mungiisi 17.02.2005 16:18:01 (muokattu 17.02.2005 18:46:41) | |
---|
Eli siis ihan varmasti sulla oli sekä särökanava että boost päällä? Sitten siinä oli jotain vikaa siinä Screamerissa. Mä vaihdoin Screamerista ensimmäisen etuasteputken kesympään, ja silti humpparikitaroilla ei tule huideltua gainia täysille rankimmissakaan rosoissa. Ja minä sentään tykkään säröstä... =) Eli jossain mättää, jos ei Screamerista tarpeeksi säröä irronnut. JuSu Boostit ja särökanavat oli päällä, silti ei irronnu, kahdella eri kitarallakin kokeilin, schecterillä jossa oli duncan designedit ja jollain ibanezin neckthru prestigellä missä oli dimarziot, mutta silti tulos oli sama, thunderissa parempi särö. EDIT: Sitäkin vielä ihmettelin, ettei siinä ollut gain-namiskaa missään. |
merix 18.02.2005 15:20:26 (muokattu 18.02.2005 15:26:10) | |
---|
Edit: sekoilua |
Teemu78 11.03.2005 20:18:25 | |
---|
Screamerissa on kuin onkin gain säätö. Jos katot niitä säätöpotikoita niin kaks ekaa (clean ja lead potikat) on ne gainit. eli lead potikalla lisäät sitä gainia sinne säröpuolelle. johan pitäs irrota. Ja jos ei riitä screamerin säröt niin suosittelisin joko buustaan sitä screameria pedaalilla tai sitte kokeileen peaveyn 6505 nuppia, pitäs alkaa gainit riittää. Ite tykkään screamein säröstä, ja jos haluan vaihtelua niin ite ainakin lykkään mallintavan välillä siihen clean kanavaan (suoraan inputtiin) Screamer antaa mukavasti eloa myös mallintavalle. |
teela 02.09.2006 16:19:45 | |
---|
Tänään soittelin parisen tuntia soitinkeskuksessa thunder ja screamer nupeilla englin 2x12" kaapin läpi, ja kyllä mun mielestä thunderin särö oli paljon munakkaampi ja parempi kuin screamerin särö, en saanu screamerista millään hyvää säröä. Puhtaat oli molemmissa hyvät. Ootko varma ettet sekottanu kumpi on kumpi?:D Olin tänään Dlxäs kokeilemas sceameria (comboo) ja siinä oli ainaki mun mielestä melkosen munakkaat saundit. Thunderia en oo viel päässy testaamaan. Niitä on vähä vaikeempi löytää kaupoista. Naamiaiset tänään. |
kimurantti1 02.09.2006 17:50:42 | |
---|
Molemmat on kuitenkin aika jokapaikan höyliä... Mä olen tätä toitottanut useasti, mutta omien kokemuksien perusteella Screamerista, Thunderista eikä Powerballista saa jokapaikanhöyliä sitten millään. Joo, kyllähän niistä monenlaista hevisoundia saa irti.. Mungiisi: Kokeilitko Screameria musakauppavolumella? Ei ihme jos säröä ei tullut. Pikkuisenkin avaamalla Screamerissa riitti säröt ihan turskaheviin asti.. :-) Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
Nacher 02.09.2006 18:53:05 | |
---|
Itse vaihdon Screamerista Fireballiin juuri siksi, ettei Screamerissa säröä meinannut riittää. Ohut sirittävä soundi ja ponnettomat demppaukset säädöillä kuin säädöillä. Ei voinut mitään. Thunderin combo kuulosti oikeastaan vielä kesymmältä, kun pikaisesti kokeilin. Fireballi sitten antaakin jo makkarivolumella kunnon chuggachuggat. Tuossa Screamer&Thunder vs Fireball&Powerball ehkä ratkaisevin tekijä on juuri se, tykkääkö soittaa kompressoidulla (ballit) vai dynaamisella hevisäröllä (skriimit). Itse tykkään siitä, että kompressiota saa aikaan ilman järjetöntä äänen ylipuuroiseksi säröttämistä. |
Jucciz 02.09.2006 21:34:14 | |
---|
Mä kokeilin jokin aika sit Screamer-komboa ja kuulosti melko tunkkaselta. Nuppi taas järkyttävän hyvältä. Tunkkaselta?? Mulla suurin piirtein korvat vuotivat verta kun kokeilin. Usein vanupuikkojen käyttö auttaa... :) |
Guitaristi 02.09.2006 21:40:02 | |
---|
