JM 30.10.2003 16:29:03 | |
---|
Multa löytyy CF7, käytettynä ostin Torilta. Ihan tyytyväinen olen ollut, en ehkä vielä ihan parhaita soundeja ole löytäny ku olen niin laiska vääntelemään niitä potikoita. Kelepaa minulle. "It`s always funny until someone gets hurt... And then it`s just hilarious"M.Patton |
Eemil 30.10.2003 16:34:13 | |
---|
Smashbox sm-7 on todella ykkös säröspedu metallin soitantaan. Delay/echo de-7...No se on hyvä delay. En oo kyllä koskaan huonoo delayhyn törmännytkään. Ja molemmat noista siis omistan ja ovat aktiivikäytössä. sm-7 tosin soolosärönä. Torilla Ibanez S570wnsol 850 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200.
Tukekaa köyhää muusikkoa. |
Von Härskiburg 30.10.2003 16:45:33 | |
---|
En tiedä missä kohtaa olen onnistunut kohtelemaan Smashboxiani hyvin, mutta kymmenen kuukauden käytön jälkeen en ole huomannut mitään kytkimeen liittyvää vikaa. Pedaali toimii edelleen mainiosti. "Lainaappas kaveri kymppi." "Ookoo, keneltä?" |
Jäärä 30.10.2003 17:09:33 | |
---|
Mulla on toi DE-7. Erittäin hyvä delay omassa hintaluokassaan. Käytän enemmän (oikeastaan ainoastaan) sitä echo-modea. Aika laajan testikierroksen jälkeen päädyin tähän pedaaliin, soundiltaan mun mielestä pistämätön (tässä hintaluokassa). Ok. hyvinkin voi olla olemassa joku parempi ja halvempi vinkuintiassa valmistettava malli, jota saa ainoastaan tiskin alta jostain tuntematomasta ukrainalasesta kylästä jos sattuu tietämään salasanan. Ei vaan tullut kierroksella vastaan. + Soundi - Tap-tempo puuttuu ja ehkä kuitenkin ne painonappulat on aika heiveröisen oloisia ja tunnottomia. "Koneella on koneen tahti" |
touhis 30.10.2003 18:00:48 | |
---|
Noissa vehkeissä kytkin on lätkäisty suoraan piirilevylle. Tästä johtuen taitaa olla hieman hankalaa vaihtaa sitä johonkin luotettavampaan. Vaihto samanlaiseen ei ole mikään iso homma eikä se kytkin todellakaan maksa paljon mitään. People tell me that walking blues ain't bad. |
Osmo Komppi 30.10.2003 18:56:44 | |
---|
Itellä TS7. Kytkinkinkinkin toimii toistaiseksi ja uskoo kertapolkaisulla. Olen vertaillut kaverin TS9:iin (80-luvulta) ja kyllä seiskan särö selvästi samaa sukua on. Eli hintaa kun ajattelen, olen kylä oikein tyytyväinen ToneLokkiin. |
Härski 30.10.2003 19:05:30 | |
---|
Kyllähän hinta/laatusuhteeltaan TS-7 on ehkä paras tuubihuutaja. Miltäs muuten soundaa TS-9DX ja ne lisämoodit siinä? |
zorro 30.10.2003 19:42:27 (muokattu 30.10.2003 19:43:44) | |
---|
Mulla on toi DE-7. Erittäin hyvä delay omassa hintaluokassaan. Käytän enemmän (oikeastaan ainoastaan) sitä echo-modea. Aika laajan testikierroksen jälkeen päädyin tähän pedaaliin, soundiltaan mun mielestä pistämätön (tässä hintaluokassa). Ok. hyvinkin voi olla olemassa joku parempi ja halvempi vinkuintiassa valmistettava malli, jota saa ainoastaan tiskin alta jostain tuntematomasta ukrainalasesta kylästä jos sattuu tietämään salasanan. Ei vaan tullut kierroksella vastaan. + Soundi - Tap-tempo puuttuu ja ehkä kuitenkin ne painonappulat on aika heiveröisen oloisia ja tunnottomia. - tone potikka puuttuu saisivat muutenki keksiä sellasen echon jossa voi vaikka hieman säröttää sitä monistettua ääntä, että perus ääni pysyy silti puhtaana jos se et ole sinä.... se on joku muu! |
Dumb 31.10.2003 00:37:42 | |
---|
Yhtään kyseisen sarjan pedaalia en omista, mutta testailujen perusteella olen kyllä tykkäillyt. Delay/Echo on erittäin hyvä ja samoin myös Lo-Fi Filter, Fuzz, Tube Screamer jne. TS:n lisäksi muita säröjä ei ole juurikaan tullut testattua, sillä niiden ystävä en ylipäätäänkään juuri ole. |
