Aihe: Halpa neckthru
1 2
LaXu
19.01.2004 20:34:45
Mitä järkeä on ostaa neck-thru sähkis ja maksaa ittensä siitä kipeäksi ? ei sen soundissa oo mitään eroa liima kaulaiseen vehkeeseen basso on taasen erimaailma ja no ehkä jos möyryyttää jossain A-vireessä, kertokaa minulle ihmeessä mikä niissä neck-thru jutuissa kiehtoo,... ?

Riippuu vähän kaulan materiaalistakin. Esim. vaahterasta tehdyssä neckthrukaulassa on jo aika iso siivu runkoakin vaahteraa ja kyllä se omalta osaltaan soundiin vaikuttaa.

Mutta olen kyllä ihan samaa mieltä, että ei se neckthru mikään oikotie onneen ole, onpahan vain erilainen tapa toteuttaa kaulan liitos runkoon. Tärkein ominaisuus ainakin minun mielestäni neckthrussa on just se, että ei ole mitään mötikkää estämässä pääsyä ylänauhoille. Mutta tuon pystyy toteuttamaan kyllä ihan liimakaulallakin. Hyvänä esimerkkeinä vaikkapa Foxin mainitsemat Ibanez Artistit. Muita vastaavia voisi olla vaikkapa Ibanez SZ-sarja, Maverick Species ja Schecter C-1 Elite.

Floikaton, 24-nauhainen neckthru? No, tuo Schecter C-1 Classic tuli ensimmäisenä mielen. Ovat vain aika kalliita täällä Euroopassa (jenkeissä alle 600&euro, täällä tuplasti).
Miikathebest
19.01.2004 20:49:42 (muokattu 19.01.2004 20:51:51)

Schecter C1
http://www.music123.com/Item/?itemno=116107
tuntuu todella jämäkältä soittaa.

katos tolle äijälle tuli ensin mieleen.

Tuossa paikallisessa soitinliikkeessä on kyllä tuo C1 classic 1000€ (vai oliko se 1020€). Mutta kuitenkin tonnilla saa.
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It - Miika's Vision
Olli S.
19.01.2004 21:18:47

Toi Schecter C-1 Classic on kyllä tyylikkäimpiä keppejä, mitä maa päällään kantaa. Kuulemma tosi hyvä soitaakin. Jos olisi tonni löysää, niin menis ostoslistalle.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
Juzzu
20.01.2004 05:23:27
Höh, sä et oo vaan soittanut tarpeeksi heviä.

Hiiviä soitetaan paksuilla kielillä pieninumeroisilta nauhoilta. Noita 23 ja 24 nauhaa ei tarvitse kuin tilupilittäjät :o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Sintti
20.01.2004 08:28:44
Hiiviä soitetaan paksuilla kielillä pieninumeroisilta nauhoilta. Noita 23 ja 24 nauhaa ei tarvitse kuin tilupilittäjät :o)

eikä periaatteessa nekään, mutta kun tottuu siihen että kitarassa on 24 nauhaa, niin siitä on vaikee päästä eroon... :) en ite käytä kyllä niitä 23. 24. nauhoja oikeestaan yhtään, mutta kun oon tottunu että ne on sielä, niin ei oikeen osaa soittaa 22 nauhasella... ;)
Humppaa taikka kuole...^_^
Niskamies
20.01.2004 16:18:55
Schecter C1
http://www.music123.com/Item/?itemno=116107
tuntuu todella jämäkältä soittaa.

katos tolle äijälle tuli ensin mieleen.

Tuossa paikallisessa soitinliikkeessä on kyllä tuo C1 classic 1000€ (vai oliko se 1020€). Mutta kuitenkin tonnilla saa.

Vaikuttaa aika monipuoliselta? Missäs maassa toi on rakennettu? Saisko mikinpuolitukset ja kaikkea hienoa?

FOX?
Hanki Presari ja ole tosimies!
LaXu
20.01.2004 16:21:16 (muokattu 20.01.2004 16:23:38)
Vaikuttaa aika monipuoliselta? Missäs maassa toi on rakennettu? Saisko mikinpuolitukset ja kaikkea hienoa?

