Aihe: Les Paul '57 reissuen sitten huusin..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Shaft
14.11.2003 17:36:43
Aikamoinen koululainen kun kaksi Custom shopin Gibsonia. ;) Veikkaan ettei löydy mitään skitaraa, alkaa vaan kysellä rahojen perään kun otat yhteyttä.

Eihän sitä ikinä tiedä. Hinta oli sen verran edullinen, että kyllä sen takia ehkä kannattaa Närpiössä käydä..
skebajaba
14.11.2003 17:38:26
kyl vähän kusetukselta haiskahtaa toi juttu.
on kyl aika pokkaa kaverilla jos noi on kusetusta.
eihän se tarvii kun kerran toisaalta jonkun olla "tyhmä" et maksaakin hyvässä uskossaan ne rahat etukäteen ja ohhoh ku ei kitaraa näy missään.
ja sit ei oo koko kaveria olemassakaan.
tai sit lähettelee jotain harley bentonin lesoja, kirjottanu jollain kultatussilla siihen "kipsoni".
hehhe
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
p130
14.11.2003 17:39:41

Aikamoinen koululainen kun kaksi Custom shopin Gibsonia. ;) Veikkaan ettei löydy mitään skitaraa, alkaa vaan kysellä rahojen perään kun otat yhteyttä. "Lähetän sen sitten." Mistä en olisi niin varma. ;) Miten lähellä Närppestä asut. Tuommoisen takia ajaa vaikka polkupyörällä 10 peninkulmaa. Ainakin kesällä...

Oulusta Närpiöön näyttäisi olevan hilkun verran vajaa 400 km. Itseasiassa vähemmän kuin luulin. Laitetaan sittenkin se hakeminen tarkemmin harkintaan. Tai siis oletettu hakeminen.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Jarski
14.11.2003 17:40:14
kun kielellinen ilmaisu on ton myyjän tasolla, niin ehkä on parempi laittaa kitarat keisseihin ja alottaa tosiaan opiskelu...
kupteri
14.11.2003 17:45:18

Oulusta Närpiöön näyttäisi olevan hilkun verran vajaa 400 km. Itseasiassa vähemmän kuin luulin. Laitetaan sittenkin se hakeminen tarkemmin harkintaan. Tai siis oletettu hakeminen.

Jos jostain läheltä saat jonkun luotettavan kitaroita "sen verran" tuntevan tutun tsekkaamaan, niin aina paras :-) Säästyy 800km (mahdollisesti turhaa) ajelua.

Juu, varovainen kannattaa olla. Tuntuu noita ku$ettajia olevan vähän joka puolella.
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
p130
14.11.2003 17:54:36

Eipä olisi kyllä edes ensimmäinen kerta kun on ollut ongelmia Les Paulin ostossa. Itseasiassa ihan 100% vakavalla ostoaikeella olen ollut vain kolme kertaa Les Paulien suhteen liikkeellä vaikka se eräänlainen "lempikitara" minulle onkin.

Kerran olisin ostanut Gibson LP Customin, pyydetty hinta oli sen verran kohtuullinen että uskalsin ottaa riskin ja ostaa kitaran etukäteen kokeilematta (toki sovittiin että laukun saa avata matkahuollossa ennen lunastusta). No, pitkälle toista viikkoa meni ja soittelin tyypille kun ei ollut mitään kuulunut. "No kun se on niin hyvä niin en mä sitä taida sittenkään myydä" jo hieman ärtyneenä kyselin miksei ollut edes ilmoittanut ettei aio myydäkään vaikka kauppa oli jo sovittu. No, tyypillä pokkaa kysyä siihen vielä paljonko olen valmis laittamaan lisää hintaa. Piti jo sanoa rumasti. En viitsinut alkaa sepustamaan mitään sopimuksen sitovuudesta.

Pari viikkoa myöhemmin sama hyypiö vielä soittelee ja ilmoittaa olevansa valmis myymään sovittuun hintaan. Haistatin paskat.

Se kolmas Les Paul onkin sitten musiikkiliikkeestä käytettynä ostettu Studio. Kauniisti sanottuna helevetin hyvä laite. Rakkautta ensisoinnulla. Ja vertailupohjaa minulla on varsin paljon Les Pauleistakin vaikka tuo edelleen minulla oleva Studio onkin ainoa jonka olen koskaan omistanut.
Shaft
14.11.2003 17:55:07
Eikö noiden Historic-Gibsoneiden mukana pitäisi tulla joku Certificate of Authenticitykin? Muutenkin kannattaa selvitellä noita spesifikaatiota vähän etukäteen. Sinällään on melko epätodennäköistä, että joku yrittäisi kaupata väärennöstä.
p130
14.11.2003 18:00:19

Eikö noiden Historic-Gibsoneiden mukana pitäisi tulla joku Certificate of Authenticitykin?

Se aitoustodistus mainittiin muistaakseni ilmoituksessakin. En minäkään oikeastaan epäile että mitään väärennöstä kaupattaisiin jos tuo kyseinen kitara vain on olemassa. Mutta kun oudolta vaikuttaa koko juttu niin pitänee aitouskin tavalla tai toisella varmistaa.

Mailasin myyjälle ehti kun kauppa sulkeutui. Ei vastausta vieläkään.
morte
14.11.2003 18:06:52
Itse kanssa vähän suunnittelin ton huutamista, mutta järki voitti. Ei riitä aika eikä raha lähtee tollasten kanssa pelleilemään, mutta joku rohkea vois nyt käydä huutamassa ton toisen, niin nähään miten käy.

