Aihe: Vahvistimista
1 2
waynet
03.11.2003 12:39:47
Jep! Line 6 vahvari (vaikkapa 60w!) kehään niin ei tartte ku luukuttaa! Kerralla kunnon vekotin...ei tartte selitellä!
blackorwhite
19.08.2007 02:03:16
Poiketaan pikkasen aiheesta ja kysytään, että kertokaapas joitakin vahvistimia joissa ei ole mitään näitä efektejä, ei edes säröä eikä mitään! Pelkkä vahvistin vaan mistä saa säädettyä volaa? Ei ole väljä onko putki vai trankku ja minkä kokonan, kunhan vaan erilaisia vahvistimia tulisi lueteltua tänne? Alan nimittäin saada tarpeekseni noista vahvistimista mitkä on täynnä nappuloita! Itse kun en tiedä yhtään kyseistä vahvistinta, jossa ei olisi muuta ku vola :(
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
gemisti
19.08.2007 13:26:09
Poiketaan pikkasen aiheesta ja kysytään, että kertokaapas joitakin vahvistimia joissa ei ole mitään näitä efektejä, ei edes säröä eikä mitään! Pelkkä vahvistin vaan mistä saa säädettyä volaa? Ei ole väljä onko putki vai trankku ja minkä kokonan, kunhan vaan erilaisia vahvistimia tulisi lueteltua tänne? Alan nimittäin saada tarpeekseni noista vahvistimista mitkä on täynnä nappuloita! Itse kun en tiedä yhtään kyseistä vahvistinta, jossa ei olisi muuta ku vola :(

valve junnu nyt ainakin
http://www.thomann.de/fi/epiphone_valve_junior_epajr_gitarrencombo.htm
sepisti
19.08.2007 15:12:29
Treenikselle ei nyt välttämättä tarvitse mitään soundiltaan loistavaa vahvistinta. Riittää, että mökää lähtee tarpeeksi. Eli jos bänditreeneihin vahvistinta niin joku käytetty 100wattinen tai isompi (ja halvalla).

Kuinka moni harrastaja pitää paskoja, mutta tehokkaita vahvistimia treeniksellä ja sitten vain keikalle ottaa ne "laatupelit" mukaan?
Kitara on rakkauteni.
RekoS
19.08.2007 15:21:50
huhhuh, kun on riittänyt naurua tässä topicissa. Ja plussiaki on napsahtanu aika tasaiseen tahtiin.

Kyllä sitä silloin mietti, kun soitti sillä 400w Fenderin Trankkucombolla. Kun vola oli nollassa soundit oli melkein hyvät (lue: ei sinne päinkään). Kun avasin millin volapotikkaa niin jo räjähti korville. Kuivaa, sustainitonta, gainitonta paskaa vaikka gain olisi ollut täysillä. Vinkuu korvissa vieläkin kun tuollaisella paskalla piti soitella silloin. Nykyään löytyy Engl Thunder, 50w ja siinäki on liikaa tehoa.
Tympee Huttunen
19.08.2007 15:39:11
huhhuh, kun on riittänyt naurua tässä topicissa. Ja plussiaki on napsahtanu aika tasaiseen tahtiin.

Varsin merkillistä on lukea omia kommentteja neljän vuoden takaa:) Paljon ovat asiat muuttuneet.
Minä Rakenna itse pedaalisi As drunk as a cuckoo.
ReBeat
19.08.2007 23:30:10

Vox AC30BM Brian May Custom Limited Edition
http://www.voxamps.co.uk/acseries/ac30bm.asp
rytilahti
20.08.2007 14:20:44
Pistetäänpäs kirjoitus pitkästä aikaa. On niin hauskoja kommentteja...
Himassa soittelen micro cubella. Treeneissä Uraltone jr. ilmeisesti n.18 w.
kaappina 2x12 eminencen tonkereilla. Vahvistinta ei tarvitse luukuttaa täysillä. ihan..
Kaapissa tilaa vielä kahdelle kaiuttimelle jos tehot loppuu kesken joskus. Nyt soi kauniisti!

Niin. Siis pointi jutussa oli että halvalla saapi toimivat ratkaisut. Varsinkin jos osaa itse vähän askarrella.

Ja Kyllä se on mukavaa että treeniksellä on mukavan kuuloinen vahvistin. himassa kun iteksiin soittelee niin ei ole niin väliksi. ja ihan ok tuo m.cube on hintaansa nähden.
Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!!
KalleKala
20.08.2007 14:54:39
Ja Kyllä se on mukavaa että treeniksellä on mukavan kuuloinen vahvistin. himassa kun iteksiin soittelee niin ei ole niin väliksi. ja ihan ok tuo m.cube on hintaansa nähden.

Joo itse kyllä komppaan tätä eli treeniksellä täytyy niiden soudien olla kohdallaan, eihä hommasta muuten tule mitään. Himassa voi sitten soitella huonommillakin.
Eli panostus siihen soundipolitiikkaan sinne treenikselle.
Pahaa huomenta kaikki
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)