Aihe: Mikäs Squierin kielen paksuus yleensä on..
1 2
madu
29.10.2003 10:51:25
Täytyy käydä hakemassa tommmonen 11-satsi noita Slinkyjä. Alkaa nämä kympit tuntuun kuminauhoilta kun soittelen vire ½ askelta alhaalla.
Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan.
skebajaba
29.10.2003 11:02:25
Täytyy käydä hakemassa tommmonen 11-satsi noita Slinkyjä. Alkaa nämä kympit tuntuun kuminauhoilta kun soittelen vire ½ askelta alhaalla.

sillonhan just paksummat kielet rockkaavat...slinkyt on kyl edelleenki loistavia kieliä.
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Jurza
29.10.2003 11:20:11

Mä sain kymppisetistä ylä E-n aina järjestään poikki keikalla. Nykyään LP:kin on myyty, mutta .11 setti jäi..
Mulla oli myös tapana hajottaa kymppisettejä (varsinkin ylä E ja G kielet) about kerran viikossa, sitte vaihdoin setin yhteentoista ni ongelma katos kokonaan. Oikestaan 11-setti tuntuu nykyään niin hyvältä soittaa et ei tulis mieleenkään palata kymppeihin.
Tietty on tullut myös pehmennettyä soittotatsia aika paljon.
"Like my brother Jimmie says, I play like I'm breaking out of jail." -Stevie Ray Vaughan
Fortune
29.10.2003 11:52:12
Mä sain kymppisetistä ylä E-n aina järjestään poikki keikalla. Useimmiten kieli meni Tune-o-matic- tallallisista kitaroista, eli LP:stä ja Epistä.

Tuohan johtuu täysin tallan säädöistä, jos stop-baria nostaa, niin kielten kulma tallapalojen kohdalla loivenee ja eivät leikkaannu niin herkästi poikki.
Tomtom
29.10.2003 13:19:27
Tuohan johtuu täysin tallan säädöistä, jos stop-baria nostaa, niin kielten kulma tallapalojen kohdalla loivenee ja eivät leikkaannu niin herkästi poikki.

Joo, tottahan tuo on kyllä. Mulla oli aikasemmin Tokain LP- missä vika oli siinä tallapalassa. Epissä ( missä on "bigsby") alkuperäsillä tallapaloilla ja satulalla kampi piti aivan karmeet jurinaa, kun punotut kielet rahnutti tallapaloja. Palojen ja kunnon satulan vaihdon jälkeen vire pysyy täydellisesti jopa kammetessa ja kielet pysyy ehjinä ihan toiseen malliin.
www.dhline.net
_Pulkkinen_
20.06.2011 19:56:41
Itellä on tällä hetkellä squierissa kans 9-setti, mutta mikä olisi hyvä paksuus jos pistäisi virekksi niinkin alhainen kuin drop-B kun ykkään soitella slipknottia ja FFDP:tä? ja pitääkö squierissa säädellä jotain kun vaihtaa virettä?
tts72
20.06.2011 20:45:18 (muokattu 20.06.2011 20:46:31)

mä laittelin mun omaan affinity squieriin, muistaakseni tuollaisen setin http://www.strings.fi/PublishedServ … ge&pageID=9&itemcode=EB2627 , b tai c(en muista) vireelle ja omaan käteen toimii sopivasti, tuos oli jotain äänitettyä pätkää http://www.riffworld.com/Members/tts72/blackishmidtempo
mitä tämä kaikki tarkoittaa
machinehead72
22.06.2011 23:22:57
madu: Täytyy käydä hakemassa tommmonen 11-satsi noita Slinkyjä. Alkaa nämä kympit tuntuun kuminauhoilta kun soittelen vire ½ askelta alhaalla.

Kyllähän kympeillä vielä soittelee tuollai oikein hyvin. Ysi setilläki voi ihan hyvin heittää vielä drop-cissään (
http://maihinnousu.net/cherubs
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)