luulisi toimivan
axe
07.04.2004 08:44:48
Mulla on Classic johon olen vaihtanut Duncanit. Alkuperäiset keraamiset mikithän ovat aivan mainiot hevisäröihin. Mielestäni oleellisesti parempia ei edes löydy. Puhtaissa ja hieman rosoisissa soundeissa sen sijaan on parantamisen varaa ainakin jos etsii sellaista perinteistä Les Paul -ääntelyä. Oma ihanteeni kallistuu nykyään tuonne perinnesoundin puolelle, joten vaihdoin kitaraan Seymour Duncan Antiquityt. Ja voi pojat, ne ovat vastanneet odotuksia sataprosenttisesti.

Pieni varoitus kuitenkin: Antiqyityja ei ole vahattu (kuten ei alkuperäisiä PAFejakaan) joten ne OVAT kiertoherkät kovilla säröillä ja volyymillä -> eivät oikein sovellu heviin.
Shaft
07.04.2004 10:08:12
Ruokankaan Dukebuckerit ovat erinomaisia, mikäli mikin tavallisesta poikkeava ulkonäkö ei haittaa. Vaihtoehtona SD Antiquitylle esimerkiksi Peter Florancen humbuckerit (esim. ´60 tai ´62) nauttivat maailmalla aika suurta arvostusta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)