Aihe: omituiset kitara merkit.
1 2
McNulty
04.06.2008 19:42:32
Vastaakohan tuo casio rolandin syntikka kitaraa??

Ei taida vastata... itse olen nähnyt Casion midikitaran joka onpi Fenderin Casiolle rakentama "Strato". Ei mikään maailman yleisin tekele tuo...
pärssinen
04.06.2008 22:42:44
Meikäläiseltä löytyy Seymour Duncan -merkkinen telecasteri (kts. avatar) joka on syntyjään jostain 90-luvun alkupuolelta. Itse ostin kyseisen yksilön käytettynä tuossa vuosituhannen vaihteessa. ESP custom shop Japanissa on Duncanin brändillä mailoja rakennellut, niin tele- kuin stratokopiotakin, mutta ilmeisesti lähinnä Jaappanin kotimarkkinoille. Lieköhän tuo sitten joku yksittäiskappale joka on tiensä sisulandiaan löytänyt vai onkohan noita täällä enempkin?

Joku vuosi sitten netistä löytyi eteläruotsalaisen hemmon kotisivut, miehellä oli omistuksessa Seymour Duncanin Professional -series telecaster, toi meikäläisen tele on edullisempaa Traditional -sarjaa.

Tässäpä linkit mitä SD kitaroista olen löytänyt sen kaiken SD-mikrofonitulvan seasta:
http://www.elgitarrer.com/vintage-j … anska-gitarrer/seymour-duncan.shtml
http://www.espguitars.co.jp/seymourduncan/index.html
http://www.japanvintageguitars.com/ … 0-%20Page%205.html#Seymour%20Duncan
htm
05.06.2008 09:52:09 (muokattu 05.06.2008 09:54:11)

Suzukin Les Paulia testasin, vaikutti ihan hyvältä, mutta siinä oli pulttikaula.

Ihan pakko kommentoida. itse korjaisin lauseen muotoon:
Suzukin Les Paulia testasin, vaikutti ihan hyvältä. Siinä oli pulttikaula

Pulttikauloista puhutaan yleensä ikään kuin se olisi vika tai puute. Mun mielestä kyse on ominaisuudesta. Soundi on erilainen, ei välttämättä huonompi.
Toki jos sitä perinteistä Les Paulia haetaan, on pulttikaula tällöin askel johonkin muuhun suuntaan.

Nimim: pulttikaula-lespaul -kopion omistaja

ja edit:
ootekste muuten nähny niitä ibanezin 10 sarjan näkösiä mxr:n pedaaleja 80-luvulta. tästä tuli sit omituisen kaman thread => torilla oli tuommoinen dist+ myynnissä joku aika sitten
jomppu
05.06.2008 13:53:55
Minulla oli aikoinaan Iwama merkkinen pulttikaulainen Les Paul-kopio. En ole koskaan mistään löytänyt minkäänlaista tietoa Iwama merkkisistä kitaroista. Onko kenelläkään muulla kokemusta Iwamoista?
fox
05.06.2008 14:11:08

Minulla oli aikoinaan Iwama merkkinen pulttikaulainen Les Paul-kopio. En ole koskaan mistään löytänyt minkäänlaista tietoa Iwama merkkisistä kitaroista. Onko kenelläkään muulla kokemusta Iwamoista?

Nähnyt oon, sen kummempaa kokemusta ei. Merkkinä katsoisin, että se on niit "isännättömiä" brändejä, saattaa olla jonkun tukkurin tuottamia ja ihan ite on siihen keksinyt "myyntinimen". Noita on ollut (ja on edelleen) että jollekin markkina-alueelle (Eurooppa kokonaan, tai sitten vaan joku Englanti tms. maa) tukkuri tai maahantuoja tilaa xx kpl soittimia ja laittaa niihin oman nimensä.. siltikin voi olla peräisin jostain hyvin tunnetusta tehtaasta. Esim. Hoshino groupin "päämerkin" Ibanezin sisarmerkkejä on ollut muitakin kuin tuo mainittu Cimar, Englannin markkinoille tuotiin esim. CSL-brändillä maahantuojan toimesta ihan samoja kitaroita, vaan ei Ibanez-nimellä.
Sen paremmin tuota Iwamaa tunne, mutta katsoisin, että se on yks näitä "isännättömiä" brändejä, vähän niinkuin DIA, Marina, Marchis ja moni muu.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
M1kko
05.06.2008 14:14:51
Noista syntikkakitaroista tuli mieleen SynthAxe joka löytyy esimerkiksi Lee Ritenourin levyn "Earth Run" kannesta:

