Juunsku 21.09.2003 15:47:33 | |
---|
Millanen tuo Dunckanin Dimebuckeri on? Vaikuttas ainakin hyvältä ainakin ulkonäön puolesta, mut onko muuta hyvää? Junsku |
palelee 22.09.2003 12:01:38 | |
---|
Jos aktiivia haluat niin EMG-81 ja -85 ovat tuossa 150€:n paikkeilla. DiMarzion humbuckerit maksavat Levytukussa kaikki 120€ kappaleelta (ainakin 7-kieliset versiot). oulun musiikki kullakselta saaa jotain 110e tai alle siis emg81 kyllä mies kivun kestää, mutta ei häpeää |
rockitsb 20.10.2003 12:24:47 | |
---|
{"Passiivi ei ole aktiivi, Dumbseni}. Olen aloittelija kitaristina ja haluaisin tietää mitä eroa on passiivi ja aktiivimikillä. Valistakaa tyhmää, kiitos! |
Insane Kane 20.10.2003 12:46:49 | |
---|
{"Passiivi ei ole aktiivi, Dumbseni}. Olen aloittelija kitaristina ja haluaisin tietää mitä eroa on passiivi ja aktiivimikillä. Valistakaa tyhmää, kiitos! Passiivi mikki toimii ilman esivahvistusta. Aktiivi toimii esivahvistimella, ja tarvitsee virran ( yleensä 9-18V) Aktiivin hyötyjä lienee hyvä kohinan poisto, suurempi ulostulo teho, keraamiset magneetit -> voidaan säätää hyvin lähelle kieliä ilman että sustaini vähentyy. Siinä kai ne oleelliset?? "And that's the bottom line.." |
Penasol 20.10.2003 13:22:30 | |
---|
Passiivi mikki toimii ilman esivahvistusta. Aktiivi toimii esivahvistimella, ja tarvitsee virran ( yleensä 9-18V) Aktiivin hyötyjä lienee hyvä kohinan poisto, suurempi ulostulo teho, keraamiset magneetit -> voidaan säätää hyvin lähelle kieliä ilman että sustaini vähentyy. Siinä kai ne oleelliset??
Mutta soundi ei miellytä niin paljon kaikkia. Vahvistin käyttäytyy uskoakseni aika erityyppisesti kun saa voimakkaamman signaalin. Ja en sitten tiedä miten sinulle tietenkään maistuu, mutta itselläni on DiMarzion PAF ja olen saanut sillä ihan hyviä munakkaita hevisoundeja. Itse en soita hevi, joten en ole ehkä oikea mies sanomaan tässä asiassa yleisesti pätevää mielipidettä. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
Eemil 20.10.2003 13:36:39 | |
---|
Riippuu tosiaan ihan kitaran materiaalista ja muodosta. Lehmusrunkoiseen stratoon suosittelisin esim. Paf/paf-pro ja Fred yhdistelmää. Evolutionit on helvetin hyvät myös, häiriöttömimmät passiivihumpparit mitä dimarziolta löytyy. Aktiivi- ja passiivimikki asiaan voisin korostaa vielä, että mielipidekysymys on tässäkin kyseessä. (Tosin suurin osa maailman kitaristeista suosii passiiveja:) Torilla melkein uusi Ibanez S540wnsol 900, Zoom gfx-8 350 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200.
Tiedustelkaa perkeleet. |
rockitsb 20.10.2003 19:41:35 | |
---|
Jaa jaa... kertokaapa vielä onko minulla aktiivi vai passiivi mikit, kun ostin ibanez jtk1 kitaran, jossa on siis nämä kaikkialla ylistetyt "power"sound humbuckerit. Mistä sen yleensä voi tietää, onko ulkoisia eroavaisuuksia? |
LaXu 20.10.2003 20:13:31 | |
---|
Jaa jaa... kertokaapa vielä onko minulla aktiivi vai passiivi mikit, kun ostin ibanez jtk1 kitaran, jossa on siis nämä kaikkialla ylistetyt "power"sound humbuckerit. Mistä sen yleensä voi tietää, onko ulkoisia eroavaisuuksia? Useimmissa aktiivimikeissä ei ole näkyviä napapaloja. Powersoundit ovat kököt passiivimikit. |
Eemil 21.10.2003 11:12:33 | |
---|
Jaa jaa... kertokaapa vielä onko minulla aktiivi vai passiivi mikit, kun ostin ibanez jtk1 kitaran, jossa on siis nämä kaikkialla ylistetyt "power"sound humbuckerit. Mistä sen yleensä voi tietää, onko ulkoisia eroavaisuuksia? Jos sulla on aktiivimikit/-elektroniikka niin siellä kitarassa on paikka 9V paristolle. Siitäpä sen tietää varmast helpoiten. Torilla melkein uusi Ibanez S540wnsol 900, Zoom gfx-8 350 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200.
Tiedustelkaa perkeleet. |
Mrezzye 21.10.2003 11:20:56 | |
---|
Tallaan DiMarzion Super Distortion. It´s not a pistol, it´s my LOVE GUN! |
rockitsb 22.10.2003 11:07:36 (muokattu 22.10.2003 11:09:03) | |
---|
Powersoundit ovat kököt passiivimikit. Vaikka suht aloittelija näissä kitara-asioissa olenkin niin voin kyllä vahvistaa tuon väitteen. Tallaan DiMarzion Super Distortion. Onko muita ehdotuksia? Hyvät säröt ois kyllä ihan hyvä juttu punkin ja metallin/hardrockin soitantoon. Ei kaikki voi olla tsimi hendriksejä! |
Insane Kane 22.10.2003 13:46:39 | |
---|
Vaikka suht aloittelija näissä kitara-asioissa olenkin niin voin kyllä vahvistaa tuon väitteen.
Onko muita ehdotuksia? Hyvät säröt ois kyllä ihan hyvä juttu punkin ja metallin/hardrockin soitantoon. Vaihtoehtoja on pirun paljon. Mutta jos laitat jonku SD:n tahi Dimarzio:n hieman tehokkaamman mikin, uskon että se palvelee tarkoituksiasi oikein hyvin ja soundi paranee impotenssiin. "And that's the bottom line.." |
Metallica mies 28.10.2003 21:12:05 | |
---|
Millanen tuo Dunckanin Dimebuckeri on? Vaikuttas ainakin hyvältä ainakin ulkonäön puolesta, mut onko muuta hyvää? Minuakin kiinnostaisi milainen tuo Dimebucker on soundiltaan Onko kellään kokemusta? JAU JAU! |
Crackis 09.11.2004 22:25:43 | |
---|
*BUMB* Nämä on kyllä vaarallisia juttuja lukea. Alkaa käydä rahapussille aivan liian raskaaksi. Ikinä ei voi olla täydellistä soundia joten säätämistä tarvitaan aina. :) Ja asiaan: Pitäs vanhaa kunnon hyvin palvellutta jaskaa päivittää hieman. Tallassa on nyt vakio Jackson hb-10(??), josta tuntuu puuttuvan sitä jotain. Elikkäs, selkeä, munakas ja rapea soundi on hakusessa. Ilmeisesti middleä sais tuo mikki tuutata reilusti, että saadaan ne "selkeästi säröytyneet" middlet sinne soundiin mukaan? Dundcanin customia tai distortionia olen katellu, mutta minkäänlaista kokemusta ei itsellä näistä ole. Kitarana on siis basswood(lehmus?)-tukkinen vaahterakaulanen jaska. "Ei se siitä..." |