Aihe: Intonaatio muuttuminen ja sen säätäminen
1 2
Locrian
02.10.2003 13:10:54
Eikös kannattaisi lukita se floikka virityksen ajaksi.. nopiampi...

Ymmärtääksein sillä ei oo merkitystä.Mä en edes viritä työn alla olevaa kieltä takas oikeeseen vireeseen vaan kiristän sen just niin tiukalle et se soi sopivasti.Sitten vaan testaamaan että onko äänet kohallaan.
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
Fortune
02.10.2003 15:26:12
Eikös kannattaisi lukita se floikka virityksen ajaksi.. nopiampi...

Ei vaikuta, ei se tallapalan säätöruuvi siirry lukitsemalla mihinkään sieltä kielen alta. Sehän nimittäin on se asia, mikä hommaa hidastaa.

Onneksi pääsin eroon, phew!
Timesby
02.10.2003 19:43:39

kun olen lukenut näitä kitarakama alueen kirjoituksia niin aina sanotaan että floikasta on vain harmia...kai siitä jotain positiivistakin löytyy...luulen kuitenkin että ittelleni sopii gibsonin tune-o-matic tjsp. talla parhaiten.
Es gang zum Vituiks!
Fortune
02.10.2003 19:51:50
kun olen lukenut näitä kitarakama alueen kirjoituksia niin aina sanotaan että floikasta on vain harmia...kai siitä jotain positiivistakin löytyy...

Onhan se kiva kikkailuun, mutta heti kun pitää säätää, niin on kettumaisempaa. Ei ylivoimaista, mutta kiinteisiin ja stratotyyppisiin verrattuna paljon hankalampaa.

Ei heikkohermoisille.
makoskela
03.10.2003 08:54:37
Lisään yllä olevaan: floikka toimii pääsääntöisesti hyvin, ja on varma ja mukava kapistus. Floikalla tarkoitan näitä parempia kopioita ja alkuperäistä versiota. Aivan eri tarina on floikan _säätäminen_. Se on hidasta ja hermoja raastava. Yritän kai sanoa, että ei sitä hyvää kitaraa kannata jättää ostamatta sen floikan takia - kunhan muistaa varautua sen tuomiin 'ominaisuuksiin'.
GAS = Guitar Auction Syndrome
Insane Kane
03.10.2003 09:47:51
Ei vaikuta, ei se tallapalan säätöruuvi siirry lukitsemalla mihinkään sieltä kielen alta. Sehän nimittäin on se asia, mikä hommaa hidastaa.

Onneksi pääsin eroon, phew!

Äh, tarkotin sitä intonaation säätöä....
Lukitsee sen sieltä sisältä, näin minä tehen
Eli kun se on lukossa, voi löysätä kielen, säätää, ja virittää takasin ilman että joutuu muita virittelemään.
Sitten kun on valmis, säätää tallan oikeaan asentoon, eli kannen mukaisesti ja virittelee.(lukittuna pitää olla samassa asennossa)

Eli kyllä minun mielestä kummasti ripeytyy...
Mmmm, EMG!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)