http://www.hollis.co.uk/john/synthaxe.html

Sangen erikoinen midikitara. Painoakin on senverran että tuota soitetaan istualtaan yleensä.
"Play Blues, start living" http://www.sloganizer.net/en/
jomppu
05.06.2008 15:04:59
Nähnyt oon, sen kummempaa kokemusta ei. Merkkinä katsoisin, että se on niit "isännättömiä" brändejä, saattaa olla jonkun tukkurin tuottamia ja ihan ite on siihen keksinyt "myyntinimen". Noita on ollut (ja on edelleen) että jollekin markkina-alueelle (Eurooppa kokonaan, tai sitten vaan joku Englanti tms. maa) tukkuri tai maahantuoja tilaa xx kpl soittimia ja laittaa niihin oman nimensä.. siltikin voi olla peräisin jostain hyvin tunnetusta tehtaasta. Esim. Hoshino groupin "päämerkin" Ibanezin sisarmerkkejä on ollut muitakin kuin tuo mainittu Cimar, Englannin markkinoille tuotiin esim. CSL-brändillä maahantuojan toimesta ihan samoja kitaroita, vaan ei Ibanez-nimellä.
Sen paremmin tuota Iwamaa tunne, mutta katsoisin, että se on yks näitä "isännättömiä" brändejä, vähän niinkuin DIA, Marina, Marchis ja moni muu.

Ok, kiitti! No se minun Iwamani oli ihan suht hyvä kitara, kelpasi sillä harrastusta aloittaa.
WinterMad
05.06.2008 15:16:24
Cimar on Hoshino-groupin merkki, eli käytännössä Ibanezin sisarmerkki. Joissain Cimarin akustisissa jopa lukee Cimar - Ibanez.. Marchis taas on näitä "tuntemattomampia" ja merkki, jonka sukupuu ei oo selkeä.. Eli nykypäivänä vois verrata vaikka merkkinä johonkin Johnsoniin tms.. Eli itämaitten soitinrakennusperinteen mukaan eri tehtaat valmistaa tilaajalle soittimia. Sun Cimar-strato on todennäköisesti Cho Shin-tehtaalta kotoisin, mainittu tehdas teki suuren osan Hoshino/Ibanezin pulttikauloista.

Onkos tämä Cimar sitten hyvä merkki vai lähinnä aloittelijatason juttuja?
"luulette olevanne hienoja kun kuuntelette paljon eri tyylejä mutta oikeasti paljon kovempi saavutus on jos kuuntelee vaan kokoajan gorgorothia tai eisiidiisiitä" - sub zero
tcitc
05.06.2008 15:53:04
Miulla on Adonis-merkkinen teräskielinen akustinen :)
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
Jaccez
05.06.2008 16:26:28
Mullon Helena -merkkinen akustinen.
Helevetin vanha.
fox
05.06.2008 16:41:01

Onkos tämä Cimar sitten hyvä merkki vai lähinnä aloittelijatason juttuja?

Niitä oli vähän monen tasoista, mitä olen nähnyt.. Esimerkiks jotkut Cimarin western-akustiset on tosi hyvin soivia pelejä..
Lähtökohtaisesti ne kyllä oli tarkoitettu Ibanezin huokeemmaksi "sisarmerkiksi" mikä seikka esim. Ibanezin "historiakirjasta" The Untold Story käy ilmi.
Myös ehkä tässä paikassa vois taas kerrata tuota itämaan soitinrakennusperinnettä.. Sehän pelaa siten, että on se iso kattoyhtiö, joka hoitaa markkinoinnin, ja tilaa valmistuksen eri tehtailta. Markkinointiyhtiönä voidaan käyttää vaikka Hoshino Gakki-konsernia, jonka brändejä on mm. Ibanez ja Tama. Ibanezille tilataan mallin valmistus joltain tehtaalta, vaikka sanotaan Fuji Gen.. Valmistuttaja asettaa laatuvaatimukset, ja sovitaan valmistushinta. Saattaa olla, että sovitaan, että jos annettuun hintaan ei pysty tekemään vaadittua laatua, tehdään kuitenkin "vähän tingittyä" sarjaa, ja tämä sitten voidaan toimittaa ostajille vaikka Cimar-brändin alla.
Se Ibanez-brändin kitarasarja sitten tehdään toisaalla. Esimerkiks tuolla aiemmin todetut pulttikaula-lawsuitit teki suurelta osin Cho Shin-tehdas, FujiGen keskittyi sitten liimakaulaisiin..
fridgebuzz
05.06.2008 16:55:13

