Blue Moon 30.01.2004 09:05:58 (muokattu 30.01.2004 09:09:38) | |
---|
Faijan Landola - merkkinen orkesterikitara 40-luvun loppupuolelta / 50-l alusta oli ensimmäinen, jolla pikkuskidinä (= 70-luvulla) tuli rämpyteltyä. Mulla on se vieläkin, tosin kaula on poikki, tarttis laitatuttaa kuntoon. Tyylikäs kitara ja siistissä kunnossa muuten. - It's been a long time coming - |
Quu 30.01.2004 09:08:53 | |
---|
Ibanez Stagestar vuoden -01 joulukuussa. Kielet joutu kääntämään, vasuri kun olen. Ekan vasurikitarani hankin -02 lokakuussa, siihen saakka olin stagestaria soitellut. Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu! |
JuSu 30.01.2004 09:17:06 | |
---|
Peruskaavan mukaan rämpyttely alkoi isukin Fazer -merkkisellä akustisella. Hassua sinänsä, että faijalla oli kitara - ei meinaan ole niitä maailman musikaalisimpia ihmisiä. Eka sähkökitara 80 -luvun puolivälissä oli kaverin serkulta 300 mk:lla (laukku sisältyi hintaan) ostettu, itse punavalkoiseksi sekasotkuksi maalattu stratokopio, jossa oli vain kaksi mikkiä, talla ja kaula. Keskimikille ei ollut edes koloa. Mikä lie Rocky tai Firefox mahtoi olla, en muista. Kokopuuta oli runko kuitenkin, se selvisi myöhemmin. Muistan olleeni yltiöonnellinen tuon saadessani, olin ihan varma että enää ei mitään tarvitse... Yeah right. =) JuSu Ööö... Morjens. |
Locrian 30.01.2004 09:31:24 (muokattu 30.01.2004 09:34:43) | |
---|
Alotin mutsin tennismailalla vetää Metallica ja G'n'R covereita joskus ala-asteem kolmannella tai tokalla luokalla (88-89).Sitten faija tajus homman ja ajo kolme tuntia landelle hakemaan vanhaa Landolaansa jolla opettelin ihan oikeasti vetämään noita kipaleita. Laho paska hajos kuudessa kuukaudessa.Sen jälkeen hommasin ekan sähkökitaran synttärirahoilla.Oisko ollu vuonna 90 ja merkkinä oli Ibanez Blazer tupla humppareilla.Viidennen luokan alussa perustin ekan bändini ja ostin tokan kitarani.Hamer Slammer...Ainii, vaan eka kitara.On niin hauska verestää omia muistoja tälleen kirjallisesti. EDIT:Huippuhyvä vintage-tennismaila myytävänä!Tästä legendaariset soundit huokealla!Alkuperäiset gripit sisältyy hintaan!!! I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
Vousku 30.01.2004 09:39:04 | |
---|
Rocky -merkkinen sunburst stratokopio vaahterakaulalla. Aivan hirveä kapistus. Niin ja tietysti Yamahan 15W vx styrkkarin. Se löytyy edelleen kyllä tallesta. Kitara tosin on jo jatkanut eteenpäin. Pallit on kivestä! |
Santtu_123 30.01.2004 09:45:14 | |
---|
Moi, Hurircane Rosa by Morris. Vuosi oli jotain 1985, ja soitan sillä edelleenkin, sakara-kitara, eli vähän Jacksonin MG-sarjan muotoa. Omituinen merkki sinänsä, kun ei löydy minkäänlaista infoa kyseisestä merkistä...Ei kellään olisi tieto ? |
rockitsb 30.01.2004 09:49:18 | |
---|
Yamaha c-40 "Life sucks and then you die." -Ozzy Osbourne |
skebajaba 30.01.2004 10:01:24 | |
---|
olin noin 4v. kun yksi sukulainen teki minulle semmosen minikitaran missä oli kuitenkin virittimet ei mikkejä ja semmonen se eka "kitarani" oli, on mulla se tuolla hyllynpäällä vielä, koitin polttaa sen joskus pentuna kun iskä näytti hendrixiä ja minä tein perässä ja hakkasin sitä lattiaan ja sytkärillä poltin...sit olin joku 6v kun sain akustisen käteen, eihän sitä kyl niin pienenä viel jaksanut perehtyä soittamisen maailmaan... -hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!- |
madu 30.01.2004 10:12:08 | |
---|
Isän akustisella landolalla soitin ensimmäiset sointuni. Kitaran soittoon innostuin kunnolla saadessani Hohner Rockwood stratokopio sähkökitaran ja Peavey Rage 128 vahvistimen. Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan. |
