Velli 24.01.2004 13:41:16 | |
---|
Sitäpä juuri. Jos twängistratoa tarviit ni multa! :) Ei kiitos. Suunnitelmissa on kutakuinkin seuraavanlainen peli: Ibanez RG-malli Dunlop 6105 24 frets Ash body brasilian rosewood-otelauta (ei mitään otelautamerkkejä) SD SH-5 ja SH-2 mikit kiinteä gotoh-talla 5-way switch, tone ja yks vola joka EI OLE TIELLÄ. Kaikki yksityiskohdat ei ole vielä selvillä mut suurin piirtein tommonen. |
askomiko 24.01.2004 13:41:44 | |
---|
No höh, sehän on hevi. |
Fortune 24.01.2004 13:59:46 | |
---|
Miten niin? Mikä sitten on perustellusti kahden tonnin keppi? Eipä kyllä yhtään mikään, vaikka omastanikin maksoin melkein sen. Meinasin vain sitä, että soittotuntuman puolesta Ruokankaat ovat ihan hyvän straton veroisia ja hyviä kitaroita, mutta niissä ei vain ole mitään niin ihmeellistä. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Velli 24.01.2004 13:59:47 | |
---|
No höh, sehän on hevi. Ei missään nimessä vaan rock. Ulkomuoto ehkä hieman hevi, mutta soundipuolella sen pitäisi päästä lähelle AC/DC-jyllintää. Pitää vielä vähäsen tosin miettiä että vaatiiko se silloin välttämättä mahonkibodyn. |
Velli 24.01.2004 14:05:47 | |
---|
Meinasin vain sitä, että soittotuntuman puolesta Ruokankaat ovat ihan hyvän straton veroisia ja hyviä kitaroita, mutta niissä ei vain ole mitään niin ihmeellistä. No mun mielestä taas ne ei soittotuntuman puolesta niin hirveän erikoisia ole, mutta sointinsa ja sointuvuutensa puolesta ne on ihmeellisimpiä kitaroita joihin olen törmännyt. En ole ikinä nähnyt niin hyvin soivaa kitaraa kun ne muutamat Ruokankaat joita olen koittanut. Joka ikinen kieli on värähdellyt niin uskomattomasti että sen vuoksi Ruokangas on tällä hetkellä ainakin itselleni se ainoa oikea vaihtoehto. |
Shaft 24.01.2004 14:08:11 | |
---|
Eipä kyllä yhtään mikään, vaikka omastanikin maksoin melkein sen. Niin, onhan se sinällään hyvä kysymys kuinka paljon kitarasta kannattaa ylipäänsä maksaa. Kyllähän sitä paljon halvemmallakin saa ihan käyttökelpoisia keppejä. Mutta joka tapauksessa Ruokankaassa on hinta/laatusuhde mielestäni ihan kunnossa jos verrataan muihin saman hintaisiin kitaroihin. Aikanaan tuli tuo VSOP hankittua, kun kaikki samanhintaiset Fenderit olivat huonompia tai niiden speksit eivät olleet oman maun mukaisia. |
Fortune 24.01.2004 14:10:30 | |
---|
Minulla priorisointi menee visuaalisesti fiksoituneena siten, että vaikka kitara soisi kuinka hyvin, niin silmää särkevä muotoilu tai väritys saa ostopäätöksen purkautumaan. Ja se voi olla pienestäkin kiinni, kuten esim. Tokain telen lavan muodosta. Loistokitara antiquity-mikeillä, mutta se lapa. Yh. Sairas olen kai. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Shaft 24.01.2004 14:11:45 | |
---|
No mun mielestä taas ne ei soittotuntuman puolesta niin hirveän erikoisia ole.. Nauhatyö Ruokankaissa on varmaankin parasta tasoa, mitä olen missään kitaroissa nähnyt. Jos teetät customin, kannattaa kaikki kaulaprofiilit ja radiukset jne. harkita tarkkaan, niin lopputulos on myös soitettavuudeltaan paras mahdollinen. |
Olli S. 24.01.2004 14:28:53 | |
---|
Mitä maksaisi teetättää Ruokankaalta tasakantinen kitara? Tietenkin hardware ja puut heiluttaa hintaa jonkun verran, mutta semmonen karkea arvio. Selviääkö reilulla parilla tonnilla, vai mennäänkö tavoittamattomiin lukuihin? Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. |
Velli 24.01.2004 14:51:17 | |
---|
Minulla priorisointi menee visuaalisesti fiksoituneena siten, että vaikka kitara soisi kuinka hyvin, niin silmää särkevä muotoilu tai väritys saa ostopäätöksen purkautumaan. Ja se voi olla pienestäkin kiinni, kuten esim. Tokain telen lavan muodosta. Loistokitara antiquity-mikeillä, mutta se lapa. Yh. Sairas olen kai. Yhdyn tuohon 100%:sti. Sen vuoksi en Ruokankaalta valmista mallia olekaan hakemassa. Jos teetät customin, kannattaa kaikki kaulaprofiilit ja radiukset jne. harkita tarkkaan, niin lopputulos on myös soitettavuudeltaan paras mahdollinen. Joo, tarkoituksena on ottaa kaikki mahdollinen selville ennen tilauksen tekemistä lähtien kaulan ja lavan liitoksesta potikoiden merkin kautta siihen miten ja missä input jack on kiinni bodyssa unohtamatta tietenkään sitä minkälainen ja mistä materiaalista tehty suojus kaularaudan päälle tulee ;). |
