p130 07.11.2003 15:24:08 (muokattu 07.11.2003 15:25:58) | |
---|
Saas nähdä miten tulevaisuudessa homma etenee. Tiettävästi yksi ainoa ihminen hoitaa koko suomen Fenderiin liittyvät asiat. Jos panostus jää tuohon tulevaisuudessakin niin ei meininki muutu, varsinkin jos tuo yksi ainoa tyyppi sattuu olemaan hiemankaan mulkvisti... siis anteeksi erittäin kiireinen ja erityisen ylpeä siitä että edustaa juuri kaikkien ihannoimaa ja erittäin haluttua Fenderiä (enkä nyt siis missään nimessä halua Fenderillä soittavia dissata!!!). Nyt on tilanne se, että jos kauppias tarvitsee jotain tietoa niin voi pahimmillaan joutua odottamaan päiväkausian ennenkuin tuon kyseisen hepun saa kiinni. Ei ollenkaan hyvä. Veikkaan että Fenderin myynti suomessa tulee laskemaan. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Niskamies 07.11.2003 16:45:20 | |
---|
Huonolta näyttää tuo tarvikepuolen toiminta. Straton tremolo-jousia kuvittelin saavani suoraan liikkeestä, kuten maitokaupasta, vaan eipä löydykkään, pitää tilata. Ja sehän ei DLX:ssä tunnu onnistuvan millään. No, ehkä F:ssä olisi (vielä). kyllä fasulla on, mutta riistohintaan 3.50 kappale. Hanki presari ja ole tosimies! |
p130 17.11.2003 15:49:16 | |
---|
Sainpas tällaisen pikaviestin maahantuojan edustajalta. Eli kun tätä on julkisesti käsitelty niin tuodaan nyt maahantuojan näkökanta tänne ja kommentoin juttua vielä hieman lopuksi. Poistin lähettäjän nimen, muutoin teksti on muuttamaton. Otsikko: Maahantuojatouhusta... Viesti: Ihan vain infona sinulle - Fenderin nykyisellä maahantuontiorganisaatiolla ei ole minkäänlaisia velvoitteita jälleenmyyjien varastoinnin suhteen. Joka ainoa musiikkikauppias Suomessa saa vapaasti tilata ja myydä Fenderin/Squierin (ei USA) kitaroita, vahvistimia sekä tarvikkeita. Ainut poikkeus ovat ns. Authorized Fender Dealers jotka saavat myydä USA -malleja vain jos varastoivat niitä. Eli kauppias joka on puhunut sinulle jostakin tarvikkeiden minimimääristä, on puhunut puppua. Ystävällisesti NN, Fender Scandinavia AB. Kauppiaan jonka kautta yritin mikit tilata olen tuntenut yli kymmenen vuotta myös muuten kuin vain liikkeenharjoittajana. Käytännössä kaikki musiikkilaitteisiin liittyvät ostokseni olen kyseisen herran omistamasta liikkeestä tehnyt suurinpiirtein saman ajan. Tänäkin vuonna useiden tuhansien eurojen arvosta. Molemminpuolisesta luottamuksesta varmaankin voidaan puhua. Myös pieniä ja huomattavasti Fenderin mikkisettiä hankalammin saatavia tarvikkeita ym. on kyseinen liike minulle vuosien varrella usein hankkinut mistä olen varsin kiitollinen. Vaivanpalkkaa ei varmaankaan aina ole pahemmin jäänyt. En siis jaksa uskoa että minulle olisi tässä asiassa "puhuttu puppua" kauppiaan taholta ja kyse olisi esimerkiksi viitseliäisyydestä. Tuskinpa yrittäjällä tuollaiseen olisi varaa kovinkaan pitkään. Ehkä jossakin on tullut väärinkäsitys tai muuta vastaavaa, olisihan se inhimillistä. Mutta kun otin asian ja Fender Scandinavian vastauksen tänään esille liikkeessä kauppiaan hämmästys oli todellakin vilpitön. Ihmettelen suuresti asiaa ja todellakin olisi mielenkiintoista saada selvyys siitä, missä on tämä tapaus mennyt pieleen. Hatunnosto Fender Scandinavialle siitä, että vaivautuivat vastaamaan. Olen myös vastannut saamaani pikaviestiin ja toivottavasti tulen saamaan joko sinne tai tähän keskusteluun vastauksen. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
pimp 18.11.2003 11:26:45 (muokattu 18.11.2003 11:27:16) | |
---|
Sainpas tällaisen pikaviestin maahantuojan edustajalta.
