Aihe: Vox Wah vs Dunlop Crybaby
1 2 3
Shaft
17.12.2003 15:02:37
VOXia se käytti! vastatkaa nyt tähän kysymykseen

Nykyisin myytävä Vox on kopio vanhasta, joten periaatteessa pitkälle samalta sen pitäisi kuulostaa. Eipä ole tässä vanhaa Voxia vertailukohtana.. Omasta mielestäni Vox toimii nimenomaan Hendrix-jutussa paremmin kuin Crybaby.
D-Kay
17.12.2003 15:14:46

D-Kay ja Muskotti. Millä te säädätte tota Cry Babyä? Kourassani on Cry Baby Model GCB-95 ja en ihan äkkiä keksi mistä tota toosaa voisi säätää. Mulla lienee tietty joku köyhälllistöversio...

Sama laite minullakin. Avaat sen sieltä takaa ja pyötäytät sitä hammasratasta siellä sisällä. Vähän hankala selittää, mutta se kerrotaan muistaakseni tuolla artikkelit-osiossa crybabyn arvostelussa.
Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori.
D-Kay
17.12.2003 15:17:09

Huomattava on myös, etteivät Crybabyt alunperin olleet Dunlopin valmistamia.

Eivätkös olleet jotain Jen Crybabyja alunperin? Nythän Dunlop on alkanut valmistaa crybabyja, joissa on tuo alkuperäinen Fasel-conductor, mikä se sitten suomeksi onkaan.
Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori.
AoA
17.12.2003 15:30:49
Sama se kumpi. Itsellä on dunlop ja kyllä sillä ihan hyvä on renkata.
Myyn tuliteränä _käyttämättömän_ Zildjian A-Custom 8'' Splashin. Tarjoa!
Jabe
17.12.2003 18:25:03

Mulla on on VOX V847. Omasta mielestäni se on vähän crybaby'ä parempi. Jotenkin vaan ... sanoisinko yleissoundiltaan. Mutta makuasioita ovat nämä.

Onko VOX'in alue yhtä "syvä" kuin Henkka -levyillä? Hmm .. en tiedä. Siihen levyn soundiin vaikuttaa varmaan muutkin asiat kuin se spedu. Meinaan, varmaan se soitto ja koko soundimaailma vielä korostaa fiilistä "syvästä" wah -alueesta.

Itse teetin omaan VOXiini pari modia, mm. korostin keskialuetta. Kirjoitin niistä tälle keskustelupalstalle. Löytyy haulla, jos kiinnostaa.
askomiko
17.12.2003 18:29:46
kun pedaali on alas painettuna soundista tulee liian diskanttipitoinen. Itse en ainakaan voinut käyttää Cry Babyä (silloin kun sen omistin) muuten kun niissä osuuksissa joissa sitä tarvitsin. En tykännyt soundista,joka syntyi pedaalin ollessa alaspainettuna tai auki-asennossa. Nämä ovat tietysti makuasioita.

Siis, aika kummallistahan se olisikin pitää sitä aina päällä. ?
Saako naapurin tontille rakentaa, terveisin nimim. "rakensinko turhaan".
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Junkers
25.04.2004 10:01:10
Minkälaisia rahoja tosta perus crybabysta oikeen kannattaa maksaa? Entäs siitä Voxista?
junkers is going to break off and attack a base where they think general vasilyevsky has his headquarters
saturnzreturn
25.04.2004 13:59:54
ennyjaksanu lukea koko ketjua, joten tästä on saatettu puhua mutta tulin ilmoittamaan että silläkin on merkitystä aika paljon noitten kanssa, että soittaako muuntajalla vai patterilla..
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
Niskamies
25.04.2004 14:42:58
Yhellä tutulla on tollanen voxin reissue. Mä en pahemmin tykännyt tatsista, mutta saundi oli jees, kyllä voodoo childit lähti hyvin. Siinä on vain se vittumainen piirre ettei siihen saa muuntajaa, en koskaan ite ostais.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
ollisal
25.04.2004 15:03:32
No jos siihen patterit saa niin saa kyllä muuntajankin.
januszian
25.04.2004 15:11:11

No entäpä sitten tämä tuiki tärkeä DPDT kytkin ominaisuus?

Löytyykö esim. tuosta VOX V847 reissue DPDT kytkin eli true bypass? Entäpä Crybaby valtavasta mallistosta?

Luetelkaa, tietäjät. :)
Life's too short, Carpe Diem. http://www.jamespriestell.tk Tai EX-bändin sivu, http://www.thenecklace.net
Dr. Muff
25.04.2004 15:21:14 (muokattu 25.04.2004 15:21:38)
No entäpä sitten tämä tuiki tärkeä DPDT kytkin ominaisuus?