Tunkkaselta?? Mulla suurin piirtein korvat vuotivat verta kun kokeilin. Usein vanupuikkojen käyttö auttaa... :) Juu ihmettelen kanssa tota :D. Mun thunder oli ainakin kaikkea muuta kuin tunkkanen, aivan liian kirkas. Onneksi sain sen myytyä. Anteeksi offtopic. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
pekurides 02.09.2006 21:47:15 | |
---|
nyt olette vaarallisella alueella, nimittäin makuasioita ja niistä paha kiistellä:) Ei mun mielestä screameristä ihan kissantappoja lähe että ei kuitenkaan ihan kaikkeen taivu ja thunderhan pitäs olla tuosta vaan karvalakkiversio... että silleen:) powerball tahi cobra eller recto sanon minä:) (makuasioita viäläkin):) Perskules tänään parin hiivan jälkeen kuulosti taas cobra hyvältä, perskeles! |
P2 02.09.2006 21:51:11 | |
---|
En kyllä pysty ymmärtämään miten ei Screamerista saa tapposäröjä ulos. Kerrostalovolyymilla soittaessa ei säröä tarvi enempää puolen välin availla, kitaroina on strato dimarzion super distortionilla ja virtual vintageilla, Charvel jbjr:lla ja SG norppitallahumpalla, onkos se nyt 498 tjsp. |
pekurides 02.09.2006 22:04:09 (muokattu 02.09.2006 22:08:55) | |
---|
noo, mitä kaverin screameria verrannu tähän cobraan ni aika kevyeltä screameri alkanu tuntua, siis sillai jotenkin vähempi gainia ja hönkää mutta kyllähän tää varmaan enempi siittä kii mitä niinku hakee ja haluaa, mulla vaan toi kunnon särö meinää aivan järjetöntä surinaa:) paha selittää mutta kun toi särön luonne eri peleissä erilainen ja toisissa tuntuu menevän aikaisemmin överiksi ja toisissa sitten taas löytyy lisää "junttua" ennenkuin menee mössöksi ja screamer mielestäni meni överiksi ennekuin sain siittä sellasen gaininTIHEYDEN määrän mitä halusin.... ottakaa ny selvää:) Screameri muuten vähän samantyyppinen kuin cobra pikku gainilla. ihan jees. Tunteella päin vittua. |
Juustonaksu 02.09.2006 22:24:17 | |
---|
ja screamer mielestäni meni överiksi ennekuin sain siittä sellasen gaininTIHEYDEN määrän mitä halusin. Hmh, jälleen mielipideasioita, mutta mielestäni sitä gainia ei tarvita paljon. Särön luonteen pitää olla iso, harva, muriseva ja raastava. Ei mitään munatonta kompressiosirinää. Mitä enemmän gainia tarvitsee laitteesta vääntää, sitä huonompi se tuppaa yleensä meikäläisen mielestä olemaan. :) Screamer on siitä mielestäni oiva esimerkki. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Werihukka 02.09.2006 23:17:56 | |
---|
Juu jos gainia on liikaa, niin se on semmoista puuroa mistä ei saa mitää selvää. Sopivasti säröä, niin murisoopi. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Nacher 02.09.2006 23:31:45 | |
---|
Screamerissa minullakin tökki tuo, että siitä säröstä ei saanut "tiheää". Harvahampainen särö on hyvä, JOS se soundi muuten on paksu ja tukeva, mutta kun Screamerissa se oli sekä ohut että harva, niin eipä oikein vakuuttanut. Kunnon "wall of guitaria" ei saanut siitä irti millään. Itse ihmettelen näitä, miten jotkut saavat mielestään kissantapposäröä irti tuosta nupista, sillä raskain mitä itse siitä sain irti, riitti juuri ja juuri Sentencediin, ja siinäkin jäätiin vähän jälkeen, jossei masteria päässyt avaamaan kunnolla. Mikkeinä vieläpä gibbarin 496&500, jotka ovat ihan törkeän kuumat. Sellainen System of a Down-tyyppinen kitarasoundi siitä enimmäkseen lähti. |
Antti1 02.09.2006 23:36:49 | |
---|
Ää, täälle se Nacher taas avautuu Screamerista. Se on rock-henkinen, ei siitä mihinkään pääse. Kyllä siitä kuitenkin tiukkaa jyrää tömähtelee tarpeen tullen. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Werde 02.09.2006 23:44:40 | |