Sama homma oli minulla. Viimeinen niitti oli, kun huomasin kitaroita olevan ihan kaksin kappalein. Tuolla Huuto.netissä pyörii monenlaisia huijareita ja olen oppinut jättämään kaupat sikseen, jos vähänkin haiskahtaa epäilyttävältä. Kävi mielessä varoittaa kitaran huutanutta, että olla tarkkana ennen kuin rahoistansa luopuu, mutta sanotaan se sitten nyt.
Jarski
14.11.2003 18:08:18
mulla täsmälleen samanlaisia kokemuksia. Myydään / ei-myydä. Yhtäkin kitaraa kävin kattomassa, ja pääsimme hinnastakin sopimukseen, kunnes...:"Öö... nooo..emmä tiiä....öö..soitellaan!"
Söi miestä.
p130
14.11.2003 18:10:23 (muokattu 14.11.2003 18:19:29)

Kävi mielessä varoittaa kitaran huutanutta, että olla tarkkana ennen kuin rahoistansa luopuu, mutta sanotaan se sitten nyt.

Kiitoksia vaan! Kyllä oli jo huutoa tehdessä tarkoitus huolehtia rahoistani. Piruushan siinä oli osittain mielessä tuota huutaessa. Enkä edes ollut vielä huomannut tuota toista ilmoitusta.
P2
14.11.2003 18:17:56
Sanoisin, että jos on mitenkään mahdollista, käy katsastamassa onko ko. laitetta olemassa. Suomenruotsalaiset ovat usein aika heikkoja suomessa, olen kuullut täällä Turussakin olevan tyyppejä, jotka eivät tiedä, mikä sana "kauppa" on suomeksi :) ja noilla tyypeillä usein on aika kivasti kahisevaakin, että ei noi 2kpl historicceja täysi mahdottomuus ole.
Gypsy
14.11.2003 19:03:23 (muokattu 14.11.2003 19:32:09)
Vai että veli on digi-camera

Mitäs minä tuohon osaisin sanoo. Sillonhan pistin oman '57 reissuen kappaleiks kun kyselin täälläkin niitä tunnistenumeroita. Tosiaan, sarjanumero on 7 ****. Sitten muita tunnisteita ei ainakaan paljaalla silmällä löytyny kun se ISOLLA lukeva R7 Siellä control cavityssä eli siellä missä potikat on. Eli se levy kannattaa varmaan ruuvata auki ja kattoo.

Muita tunnisteita ei tosiaan löytyny vaikka katoin kaikkien osien alta.

Mutta kyllä se pitäis huomata onko se historicci. Ainakin noi mun reissuet on helvetisti kevyempiä kun nää perus gibson standardit yleensä. Ja noi historicit soi niin uskomattoman hyvin, että kyllä se pitäis heti olla selvää jos se on aito. Kumma kyllä että se ei tuolla sitä sarjanumeroo kertonu ja muutenkin oli vähän outo.

En kyllä ite tommoselta tyypiltä uskaltais tilata. Käymään pitäis lähtee.
LaXu
14.11.2003 19:05:11
Paljos nuo Historicit maksavat uutena täällä päin?
Gypsy
14.11.2003 19:11:35 (muokattu 14.11.2003 19:12:39)
57 LP BlackB Les Paul Black Beauty 1957 4395 EUR

Siinä luthmannin hinta.

Kummallista kyllä toi hinnottelu. Joku aika sitten Black beauty ja gold toppi oli saman hintasia ja nyt on tonni hintaeroo.
p130
15.11.2003 14:09:59

Nonniin... Tuli mailia että yli 2300€ pitäisi tarjota. Joku on kuullemma sen luvannut tuosta.

Muistutin sopimuksen sitovuudesta ja mahdollisuudesta riitauttaa. Katsotaan kuinka käy... Periaatteessa jos nyt viitsisi alkaa tappelemaan niin voisi tulla c_westerille varsin kallis kitara ;)

Varmaankin alkaa rutisemaan ettei ole ymmärtänyt huutokaupan sääntöjä kun ei osaa suomea. Voi, voi.

Katsellaan kuinka ilkeäksi sitä viitsii ryhtyä... Pitäisi jostain saada varmistettua ettei tämä ole joku 15 vuotias, silloin ottaisin suoraan yhteyttä iskään ja käskisin vain pitää puhuttelun pojalle.
Fortune
15.11.2003 14:25:58
Nonniin... Tuli mailia että yli 2300€ pitäisi tarjota. Joku on kuullemma sen luvannut tuosta.

Eikun postia Huuto.netin ylläpidolle, jos alkaa jotain vikisemään. Ja sitten poliisille.
Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa?
Shaft
15.11.2003 14:33:48
Miksi asia poliisia kiinnostaisi? Olisi tosiaan hyvä selvittää, onko kaveri edes täysi-ikäinen.
Jarski
15.11.2003 14:38:58
Laita homma hankalaksi vaan.
Fortune
15.11.2003 14:47:36
Miksi asia poliisia kiinnostaisi? Olisi tosiaan hyvä selvittää, onko kaveri edes täysi-ikäinen.

Jos on voittanut Huuto.netin huudon ja kaveri ei suostu myymään, kyseessä on sopimusrikkomus, koskapa myyjä on sitoutunut Huuto.netin sääntöihin. Siksi.
Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)