Velli 24.01.2004 14:58:19 | |
---|
Mitä maksaisi teetättää Ruokankaalta tasakantinen kitara? Tietenkin hardware ja puut heiluttaa hintaa jonkun verran, mutta semmonen karkea arvio. Selviääkö reilulla parilla tonnilla, vai mennäänkö tavoittamattomiin lukuihin? About 5v sitten kysyin mitä seuraavanlainen kitara tulisi maksamaan: > Body malli: Ibanez RG > body: suosaarni > Kaulamalli: Warmoth standard (mutta 1-2mm ohkaisempi) > kaula: vaahtera > otelauta: brasilialainen rosewood (24 jumbonauhaa) > kaulanpäämalli: IBANEZ RG > kaulan kiinnitys: pulteilla > talla: Floyd Rose orig. > virityskoneisto: Gotoh > mikit: EMG-81 ja 85 > bodymaali: punainen lakka > muuten kitaraan ei tarvitsisi tehdä mitään koristeluja (helmiäisupotuksia > ym.) Tällaisen vastauksen sain: > Kyseisenkaltainen soitin tulisi kustantamaan noin 13 000 mk, ehkä jopa > hiukan enemmän. Hintaa tuo lisää jopa 1500-2000 mk ilmoittamasi > bodypuumateriaali, jota ei Suomesta ole saatavissa muuten kuin kalliita > kanavia käyttäen (esim. juuri Warmoth). Myös brasilian ruusupuu on nykyisimn > kallista puuta Etelä-Amerikan vientisäädöksien vuoksi, intialaista käytetään > enemmän tänä päivänä juuri kustannussyistä. Tiedä sitten ovatko kustannukset ajan myötä vielä nousseet. P.S. Ovelimmat huomaavat varmaan että on mieltymykset hiukan tilaajalla muuttuneet vuosien saatossa ;). |
jari 25.01.2004 20:55:34 | |
---|
eipä tarvii huonoa sanoa Ruokankaasta ..sitä saa mitä tilaa.. |
Super-Jari 15.02.2005 07:18:18 | |
---|
Käsityö on varsin joustava käsite. Paholainen on keppihevonen |
askomiko 15.02.2005 09:48:22 | |
---|
Ka, pengoit sitte pinoa. Senkö kunniaksi että Ruokangas rekisteröityi pari päivää sitten? ;) |
fox 15.02.2005 10:49:29 | |
---|
Ka, pengoit sitte pinoa. Senkö kunniaksi että Ruokangas rekisteröityi pari päivää sitten? ;) Matti ei taida rekisteröitya..:) Ei ainakaan hevillä. |
McNulty 15.02.2005 12:04:20 | |
---|
Hämmeenlinnassa oli VSOPpeja pari. Testasin, vaikka strat ei niin "läheinen" ookkaan. Oli hyviä käteen. Oli siellä yks Matinkin pajasta lähtenyt. Jostain syystä vanhan veikon tuote ei aivan _niin_ hyvältä tuntunut kuin Ruokangas (vai pitäiskö lanseerata tuttavallinen muoto "Ruokki"??) Kympillä niitä... =) Itse olen myös testaillut noita kyseisen liikkeen ikkunalla sijaitsevia VSOP-malleja ja pitää kyllä sanoa että kovin oli kapea kaula miun kouraan. Toki, Juhahan tekee tasan sellaisen kaulan kuin haluaa... ilman lisäkustannuksia koska joutuvat muutenkin tekemään kaulat yksitellen (ja käsin). Viime loppukesästä kävin Hyvinkäällä TechVillan tiloissa Duke-malleja kokeilemassa ja olisin varmasti sellaisen "oman customin" ostanutkin mikäli hinta ei olisi alkanut 4:lla ja perään vielä kolme muuta numeroa. Hyvä-Kaunis-Kallis |
McNulty 15.02.2005 12:07:06 | |
---|
About 5v sitten kysyin mitä seuraavanlainen kitara tulisi maksamaan: > Body malli: Ibanez RG > ym.) Tällaisen vastauksen sain: > Kyseisenkaltainen soitin tulisi kustantamaan noin 13 000 mk, ehkä jopa > hiukan enemmän. Hintaa tuo lisää jopa 1500-2000 mk ilmoittamasi > bodypuumateriaali, jota ei Suomesta ole saatavissa muuten kuin kalliita > kanavia käyttäen (esim. juuri Warmoth). Myös brasilian ruusupuu on nykyisimn > kallista puuta Etelä-Amerikan vientisäädöksien vuoksi, intialaista käytetään > enemmän tänä päivänä juuri kustannussyistä. Tiedä sitten ovatko kustannukset ajan myötä vielä nousseet. P.S. Ovelimmat huomaavat varmaan että on mieltymykset hiukan tilaajalla muuttuneet vuosien saatossa ;). Ruokangas ei enää edes valmista muita kuin omia mallejaan. Eli ns. kopiot ovat jääneet historiaan. Näin ainakin minun LP-tiedusteluihin vastattiin =) |
askomiko 15.02.2005 12:14:19 | |
---|
Jahkailit siis liikaa. :) |
dynastia 20.02.2005 20:51:42 | |
---|
hienoja pelejä on! oon ite kokeillu noin 10 eri kitaraa kaikki viimesen päälle säädöis jne... täältä löytyy: www.soitinkeskus.com |
Velli 20.02.2005 21:06:57 | |
---|
Jahkailit siis liikaa. :) Juu, niin tein. Pezkeles sentään... Myynnissä mm. Ibanez RG420FAWN. |