Aihe: Miten voi hintaero olla näin iso?
1 2 3
Heart Of Steel
11.02.2004 17:23:02

Muistuupa mieleeni eräs Tamperelainen soitinliike:
Crybaby cb-95 hinta laatikon kyljessä= 1150mk (~191€) hieman tingattuna 1000mk (~166€) muuntajan kanssa.
Hinta Thomannilla (ilman muuntajaa)= 89€

Että kannattaa kyllä tutkia hintoja vaikka Thomannilta ennen kun ostaa mitään Suomesta, terveisin törkyhintaisen Crybabyn omistaja.
"Nobody tells a Man how to play."
superfly
11.02.2004 17:24:09
en vaan yksinkertasesti jaksa tingata ja vääntää jonku kusipään kans puolta tuntia siitä ku on niin pienet markkinat ja muuta paskaa...

Mulla ihan sama homma. Jos ei hinnat ole tinkaamatta järkevät niin ostetaan muualta. Tinkaaminen tuntuu aina jotenkin nololta ja olo on kuin kerjuulla olisi.
Harppu on alaston piano
Da Make
11.02.2004 17:24:46
en ainakaa ite osta suomesta muutaku korkeintaan plektroja piuhoja ja ehkä korkeintaan viritysmittarin arvosta tavaraa.

käytetyt on sitte asia erikseen.
en vaan yksinkertasesti jaksa tingata ja vääntää jonku kusipään kans puolta tuntia siitä ku on niin pienet markkinat ja muuta paskaa...

"No entäs sotaveli-alennus?"

"Saat neljällä sadalla" (oikea hinta 380e, t-kaupassa 150e)
Cräx, Change, Ötöm!?
Volle
11.02.2004 17:27:16
Että kannattaa kyllä tutkia hintoja vaikka Thomannilta ennen kun ostaa mitään Suomesta, terveisin törkyhintaisen Crybabyn omistaja.

Heh. Ostin myös muutama vuosi sitten cb:n tietämättä toomannista mitään. Itse en ihan noin paljoa maksanut, kun tinkailin ja ostin muutakin sälää siinä samalla. Hinta hintalapussa oli kyllä yli 1000 mk.
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
Dr. Muff
11.02.2004 17:33:50

Näin kannattaa tehdä ja katsoo vielä muutkin isot yritykset(musicstorekoeln, music-productiv yms) läpi, voi löytyä vielä halvempia. Sitten vaan kauppaan neuvottelemaan hinta hyväksi, ei siinä ainakaan mulle mitään noloa ole. Noloa on mun mielestä maksaa hintalapun hinta ja whinettää kun on kallista. Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saa ja minä ainakin olen tehnyt ihan paikallisissa musakaupoissa ok diilejä.
"How 'bout no sex-we'll just be friends" - Hey no thanks Pal, I'll just stick to lesbians
superfly
11.02.2004 17:35:07
Muistetaanpas kuitenkin, että Suomesta saa nyt jo monia tuotteita halvemmalla tai samaan hintaan kuin T-kaupasta. Ihan oikeasti.
Harppu on alaston piano
Kapane
11.02.2004 18:25:47

Jep pitää muistaa, että Thomannilla on postimaksut. Thomannilta "yleensä" saa pattereita, kun tilaa kitaramikin ja jos marssii suomalaiseen soitin kauppaan saa niillä hinnoista tingattua jonkun verran pois. esim. mä saan yleensä 20-25% riippuen tuotteesta tutut viä enemmän, että hinnasta tulee jo vertailu kelponen thomannin kans. mutta postimyynnistä (suomessakaan) ei paljo tingitä.
Kun minusta tulee iso rupean katri-helenaksi
nothingnes
11.02.2004 18:35:22
vittumaista on myös se ettei jollain kauppiailla ole mitään muuta mieles ku että äkkiä rahat pois.

nimeltä mainitsemattomassa osto ja myyntiliikkeessä tapahtunutta.
olin täs vajaa kuukausi takasin kattelemas vahvistimia paikallises osto ja myynti liikkees jossa on yleensä paljon musiikki sälää soittimia ja vahvistimia.