2N3904 30.01.2004 10:19:05 | |
---|
13-vuotiaana (-87) kaivoin isän vanhan nylonkielisen Landolan komerosta. Kirjahyllystä löytyi joku "Opi soittamaan kitaraa" tms. -opus. Siitä se lähti. Samalla kitaralla oppi sittemmin iso joukko kavereitani soittamaan. Isäni ei osaa edelleenkään soittaa mitään. 17-vuotiaana myin mopon ja ostin kaverilta Ibanez Studio ST-200:n + Marshall 5210 vahvarin. Eipä tullut silloin tajuttua, miten hyvä kitara oli kyseessä. Onneksi olen säilyttänyt sen. Landola on valitettavasti hukkunut jonnekin. |
Cort87 30.01.2004 10:56:51 | |
---|
Squier järkyn huono? Kaikki on suhteellista. Tuskin yhtä huono kuin oma aloituskeppini Eko Manta + Eko Herald Junior-vahvistin. Se oli niin pehmeää puutakin, että hihnatapit ei edes pysyneet kiinni! Juuri tällainen huijauspaketti aloittelijalle. Oppirahathan on (vanhempien) maksettava, mutta siitä se lähti. Juu Squier vastaisuutena on viime aikoina hellittänyt kun olen noita vähän parempia testaillut mutta se ensimmäinen sähkis oli yksilönä täys susi. Ei se silloin ollut huono mutta.......... Noh se oli puoli-ilmainen " Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007 |
Timesby 30.01.2004 11:20:46 | |
---|
Eka oma oli ja on edelleenkin epiphonen sg-310 ja ihan itse ostettu. I'm not my own |
birrel 30.01.2004 11:40:48 | |
---|
Äiten 50-luvun Landola joka löytyy vieläkin jostain huoneen perältä virityskoneisto paskana. |
AlCopone 30.01.2004 11:46:45 | |
---|
Tais olla vuonna 88, kun sain stratomallisen mustan williams merkkisen kepukan. |
samueld 30.01.2004 11:53:11 | |
---|
Kaikki ovat saaneet keppejä ja minä raukka olen joutunut ostamaan ne. No okei. Squier standard fat strat. Edelleenkin kakkoskeppinä. Move over cold dog, 'cause the hot dog's movin' in... |
Tinmo 30.01.2004 12:31:00 | |
---|
En ole saanut vielä yhtään kitaraa, kaikki on hankittu itse. "I can´t even say that word (disco), its too early to spoil rest of the day!"
-Bon Scott |
madu 30.01.2004 12:59:05 (muokattu 30.01.2004 12:59:39) | |
---|
En ole saanut vielä yhtään kitaraa, kaikki on hankittu itse. Veikkaan, että tämäkin riippuu iästä milloin kitara on hankittu. Jos olisin 16 vuotiaana kepukan halunnut niin varmasti itse sen olisi joutunut ostamaan. Silloin 10-vuotiaana oma likviditeetti ei ollut kunnossa... Mutta oman ostaminen on parasta siinä mielessä että osaa arvostaa sitä instrumenttiä ja kunniottaa kun se on omasta selkänahasta revitty. Vähän sapettaa jos joku aloittelija saa isukilta PRS:n ja ei osaa sitten arvostaa sitä... Toki tietysti hyvä ensikitara on järkevä ostos pidemmän päälle, mutta kuka vanhempi ostaa 3000€ kitaran pojalle, jos ei ole takeita harrastuksen jatkuvuudesta. Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan. |
bluewille 30.01.2004 14:00:44 | |
---|
Ekaksi oli ihan pikkuinen puukitara oikeilla metallikielillä, muttei merkkiä n. -65.... ehkä -67-68 tuli sitten se legendaarinen Landola with nylon strings - siis ihan oikea skitta! |
torspo 30.01.2004 14:49:32 | |
---|
Hmm... Ensimmäinen kitarani oli nylonkielinen landola, sain sen tuossa vuonna -97 (sillon olin 10v.), isä opetti pari ekaa sointua ja siitä se homma sitten lähti... En oo ikinä mitään kitaratunteja ottanu, oikeastaan huono juttu mutta kun piano vie jo niin paljon aikaa. Ensimmäinen (ja nykyinen) sähkökitara tuli ostettua vuonna 2002 ja merkiltään Yamaha Pacifica 120 S :) [Jos kitaristi on raitis, voi alkoholin käyttää otelaudan puhdistamiseen tai basistin huumaamiseen] :D täältä löydetty... kiitos |
PuNkKi 30.01.2004 14:54:13 | |
---|
hmm.. ensimmäinen oli fender:in mexico strato.. Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti . |