Aihe: Jem vai rg? 1 2 | |
---|---|
![]() 21.11.2003 19:55:23 | |
Yleensä Rg550-mallit ja siitä ylöspäin ovat ainakin tietojeni mukaan ihan hyviä keppejä, ja varsinkin kun niistä löytyykin jo se paljon kehuttu Edge Pro. | |
![]() 22.11.2003 11:29:30 | |
Onko hepuilla kokemuksia RG2550EX:stä? Totakin olen pitänyt eräänä vaihtoehtona. "Jokainen tsäänssi on mahdollisuus" | |
![]() 22.11.2003 12:09:35 | |
Mistäköhän on syntynyt päähänpinttymä "Pitää hankkia Ibanez"? Öööö... ehkä siitä, että ainakin omasta mielestäni Ibanez tekee parhaimmat "hevikepit" (Schecterit on kyllä kokeilematta). Ja jos nyt ihan välttämättä juuri Ibanez, miksi ne kaikkein tylsimmät, tavallisimmat ja yksipuolisimmat vaihtoehdot eli RG tai Jem? Vaikka siksi, että ne on hienon näköisiä ja muutenkin hyviä kitaroita! RG:llä kuulostat keneltä tahansa yläastehevarilta, Jemillä saat pienehkön efekti-investoinnin jälkeen stevevaimaiset soundit. Ai, sä olet kuullut esim. minun soittoani joskus? No, hyvä, hyvä. Miten pahasti kuulostan yläastehevarilta? Ja, entä jos ei halua "stevevaimaisempia" soundeja? 1300e:llä saisi aivan valtavan hyvän Stratocasterin, Telecasterin tai käytetyn puoliakustisen. Joo, Telecasterista saa hyvän pelin kun lyö tallamikiksi esim. EMG-81:sen (niin kuin mulla on) tai jonkun muun humpparin. Sama koskee Stratoa, mutta stratot ei ainakaan mulle iske oikein, puoliakustisista puhumattakaan. Näistä mikä tahansa pesee monipuolisuudessa, soundissa ja ennen kaikkea jälleenmyyntiarvossa tuollaiset amishevikepit 6-0. Ulkonäöstä puhumattakaan. Ho-hoijaa. Huomatkaa kaikki; tässä on nyt se absoluuttinen totuus! Hoho! Pari kysymystä vain: entä jos ei halua/tarvitse monipuolista kitaraa? Jos se yksi tietty hyvä soundi riittä juuri sen kitaran kohdalla. Ja tuo jälleenmyyntiarvo on myös aika turhaa ajattelua, sillä miksi ostaa kitara ajatellen sen jälleenmyyntiarvoa (eli myymistä jo ostovaiheessa)?! Minä ainakin modaan ja teen kitaroilleni ihan mitä lystään ilman sen kummempia miettimisiä jälleenmyyntiarvosta! Kun ei niitä aio myydä, ei tuollaistakaan tarvitse miettiä. Ja hei, poikkeaako RG:t/JEMit nyt niin hirväesti esim. stratosta noin niin kuin ulkonäölisesti? En kykene vastaamaan alkuperäiseen kysymykseen paremmin kuin siten, että osta mahdollisimman halpa RG, jolloin heität mahdollisimman vähän rahaa hukkaan, Jemit kun pääsääntöisesti ovat aina kalliimpia. Kaikkia varmaan kiinnostaa ihan älyttömästi? Koko sun viestin sisältö on/oli ihan samaa luokkaa, kuin jonkun "älä osta tollasta, se on ihan paska!" -tyylisen kommentin! Sä vaan ilmaisit asian hieman eri tyylillä. Hauskaa illanjatkoa. :) Tähän tekisi mieli sanoa pahasti, mutta pidän korrektin linjan kuitenkin. Hymiöistä ei sitten ole tietoakaan. | |
![]() 22.11.2003 12:21:30 | |
Options, options... 'Dumbilta' hyvää tekstiä, katsotaan jos nyt saataisiin jucciz kuriin. Mutta _:mielipiteeni:_ rg:stä on negatiivinen, tai onhan esim. 'lauri666:lla'(vai late666?) hieno RG, kyllä sellaisella kelpaisi soitella. Nyt oon muutenkin menossa koko ajan LP:n ja SG:n tyylisiin keppeihin päin, tokihan toi fernandes on helvetin hyvä kitara, mutta nyt tarvisi vähän vähemmän 'heviä' kitaraa, tai onhan mulla nyt keveempään musiikkiin toi Squier, hyvä kitara. | |
![]() 22.11.2003 12:53:44 | |
Yleensä Rg550-mallit ja siitä ylöspäin ovat ainakin tietojeni mukaan ihan hyviä keppejä, ja varsinkin kun niistä löytyykin jo se paljon kehuttu Edge Pro. Tere! Jem:ssä ja RG550:ssa on aika paljon eroja. Jem viimeistellään käsityönä (nauhojen hionnat jne.) Jemeihin valitaan aina hieman paremmat puutavarat (syy kuviot, tiheys, jne.) kuin RG550:iin. Puut kuivatetaan hieman erilailla sekä materiaalit työstetään tarkemmin. Itselläni on RG550 ja olen tehnyt siihen paljon muutoksia että saisin siitä hieman Jemin veroisen. Vaihdoin Ensin mikit ja tein sähköt hopeoiduista tavaroista (kaapelit, kytkimet jne.) Jouduin sorvaamaan tallan alta puuta hieman että saisin tallan liikkumaan vapaamman kun kielet ovat säädetty mahdollisimman alas. Kaulan liitos kohta oli kitarassani väljä ja tiivistin sen tammella. Nauhat vaihdoin samoihin kuin esim. JEM7V:ssä ja hioin ne tarkasti. Nyt mitä olen verrannut Jemeihin niin vielä kitarastani uupuu se kaikista herkin puun sointi eli kitarani ei soi akustisesti niin hyvin kuin JEM ja se vaikuttaa hirveästi miten kitara reagoi soittoosi, sustainiin jne. Kitarani on RG550:stä tehty JEM7D kopio mutta se ei silti ole JEMin veroinen. Suosittelen pidemmällä tähtäimellä ostamaan suoraan huippu kitaran ettei sitten tarvitse päivitellä myöhemmin. Kaverini osti tämän vuoden RG550 Prestige mallin. Se oli hieman paremmin tehty kuin vanhemmat RG550:set. Mutta edelleen jouduin työstämään tallan alta puuta eikä sähkö osat ole lähellekään JEMin veroiset... jne... | |
![]() 22.11.2003 13:50:02 | |
eikä sähkö osat ole lähellekään JEMin veroiset... jne... JEMeissäkin on muuten Ibanezin omaa ainakin kytkimet, potikoista en ulkomuistista sano mitään. PGM:ssäni sensijaan on DiMarzion sähköosat, joten varmaan myös JEM90HAM:issa, JS90HAM:issa ja JP90HAM:issa sellaiset on. Osta JEM77BFP! | |
![]() 22.11.2003 16:25:47 | |
Joku kalliimpi japanissa valmistettu Prestige RG on varmaankin parempaa vastinetta rahalle kuin JEM, paitsi käytettynä... Ja mitä ibaneziin tulee, niin kyllä silläkin voi kuulostaa persoonalliselta. Vaikkakin useat rihveli-RG:t kuulostaa todella pahviselle, niin hyvillä mikeillä varustettu, hieman jämäkämpi ibanez voi jollekin olla juuri oikea kitara oman saundinsa luomiseen. Osta classic 30! | |
![]() 22.11.2003 20:43:33 | |
Anteeksi, että vien keskustelua hieman väärään suuntaan, mutta millaisia ovat nuo Satrianin mallit? Taas pitäis uutta keppiä katella, ja tuo JS-mallisto on alkanut kiinnostamaan. Korjailen sähkökitaroita Tampereella. Uusia potilaita otetaan aina vastaan! | |
![]() 27.11.2003 10:16:30 (muokattu 27.11.2003 10:16:51) | |
Eli pitäis lähitulevaisuudessa hankkii Ibanez. Kysymys kuuluu: kumman ostan, joku jemi vai rg Tsekkaa hyvä ihminen ESP:n LTD-malliston keskihintaiset (600-700e) ja kalliimmat skebat. On laadukkaita, ja löytynee varmasti käteen sopiva kaulaprofiili. Ja lisäksi noissa yli 600e kitaroissa on jo kunnolliset mikit, toisin kuin useissa Ibanezeissa. Jos välttämättä Ibanezin haluat niin osta Jem, koska niissä on laadukkaammat mikit. | |
![]() 27.11.2003 14:54:11 | |
Jos välttämättä Ibanezin haluat niin osta Jem, koska niissä on laadukkaammat mikit. Kuka ostaa jem:in vain mikkien takia jos rg sattuisi sopimaan muuten paremmin? Mikit voi aina vaihtaa mikäli eivät miellytä. ROK Who can we get on the case?