JLM 31.10.2003 13:24:32 (muokattu 31.10.2003 13:24:54) | |
---|
Omistin aiemmin CF-7:n mutta myin sen lähinnä choorustelun puutteen vuoksi. Sanoinsin että se on "ihan ok" chorus. Parempiakin varmasti on, tai ainakin sellainen tunne itselläni oli sen kanssa. PM-7 on vieläkin käytössä. Aika pätevä phaser hintaansa nähden mutta ehkä tuonkin voisi joskus vaihtaa vaikka siihen legendaariseen MXR -lootaan. Kytkimien kanssa ei ole toistaiseksi ollut mitään ongelmia. En yleensä tallaa pedaalien päälle kovin lujaa, joten ehkä sen takia olen säästynyt ongelmilta. Tykkäisin silti näissäkin pedaaleissa hiukan jämäkämmästä kytkinratkaisusta. Onnistun napauttamaan tuon phaserin aika usein sekä päälle, että pois yhdellä yrityksellä. |
Imper 31.10.2003 14:53:49 | |
---|
Mulla on kanssa toi DE-7 Delay/Echo, ja hyvin on pelittänyt pientä kytkinongelmaa lukuunottamatta. Muuten tiedoksi, tuon kytkinongelman pystyy helposti korjaamaan ilman kytkimen vaihdostakin. Vika johtuu siitä, että kytkin ei painu tarpeeksi pohjaan, tai sitten se painuu jotenkin vinoon, JOTEN minulla ongelma korjaantui ainakin helposti pienellä palalla eristysteippiä (erkkaria!), jonka liimasin kytkimen päälle. Nyt kytkin menee varmasti joka kerta päälle, painaan sitten hiljaa tai kovaa. Everyone is a per-son |
Reddie 31.10.2003 18:18:00 | |
---|
Itselläni on SmashBox, Fuzz ja Phat-Hedi. Smash-Box ja Fuzzi mulla on ollu ainakin vuoden, phat-hedi vasta kuukauden. Ja minkään kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Kestänyt on hyvin ja soundeista tykkään todella paljon. Fuzzi sopii semmoisiin hämäriin taustahurinoihin todella hyvin, varsinkin kun vääntää damage kytkintä suuremmalle. Smas-boxi on taas hyvä ja monipuolinen mättösärö ja phat-hed samaa bassolle. Pelkkää hyvää siis sanottavana. |
mikel 10.01.2005 11:34:23 | |
---|
Kokeneemmistä kysymys varmaan tuntuu typerältä mutta vastatkaa kuitenkin. Ostin Tonelok TS7-pedaalin ja olen tyytyväinen soundiin kaiken muun paitsi alapään soundin osalta. Eli jos soitan pedaalin kautta puhtaalla, on bassoa riittämiin, kun taas polkaisen pedaalin päälle, lähtee kaikki basso soundista pois. Mikä avuksi? |
Joq 10.01.2005 14:18:27 | |
---|
- tone potikka puuttuu saisivat muutenki keksiä sellasen echon jossa voi vaikka hieman säröttää sitä monistettua ääntä, että perus ääni pysyy silti puhtaana Siksihän delayssa onkin 2 ulostuloa, toisen voi vetää vaikka envelope filtterin läpi jos tosissaan siltä tuntuu. Voi kuulostaa aika erikoiselta... Yks mikä on oikeesti käyttökelpoinen, puhdas ääni kliiniin vahvariin, toisesta styrkkarista särö täysille ja kaiut sinne, tai toisin päin |
Explorer 10.01.2005 17:07:52 | |
---|
Kokeneemmistä kysymys varmaan tuntuu typerältä mutta vastatkaa kuitenkin. Ostin Tonelok TS7-pedaalin ja olen tyytyväinen soundiin kaiken muun paitsi alapään soundin osalta. Eli jos soitan pedaalin kautta puhtaalla, on bassoa riittämiin, kun taas polkaisen pedaalin päälle, lähtee kaikki basso soundista pois. Mikä avuksi? Riippuuhan tuo pedaalin nappien säädöistä. Perinteisessä tyybskriimer-buustaussäädössä (TS9-moodi, drive nollissa, tone keskellä ja level täysillä) ei basson pitäisi kadota mihinkään. Kokeile vaihtaa patteri jos käytät polkusinta ilman verkkovirtaa. This fractal illusion burning away all structure toward the obscene. |