Aihe: Tech Trademarkit
1 2 3 4
kupteri
22.01.2004 00:06:40

Kuume nousee :-) Pitääpä koittaa löytää netistä ton manuska.

No eipä löytyny. Ihan samapa se sille. Anyway, näyttää että TM10 ja TM120 on enempi sukua kuin TM60, eli 60 wattinen on vanhempaa sarjaa ja nuo kaksi muuta uudempaa (niissä on se calif-british-tweed -kytkin, ainakaan yhtään kuvaa tuosta TM60:stä en ole nähny missä tuo kytkin olisi - siinä vissiin sitten vaan ruuvataan nappeja kohilleen tuntumalla).

Eli TM60:nen saisi irrota reilusti alle tuon 829e (eikä siitä käytettynäkään ihan 700e kehtaa maksaa). Noh, odottelen tarjousia parista liikkeestä, lähtevätkö leikkiin mukaan vai onko game over heti alkumetreillä. On se niin väärin, että jenkkilässä sama maksaa pahimmillaan vain $300...

Joo, mutta ominaisuudet sytytti mut, tuossa voisi olla ultimate solution pitkäksi aikaa ja nuppi+kaappi -kuupailut voisi lopettaa, katu-uskottavuuden laskemisen uhallakin :-)
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
askomiko
22.01.2004 00:17:07
TM60 on omansa, TM10 ja 120 on GT-2 pedaali ja päättäri. Mulle mieluummin TM60.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
bubi
22.01.2004 00:47:29
Ilmeisesti pieksää soundeissa Line6:n laitteet mennen tullen ja palatessa

Ei Line6 flextoneIII:lla ollu mitään jakoa, kun luukutin näitä kahta vierekkäin liikkeessä koehuoneessa vuoronperään, pelkkä E:n trash-sahaus paljastaa kaiken, kokemus: flextone puuroa, tech21 potkii rintaan takaisin.. joten valinta selvä!!! testikitarana yamaha pacifica 112, ihan peruskitara, tosin hyvä sellainen. Omistan itse line6podxt:n, joten en ole antiline6fanaatikko.

Käteen jäi sitten tuo tech21.. osittain perustelin myös ostoani sillä, että mulla oli jo mallintava podxt kotona, joten mitä V****tua mä edes pohdin silloin noiden kahden välillä??!? häh?! =)heheh..

Erilliset pedaalit oikein herää eloon uudestaan tämän kanssa... 2 vuotta käyttämätön särö sai uuden tehtävän...

täytyypä muuten kokeilla virtapiuhaa maadoitetussa rasiassa, josko himmeä valo sammuisi.. tai voin sammua itte enemmin..
Ostan Digitech Whammy-pedaalin, 7-alueinen EQ(Boss,ibanez,danelectro)
Invader
22.01.2004 01:12:07
Omistan itse line6podxt:n, joten en ole antiline6fanaatikko.

Ootkos testaillu miten tuo XT pelittää Techin kanssa? Etuasteeseen tavalliseen pedaalityyliin tuutattuna/efektilenkin paluuseen pelkkää päätettä käyttäen? Onko soundi millaista? Itse olen hankkimassa mallintavaa laitosta DI-nauhotteluun ja Voxin Tonelab:n ohella nuo Podit on eräänä vaihtoehtona.
"I'm a Gibson guy 'till the end" - Zakk Wylde
zap
22.01.2004 10:39:00
Itse olen TM60:n omistaja ja ylpeä sellainen. Isompi kaappi Techin kaveriksi ei olisi kyllä pahitteeksi, varsinkin jos tuo isommille keikoille tulee joskus vietyä.

Kummasta ovat Techin omistajat löytäneet - jos ovat - sen "perus"-rock soundinsa? "Fender" -kanava on ainakin minulle toiminut sen suhteen, vaikka "marsu"-kananavastakin mukavat rokit irti saa. Itsellä on vielä haussa sellainen suhteellisen pienisäröinen soundi à la Hellacopters yms. Yköskanavasta taitanee tuo löytyä.

Vinkkejä otetaan vastaan.
"The future is much like the present, only longer." - Dan Quisenberry
kupteri
22.01.2004 11:16:22

Itse olen TM60:n omistaja ja ylpeä sellainen. Isompi kaappi Techin kaveriksi ei olisi kyllä pahitteeksi, varsinkin jos tuo isommille keikoille tulee joskus vietyä.

Jaa eikö teho riitä? Luulisi 60W olevan riittävästi backlineen? PA:han se mikitetään tai tässä tapauksessa lienee paras vetää XLR:stä suoraan pöytään :-)
kupteri
22.01.2004 11:18:58

Omistan itse line6podxt:n, joten en ole antiline6fanaatikko.

Mulla on POD2.0 :-) Itse hakisin keikkanäppärää (vs. nuppi + 4x12") vahvistinta, josta irtoaa backlineen tarvittavat metelit ja XLR:stä PA:han miksaajien kontrolloitavaksi.