We need Perry Mason | |
![]() 27.11.2003 16:07:54 | |
Anteeksi, että vien keskustelua hieman väärään suuntaan, mutta millaisia ovat nuo Satrianin mallit? Taas pitäis uutta keppiä katella, ja tuo JS-mallisto on alkanut kiinnostamaan. Mun kokemuksella helvetin hyviä-tosin omani on jo aika vanhentunutta mallia.Fred-PAF Pro + coil splitter ja High Pass-filter takaavat että soundeja löytyy.Kuulostaa ihan myyntimiehen puheilta mut näin on.Omalla JS:lläni olen pärjännyt läpi hevin ja jatsin. Varoituksen sanana voin sanoa että yleissoundi on aika keskialue-voittoinen.Esim. death-metal tyyppistä mid-scooppia joutuu hakemaan jo aika rankalla equtuksella. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... | |
![]() 27.11.2003 16:11:37 | |
JEMeissäkin on muuten Ibanezin omaa ainakin kytkimet, potikoista en ulkomuistista sano mitään. PGM:ssäni sensijaan on DiMarzion sähköosat, joten varmaan myös JEM90HAM:issa, JS90HAM:issa ja JP90HAM:issa sellaiset on. Totta puhut! Erikoismallit tehää aina hieman paremmin ku tavalliset. Dimarzion vaihtajat ovat hopealla päällystettyä kuparia. Mulla on kytkimet Dimarzio tekeleitä ja oon tyytyväinen niihin. Muut sälät oon hommannu Hifi äijiltä. | |
![]() 27.11.2003 16:21:36 | |
Äläs hosu! Kannattaa testata ja kuunnella eri valmistajien sivuilla, mikä kuulostaa parhaalta, ja vasta sitten tehdä päätelmänsä. Itselläni GAS vaivaa lähinnä uusien _SD_:n mikkien perään. :P Vielä kannattais muistaa tarkistaa että mitä materiaalia sun kitara on. Älä laita kirkkaita mikkejä; kirkkaasti soivaan runkoon. Ellet sitten erityisesti pidä laihasta ja pistävästä soundista. Jos et vielä tiedä mitä ominaisuuksia arvostat mikeissä tutki asiaa tarkemmin ettei lähde oravanpyörä käyntii (tarkista esim. output:it ja jne.)... noi suuretkin valmistajat yleensä kertoo mikeistään hieman siihen malliin että ne kävisi kitaraan kuin kitaraan mut asia ei ikävä kyllä oo ihan niin. Netistä löytyy paljon hyvää tietoa, tosin nekin on yleensä englanniksi. Mut etsivä löytää. | |
![]() 27.11.2003 16:53:02 | |
Vielä kannattais muistaa tarkistaa että mitä materiaalia sun kitara on. Älä laita kirkkaita mikkejä; kirkkaasti soivaan runkoon. Ellet sitten erityisesti pidä laihasta ja pistävästä soundista. Jos et vielä tiedä mitä ominaisuuksia arvostat mikeissä tutki asiaa tarkemmin ettei lähde oravanpyörä käyntii (tarkista esim. output:it ja jne.)... Hmh, miksiköhän juuri hiljattain minulle iski ihan hemmetinmoinen GAS DiMarzion Air Nortoniin ja Steve's Specialiin? :P Okei, myönnetään, tykkään John Petruccin kitarasaundista, ja tavoitteena olisi päästä aika lähelle sitä. Niin, kitara on Ibanez RG1570, jonka runko on monen muunkin Iban tavoin lehmusta. Kunnon saundi-ihanne olisi siis lähellä Petrucci-saundia, mutta myös muunneltavissa sekä lespaulimaiseksi että stratomaiseksi. Luulisi noilla pärjäävän, jos puolituksen laittaa tonepotikkaan ja keskimikiksi Kinmanin Woodstock... Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)