---|
Screamerin pitää olla kovalla että siitä irtoaa kunnon säröä. Ilman_tulppia_volalla ei tule mitään mun kokemuksen mukaan. |
Antti1 02.09.2006 23:50:45 | |
---|
Jännää, mun mielestä Screamerin sointi ei sitten taas muutu mitenkään ratkaisevasti reilun kotivolumen jälkeen. Ainut huomattava ero on sellainen positiivinen terävöityminen ja jykevöityminen. Ehkä erilainen bias ja putkikattaukset vaikuttavat kuitenkin asiaan aika lailla, joten minkään totuuden julistaminen on aikalailla mahdotonta. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Nacher 03.09.2006 00:20:05 | |
---|
Kummallista tuossa Screamerissa oli se, että aikanaan testasin sitä ENGLin standardikaapilla ja jollain iban kepillä pikaisesti, ja vaikutti ihan pätevältä peliltä. Ei liian ohuelta tai ponnettomalta, jos ei nyt ihan mahdottoman raskaaltakaan, mutta myöhemmin kun ko. vehjaan hommasin vintagekaapin kera, niin se ei vastannut soinniltaan yhtään sitä muistikuvaani. Ehkä eri skitta ja kaappi vaikuttivat paljon, tai muisti vain petti. Totta kyllä, että tuo nuppi soi huomattavasti paremmin luukutusvolalla, vaikkei sittenkään olisi ihan ollut sitä, mitä halusin. Ja Antille : Siksi tulee vissiin vastailtua näihin Screamer/Thundertopicceihin tuota omaa kantaani, kun käytännössä aina, jos joku sanoo jomman kumman nupin/combon särömaailmaa kevyeksi tai riittämättömäksi, niin väitetään, ettei sanoja vain löytänyt särökanavan buustinappia tai että etuasteessa olisi joku putki rikki. Ehkä se vain oikeasti on niin, että osan soittajista käsitys modernista metallisoundista on jotain ihan muuta, kuin mitä Screamer ulos pukkaa, ja siksi sitä on vähän outoa ihan varauksetta "äärimetallisäröä" tai "kissantapposirkkeliä" etsiville suositella. Ei sillä, että tässä nimenomaisessa threadissa sitä olisi tehty, mutta monessa muussa kyllä. Eihän sillä muuten väliä, mutta kun nykytrendi on se, että kysytään forumilta suosituksia ja tilataan seuraavaksi suoraan Thomannilta turhia kokeilematta. Itse tuli aikanaan ko. vahvari aivan liian kevyellä testaamisella ostettua, kun täällä oli niin varauksetta suositeltu, ja kyllä ketutti. |
Antti1 03.09.2006 00:26:06 | |
---|
Joo, kyllä mä sun juttusi ymmärrän Nacher. Ihan tämmöttis tuttavallisesti kuittailen aina joka ketjussa, jos et jostain syystä olisi muka jo sattunut huomaamaan? :) Ei se Screamer oo soundiltaan 5150, tai Recto. Siinä on omaa luonnettaan mukana, sen takia mä sen hommasinkin. En halunnut kuulostaa ihan kaikilta muilta, mutten pudota liian kauaskaan lajityypille perinteisistä sävyistä. Askomikon clipit oli viimeinen naula arkkuun hankintaa harkitessa. Olen tyytyväinen ostokseeni kaikkien näiden vuosien jälkeenkin, vaan ymmärrän kyllä eriävät mielipiteet varsin helposti. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
tommijk 03.09.2006 00:39:27 | |
---|
Kitaralla ja varsinkin sen mikillä on erittäin suuri merkitys screamerin särön käyttäytymiseen. Esim omalla stratolla jossa tallassa tone zone, ei säröä tunnu saavan tarpeeksi tiukaksi muuten kuin erillistä boostipedaalia käyttämällä. Kun taas sama mikki SG:ssä soundi on just eikä melkein kohdillaan. Sanoisin että säröä screamerista kyllä löytyy varmasti tarpeeksi jokaisen mieletymyksiin. Mutta särön luonne muussaantuu helposti epäselväksi mössöksi, johtuen gain namiskan väärinkäytöstä tai vääränlaisista mikeistä(/kitarasta). pöö.. |