No en tuota PODia aatellu kuitenkaan ympäta matkaan, menee liian monimutkaiseksi. Pari pedaalia tuohon eteen & efektilenkkiin ja se on siinä. Yksinkertainen on kaunista (ja helppo roudata/kasata/käyttää ;-)
bubi
22.01.2004 12:23:43 (muokattu 22.01.2004 12:24:19)
Ootkos testaillu miten tuo XT pelittää Techin kanssa? Etuasteeseen tavalliseen pedaalityyliin tuutattuna/efektilenkin paluuseen pelkkää päätettä käyttäen? Onko soundi millaista? Itse olen hankkimassa mallintavaa laitosta DI-nauhotteluun ja Voxin Tonelab:n ohella nuo Podit on eräänä vaihtoehtona.

En ole testannut... olen pitänyt podxt:tä ihan puhtaasti tietokoneen äänikortin persiissä. pitäisi ehkä kokeilla. Voisin tänään illalla testailla. Ihan mukava kämpillä jammailla 2 jannua, kun toinen voi soittaa podxt:tä äänikorttiin ja toinen tech21:stä. Täytyy kyllä sanoa, että katuisin jos kotona seisoisi flextoneIII ja PODXT, nehän on 2 samanlaista laitetta, toinen vain pääteasteella ja 12" elementillä.

Mutta luulisi, näin näppituntumalta että analogia(tech21)->analogia(erillispedaalit) yhdistelmä toimisi paremmin ,kuin analogia(tech21)->digitaali(podxt), maalaisjärjellä ajateltuna.. mutta taidanpa silti uhmata maalaisjärkeä ja kokeilla illalla kämpillä tota PODXT/TECH21-yhdistelmää...
Ostan Digitech Whammy-pedaalin, 7-alueinen EQ(Boss,ibanez,danelectro)
wilo
22.01.2004 12:45:11
Mutta luulisi, näin näppituntumalta että analogia(tech21)->analogia(erillispedaalit) yhdistelmä toimisi paremmin ,kuin analogia(tech21)->digitaali(podxt), maalaisjärjellä ajateltuna..

Kitaran tuottama signaali on joka tapauksessa aina analogista ja pod muuttaa sen digitaaliseksi; ei välttämättä ollenkaan huonosti toimisi erillispedaalit podin / flextonen kanssa.
Ainakin mun Rocktron Replitonen (digivehje) kanssa toimii Bossin overdrive ja distortion helvetin hyvin, samoin Ibanezin tubescreamer. Ja miksi ei toimisi? Rocktronhan yrittää esittää putkivahvistinta digitaalisesti sen minkä pystyy; putkivahvistinten kanssa pedaalit ovat parhaimmillaan.
kupteri
22.01.2004 15:25:40

Onko muuten jotain huomioitavaa / huonoja puolia tuossa Trademark 60:ssä?
HeavyMachinery
22.01.2004 16:03:02

TM300 on koittamatta, mutta... Jos vaihdan ART DST4:n pois, pistän sitte SansAmp PSA1:n samantien.

mietin itse tota psa-1:stä mutta tm300 on vain 300e kalliimpi kuin psa-1 ja sen tm-300 saa laitettua räkkiinkans.
(lähtee irti nupista ,olikohan 3unittia kokoa)
Tm300 ois pääte samassa, no midi uupuu mut ei paina meikällä mitn,,,,,,
First there was H.C.Bitch after that was only HeavyMachinery
zap
22.01.2004 16:26:00
Jaa eikö teho riitä? Luulisi 60W olevan riittävästi backlineen?

Kyllä techistä melua lähtee. Rokkaa yllättävän hyvin edukseen isompienkin kaverien kanssa. Pieni ongelma on vaan resonointi isommilla voluumeilla (siis tosi isoilla) varsinkin kakoskanavalla. En ehkä uskaltaisi pelkän techin kanssa lähtä mättämään Slayeria tms. isommalle keikalle (taas puhun isommista keikoista, ihan kuin semmoisia olisi tiedossa :D )
Muutenkin jonkinlaiselle noisegatelle tulisi ainakin itselläni käyttöä.
"The future is much like the present, only longer." - Dan Quisenberry
kupteri
22.01.2004 16:34:05

Pieni ongelma on vaan resonointi isommilla voluumeilla (siis tosi isoilla) varsinkin kakoskanavalla.

Paljonko volaa saa olla ettei resonoi?

En ehkä uskaltaisi pelkän techin kanssa lähtä mättämään Slayeria tms. isommalle keikalle (taas puhun isommista keikoista, ihan kuin semmoisia olisi tiedossa :D )

Miten iso on "iso" keikka? Stadion? Juu, jos soittaa itte aina korkeintaan 4 metrin päässä ja yleensä sisällä, niin riittääkö potku? Kerran on ulkokeikalla ollu ja silloinkin lavasoundi oli yllättävänkin pienellä, ois voinu ilman tulppiakin vetää. Kai "isoille" keikoille saa monitoreistakin kitaraa jos tarvii?