Löytyykö esim. tuosta VOX V847 reissue DPDT kytkin eli true bypass? Entäpä Crybaby valtavasta mallistosta?

Cry Babyissa ei ole dpdt-kytkintä vakiona. En ainakan ole moista nähnyt(gcb95, 535 muista en tiedä). Enkä usko että voxeissakaan on. Miksi olisi jos sitä ei käytetä?

Eikä dpdt-kytkin automaattisesti tarkoita että pedaali on johdotettu true-by-passiksi tästä esimerkkinä vaikka uudemmat venäläiset Big Muffit, joissa jostain syystä on dpdt-kytkin mutta sitä ei ole hyödynnetty.
Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle.
sarkjan
25.04.2004 15:58:27 (muokattu 25.04.2004 16:04:10)
Vox Wah vs Dunlop Crybaby

Yksi melkoinen ero on ainakin siinä että vuonna 1996 ostamassani Vox V847 -waakussa potikka toimii vieläkin täysin rahinoitta, kun taas aiemmin omistamassani perus-CryBabyssä alkoi rähinät suurin piirtein jo parissa vuodessa. Hinnoissakin tosin oli eroa..

Myös soundinsa puolesta Vox on mielestäni parempi.

Sittemmin olen lisännyt pedaaliini mm. 'Q-arvon säätöpotikan', 'taajuusalueensiirtokytkimen' ja true-bypass -modin.
c|-ò-ó|
saturnzreturn
25.04.2004 18:24:18
No jos siihen patterit saa niin saa kyllä muuntajankin.

täh?
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
sarkjan
25.04.2004 18:47:23
täh?

Samoja piuhoja myöten se sähkö lopulta menee piirilevylle niin patteri- kuin muuntajakäytössäkin. Pitää vaan itse jälkikäteen asentaa laitteeseen DC-liitin muuntajaa varten ja varmistaa käyttettävä jännite ja napaisuus oikein. Näin karkeasti.
c|-ô-ô|
saturnzreturn
25.04.2004 22:51:05
Samoja piuhoja myöten se sähkö lopulta menee piirilevylle niin patteri- kuin muuntajakäytössäkin. Pitää vaan itse jälkikäteen asentaa laitteeseen DC-liitin muuntajaa varten ja varmistaa käyttettävä jännite ja napaisuus oikein. Näin karkeasti.

voin toki olla väärässäkin, mutta muistaakseni perus cry baby kuulosti paskemmalta muuntajan kanssa (ei siis ollut mikään biltemamuuntaja) joten patteria tuli aina käytettyä, vaikka niitä vastustankin..ongelmajätettä joita ihmiset käyttää satoja vuodessa parhaimmillaan

tossa hendrixissä eroa ei mielestäni taas ole
askomiko
26.04.2004 00:13:00
Jos budjettia riittää kaksi sataa niin hommatkee RMC

http://www.realmccoycustom.com/

Eipähän tartte vaihtaakkaan, niin ei se hintakaan niin pahaksi jää kun jakaa koko käyttöiälle.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
ode_
26.04.2004 23:49:29
Mistä mahtaa johtua että Dunlopin Cry baby särkee päällä ollessaan? Jos jollain ratkaisua ongelmaan niin loistavaa.
Jucciz
27.04.2004 00:15:10 (muokattu 27.04.2004 00:28:14)
Molemmat (GCB-95 ja V847) omistaneena olen sitä mieltä, että Voxin soundi on jotenkin lämpimämpi ja miellyttävämpi. Lisäksi sen polkaisemiseen päälle ei tarvita niin suurta voimaa kuin Crybabyn, joten ei tarvitse runtata sitä pedaalilaudasta läpi kesken keikan. :)

Sain Voxini (V847) sadalla eurolla. Teinkö hyvät kaupat?

oisko kellään mahdollisuutta pistää ääninäytettä tuosta voxista.

Katsotaanpa...

http://peavey.mine.nu/mp3/vox847/

Tuommoiset löysin äkkiseltään, mutta parempiakin voin tehdä tarpeen vaatiessa. Noista ehkä tuo "vox_sparkledrive_strato_kaula.mp3" on edustavin.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
päänahka
28.04.2004 09:13:27
Mistä mahtaa johtua että Dunlopin Cry baby särkee päällä ollessaan? Jos jollain ratkaisua ongelmaan niin loistavaa.

Voin olla väärässä, mutta perus Cry Babyssä taitaa olla boostia silloin kun se on päällä, 535:ssä sen saa päälle ja pois ja sen määrää voi säätää. Ei mulla 535 ainakaan särje jos boosti on pois.

Mutta siis eikö 535:ssäkään ole true bypassia? En ole vertaillut soundia CB:n kanssa (pois päältä tietenkin) ja ilman, että imeekö se soundia. Ja jos imee, niin ei ole ainakaan menoa haitannut.
Soolot on perseestä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)