siihen tuli joku äiti ja sen noin 10 vuatias poika.
oli vissiin tulos ostaa pojalle ekaa kitaraa.

no yli innokas myyjä hyäkkäs heti siihen ja alko kauppaamaan jotain vitu kayapo vai mikä lie vitu paska merkkistä strato kopiota ja jotain vitun piäntä ja surkeen näköstä danelectron vahvarii (oon nähny joskus samanlaisen ja muistaakseni oli jotain 79€) uskomattoman edulliseen 550 eskon hintaan.

mä sanoin sille mutsille et jollain kahdella ja pualella sadalla saat musaliikkestä paljon paremman jonku skuierin ja jonku piänen vahvistimen ja on varmasti paremmat vehkeet.

no vittu siitäkös tää apina riamastu ja käski ihan suaraan suksia helvettiin häirittemästä kun en mitään tajuu kitara kamoista ja sillai...

en jääny kattelee et ostiko ne sen vitun ritsan. toivottavasti ei.
oli pakko poistuu paikalta ku ei oo muutenkaan mikään mahdottoman hyvä itsehillintä.
mut jumalauta että teki mieli vetää homoo koteloo saatana

muutenki tuntuu et äijä vetää ne hinnat aina sen mukaan minkä näkönen asiakas on siellä kun ei ole yhdessäkään vehkees hintalappuja.
karkki
11.02.2004 18:56:24

Jep pitää muistaa, että Thomannilla on postimaksut. Thomannilta "yleensä" saa pattereita, kun tilaa kitaramikin ja jos marssii suomalaiseen soitin kauppaan saa niillä hinnoista tingattua jonkun verran pois. esim. mä saan yleensä 20-25% riippuen tuotteesta tutut viä enemmän, että hinnasta tulee jo vertailu kelponen thomannin kans. mutta postimyynnistä (suomessakaan) ei paljo tingitä.

Jos nyt palataan alkuperäiseen esimerkkiin, niin Thomannin toimituskulut on parinkympin luokkaa, ei satasta.
Ja kyllä sieltä minun kokemuksellani yleensä saa ihan sitä mitä tilaakin, mutta se nyt ei oikeastaan kuulu tähän topiikkiin.
karkki
11.02.2004 18:59:49

Hinta ero johtuu siitä että thomann esim. ostaa kyseistä tavaraa kontillisen jolloin sisään osto hinta on murto osa siitä kun tavallinen musakauppa ostaa noin5kpl varastoon.

Näyttää siltä, että tässä käsitelty tavallinen musakauppa voisi ostaa ne viisi kappalettaan Thomannilta, jos sisäänostohinnat muualta pakottavat tuollaiseen ovh:hon.
G-mies
11.02.2004 19:09:16 (muokattu 11.02.2004 19:18:59)
tavallinen musakauppa ostaa noin5kpl varastoon.

Karu totuus on tosin se että musakaupalla ei ole varastossa kuin ne muutama volyymituote ja kaikki vähänkin erikoisempi tavara täytyy kuitenkin tilata maahantuojalta tai "logistiikkakeskuksesta" joka yleensä on jossakin päin Eurooppaa => usein tavaran saa nopeammin itse ulkomaisesta verkkokaupasta tilaamalla.

EDIT: tähän vielä yksi kokemus viime ajoilta: ajattelin taas vaihteeksi tukea suomalaista musiikkikauppiasta ja ostaa erään musiikkiaiheisen kirjan. Ekaksi hinnan tarkastus amazon.co.uk:sta: n. 36 e. No hyvä, voisin maksaa noin 30 % Suomi-lisää ja saada kirjan vähän alle 50 euron. Kaupassa vaan hinta olikin päälle 90 euroa! Ei s**tana, en tasan ala maksamaan tällaisia hintoja muutenkin vähäisen ostovoiman tuloillani.
Main screen turn on.
toxic
11.02.2004 19:19:22
Haaa.

