Aihe: Kitaralaukuista
1 2
Veli
26.09.2003 11:02:46
Mitenkäs muuten nuo Hiscoxin kotelot? Niitä kun on joitakin yksilöitä nähnyt, niin ovat ainakin näyttäneet todella laadukkailta (paremmilta kuin Gatorit ja SKB:t), kestävän oloisia ja kevyitä.

Niillä taisi olla jotakin edustusta Helsingissäkin, ettei vaan olisi ollut Millbrookissa. Nettisivun perusteella näkyisi olevan ihan ES-335:lle sopiva mallikin mallistossa (http://www.hiscoxcases.com) ...
Myynnissä: Parker Fly Deluxe
Vilppu
26.09.2003 11:03:13
Minä olen aina käsittänyt flightcasen tarkoittavan kovasta levystä tehtyjä, kauttaaltaan kanteista vahvistettua laukkua, joka ei jousta ja kestää vaikka norsun.

Tuo Gatorin "flightcase" näyttää olevan puristemuovia (?) ja on minusta lähinnä verrannollinen juuri noihin SKB:n peruslaukkuihin.

Sen, mitä noista Gatorin Flightcaseista olen ymmärtänyt, niin ne on tarkoitettu juuri joustamattomiksi ja norsun kestäviksi. Tuon muovin virka on sitten keventää sitä pakettia. Mutta kyllähän tuo vähän itseänikin epäilyttää, ja siksi en sitä taida ostaakaan.

Tuossa muuten yksi valmistaja lisää. Nuo alkavat jo näyttää melko pomminvarmoilta, ovat tosin sitten sen hintaisiakin.

http://www.caltoncases.ab.ca/count1/CaltonCasesHome.htm
Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!" -Viivi-
Vilppu
26.09.2003 11:21:47 (muokattu 26.09.2003 11:22:04)
Mitenkäs muuten nuo Hiscoxin kotelot...

Nuo voisivat olla kyllä myös yksi vaihtoehto. Fazerilla niitä näytettiin ainakin myytävän. Harmi vain, kun tuolla ei ollut kunnollista kuvaa 335:n laukusta. Tai sitten noilla on aika omaperäinen käsitys 335:sta... ;-)
Vilppu
26.09.2003 11:40:43 (muokattu 26.09.2003 11:42:40)
Kun käy miettimään niitä ominaisuuksia, mitkä tekevät laukusta hyvin suojaavan, niin kaipa ne kaksi tärkeintä ovat rakenteen suhteen, että laukku kestää painoa, ja että laukku kestää iskuja. Tuolla iskun kestävyydellä tarkoitan sitä, että laukun rakenne ohjaa laukkuun kohdistuneen iskun energian niin, että mahdollisimman vähän iskun energiasta kohdistuu itse kitaraan. Nyt joku insinööri saa sitten selittää, että minkälaisessa laukussa nämä ominaisuudet toteutuvat parhaiten. Luulisi kuitenkin, että sinällään sekä muovista että puusta pystyy rakentamaan yhtä kestäviä laukkuja. Lasikuitu sitten taas pesee molemmat.

EDIT: On se ylivoimaista painaa oikeita nappeja... tämä oli tarkoitettu jatkoksi vastaukselle Fortunelle, mutta olkoon nyt tässä.
Jäärä
26.09.2003 14:24:26
. Harmi vain, kun tuolla ei ollut kunnollista kuvaa 335:n laukusta. Tai sitten noilla on aika omaperäinen käsitys 335:sta... ;-)

Eikös se ollut siellä Pro Range Guitar-osiossa?
"Koneella on koneen tahti"
Miikathebest
26.09.2003 14:34:36

Warwickikllä on budjettivaihtoehto, jos sellaista kaipaa. Kova laukku joka on pehmeä päältä useimpiin malleihin noin 70.

Hei mulla on tollanen! Muuten hyvä, mutta siitä hajos saranat. Sellaiset kangasrätit lähti irti, mitkä oli niitattu kiinni :) korjaus on erittäin helppoa.

Ja se on myös vähän törkee kun kaikki luulee että se on keyboardcase, kun se on niin paksu.
Se on varmaan 2x normaalin kitaralaukun paksuinen.

Mutta muuten suosittelen.

Tai no tarkemmin ajateltuna en suosittele :)
Osta vaikka ennemmin se kova muovinen.
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
Vilppu
26.09.2003 14:56:51
Eikös se ollut siellä Pro Range Guitar-osiossa?

Se laukku mikä siinä Pro Range Guitar -osiossa on laitettu avonaisen laukun kuvaan (jonka saa klikkaamalla) (voiko hankalammin vielä selittää...), ei ole ainakaan 335:n laukku. Ennemminkin näyttää akustisen laukulta.
The Duke
26.09.2003 17:54:40
Muistakaa myös se kaikkein tärkein, eli miltä se laukku haisee/tuoksuu!

Hoh. Mun kitaralaukku haisee ihan krääsältä.
It's not another state of mind..It's another mind of state...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)