KMT 11.02.2004 00:26:37 | |
---|
Aiheuttaako sen suhinan tietty efekti? Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Jokkeri 11.02.2004 09:18:23 | |
---|
Aiheuttaako sen suhinan tietty efekti? Suhina kuuluu zoomiin vähän niinkuin perus ominaisuuten. On mukana lähes kaikissa Zoom tuotteissa eri soundeilla eiri voimakkuudella. Livenä suhinan vaikutus on mitätön mutta nauhoituksissa hankala. 505 on kätevä kotona stereoiden ja kitaran välissä. 504 on akustisessa keikka käytössä ja toimii moittetta. |
saturnzreturn 11.02.2004 10:01:22 | |
---|
Onko se laatuluokaltaan samaa tasoa kuin se vanha Zoomi, mikä se nyt olikaan, joku 1010 tai 2020 tai jotain semmosta..? Siitä ei ainakaan saanut yhtään mitään järkevää irti säröpuolelta, efekteistä jotkut kuulostivat hauskoilta ja loput hirveiltä, joten ne yhdistelmäsoundit olivatkin sitten sitä luokkaa ettei tiennyt itkeäkö vaiko nauraa... Ja viritysmittarikin oli muuten epävireessä... Laatu oli siis jo 90-luvun puolivälissä Zoomin vahvin ase... ;) heh mulla oli joskus toi 2020, ja jos joku siitä on vääntänyt nuppeja suuntaan jos toiseenkin niin se olen minä...paras särö mikä siitä lähti, oli bändin kanssa välttävä, mutta eipä sillä kehdannut yksin soitella..tommoset chorus ja delay oli ihan kai asiansa ajavia, lukuunottamatta sitä suhinaa, flanger oli täysin käyttökelvoton ja muutenkin ne vähän oudommat efektit oli tosiaankin outoja..melko käyttökeloton boksi.viritysmittaria ei kyllä ollu tässä vehkeessä...yhdistelmäsoundeja ei kannata edes kokeilla, kun oli melkein sama mitä soitti, kun kaikki kuulosti paskalta sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
Exhausted 11.02.2004 10:17:00 | |
---|
en tajua mitä järkeä on käyttää Zoom 505:tä kun sen käyttöliittymän takia ei voi jaloilla hakea kuin kahta efektiä niin että voi vaihtaa hyppimättä efektien yli. Ja jos siitä vaikka käyttää vain chorusta ja flangeria niin sen 505:n hinnalla saa varmasti ne pedaalitkin. |
Keppis 11.02.2004 11:46:10 | |
---|
Mulla on 505II säröt on ihan paskat. Paitsi jos tarvii just semmosta ohutta tosi trebleistä suhinaa... Mutta viritysmittari on ihan kätevä ja kun en niin paljon choruksia flangeria ja delayta tarvi niin katson paremmaks ostaa tollasen pedaali jossa on kaikki tarvitsemani efektit yhden chorus pedaalin hinnalla. Vaikka tietenkin erillisissä pedaaleissa olis enemmän säätö varaa ja muutenkin parempi soundi, mutta kun ei oo varaa ja toikin ihan toistaseks riittää. Särönä on mt-2. Ei tarvi olla hyvä, riittää että kuulostaa hyvältä. |
huru_ukko 11.02.2004 11:47:42 | |
---|
heh mulla oli joskus toi 2020, ja jos joku siitä on vääntänyt nuppeja suuntaan jos toiseenkin niin se olen minä...paras särö mikä siitä lähti, oli bändin kanssa välttävä, mutta eipä sillä kehdannut yksin soitella..tommoset chorus ja delay oli ihan kai asiansa ajavia, lukuunottamatta sitä suhinaa, flanger oli täysin käyttökelvoton ja muutenkin ne vähän oudommat efektit oli tosiaankin outoja..melko käyttökeloton boksi.viritysmittaria ei kyllä ollu tässä vehkeessä...yhdistelmäsoundeja ei kannata edes kokeilla, kun oli melkein sama mitä soitti, kun kaikki kuulosti paskalta Mulla on (valitettavasti) vieläkin tuo Zoom 2020. Ei nuo säröt ehkä parhaimmat oo, mutta ihan ok kamaa kuitenki. Oon tällä kuiteskin soitellut yli 6 vuotta... Chorus, reverb, delay, ja jopa autowah ovat ihan kelvollisia. Viritintähän tuossa ei ole. Ja helvetin hyvin on toiminu, ei niin mitään vikaa. Yks mitä oon kaivannu on lievempi, klassisempi särö. Onhan noissa hevisäröissäkin parannettavaa mun mielestä, mutta aivan täysin ollu hintansa väärti enkä oo ikinä ostoa katunu, näppärän kokonenkin ja helppo käyttää. Ainakin parempi kuin monen vahvistimen säröt... Tai kaverin DOD:n Death Metal pedaalin särö 15W vahvarin kautta bändikäytössä aikoinaan. :p Kyllä siinä oli korvat herkällä ja ulkopuolisetkin sano että mulla oli paljon (siis paljon) parempi soundi... 505:stä en sit tiiä, haukuttu sitä lähinnä on. Toivon vaan että omassa ois paremmat säröt kun niin on haukuttu. Mutta mikäs siinä jos ite on tyytyväinen. ei niillä pedaaliarmeijoilla ym. huippuvehkeillä mitään tee jos niistä ei osaa ettiä sitä soundia ittelle. Yksinkertainen on kaunista! Ei siihen tilutusta tarvita... |