Muutenkin jonkinlaiselle noisegatelle tulisi ainakin itselläni käyttöä.

Meinaakko että TM60 ois äänekäs?
kupteri
01.02.2004 13:55:02

Kävin tuota testaamassa, tosin en luukuttanut. Pitäisi saada treenikselle testiin kun vaan joskus ehtisi :-) Joo eipä vielä ainakaan erityisesti sytyttänyt, EQ-sektio oli ainakin aika suppea ja molemmille kanaville yhteinen. EQ-pedaalillahan tuota sitten voinee säätää lisääkin. Siinä sitten yksi toinen asiakas (onnellinen Fenderin punanuppisen twin-putkivahvistimen omistaja) meinas, että muuten hyvä peli keikoillakin, mutta jos tarttee volumea avata isoja määriä, niin soundi alkaa muuttua tukkoiseksi ja dynamiikka katoaa.

Hmm... Kokemuksia moisesta?
Keke Urlaub
01.02.2004 16:58:13

Olen ylpeä TM10:n omistaja, ja saan siitä lähes kaikki tarvitsemani perussoundit ilman matolaatikoita. Delay ja wah vielä, sitten setti on koossa.
Suosin aika paljon yhdistelmää tweed-high gain-us, johon ronskisti driveä ja middleä. Bass ja treble sitte fiiliksen ja tarpeen mukaan. Seurauksena kivaa murinaa.
Sitten kasaripuolella ja muuta rankempaa soittaessa menee yleensä british-high gain-uk, drive puolivälissä, middleä hiukka vähemmän.
Moderniin rokkiin kiva kevyt särö tulee yhdistelmällä calif-hot/hi-gain-us, driveä sellainen 1/3 ja saman verran middleä. Jälleen bass ja treble fiiliksen mukaan.
Varmaan jos lisää möykkää tarvii, käännyn jatkossa tm60/tm120:n puoleen. Jos jostain ihme syystä en putkivermeisiin lämpene, ja silloinkin tarvin tuon tech-pedaalin.
"Dig me, but don't bury me." -A. Belew
Mika K
01.02.2004 17:22:05 (muokattu 01.02.2004 17:24:30)
Olen ylpeä TM10:n omistaja, ja saan siitä lähes kaikki tarvitsemani perussoundit ilman matolaatikoita.

Minä olen sinun kanssa samoilla linjoilla, loistava pikku vahvistin. Käytän itse säröihin British-High Gain-UK optioita ja puhtaisiin Tweed-Clean-UK optioita. Niin ja nauhoituskäytössä tämä vahvistin on kyllä näyttänyt jo närhenmunat.
Tähän tulee allekirjoitus
kupteri
02.02.2004 18:57:32

Minä olen sinun kanssa samoilla linjoilla, loistava pikku vahvistin. Käytän itse säröihin British-High Gain-UK optioita ja puhtaisiin Tweed-Clean-UK optioita. Niin ja nauhoituskäytössä tämä vahvistin on kyllä näyttänyt jo närhenmunat.

Kuis keikalla soundien säätö? Kesken biisien ei ainakaan onnistu särö/puhdas. Nauhoituksissahan voipi värkkäillä mitä vaan.
lexa53
09.02.2004 11:19:59
missäs se tarjous oli 640€ TM-60
Tuosta tarjouksesta en tiedä, mutta nyt on Jyväskylän musapörssissä saatavana TM-60 vahvistinta hintaan 664eur, joka on n. 50eur halvempi kuin thomannilla. Tilasin eilen tuollaisen Jyväskylästä ja kun maksoin solo-palvelulla etukäteen, postikulut oli vain 5euroa. Toimitus tuntuu olevan myös nopeaa sillä tänä aamuna tuli sähköpostissa viesti, että vahvistin on jo postin kuljetettavana :)
Sammakko
31.12.2004 01:56:04

Huomasin et Luparin vahvistimena oli Trademark 60 vaikka Metsberg soitti monta kertaa kalliimmalla BadCatillä. Minun mielestäni lähti todella hyvä rautalanka-saundi joka ei hävinnyt ollenkaan tuolle BadCatille vaikkakin soittajan taitavat näpit loivat varmasti osan illuusiota. :)

Ne kävi meidänkin koululla.. Toisella kitaristilla oli joku fenderin silver face.. ehkä twini. en osaa sanoa ku en noista paljoa tiedä.
Minulta kului neljä vuotta ennen kuin maalasin kuin Rafaello, mutta elinikä kunnes maalasin kuin lapsi - Pablo Picasso
juhakki
31.12.2004 07:24:02 (muokattu 31.12.2004 09:43:59)
ostakaa multa pois tuo tech21 tm60..sori, oon vähän päissään, mutta myymässä oon tuota silti. pikaviestillä tarjouksia

edit: oon jo vähän selvinny, ja edelleen oon myymässä, tarjouksia vaan
Mä pyydän taivaan valoa, ja tuopin pöytään saan -Juliet Jonesin Sydän
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)