Mulla on aika omituinen kitara, Jolana Tornado: http://meatexz.com/cheesyguitars/jolana_tornado.html
Aki
05.06.2008 17:57:53

Nää on kivoja aiheita. Käsieni kautta on kulkenut mm varsin pätevä Suzuki-strato, rakenteeltaan huikea Daion Power Mark XX... Ja eka kitarani oli japsi Maya.

Tuonne nurkkiin on ajautunut kaikenlaista, mikä se yks Aria Pro:n alamerkki nyt olikaan... Asama?

Nyt on tietty taas hukassa mainio Daion-Aria-Vantage-jne -historiikkisivusto, jossa oli hyvin esitelty mallit eri vuosilta.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
darrell
05.06.2008 18:01:13 (muokattu 05.06.2008 18:04:17)
... mikä se yks Aria Pro:n alamerkki nyt olikaan... Asama?

Mun eka kitara oli musta Asama Les Paul kopio. Ostin uutena joskus 80-luvun alussa. Täsmälleen samanlainen (oisko vuosi sitten) oli täällä Torilla myynnissä, ja olisin voinut vannoa, että oli sama kitara. Harmikseni en ehtinyt ostamaan sitä.

EDIT: "The brand name Asama, Japanese for "fat bottom" (in the sentence: my girlfriend has such an asama) , was not famous for quality."
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Spandau-
05.06.2008 18:03:15
Mun eka sähkis oli Vantage -merkkinen stratokopio jostain 80-90-luvulta.
When i die, bury me upside down so the world can kiss my ass
fox
05.06.2008 18:04:02

Tuonne nurkkiin on ajautunut kaikenlaista, mikä se yks Aria Pro:n alamerkki nyt olikaan... Asama?

Asama tais olla noita "isännättömiä" brändejä, mutta eihän se sitä estä etteikö olis voinu Matsumoku-konsernin joku valmistaja noitakin tehdä..??

Nyt on tietty taas hukassa mainio Daion-Aria-Vantage-jne -historiikkisivusto, jossa oli hyvin esitelty mallit eri vuosilta.

Daionista tuli mieleen JooDee..
"Tuolla toisessa thriidissä tuli esille brändi JooDee, jonka takaa löytyy Dyna-tehdas ja markkinoijana toimi Daion, jolla oli melko hinnakkaita (ja hyviäkin) akustisia omalla nimellään. Dyna-tehtaat tekivät kuitenkin myös Hoshinolle Ibanez Blazer -kitaroita..
-fox- "
Muovinen
05.06.2008 18:59:30

Mulla on aika omituinen kitara, Jolana Tornado: http://meatexz.com/cheesyguitars/jolana_tornado.html

Makia!

Muistelisin että Oulun Neo Studiolla oli Casio-merkkinen elektronihärvelivekotinkitara, jota myös meidän silloisella demolla käytettiin. Itse kun olin ihan rumpali silloin, niin en hirveästi kiinnittänyt siihen huomiota, mutta raskas se oli ja jotain elektroniikkaa aika paljon mukana. Eipä ole sittemmin tullut vastaan.

Mulla on tuollanen Eastwood Airline -kitara, mutta se onkin vaan vanha malli uudestaan tehtynä. Noiden Eastwoodien myötä oon innostunut kaikista vanhoista oudoista, varsinkin avokoppaisista kitaroista. Voisin hankkia niitä vaikka kuinka paljon!

http://muusikoiden.net/dyn/users/34925.jpg
SURf
06.06.2008 09:48:24 (muokattu 06.06.2008 09:48:44)
Mulla on pari Armas merkkistä kitaraa.

Italian Suzuki-music pomo osti pienen kitarapajan Sisiliasta ja ryhtyi laajentamaan sen toimintaa. Nyttemmin ostanut myös Brave-vahvistinfirman.

Pirun hyviä keppejä!

EDIT: linkki www.armasguitars.com
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
mvirta
06.06.2008 14:54:27
Mulla oli Fendar Tele, vähän kopion makua siinä oli..

ja uskomaton vaneribody bindauksilla!
Shut Up 'n Play Yer Guitar
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)