battery 11.02.2004 12:03:32 | |
---|
onhan tuo vähän legendaarinen peli :D noh kyllähän sillä ihan jees jos vaikka kuulokkeiden kautta soittaa ni kaljaa kehiin ja äkkii, muuten tulee hätä |
saturnzreturn 11.02.2004 13:29:59 (muokattu 11.02.2004 13:30:52) | |
---|
kyllähän toi muistaakseni toi 505 ainakin parempi oli kun 2020, mutta käytännössä sitä oli vaikee käyttää..oo omistanut myös ton vempeleen, ja täytyy sanoo että se pelasti erään teatterireissun jossa olin soittamassa kun ei ollut kitarakaappia, ja jouduin soittamaan suoraan pöydästä (järkkypaskat soundit), niin tämä 505 hieman edes elävöitti soundeja.. tämä siis on tapahtunut kaauan kaauan sitten enkä ole sen jälkeen ole moisiin leluihin koskenut.. sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
randy 11.02.2004 13:38:41 | |
---|
505 on näitä määrä-korvaa-laadun multimööpeleitä. On kyllä aika uskomatonta kuinka paljon surinaa ja pörinää varsinkin säröjen kylkiäisinä tulee. Lumiukolla on valkonen perse. |
makerei 11.02.2004 14:13:01 | |
---|
SE ON IHAN PASKA JOTEN HEITÄ SE METTÄÄN JA HAUTAA 10 M SYVYYTEEN... OSTA DOD FX 86 DEATH METAL DISTORTION! |
FearMTC 13.02.2004 15:03:10 | |
---|
Tulipa taas osalta ihan helvetin hyviä kommentteja. No miksihän tosiaankaan on sellainen hankittu? Kun ei ole varaa muuhunkaan... enkä soittele kitaraa noin edes pääinstrumenttinani. Mitään helvetin deathmetalpaskapedaaleita en hanki varmasti ikänäni. Puuroa saa zoomillakin aikaan. Kyllä tässä se tiedettiin jo entuudestaankin, ettei tuo mikään hyvä ole. Kiitos kuitenkin noista linkeistä. Taidan nauhoituksessa lainata pedaalia jolta kulta. On helpompi arvostella muita kuin yrittää itse muuttua. |
Ziggy Bubba 18.02.2004 09:52:07 | |
---|
Kaverilla oon 505II:sta kokeillu, ja ai että, on karmeet säröt! Semmonen ihme epä-aidosti pätkivä suhina siihen päälle, pthyi.. Efekteissä ehkä kaks käyttökelposta. Eihän noi Zoomit ole edes hirveen halpoja. 85€? Jos ois 10€, niin vois suositella. |
palelee 18.02.2004 12:24:36 | |
---|
Miten tällä pedaalilla voisi modata kunnon hevi-, metalli- ja sellaiset säröt? Siis tiedän, miten niitä muutellaan, mutta jos jolla kulla on sama pedaali, voisi antaa hieman vinkkejä ja arvoja hyvistä saundeista. Itsellä tekee vähän tiukkaa tehdä tuolla mitään kunnollista. Joko pörisee liikaa, tai sitten on sellainen keyb-soundi, joka ei juuri miellytä korvaa. Sellainen Maiden-särö, ja Petrucci-särö pitäisi saada aikaiseksi. No Petrucci säröt saat aikaiseksi kun ostat useammalla tuhannella eurolla Mesan vahvareita ja kaappeja..... Elämä on kuin polkupyörä, ja minä tykkään polkea sillä. |
Glottis 18.02.2004 12:27:56 | |
---|
Mulla lojuis tollanen zoomin 2020 nurkassa pölyttymässä, saiskohan siitä mitään rahaa enää jos myis, paljonko kehtaa pyytää? ihan moitteettomassa kunnossa se on... |
jarnok 20.02.2004 08:30:16 (muokattu 20.02.2004 08:30:51) | |
---|
pistät siihen compressorin 7 asentoon, särön kohtaan DT ;) ja sit gainia joku 22 ja EQ johonkin 7:skaan ja contour 2 tai 7, znr 7, mod off, kaiuks vaikka h1 asentoon 3. tietystihän toi ääni on ihan erilainen jokasella kitaralla mutta mä soittelen tolla noita DT:n biisuleita. ps. efekti on paska mutta mitäpä köyhä opiskelija rahatilanteelleen voi. "puukko on tyhjää parempi puukkotappelussa" edit: btw compressori lisää suhinaa eniten |