Koreassahan nuo Diamond Series Schecterit on tehty. Speksit löytyy Schecterin sivuilta (http://www.schecterguitars.com). C-1 Classichan oli arvostelussa Riffissäkin vähän aikaa sitten, joten kannattaa käydä esim. kirjastossa kurkkaamassa, jos kyseinen numero löytyisi. Ihan makean näköisiä keppejä, yhtä korealaista Schecteria (PT Custom) olen koettanut ja se ainakin tuntui ihan laatukepiltä, mitä nyt siinä olleet Duncan Designed mikit eivät olleet niin hirveästi mun mieleen.
HeavyMachinery
20.01.2004 17:05:34

no pakko lisätä tähän aiheeseen että toisaalta itse suosin neckthruun tekemista koska se on helpompi toteuttaa monissa custom tapauksissa kuin liima kaula viitaten hynysen kitaraan joka on neckthru mutta sen neckthruun huonoin puoli on jos jotain sattuu niin se on sitten kaput eli niihin ei saa vaihdettua kaulaa ! kyllä se pultti kaula on se vanha ja hyväksi todettu paitsi les paulissa!!
First there was H.C.Bitch after that was only HeavyMachinery
Juunsku
21.01.2004 11:40:15

No mulla se on nyt taas mennyt kahden vaiheille et ottaako vai ei neckthruuta... Onko esim Warrior WRMG:ssä muotoiltu mitenkään sitä liitoskohtaa ettei se oo se perinteinen mötikkä jossa on peltilappu? ... plaah.. nyt päätin et aivan sama... hommaan vain hyvän hevikepukan tyyliin warrior wrmg.. Oon kokeillu nygårdin ranen warrioria ja vaikutti hyvältä, tosin siinä oli neckthru mutta jos se kaula muistuttaa soitoltaan mitenkään wrmg:tä, niin kyllä kelpaa!
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
kunnasja
21.01.2004 14:12:49 (muokattu 21.01.2004 14:16:06)
http://www.schecterguitars.com/Dpro … tars/c1_classic/c1_classic_antq.htm

ovh ~1250

EDIT: perkele, ja sori: pitäis lukee nää paremmin, ennen ku vastaa.....
Visit http://www.helionprog.com
LaXu
21.01.2004 15:04:00
No mulla se on nyt taas mennyt kahden vaiheille et ottaako vai ei neckthruuta... Onko esim Warrior WRMG:ssä muotoiltu mitenkään sitä liitoskohtaa ettei se oo se perinteinen mötikkä jossa on peltilappu? ... plaah.. nyt päätin et aivan sama... hommaan vain hyvän hevikepukan tyyliin warrior wrmg.. Oon kokeillu nygårdin ranen warrioria ja vaikutti hyvältä, tosin siinä oli neckthru mutta jos se kaula muistuttaa soitoltaan mitenkään wrmg:tä, niin kyllä kelpaa!

Kaikissa pulttikaulaisissa Jacksoneissa on käsittääkseni sellainen mötikkäliitos, se tosin on paljon ohuempi kuin esim. stratossa tai telessä joten ei tule juurikaan tielle. Samanlainen kuin wanhoissa Ibanez JEMeissa.

Warrioria kannattaa muuten kokeilla istualteenkin, mun mielestä yksi niistä "siivistä" tuli aika ikävästi tielle.
Juunsku
28.01.2004 10:21:38

Joo se kyl on vähän tiellä, mut sitä varten on tuo ps-2 oivallinen... en kyl muuten soita istualtaan paitti aukustilla..
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
Niskamies
28.01.2004 11:21:56
Kertoisko joku pikkasen omakohtaisista kokemuksista tosta Schecter C-1 Classicista? Mitkä mikit siinä siis on? Duncanin Jazz kaulassa ja JB tallassa? Mitens noi toimii, Jazzista kaulassa on ainaskin kuulunut hyvää. Lähteeköhän tosta kitarasta se kuuluisa Lespa-tone? Tarvittavat materiaalit on ainaskin.
Hanki Presari ja ole tosimies!
Fortune
29.01.2004 16:42:02
Perhana kun tuota Classicia saisi ilman tuota oksennus-tyylin köynnös-upotusta.

Hieno keppi olisi muuten, jos kaula on tikkumallista paksumpi (epäilen toista tosin).
"Look behind you, a three-necked guitar!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)