Toomannilla Esp-ltd viper 301 maksaa 699 egee ja eräässä Zing liikkeessä sen saa uutena 580 ekulla. Tadaa.
outo_O
11.02.2004 19:31:05
Näyttää siltä, että tässä käsitelty tavallinen musakauppa voisi ostaa ne viisi kappalettaan Thomannilta, jos sisäänostohinnat muualta pakottavat tuollaiseen ovh:hon.

noinhan sitä ajattelis, mutta noille ei voi myöntää takuuta suomalainen liike. maahantuojalta ostettaessa asia on toinen.
itelläs on paska allekirjotus !
Fortune
11.02.2004 19:35:34
noinhan sitä ajattelis, mutta noille ei voi myöntää takuuta suomalainen liike.

Voi myöntää, mutta se on sitten omakustanteinen takuu.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
wizard86
11.02.2004 20:21:25
Johtuisikohan siitä että thomann ei käytä "välikäsiä" vaan hommaa vehkeet suoraan tehtaalta(varma tieto)..Ja tietystihän saksassa kaikki on muutenkin halpaa..
fox
12.02.2004 01:03:48

Johtuisikohan siitä että thomann ei käytä "välikäsiä" vaan hommaa vehkeet suoraan tehtaalta(varma tieto)..

Edellisellä sivulla oli vastaus HeavyMachineryn toimesta: salaisuus on se, että sisäänostovaiheessa T-kaupan setä ostaa pari merikontillista suoraan tehtaalta kun taas "Hannun Haitari" ostaa 2-3 tukkurilta. Joka taas on hommannut "muutaman kymmentä" aluemyyjältä - Pohjois-Eurooppa + Skandinavia. Joka sitten on hommannut omat varastonsa suoraan tehtaalta. T-kaupan myynnistä huomattava osa on postimyyntiä, jossa kustannuspuoli on pienempi kuin liikkeessä. Sisäänostojen ja myynnin suhteessa liikevaihto ja siis myös liikevoitto/kate on suurempi.... Ja niin edelleen..
trih
12.02.2004 08:49:14
Olisikohan suomen tukkureissakin sitten vikaa. Kannattaisi liikkeitten vissii oikeasti tilata sieltä t-kaupasta. Ilman nettiä ei kukaan tietäisi ns oikeita hintoja. Tästä voisi päätellä että ennen nettiä suomalainen yrittäjä on voinut antaa 200% katteesta 50% alennusta ja tehdä asiakkaan onnelliseksi. Tai kyllähän vanhanaikaiset kauppiaat tänäpäivänäkin näin tekee. Tai siis yrittää tehdä. Yrittäjyys taitaa olla muutenkin suomessa 'kalliimpaa' kuin saksassa.
trih
12.02.2004 08:55:44
Johtuisikohan siitä että thomann ei käytä "välikäsiä" vaan hommaa vehkeet suoraan tehtaalta(varma tieto)..Ja tietystihän saksassa kaikki on muutenkin halpaa..

Eli infolutman ja emnordick on 't-kauppoja' mistä kotomaan kauppiaat tilaa ja kauppaa tavallisille talliaisille. Taitaa saksassa olla 10-kertaiset markkinat suomeen verrattuna ja kuten ylempänä kirjoitettiin, täten siis halvempaa.
Cort87
16.02.2004 17:29:39
Heh . Tulinpas tässä Vaasan Unisoundissa käytyä (kyllä, taas kerran) ja kyselin uteliasuudesta Metal Masterin hintaa. Alennettu hinta 140e. Ovat ilmeisesti Digitechit kalliita Suomen maalla.
" Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007
PuNkKi
16.02.2004 17:31:52
Heh . Tulinpas tässä Vaasan Unisoundissa käytyä (kyllä, taas kerran) ja kyselin uteliasuudesta Metal Masterin hintaa. Alennettu hinta 140e. Ovat ilmeisesti Digitechit kalliita Suomen maalla.

140euroa? huhu.. 50euroa halvemmallakin saa.. :)
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)