Tämähän on aika perkeleen hianoa. Toinen kerta jo lyhyen ajan sisällä kun soitinkauppiaat ottaa yhteyttä kuluttajaan tätä kautta. Todiste siitä että tätä palstaa seuraa muutkin kun Me. Saadaan Ne varpailleen kun täällä lauotaan totuuksia :D .. kun saataisiin vielä Ne sieltä levylafkoista kuuntelemaan niin perkele... |
askomiko 18.11.2003 13:59:28 | |
---|
Niinno, mulle tuli aamuyöstä puhelu, vaikka minkälaisia uhkailuita ja sadatteluita, kun kerroin mielipiteeni erään nimeltämainitsemattoman kaupan hinnoista. :) |
p130 18.11.2003 16:12:27 | |
---|
Niinno, mulle tuli aamuyöstä puhelu, vaikka minkälaisia uhkailuita ja sadatteluita, kun kerroin mielipiteeni erään nimeltämainitsemattoman kaupan hinnoista. :) Olikos musiikkiliike? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
p130 19.11.2003 19:27:36 | |
---|
No niin, tällainen oli vastaus Fender Scandinavialta kun ilmoitin kantani edelliseen pikaviestiin. Ihmeelliseltä kyllä edelleenkin vaikuttaa, miten kauppias (johon minulla on edelleen 100% luottamus) voi kuulla niin väärin... Mutta oletetaan nyt sitten että kyseessä oli inhimillinen erehdys ja annetaan asian olla. Otsikko: vielä maahantuonnista Viesti: Kyseessä täytyy olla väärinkäsitys. Aloitin työt Fenderillä maaliskuussa, kesäkuun alusta otimme vastataksemme kaikkien Fender -tuotteiden jakelun. Olemme jo toukokuussa postittaneet yli sadalle suomalaiselle (siis käytännössä kaikille) musiikkikauppiaalle infokirjeitä ja hinnastoja (ihan kaikilla kauppiailla ei hinnastoa vielä ole koska kaikkein pienimmät kauppiaat eivät sitä ole pyytäneet). Jokaiselle edellämainitulle kauppiaalle on noissa kirjeissä selvitetty toimintatapamme ja kaikissa on myös ollut tarkat yhteystietomme puhelinnumeroineen. Joten me olemme kyllä mielestäni tehneet parhaamme jotta voisimme palvella kauppiaita hyvin. Meille on tärkeintä että kuluttajille tuotteemme ovat saatavilla niin Suomessa kuin Saksassakin. Ja kuten jo aiemmin kerroin - tuotteillamme ei ole minkäänlaista minimitilausmäärää. Ainoa mahdollisuus, joka mahdollisesti voi rajoittaa kauppiaan halukkuutta tilata pieniä lähetyksiä kauttamme, voisi olla toimitusmaksu joka on aina tilausta kohden 19 euroa. Tuo on tietenkin kova rahti jos pelkkää vibrakampea mutta rahti ei sitten toisaalta nouse vaikka kauppias tilaisi 20 kitaraa.... Toivon että asia selviää sinulle tutun kauppiaasi luona. Mikäli hänellä on jotain epäselvää asiassa - pyytänet häntä ottamaan minuun yhteyttä. Numeron hän tietää. Ystävällisin terveisin NN Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |