Aihe: BOSS:in Noise Suppressor NS-2
1 2 3 4
Härski
06.01.2005 14:21:20
Nii, mitä siin vahvistimen etuasteessa yleensä lukee et tämmönen nyyppäki sen tunnistais?

Et yhtään selvemmin vois asiaa ilmaista? Siis mitä, mitä ja mitä?
myrtonen
06.01.2005 14:53:15
Et yhtään selvemmin vois asiaa ilmaista? Siis mitä, mitä ja mitä?

Kysyjä on täysin hakoteillä. Antaa olla?
Pastilli?
The Fuel
päänahka
06.01.2005 14:56:56
Nii, mitä siin vahvistimen etuasteessa yleensä lukee et tämmönen nyyppäki sen tunnistais?

Siinä lukee input.
Soolot on perseestä.
teenager from mars
18.01.2009 13:48:28
mites tää toimii line6 spider III kanssa? bändikämpällä kun soitetaan aika kovalla volyymillä, ja kiertää aika saatanasti.
kävin oulun soitin & tarvikkeessa kysymässä tästä pedaalista, ja myyjä sano että se on kaikista paras näistä ääniroskansuodattajista, en vaan enää kerennyt testaamaan sitä ton vahvistimen kanssa. myyjä sanoi että siinähän on vahvarissa itsessäänkin noise gate mut totesin siihen että niin, ja se on aika pyllystä kun soittaa kovilla volyymeilla. et toimiiko se ton vahvarin kanssa? toivoisin vastauksia vaikka onki yli 1472 päivää vanha ketju. :D
there's nothing finer than having a vagina.
Juicy
18.01.2009 14:13:29

mites tää toimii line6 spider III kanssa? bändikämpällä kun soitetaan aika kovalla volyymillä, ja kiertää aika saatanasti.
kävin oulun soitin & tarvikkeessa kysymässä tästä pedaalista, ja myyjä sano että se on kaikista paras näistä ääniroskansuodattajista, en vaan enää kerennyt testaamaan sitä ton vahvistimen kanssa. myyjä sanoi että siinähän on vahvarissa itsessäänkin noise gate mut totesin siihen että niin, ja se on aika pyllystä kun soittaa kovilla volyymeilla. et toimiiko se ton vahvarin kanssa? toivoisin vastauksia vaikka onki yli 1472 päivää vanha ketju. :D

Noh, käytitpähän sentään hakua. :D

En kyllä näkis mitään syytä miksei se toimis tuon hämiksen kanssa, ja onhan siitä hyötyä varmasti myöhemminkin vaikka vahvistinkamat vaihtuisikin jne. Ei väritä ainakaan mun korvaan soundia, ja vaimentaa kyllä ihan riittävän hyvin kun jaksaa vain säätää. Itse käytän sitä vahvistimen edessä, ennen muita pedaaleja ja pelittää hyvin.

Muut kertokoon enemmän mahdollisista vaihtoehdoista, mulla toi on toiminut hyvin.
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
teenager from mars
18.01.2009 14:41:10
joo, kun toi on todella raivostuttavaa toi vikinä, basistikin soittaa niin kovalla että ei saatana. ei riitä 120 w lähellekkään, juurikin tuon vinkunan takia.
ja onko tuo todellakin niin hyvä pedaali, mitä musakaupan myyjä kehui?
adretlan
18.01.2009 14:46:33
joo, kun toi on todella raivostuttavaa toi vikinä, basistikin soittaa niin kovalla että ei saatana. ei riitä 120 w lähellekkään, juurikin tuon vinkunan takia.
ja onko tuo todellakin niin hyvä pedaali, mitä musakaupan myyjä kehui?

Ongelma tuntuu kyllä olevan sellainen, että millään noise-gatella sitä ei ratkaista. Se on tarkoitettu lähinnä häiriöitten poistoon. Minkälaiset sirkkelisoundit sulla on kitarassa jos kokoajan kiertää? Mulla on 30w vahvistimessa, ja sellaista pändiä ei oo vielä tullut vastaan että sais nupit kaakossa huudattaa. Kuulostaa hassulta ettei 120w riitä lähellekkään.

Middleä kehiin, ja säröä niin vähän kun on munaa laittaa.
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
teenager from mars
18.01.2009 14:51:02 (muokattu 18.01.2009 14:56:12)
Ongelma tuntuu kyllä olevan sellainen, että millään noise-gatella sitä ei ratkaista. Se on tarkoitettu lähinnä häiriöitten poistoon. Minkälaiset sirkkelisoundit sulla on kitarassa jos kokoajan kiertää? Mulla on 30w vahvistimessa, ja sellaista pändiä ei oo vielä tullut vastaan että sais nupit kaakossa huudattaa. Kuulostaa hassulta ettei 120w riitä lähellekkään.

Middleä kehiin, ja säröä niin vähän kun on munaa laittaa.

et oo ilmeisesti tavannut meidän basistia. :D ja rumpali lyö kovaa.
joo, mutta siis se vikinä katoaakin sitten sillä, kun käännän kitarasta volumepotikkaa pienemmälle, mut sitten se syö sitä saundia paljon "munattomammaksi". ja kitarassahan on EMG -mikitys.
adretlan
18.01.2009 14:55:30 (muokattu 18.01.2009 14:56:58)
et oo ilmeisesti tavannut meidän basistia. :D ja rumpali lyö kovaa.
joo, mutta siis se vikinä katoaakin sitten sillä, kun käännän kitarasta volumepotikkaa pienemmälle, mut sitten se syö sitä saundia paljon "munattomammaksi". ja kitarassahan on EMG -mikitys.

No todennäköisesti en, mutta olen soittanut kovakätisten rumpalien kanssa. Sekä basisitien jotka tykkäävät kuulla itseänsä.

Ideahan on siinä että kun basso valtaa bändissä ne alamölyt, jää kitaralle middlet. Koitappa kääntää kitaran volumepotikan sijasta vahvistimesta Gainiä pienemmälle.

Ja se oma combo kannattaa sijoitata huutamaan sitä meteliä korville, eikä lahkeille. Siis nosta se combo mahdollisimman lähelle korvia treenikämpällä,
teenager from mars
18.01.2009 14:57:04
Koitappa kääntää kitaran volumepotikan sijasta vahvistimesta Gainiä pienemmälle.

mäpäs koitan. :) kiitos neuvoista! mut kyllä mä sen ostoa kumminkin harkitsen, siksi kyselen näitä mielipiteitä.
adretlan
18.01.2009 14:58:05
mäpäs koitan. :) kiitos neuvoista! mut kyllä mä sen ostoa kumminkin harkitsen, siksi kyselen näitä mielipiteitä.

Joo tuskin noise-gate mitään huonoa tekee, mutta IMO soundin pitää olla ilman sitäkin kunnossa. Sillä sitten vaan leikataan pienet hurinat pois, jos haluaa.
Marzi
18.01.2009 16:33:18

NS-2 on oikea hengenpelastaja. Ei ole ihan yks tai kaks kertaa kun sillä on pelastettu normikeikka tai telkkariveto. Joskus sähköt mättää ja kamat brummaa ja pirisee niin, että järki meinaa lähteä. NS-2 pelastaa! Suosittelen kaikille, jotka pulaa. Kitaravehkeiden kanssa.

Kierrolle se ei kyllä tee yhtään mitään.
Liikaa on tarpeeksi.
pekurides
18.01.2009 16:45:43

Onkos tämä "noise suppresor" sitten eri toimintaperiaatteella toimiva kun "noisegate" ?

Mulla on ENGLissä sisäänrakennettu noisegate ja kyllä se ottaa kantaa myös hallitsemattomaan kiertoon.
Tunteella päin vittua.
Antti1
18.01.2009 16:56:40
Onkos tämä "noise suppresor" sitten eri toimintaperiaatteella toimiva kun "noisegate" ?

Sama laitos periaatteessa, eri nimike. Noiden ongelmanahan on se, ettei se suodata mitenkään kohinaa pois muun signaalin joukosta. Pörinä poistuu vaan, kun on soittamatta ja huonosti säädettynä pitkät äänet katkeilee yms. Miedoilla asetuksilla ei kova vinkuminen lähde mihinkään ja rankoilla säädöillä menee homma monesti reisille, ellei halua muokata soundia "jyrkemmäksi" sillä tavalla.

Omien kokeilujen perusteella parhaiten toimii kaksi erillistä gatea yhtäaikaa. Molemmissa tosi miedot asetukset, mutta toinen ennen etuastetta ja toinen sen jälkeen. Pörinät pysyy poissa taukojen kohdalla, mutta mahdollisimman paljon melua pääsee silti läpi. Ei tietenkään auta taas tommoseen kiertohommaan juurikaan, jos se kierto on ihan holtitonta.
teenager from mars
18.01.2009 19:54:49

no mille se sitten tekee? :o
koska juuri ton ongelman takia mä tarttisin jotain joka pienentää tota vinkunaa.
pekurides
18.01.2009 21:24:47

koska juuri ton ongelman takia mä tarttisin jotain joka pienentää tota vinkunaa.

Parempi vahvistin.

..... Kyllä mulla ainakin noisegate taukojen aikana vinkumisetkin mykistää kun säädetty herkälle, mutta se on vähän kaksipiippunen juttu kun sitten taas et pysty perinteistä kiertoa käyttää hyväksi ja pitkään soivat soinnut hajoavat jne.

Laadukkaampaa vahvistinta vaan kehiin, niillä saa vähemmällä gainillä dynaamista saundia.
Tunteella päin vittua.
Antti1
18.01.2009 21:26:00

Noise gate. Mitä tarkoittaa noise? Se poistaa kaiken tietyn kynnestason alapuolelle jäävän signaalin, signaalin laatuun ja tyyppiin katsomatta. Jos kierto jää sen alle, niin kierto poistuu. Jos ei jää, niin kierto pysyy. Jos kierto tulee yli, niin se gate ei kyllä poista sitten yhtään mitään muutakaan.

Sä lähdet nyt ikävä kyllä väärästä päästä liikkeelle ton ongelman ratkomiseksi. Sun pitää saada se kierto pois siitä soundista jo ilman gatea. Pistät niitä muita soittajia hiljemmalle, omaa gainia ja yläpäätä pienemmälle. Jos on jotain kaikuja yms, niin niiden poistaminen voi myös auttaa huomattavasti. Sit tietty oleellinen pointti on kitaran mikit, sun sijainti treeniksellä suhteessa vahvariin, vahvarin sijainti suhteessa sun korviin jne.
Marzi
19.01.2009 14:46:54

Noise=kohina, häiriö, surina, hurina, sirinä ym. asiaan kuulumaton meteli mikä häiritsee kun ei soita.
Feedback= kierto ja vinkuna. Tarpeellista ja mukavaa hallitusti ja ärsyttävää hallitsemattomana. Hallitsematon kierto johtuu useimmiten liiasta säröstä ja volumesta, sekä löystyneista mikeistä kitarassa. Kysyjän tapauksessa aktiivimikit voi myös aiheuttaa kiertoa yhdistettynä liikagainiin. Sitä särönappulaa kun tarvii avata tosi vähän oikeasti. Liika särö syö soundista kaiken rankkuuden.

Noise gatella kierron poistaminen on yhtä hölmöä kuin kaiun lyhentäminen kintaat kädessä taputtamalla. Eli se ei ole oikea lääke siihen.

Kierron poistoon on olemassa omia vehkeita, kuten feedback destoyer, mutta niiden käyttö kitaravehkeissä on arveluttavaa.

Eli korjataan ongelma sieltä missä se oikeasti asuu.
Liikaa on tarpeeksi.
pekurides
19.01.2009 15:11:02

Eli korjataan ongelma sieltä missä se oikeasti asuu.

Sitten se 99% tapauksista varmaankin lobotomian paikka :)

esim. turskapörinöille ei sellaista vaffaria olekaan mikä ei kiertäisi.. pakko vaan oppia elämään ja keksiä muita konsteja ,esim. keskellä biisiä jos tauko niin meikä suosiolla pamauttaa kliinikanavan sen ajaksi päälle tai sitten muuten yritetään kuolettaa kaikki ylimääräset äänet ja juostan hetkeksi naapurin pannuhuoneseen >:)

....tai sitten sitä gain potikka alaspäin mutta ei sitten enää ole turskasaundi....... lobotomia.
Tunteella päin vittua.
MarkoA
19.01.2009 16:08:19
behringerin noise mikäliellä voi testata auttaako asiaan. Jos auttaa, niin sitten imagomielessä ostaa sen BOSSin.
Mielipiteitä liukuhihnalta jo yli 30-vuotta. Kysy mitä haluat ja vastaan mitä haluan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)